Instagram Kesfetin Algoritmasi Nedir

Instagram Keşfetin Algoritması Nedir?

Instagram keşfet algoritması tamamen keşifle ilgilidir. Kullanıcıların heyecan verici, ilgi çekici ve ilgi alanlarıyla alakalı içerik bulmalarına yardımcı olur. Kullanıcıların ilgi alanlarına, daha önce meşgul oldukları içeriğe ve diğer birkaç yönteme bakarak algoritmik bir temelde çalışır. Ardından, genellikle takip etmeden göremeyecekleri kaydırılabilir bir içerik akışı sunar.

Keşfet sayfasına erişmek için uygulamanın altındaki büyütece basın. Oradan, size bir arama çubuğu sunulur. Bu arama çubuğunu kullanarak gönderileri, hesapları ve hashtag’leri bulmak için anahtar kelimeler girebilirsiniz. Algoritma, orijinal aramanıza dayanarak nişlere filtreleme yeteneğini kullanır. “Yemek pişirme” için arama yaptığınızı varsayalım, size “barbekü pişirme”, “açık havada pişirme”, “pişirme teknikleri” ve aralarından seçim yapabileceğiniz daha fazlası gibi seçenekler sunulacak.

IGTV, Mağaza, Yemek, Sanat, Seyahat ve çok daha fazlası gibi çeşitli kanallar da dahil olmak üzere konu gezgini de var. Konu gezgini ve arama çubuğu yalnızca yayınları içermez; onların da hikayeleri var. Bu, kullanıcıların henüz takip etmedikleri hesapların hikayelerinde gezinebilecekleri anlamına gelir.

Bu, kullanıcılar için mükemmel bir özelliktir ve kendilerine özel ilgi çekici içerikleri görmelerine yardımcı olur. İçeriğini kullanıcıların önüne çıkarmaya çalışmak isteyen marka ve işletme sahipleri için daha da iyidir. İlk olarak, kullanıcılar özelliği kullanarak size rastlayabilir. İkincisi, kendiniz kullanarak, kitlenizin zaten ilgi duyduğu en kaliteli içeriği kolayca bulabilir ve kendiniz için ilham kaynağı olarak kullanabilirsiniz.

Instagram Keşfetin Algoritması Nasıl Çalışır?

Algoritmalar her kullanıcıya farklı bir yaklaşım getirir ve her zaman bazı değişimler olacaktır. Çünkü onlara sahip olan şirketlerdir. Bir hafta işe yarayan şey başka bir hafta işe yaramaz. Algoritmalar her zaman değişiyor. Yapabileceğimiz en iyi şey, Keşfet sayfasında düzenli olarak yer alan yayın kalıplarına bakmaya çalışmak ve kriterlerin oradan ne olduğuna karar vermektir.

Gönderinin ne kadar yakın zamanda yayınlandığı ve kullanıcı ve hesap konumu gibi öğelerin algoritmanın bir parçası olduğu ancak kesin bir kanıt olmadığı söylentileri vardır. Bu doğru bir yaklaşım olabilir çünkü Facebook algoritmasının çalışma şekliyle benziyor. Ancak kesin bir yargıya varmak doğru değil. Bununla birlikte, algoritmayı etkilediğini bildiğimiz yayınların bazı özellikleri vardır:

Beğeniler ve Takipler

Bu, muhtemelen bir gönderinin feed için seçilip seçilmeyeceğinin en güçlü göstergesidir. İşletmenin yapabileceği çok az şey var. Bu, hesabınızda beğeni ve takip alma meselesi değildir. Bir kullanıcının beğendiği yayınlar ve zaten takip ettiği hesaplarla daha fazla ilgilidir. İçeriği beğenmişlerse ve sizinkine benzer hesapları takip etmişlerse, içeriğinizin seçilme olasılığı yüksektir.

Video

Video içeriği kraldır ve Keşfet sayfası da farklı değildir. Gönderinize veya hikayenize video eklediğinizde videonun sıralanma olasılığı daha yüksektir. Instagram köklerini unutmadı ve vasat bir video otomatik olarak yüksek kaliteli statik bir görüntüyü geçemez. Etkileşim arıyorsanız, video ileriye en etkili yoldur çünkü videolar Keşfet sayfasını kaydırırken otomatik olarak oynatılır.

Ekstralar İçeren Hikayeler

Hikayelere paylaşım ekliyorsanız, çok fazla metin eklememeye dikkat edin, bu olumsuz bir etki olarak görülür ve özellik şansınızı azaltabilir. Bununla birlikte, grafiklerin, çıkartmaların ve diğer öğelerin kullanılması ile keşffette görünme şansını artırabilir.

Instagram Keşfet Sayfasının Avantajları

Kullanıcılar Instagram Keşfet sayfasında bazı avantajlar elde edebilirler. Bu noktada hem işletmeler hem de kişisel kullanıcılar için bu avantajlar şöyledir;

Daha Fazla Takipçi

Instagram’ı kullanan tüm kullanıcıların en az yarısı günlük olarak Keşfet sayfasını ziyaret ediyor. Burası kişilere ulaşmak için doğru bir bölüm. Bu hesaplar içeriğinizle gerçekten ilgileniyor çünkü onu aradılar. Sizi takip etme olasılıkları yüksektir. Bu insanlar size bir takip şansı sunacaktır, böylece gelecekte içeriklerinizi takip ederler.

Daha Fazla Etkileşim

Yukarıda söylediğimiz gibi, sizi Keşfet sayfasında bulanlar, özellikle yayınladığınız içeriği aradılar. Bu, gönderinizle etkileşimde bulunma olasılıklarının çok daha yüksek olduğu anlamına gelir. Beğenmek, yorum yapmak ve paylaşmak isteyeceklerdir çünkü etkileşimde bulunmayı sevdikleri içerikleri paylaştınız.

Daha Fazla Satış

Bir ürün veya hizmet satan bir işletmeyseniz, satış ve reklamcılık için Instagram hesabınızdan zaten yararlanıyor olmanız gerekir. Keşfet sayfası yalnızca bunu geliştirmek adına sizlere fırsatlar sunar. Alışveriş yapılabilir gönderiler mi kullanıyorsunuz? Bunlar Keşfet sayfasında da görünebilir. Onları düzenli olarak öne çıkarabilirseniz, satışların arttığını göreceksiniz.

Instagram Keşfette Nasıl Öne Çıkılır?

Instagram’da keşfet sayfasında öne çıkabilmek için kullanabileceğiniz bazı yöntemleri aktaracağız. Bu yöntemler tamamen resmi duyurular, deneyimler ve uzman görüşlerinden derlenerek bir araya getirilmiştir.

Makaralar Oluştur

Instagram Makaraları yapmak, özellikle Keşfet sayfasında görünmek istiyorsanız, 2023’te Instagram pazarlama stratejileri planınızın önemli bir parçasıdır. Burada yaratıcılığınızı mükemmel makaralar yapmak için kullanabilirsiniz. Makara yapmak o kadar da zor değil. Kameranızla bir video hazırlarsınız ve makaraların sunduğu efektleri ve filtreleri kullanırsınız.

En İyi Zamanda Yayınlayın

Hedef kitleniz çevrimiçiyken yayın yapmak, içeriğinizin erişimini ve etkileşimini büyük ölçüde artıracaktır. Bunun için Instagram’da yayınlamak için en iyi zamanı bilmeniz gerekir. Bunu belirlemek için, takipçilerinizle ilgili tüm bilgileri Instagram analizlerinden ve günün ve haftanın hangi saatinde en aktif olduklarını öğrenebilirsiniz.

Çeşitli Yazı Formatlarıyla Test Edin

Instagram’ın gönderi formatı yeterince zengin. Burada tek bir görsel, Instagram dönen gönderileri, makaralar ve videolar oluşturabilirsiniz. Bunun sizin için olumlu bir etkisi olacaktır, özellikle de dönen yayınları eğitici hale getirirseniz. Dönen gönderinizdeki görsellere ve içeriklere odaklanın. Bunun için kısa ve spesifik kelimeler kullanın.

Doğru Hashtag’leri Kullanın

Instagram hashtag’leri, Instagram’da Keşfet sayfanızı almanın en yararlı yollarından biridir. Gönderilerinize doğru etiketleri yazdığınızda takipçiler yayınınızı daha hızlı görecektir. Bahsettiğiniz hashtag’ler, yayınınızın içeriğiyle eşleşmelidir. Örneğin, Black Friday sosyal medya kampanyalarıyla ilgili bir gönderi oluşturuyorsanız, ekleyeceğiniz hashtag’ler #blackfriday #blackfridaycampaigns #november ve ürün ve hizmetlerinizle alakalı hashtag’leri kullanır

Diğer Markalar Ve İçerik Üreticilerle İş Ortaklığı Yapın

Instagram influencer marketing’i kullanmak size büyük fayda sağlayacaktır. Ödeyeceğiniz tutar ya da sunduğunuz hizmetler sayesinde sürekli takipçi kazanacak, iş birliğinde kullanılan gönderiler Instagram Keşfet sayfasına girecektir.

Sektörünüze uygun bir influencer bulduğunuzda, fırsatı kaçırmadan işbirliğine başlayın. Aynı şey etkileyiciler için de geçerlidir. Önerilen işbirliklerini değerlendirmeli veya farklı markalara kendileri teklif edebilirler.

Instagram Altyazılarınıza Anahtar Kelimeler Ekleme

Instagram altyazınızı uzun yazmanıza gerek yoktur. Düşüncelerinizi ve ifadelerinizi birkaç kısa cümle ile ifade edebilirsiniz. Ayrıca sosyal medyada doğru anahtar kelime aramasını yapmanız gerekir. Böylece girdiğiniz anahtar kelimelerle ilgilenen izleyiciler sizi Keşfet sayfasında kolayca bulabilir.

Instagram’ı Deneyin Reklamları Keşfedin

Sayfayı Keşfet Reklam alanları, Instagram Keşfet sayfası üzerinden kullanıcılarla bağlantı kurmak için kesin bir yaklaşım arıyorsanız iyi bir seçimdir.

Instagram reklamlarınız doğrudan Keşfet Sayfasında gösterilmez, ancak bir kullanıcı Keşfet Sayfasından bir gönderiye tıkladığında, akışta ücretsiz videolar ve görseller arasında gösterilir. Hedef kitlenizi genişletmek ve Instagram’daki görünürlüğünüzü artırmak için denemeye başlamış bir yöntemdir.

Instagram keşfeti algoritması hakkında merak ettikleriniz olursa bize yorumlardan ulaşabilirsiniz. Değişen algoritma süreçleri için yazımızı düzenli olarak güncelliyoruz. Bu nedenle belirli aralıklarla bu yazımızı ziyaret edebilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir