Instagram SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Instagram SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Instagram SEO, e-ticaret yapan markaların, blog yazarlarının, influencerların ve geniş kitlelere hitap etmek isteyen tüm Instagram kullanıcılarının hedefine ulaşıp kolay ulaşılabilir olması için hesaplarını optimize etmesidir. Google SEO’sundan farklıdır.

Bilindiği üzere küçük işletme ya da büyük bir marka olmanız hiç fark etmez, hangi sosyal medyayı seçerseniz seçin, seçtiğiniz platformun algoritmasına göre davranmalısınız.

Bu bağlamda Instagram SEO, özellikle e-ticaret yapanlar için harika bir fırsat. Bunun sebebi ise hedef müşterilerine rahatlıkla ulaşabilecekleri samimi, bilgilendirici ve ilgi çekici içerikleri kolaylıkla paylaşabilmeleridir.

Instagram SEO çalışmaları yapmanız halinde hedef kitlenize kolayca ulaşabileceğinizi, e-ticaret sitenizin trafiğinin artacağını, takipçi ve beğeni sayınızın yükseleceğini ve marka adınızın çok daha etkili bir şekilde duyulacağını göreceksiniz.

Instagram SEO Nedir?

Instagram SEO, Instagram üzerindeki etkinliklerinizin ve hesabınızın daha çok kullanıcıya ulaşmasını sağlayan optimize işlemidir. Her ne kadar SEO yalnızca Google için geçerli bir uygulama türü gibi biliniyor olsa da bu uygulamalar arama ve keşfetme algoritması kullanılan tüm platformlarda mevcuttur.

Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformu olan Instagram da bu algoritmaları kullanır. Instagram SEO ile hesabınızın önerilme oranı, gönderilerinizin önerilme oranı ve keşfet alanında görünlenme oranınız artar.

Takipçileriniz içerisinde dahi sizi görenlerin sayısı yapacağınız SEO ile artabilirken, etiket aramaları ve anahtar kelime aramalarında öne çıkmanız da bu şekilde mümkün olur. Instagram SEO profesyonel bir iştir ve sosyal medya SEO yapabilen ajanslar tarafından verimli bir şekilde gerçekleştirilebilir.

Instagram Aramalarda Üst Sıraya Çıkmanın Önemi Nedir?

Instagram Butik Kelimesinde SEO Sonucu
Instagram Butik Kelimesinde SEO Sonucu

Instagram aramalarında üst sıraya çıkmak, aranma hacminizi yükseltecek ve bilinirliğinizi artıracaktır. Aramalarda üstlerde olmak, ihtiyaç duyduğunuz başarıyı doğal yöntemlerle elde etmek adına büyük bir adımdır. Ayrıca, hesabınız üst sıralara çıktıkça tercih edilir olacaktır.

Tercih edilirliği yüksek her marka/kişisel blog ise güvenilir olarak görülecektir, güvenilir görüldükçe de elde ettiğiniz başarı artacaktır. Yani Instagram’da üst sıralarda olmak güvenilir olmak demek, güvenilir olmak demek ise daha fazla başarı demektir.

Instagram SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Instagram SEO çalışması yapmak için öncelikle hesabınızın ne ile alakalı olduğunu belirlemeniz gerekir. E-ticaret ile mi ilgileniyorsunuz, blog yazarı mısınız veya başka bir ilgi alanınız mı var? Bu noktaların hepsi kendi aralarında farklı çalışmalar gerektirebilir.

Instagram SEO çalışması için atacağınız ilk adım etkili bir kullanıcı adı seçmektir. Unutmayın ki kullanıcı adınız marka değerinizi oluşturacaktır. Bu sebeple insanların sizi kolaylıkla bulabileceği, mümkünse kısaltmalar olmayan, kolay ve akılda tutulabilecek bir kullanıcı adı seçmelisiniz.

Çalıştığınız alan neyse, seçtiğiniz kullanıcı adı da alakalı olmalıdır. Web sitenizin domain adı ile de Instagram kullanıcı adı alabilirsiniz. Bu sayede hem arama motorlarında hem de Instagram’da bulunma oranınız artar.

Büyük ölçüde önem taşıyan bir diğer konu ise Instagram biyografisidir. Bu alan, insanların sizinle alakalı bilgiler öğreneceği, sizinle bağ kuracağı ve onlara güven vereceğiniz alandır.

Instagram biyografilerinde genellikle verilen hizmetler ve taşınan özellikler paylaşıldığından sıklıkla sorulabilecek soruları ve verdiğiniz hizmetleri kısa ama etkili bir şekilde yazın.

Biyografinizde aynı zamanda işletmenizin mail ve telefon adresinin, çalışma saatlerinin, web sitesi linkinin, motto veya sloganınızın, sağladığınız hizmet bilgilerinin, fiziksel olarak var olan bir kurumsanız adresinizin ve ürün bilgilerinizin (%100 doğal pamuk gibi) olduğundan emin olun.

Herkesin bildiği gibi Instagram, görsellik platformudur. Rakip markalarla mücadele edebilmek için izleyebileceğiniz en etkili yol, görsellerdir. Bu sebeple, paylaşacağınız görsel orijinal ve size ait görseller olmalıdır.

Ayrıca, eklediğiniz görseller kaliteli olmalıdır çünkü kalitesiz görseller sizin de yetersiz veya işine önem vermeyen bir işletme sahibi olduğunuz algısını yaratabilir.

Ardından, paylaştığınız görsellerin açıklamalarına takipçilerinizi bilgilendirecek, onların ilgisini çekecek ve okuyucuyu yormayacak yazılar ekleyin.

Ayrıca, yana kaydırma özelliğinden faydalanmanız da etkili bir strateji olacaktır. Kullandığınız görsellerde harekete geçirici mesajlar ve çok merak edilen sorular paylaşmak da hesabınıza duyulan ilgiyi artıracaktır.

Görselleri genel olarak beğenme ve kaydetmeyi artıracak şekilde paylaşmak da etkili bir stratejidir. Part 2 için beğenmeyi unutmayın gibi cümleler veya beğenme ve kaydetme şartlı çekilişler bu noktada işinize yarayacaktır.

Görsellerinizi ve açıklamalarınızı hazırladınız. Peki başka ne yapacaksınız? Bu noktadan sonra en önemli unsur, hashtagler yani etiketlerdir. Alanınız olan konu ne ise, en popüler hashtagleri analiz edip gönderilerinize eklemek faydalı olacaktır. Bu sayede hedef kitlenizin keşfetine çıkabilir ve ziyaretçileri profilinize çekebilirsiniz.

Genellikle 10 civarı hashtag ideal sayı olarak kabul edilir ancak 15’in üzerinde etiket paylaşmanız Instagram’ın etiketleri spam olarak görmesine neden olacaktır. Bu sebeple kullandığınız hashtag oranına dikkat etmelisiniz.

Sıkça sorulan soruları gönderilerinizde açıklasanız veya biyografinize yazsanız bile mutlaka mesajlar aracılığıyla da soru alacaksınız.

Sorular dışında, dilek ve şikayetler için de mesaj atılabilir. Bu mesajlarla ilgilenmek takipçilerinizin size duyduğunu güveni artıracaktır. Eğer blog yazarı iseniz yazılarınız hakkında mesaj alabilirsiniz, bu noktada ise samimiyetle cevap vermeniz gerekmektedir.

Eğer sadece internet üzerinden satış yapan değil de şubesi veya şubeleri olan bir markaysanız, konum etiketlerinden faydalanabilirsiniz. Bu sayede yakınınızdaki hedef kitlenize rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

Instagram SEO çalışması yaparken dikkat edilecek bir diğer husus da profilin herkese açık olmasıdır. Bu madde zaten açıklamaya dahi ihtiyaç duyulmayan bir madde gibi görünse de Instagram hesabını herkese açık yapmamak aslında yeni başlayan markaların ve influencerların düştüğü hatalardan biri.

Gizli hesapta olmak utanma, çekinme veya hesabı gizli hesap ayarında unutma gibi sebeplerden dolayı ortaya çıkabilir. Instagram kullanıcılarının sizi rahat bir şekilde bulması ve gönderilerinizin keşfete düşmesi adına hesabınızın herkese açık olduğundan emin olmalısınız.

Instagram SEO çalışması yaparken yapılması gereken en etkili stratejilerden biri de Reels videoları çekmektir. İlgi çekici, popüler müzikler kullanılmış ve etkileyici videolar ile reklamlardan elde edeceğiniz görüntülemeden daha fazlasını reels videonuz ile kazanırsınız.

Ziyaretçilerin etkileşimini artıracak, trend konulara değinmiş reels videoları eklemeniz Instagram optimizasyonu çalışmalarınızın baş tacı olacaktır.

Instagram SEO Çalışması Yaparken Kaçınılması Gerekenler Nelerdir?

Instagram SEO çalışması yaparken kaçınılması gereken bazı hareketler vardır çünkü eğer uygunsuz çalışmalar yaptığınız saptanırsa, hesabınızı askıya alabilir veya kısıtlayabilir. Bu durumda sıralamanız düşer ve görünürlüğünüz fazlasıyla azalır. Bu durumu önlemek için içerik hırsızlığı yapmaktan kaçınmalısınız.

Ayrıca, takipçi satın almak da hatalı ve kaçınılması gereken bir harekettir. Son olarak, paylaştığınız görseller ve videoları düşük kalitede paylaşmamalısınız.

Kaynaklar:

Instagram SEO Nedir? Nasıl Yapılır?” te bir düşünce

  1. Avatar
    CEYHUN diyor ki:

    merhaba, instagram butiğimiz var instagram aramalarda üst sıraya çıkmak istiyoruz. Hizmetiniz varsa eğitimleriniz hakkında bilgi alabilir miyim ?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir