İnşaat Sektöründe Dijital Pazarlama

İnşaat Sektöründe Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Türkiye’de emlak sektörü son yıllarda büyük bir ivme yakaladı. Son aylarda biraz pahalılık ortaya çıksa da yabancılar tarafından gelen talepler yine sektörün hareketlenmesini sağladı. Bu nedenle inşaat sektöründe dijitalleşme özellikle büyük markalar için çok önemlidir.

Dijital alana yatırım yapan firmalar çok daha geniş bir müşteri kitlesi yakalamaktadır. İnşaat sektöründe dijital pazarlama faaliyetleri yürüten firma sayısı çok az. Bu nedenle de inşaat sektörü için bu alanda atılım yapmak için hiç de geç değil.

Genellikle inşaat firmaları çevresindeki kişileri potansiyel müşteri olarak görüyor. Ancak büyük projelerde dijital pazarlama danışmanlığı alarak doğru teknikler ile çok geniş bir kitleye ulaşabilir ve konutlarınızı ya da işyerlerinizi çok daha kısa sürede satabilirsiniz.

İnşaat Sektöründe Dijital Pazarlama Neden Önemlidir?

İnşaat Sektöründe Dijital Pazarlama Neden Önemlidir

Geçmiş yıllarda inşaat projelerinde satış işlemleri için gazetelere duyuru vermek ya da bilboardlara reklam asmak çok popülerdi. Bu teknikler hala çok fazla kullanılmaktadır.  Ancak yine de bu süreçte en önemli nokta fazla kişiye ulaşamamak olabilir.

Günümüzde internet kullanıcı sayısı hızlı bir şekilde artmaya başladı. Bu nedenle internette reklam veren inşaat firmaları çok daha fazla kazanıyor.

Öncelikle gazete ya da reklam panolarında verilen yüksek maliyetli reklamlarda dönüşüm oranı takip edilemiyor.

İlanı okuyan kişi sayısı, doğru hedef kitleye ulaşıp ulaşamama, reklam ile kaç satış yapıldığı gibi verileri takip etmek zor oluyor. Ancak dijital pazarlama bu süreçlerin tamamını ortadan kaldıran bir alan olarak dikkat çekiyor.

Dijital pazarlama ile birlikte oluşturduğunuz reklamlarda direkt olarak potansiyel müşteri kitlenize ulaşabilirsiniz.

Bunun dışında direkt olarak kaç kişiye ulaştınız, ne zaman ulaştınız, kaç satış yaptınız ya da hangi aşamada sizden vazgeçti bunları görebilirsiniz. Bu sayede satışlarınızı kısa bir süre içinde arttırabilirsiniz.

İnşaat Sektöründe Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

İnşaat sektöründe dijital pazarlama faaliyetleri yürütmek istiyorsanız ciddi rakipleriniz olacaktır. Bu nedenle profesyonel şekilde çalışmanız gerekiyor.

Daha fazla kişiye ulaşabilmek için doğru platformlarda yer almanız önemli bir adımdır. Bu bölümde size bazı stratejiler hakkında genel bilgi verelim:

  • İnşaat Sektöründe Arama Motoru Reklamcılığı

İnşaat sektörü her geçen dijitale kayıyor. Birçok inşaat firması büyük projelerini internette tanıtıyor. Özellikle yatırımlar arama motoru reklamlarına yönelik oluyor. Burada öncelikle konum bazlı ve anahtar kelime bazlı çalışmalar yapabilirsiniz. 

Satış odaklı, bilgi odaklı ya da form doldurma odaklı farklı stratejilere yönelik çalışmalar yürütebilirsiniz. Arama motoru reklamlarında rakiplerinizin bütçelerini ve reklam çalışmalarını optimize ederseniz daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz.

  • İnşaat Sektöründe Google Ads Reklamcılığı

Google Ads arama motoru sonuç sayfaları, Google Ads yayını yapan blog web siteleri ve Youtube reklamlarını kapsıyor. Ads üzerinde kampanyalar oluşturarak farklı reklam türlerinde hedeflemeler yapabilirsiniz. Özellikle mobil uygulamalar üzerinden reklam çıkışları yaparak mobil kullanıcılara da ulaşabilirsiniz.

Kısa ve etkili videolar, detaylı ilgi çekici görseller gibi birçok içerikle Google Ads üzerinden reklam yapabilir ve direkt olarak potansiyel müşterilerinizi çekme başarısı gösterebilirsiniz.

Google Ads üzerinden reklam yapılırken bütçe ayarlaması ve hedef kitle analizlerini doğru yapmalısınız. Rakiplerinizin stratejilerini de her zaman izlemeli ve kendi stratejilerinizi optimize etmelisiniz.

  • İnşaat Sektöründe SEO

İnşaat Sektöründe SEO

İnşaat sektöründe dijital pazarlama faaliyetleri yürütüyorsanız SEO çalışmaları yapmadan asla olmaz. Birçok marka sadece standart bir web sitesi yaptırıyor ve salt arama motoru reklamlarına odaklanıyor. İnşaat firmaları için projeye ait ya da firmaya ait web siteleri için SEO çalışmaları yapan işletme sayısı çok az.

Bu nedenle inşaat sektöründe SEO ön plana çıkabilmek için çok ciddi bir alandır. Projenizi daha fazla kişiye ulaştırmak istiyorsanız uzun vadeli SEO çalışmalarına en erken dönemde başlamalısınız.

Proje bazlı SEO yapacaksanız henüz projenizde çalışmalar başlamadan SEO’ya start verirseniz büyük gelişme elde edersiniz.

İnşaat firmanıza özel SEO çalışmaları yapacaksanız bunun için sürekli olarak devam etmelisiniz. Etkili yatırımlar ile Google reklam bütçenizi de esnetebilirsiniz. İnşaat sektöründe arama motoru optimizasyonu için profesyonel ekiplerle çalışırsanız büyük kazanç elde edersiniz.

  • İnşaat Sektöründe Mail Pazarlama

İnşaat sektöründe yeni bir projeye girdiyseniz kurumsal e mail pazarlama ile ciddi reklam yapabilirsiniz. Üstelik bu reklamlarla direkt olarak hedef kitlenize ulaşabilir ve ücretsiz bir şekilde reklamlarınızı yapabilirsiniz.

E posta pazarlama etkisi çok yüksek bir dijital pazarlama stratejisidir. Etkili bir afiş ve tanıtım broşürü hazırlayarak projeniz ya da firmanız hakkında potansiyel müşterilerinize bilgi verebilirsiniz.

Aynı zamanda daha önce müşteriniz olan kişilere de bu stratejiler üzerinden kolaylıkla erişim sağlayabilirsiniz.  İnşaat sektöründe mail pazarlama her zaman markanıza ciddi kazanç getirecektir.

  • İnşaat Sektöründe Sosyal Medya

Her sektörde sosyal medya çok önemli bir faaliyet alanı olarak dikkat çekiyor. Söz konusu inşaat sektörü olunca sosyal medya her zaman en verimli ve en titiz çalışılacak alan oluyor. İnşaat sektöründe sosyal medya hem proje bazlı hem de firma odaklı olarak yürütülebilir.

Öncelikle Youtube, Instagram gibi platformlarda kurumsal bir hesap açmalısınız. Burada kurumsal hesap açarak ticari faaliyetlerinizi sorunsuz şekilde yürütebilirsiniz. Daha sonra kaliteli içerik paylaşımına özen göstermeli ve tüm paylaşımlarınızda kurumsal imajınızı ortaya koymalısınız.

Özellikle proje hakkında güncel ilerleme içerikleri, bölge tanıtımı, proje avantajlarını gösterebilir ya da drone çekimleri ile birlikte ilgi çekici içerikler oluşturabilirsiniz.

  • İnşaat Sektöründe Sosyal Medya Reklamcılığı

İnşaat sektöründe faaliyet gösteren işletmeler sosyal medyada da reklam verebilirler. Burada en etkili teknik influencerlar üzerinden tanıtım ve reklam stratejileri geliştirmektir. Markanızı, projenizi ve kurumsal imajınızı bu şekilde çok etkili bir şekilde tanıtabilirsiniz.

Aynı zamanda sponsorlu sosyal medya reklamları ile de hedef kitlenize kısa vadede erişim sağlama fırsatı elde edebilirsiniz. Ancak sosyal medya reklamlarında bütçe yönetimi ve profesyonel hareket etme konusunda mutlaka destek almalısınız.

  • İnşaat Sektöründe Youtube

İnşaat sektöründe dijital pazarlama stratejisi geliştiren işletmeler için Youtube çok önemli bir faaliyet alanıdır. Kurumsal bir Youtube hesabı açarak çok kolay bir şekilde potansiyel müşterileriniz yüksek etki ile ulaşabilirsiniz.

Youtube hesabı açtığınızda video içeriklerini profesyonel bir şekilde oluşturmalısınız. Özellikle projelerin tanıtım filmleri için deneyimli ekiplerle çalışmalısınız.

Çekim, kurgu ve montaj süreçleri titizlikle yürütülmeli ve ortaya kaliteli bir adım çıkmalıdır. Aynı zamanda bu videoları web sitenizde de paylaşarak SEO çalışmalarınıza da ekstra bir katkı sağlama fırsatı yakalarsınız.

Son Söz

İnşaat sektöründe dijital pazarlama stratejileri yürüten işletmeler için her zaman farklı stratejileri bir arada uygulamak önemlidir. İnşaat firmaları hedeflerine göre çalışmaları şekillendirmelidir.

Bölgesel hedeflemelerde lokal SEO, yabancılara satış yapacaksanız yabancı dilde SEO stratejileri geliştirmelisiniz. Tüm bu süreçleri yürütmek için profesyonel iş ortakları edinmeli ve kurumsal imajınızı dijitalde en iyi şekilde oluşturmalısınız.

İnşaat sektöründeki proje ve inşaat firması bazlı dijital pazarlama çalışmaları için Current Works ekibi her zaman yanınızdadır. Deneyimli ekibimiz ile tüm süreçlerinizi sizin adınıza planlıyor, uyguluyor, ölçüyor ve yeniden optimize ediyoruz.

Kaynakça:

https://comradeweb.com/blog/digital-marketing-strategy-for-construction-companies-in-2022/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir