İnşaat Sektöründe Dijital Pazarlama Modelleri Nelerdir?

İnşaat Sektöründe Dijital Pazarlama Modelleri Nelerdir?

Günümüzde hemen her sektör için kullanılan pazarlama ve reklam modelleri kısa süre içerisinde oldukça büyük değişimlere uğramıştır. Bu değişim genel anlamda geleneksel reklam ve pazarlama yöntemlerinden dijital pazarlama ve dijital reklamcılık yöntemlerine geçiş durumu ile gerçekleşmiştir. İçinde bulunduğumuz dönemde artık televizyon ya da radyo reklamlarının yerini video pazarlama, billboardlar ve afişlerin, duyuruların yerini dijital pazarlama türleri almıştır.

Tüm bu gelişmeler kolaylıkla tahmin edilebileceği üzere birçok sektörü etkilemiş olduğu gibi inşaat sektörünü de çok derinden etkilemiştir. Bu değişim pazarlama dinamiklerinin çok köklü değişimlere uğramasına ön ayak olmuştur. Oldukça geniş ve kapsamlı bir sektör olan inşaat sektörü gün geçtikçe büyümektedir. Bu sebeple bu sektörde, yani inşaat sektöründe yer alan, bu sektörde faaliyet göstermekte olan firmaların birbirleri ile rekabet edebilmeleri daha da zorlaşmıştır.

Rekabetin hala günden güne artış göstermekte olduğu bu dönemde inşaat sektörü içerisinde dijital reklamcılık ve dijital pazarlama yöntemlerinin değeri ve önemi de rekabet ile benzer olarak ciddi bir artış gösterme halindedir. 

Fazlası ile kapsamlı bir çalışma alanı olan inşaat sektörü özellikle içinde bulunduğumuz dönemde ani fiyat dalgalanmaları ile uğraşırken pazarlama alanında faaliyet göstermek de haliyle oldukça zor bir süreç olmaktadır. Her ne kadar bu sektör, yani inşaat sektörü başka birçok sektörden farklı ve kapsamlı olsa da bu alanda gösterilen dijital pazarlama faaliyetleri de en az diğer sektörler kadar büyük bir öneme sahip olacaktır.

İnşaat Sektöründe Dijital Pazarlamanın Önemi

Hemen hemen her sektörde olduğu gibi inşaat sektöründe de firmalar için önemli olan kendi markalarını piyasaya etkili bir biçimde sunabiliyor olmaktır. Bu firmaların kendilerini bir marka olarak sunmaları müşterileri ya da potansiyel müşterileri ile arasında bir güven bağı kurmalarını sağlar. İnşaat sektöründe bir firmanın kendini markalaştırmış olması genel anlamda insanlara bu markanın müşterisi olma isteğini aşılayacak ve firmaya olan ilgiyi bir hayli artıracaktır. 

İçinde bulunduğumuz dönemde ve günümüz şartlarında etkili ve akılda kalıcı bir marka olmanın en önemli gerekliliklerinden biri bu markanın pazarlama faaliyetlerini dijital alanda da sürdürüyor olmasıdır. Artık bu dönemde dijital alanda bir pazarlama faaliyeti sürdürmeden bir markanın ayakta kalabilmesine neredeyse imkan yoktur. 

Peki ya inşaat sektörü için dijital alanda pazarlama yapmanın yöntemleri nelerdir? Öncelikle inşaat sektöründe yer alan markaların kendilerini bir an önce dijital ortama taşımaları çok büyük önem taşır. Günümüzde artık insanlar neredeyse tüm arama faaliyetlerini internet üzerinden gerçekleştirirler. Bu arama faaliyetleri için kullanılan en önemli araçlar ise Google, Bing ya da Yandex gibi internet arama motorlarıdır. Buradan yapılacak olan basit bir çıkarım ile arama motorlarının listelerinde üst sıralarda gözükmenin ne kadar önemli olduğu kolaylıkla anlaşılabilir. 

Bu alanda SEO çalışmaları son derece etkili olacaktır. Arama motoru optimizasyonu hemen her internet sitesi için gerekli olan bir çalışmadır. SEO çalışması sayesinde firma özellikle Google aramalarında üst sıralarda gösterilecek ve bu da siteye daha fazla trafik gelmesine neden olacaktır. SEO çalışmaları arama motorları üzerinden siteye trafik sağlamak için kullanılan en etkili ve en kullanışlı çalışmalar olarak bilinirler.

İnşaat sektörü içerisinde markalaşmak isteyen ve varlığını güçlü bir biçimde sürdürmek isteyen kuruluşlar için bir başka dijital pazarlama yöntemi sosyal medyada güçlü bir varlığa sahip olmaktır.

Sosyal medyada güçlü bir varlığa, yani yüksek takipçi sayılarına sahip olmak hem bu markaya duyulan güveni artıracak hem de potansiyel müşteri sayısının katlanarak artmasını sağlayacaktır. Ancak güçlü olsun ya da olmasın, yani takipçi sayısı yüksek ya da düşük olması fark etmeksizin sosyal medyada varlık göstermek hemen her firma için olduğu gibi inşaat sektöründe faaliyet gösteren firmalar için de çok büyük bir öneme sahip olacaktır.

Dijital pazarlama yöntemleri sayesinde eskiden kulaktan kulağa yayılan bu tür firmalar artık ekrandan ekrana yayılım gösterme eğilimindelerdir. Günümüzde artık geleneksel pazarlama yöntemlerinin bir hayli önüne geçmiş olan dijital pazarlama faaliyetleri inşaat sektörü için de bu nedenlerden dolayı çok büyük bir öneme sahiptir.

Dijital Pazarlama ile Apartman Dairesi Satılır Mı?

Current Works ile sadece apartman dairesi değil, devasa konut projeleri dahi satılır. Konuya genel perspektiften bakalım. Günümüzde insanlar ihtiyaçlarını nasıl arıyor? Kendinizi değerlendirin, herhangi bir ihtiyacınızı internet üzerinden aradığınızı fark edeceksiniz. Emlak firmalarının yoğun kullanılan pazar yeri platformlarında premium hesaplarla yer aldığını bilirsiniz. Bu durumda bir apartman dairesinin satışı için etkili ortamı çok da aramak gerekmez diyebiliriz.

Burada önemli olan aslında satıştan ziyade, inşaat firmasının kimliğini güçlendirmek olabilir. Zira inşaat firmaları da en az diğer firmalar kadar kurumsal kimliğe ve marka bilinirliğine ihtiyaç duyarlar. Özellikle büyük inşaat firmalarının markalarını öne çıkarma çabalarında dijital medya oldukça önemli bir araçtır.

Tabii dijital medya yanında inşaat firmalarının farklı gereksinimleri de vardır. Bunlar görsel gereksinimlerdir. Örneğin, yapılan inşaatlar için video reklamlar hazırlanması ve görsel materyallerin oluşturulması buradaki pazarlama etkinlikleri için hem dijital hem de fiziksel alanda gereklidir. Bu nedenle geleneksel reklam ve pazarlama araçlarının da inşaat sektöründe pazarlama yapılırken kullanılması gerektiğini vurgulamak gerekir. Bu unsurlar aynı zamanda dijital alanda da kullanılıyor olduğundan çift taraflı bir fayda sağlayacaktır.

İnşaat sektöründe hangi dijital pazarlama araçları kullanılabilir?

Sadece inşaat sektörü olarak tanımlamak doğru olmasa da aşağıdaki araçlar dijital pazarlama modelleri oluşturmak için kullanabileceğimiz araçlar içerisinde yer alırmaktadır:

  • Web siteleri ve SEO: Bir web sitesi kurarak, SEO yani arama motoru optimizasyonu yapmak, arama sonuçlarında üst sıralara çıkmanızı sağlayacağından, sahip olabileceğiniz en güçlü dijital pazarlama aracı olarak kabul edilebilir. İhtiyaç sahiplerine doğrudan onların yapacağı aramaların neticesinde görünerek, en rafine hedef kitleye hitap edebilirsiniz.
  • Video paylaşım platformları: Projelerinizin videolarını Youtube, Dailymotion ve Vimeo gibi video paylaşım platformlarında paylaşarak, markanızı güçlendirebilirsiniz.
  • Sosyal medya platformları: Sürekli aktif kullanıcılarla etkileşim halinde kalarak, aha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz.
  • Online basın yayın kuruluşları: Basın yayın kuruluşlarının online kısımlarında yer alarak, geçmişte gazetelerin sağladığı efektin çok daha fazlasını elde edebilirsiniz.
  • Influencer Pazarlaması: İnşaat sektöründe ünlü kişilerin projeleri tanıtması uygulamasını sıkça görürüz. Bunun dijital boyutunda influencer marketing uygulamalarından faydalanabilirsiniz.
  • Dijital Reklamlar: Google reklamları, sosyal medya reklamları ve diğer dijital reklam araçlarını kullanarak, daha geniş kitlelere erişebilirsiniz.

Dijital pazarlama son derece hassas devam etmesi gereken bir pazarlama sürecidir. Bunun için pazarlama uzmanlarını bünyenizde barındırmanız veya deneyimli bir pazarlama ajansı ile çalışmanız son derece önemlidir. Süreçlerin en sağlıklı şekilde ilerlemesi ve uygun bütçe ile uygun sonuçlara erişebilmek için bir ajans ile çalışmanız, sizi en yeni teknikleri kullanarak en doğru sonuçlara ulaşma sonucuna taşıyacaktır.

Kaynaklar:

Frank DePino https://mediaboom.com/news/digital-marketing-for-construction-companies/ Erişim Tarihi: 21 Ara 2022, 11:31

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir