İnşaat Reklamı Nasıl Yapılır?

İnşaat Reklamı Nasıl Yapılır?

İnşaat, günümüzün en yoğun iş trafiğinin olduğu sektörlerinin başında gelir. Yalnızca bireysel yapı ihtiyaçları için değil, kamusal yapılar ve diğer inşaat yöntemleri için de ciddi bir talep söz konusudur.

Müteahhitlik ve konut yapı projeleri gibi inşaat faaliyetlerinin yanı sıra, yapıların belli kısımlarının yenileme ve onarım gibi çalışmalar için de inşaat şirketlerinden hizmet alınır. Bu kadar yoğun talebin söz konusu olduğu sektörde, elbette rekabet de oldukça yoğundur.

Bu nedenle “İnşaat reklamı nasıl yapılır?” sorusu, yaygın biçimde sorulan sorular arasında yer alır. Ülkemizdeki talebi karşılamanın üzerinde firma bulunduğu yanlış algısı burada etkili olurken, esasında kimi firmaların müşterilerine ulaşamıyor olmalarının esaslı sebebi, doğru reklam ve pazarlama yapmıyor olmalarıdır.

Hali hazırda Türkiye, konut stoğu fazlalığının olduğu bir ülke değildir. Kaldı ki, kentsel dönüşüm hızla devam ederken, inşaat şirketlerine talep de yoğundur. Bu şartlar altında işlerinde yoğunluk yaşamayan inşaat şirketlerinin bir yerde bir hata yaptıkları söylenebilir.

Tabii sadece yapıların sıfırdan inşası durumundan da söz etmiyoruz. Ülkede her yapının çeşitli bileşenlerinin iyileştirilmesi için inşaat faaliyetleri içerisinde sayılan hizmetler alınır.

Örneğin, dekorasyon (boya-badana), çatı işleri, tesisat işleri, elektrik işleri ve güçlendirme gibi faaliyetler, sürekli başvurulan hizmetlerdir.

İnşaat şirketlerinin pazarlama noktasında zafiyetleri, geçmiş deneyimlerinden kaynaklanan bir ulusal sorun olarak tanımlanabilir. Günümüzde bazı büyük yapı projelerinin yaygın medya araçlarını ve dijital medyayı kullanması, geri kalan şirketlere aslında pazarlamanın ne kadar önemli olduğunu gösterebilir. Bu konuda kurumsal firmaların reklam örneklerini ve sloganlarını inceleyerek farklı fikirler edinebilirsiniz.

Yoğunluklu ve etkili pazarlama yapan firmaların, projelerini hızla tükettiği ve yapı projeleri dışında hizmet veren inşaat şirketlerinin ileri tarihli işler alabildiği ortamda, her işletmenin bu seviyeye gelebilmesi mümkün olabilir. Pekiyi bu nasıl yapılır?

Günümüzde inşaat reklam faaliyetleri yürütülürken gazete, televizyon, afişler ve broşürler gibi geleneksel yöntemlerin yanı sıra dijital medyada oldukça sık kullanılmaktadır. Bu noktada doğru stratejiler belirlenerek sosyal medya ve web siteleri üzerinden çalışmalar yürütülmektedir. Tanıtım faaliyetleri gerçekleştirilirken inşaat görselleri ve videoları oldukça oldukça önemlidir. Ayrıca web siteleri üzerinden tanıtım yazıları ve bilgilendirici metinleri de paylaşarak bu çalışmaları destekleyebilirsiniz.

Current Works Reklam Ajansı olarak inşaat reklamı konusunda uzman ekibimizle profesyonel hizmet veriyoruz. İnşaat reklam çalışmaları hakkında bilgi ve fiyat teklifi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Hizmetler Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık Hizmetler SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

Gayrimenkul Şirketlerinde Pazarlama Yöntemleri

internetten isletme tanitimi yollari

Geleneksel olarak inşaat şirketleri; gazeteler, dergiler, ilanlar, televizyon ve radyo gibi yaygın medya araçlarını kullanır. Tabii bu büyük inşaat şirketleri için geçerlidir. Sektörel yollardan doğrudan iş alamayan inşaat şirketleri ise müşteriye doğrudan ulaşmakta zorlanabilir.

Zira yaygın medyada reklam yapmak oldukça güçtür. Küçük bir inşaat reklamı için televizyon kullanmak, tüm karı buna yatırmak anlamına gelebilir. 

Bu bakımdan inşaat reklamı için modern yöntemleri kullanmak faydalı ve ekonomik yöntem olarak tanımlanır. Modern yöntemler olarak tanımladığımı pazarlama bileşenleri ise dijital pazarlama ve buna bağlı dijital inşaat reklamı uygulamalarıdır.

Günümüzde hemen herkes, birçok ihtiyacını online kanallardan karşılar. Cep telefonlarının artık her cepte olması ve bu cihazların neredeye tamamının internete bağlı olması, internet kullanımı alışkanlığını yaygın hale getirmiş ve firmaların reklam ve pazarlama ağları da buna bağlı olarak bu yöne kaymıştır.

İnşaat reklamı, sadece reklam çerçevesinden bakıldığında esasında dar bir kapsamdır. Bu dar kapsam yalnızca paralı reklamı kapsar ve markanın uzun vadeli faydasına olacak sağlıklı yatırım anlamına gelmez.

Reklamlar, belirli bir ürün veya hizmetin tanıtımı için doğrudan para ödenerek yapılan, satın almaya yönelik uygulamalar olduğundan, eldeki satış süreci tamamlandığında reklamların büyük bir etkisi kalmayacaktır.

Oysa nitelikli bir pazarlama süreci gerçekleştirilmesi, marka veya firmanın uzun vadeli bilinirliği üzerinde pozitif etkisi olan bir süreç olduğundan, kalıcı faydaya sahiptir.

Pekiyi reklam ve pazarlamanın farkı nedir ve dijital pazarlama yapılırken, geleneksel pazarlamadan farklı olarak hangi unsurlar kullanılır?

Reklam, pazarlama ve dijital pazarlama

insaatReklam, yukarıda da belirttiğimiz gibi, belli bir süre, gösterim veya tıklama sayısı ile sınırlı, belirli bir ürün veya hizmetin satışına yönelik yapılan tanıtımdır. En etkili reklamların sonucunda dahi, işletmenin marka değerinde büyük bir artış olmaz.

Marka değerinin arttırılması ve uzun vadeli fayda sağlanması için reklamların yanında nitelikli pazarlama uygulamalarının da yapılması gerekir. Bunun için de profesyonel bir pazarlama ağı gerekir.

Pazarlama, işletmelerin temel yönetim fonksiyonlarından bir tanesi ve em önemlisidir. Pazarlama fonksiyonu, sadece reklam ve satışa yönelik uygulamalar olarak algılanmamalıdır.

Burada müşteri ilişkileri, ürün veya hizmet geliştirme gibi süreçler de söz konusudur. Zaten pazarlamayı değerli kılan, bütün süreçlerin merkezinde yer almasıdır. 

Dijital pazarlama ise geleneksel pazarlama fonksiyonunun internet ortamına taşınması durumudur. Modern araçlar kullanılarak, işletmenin her ürün veya hizmetini hızlı bir şekilde geniş kitlelere duyurabileceği, müşteri sadakati olan ve hızlı satış yapabilen bir işletme sonucuna ulaşmak için dijital medya bileşenleri kullanılır.

Dijital pazarlama yapılabilmesi için firmanın internet ortamında varlığının sağlanması gerekir. Dijital pazarlama yöntemlerini kullanarak inşaat reklamı yapmak için dikkat etmeniz gereken noktalar şu şekildedir:

  • İnternet sitenizi kurun

Bir inşaat şirketinin, ürün ve hizmetlerini tanıttığı ve kendisi hakkında bilgi verdiği bir internet sitesine sahip olması, seçenek olmaktan çok zorunluluktur.

Günümüz koşullarında hemen her potansiyel müşteri, satın alacağı ürün veya hizmet yada onu sunan işletme hakkında online kaynaklarda bilgi toplar. Bir firmanın internet sitesinin var olmaması, zaten bu koşullarda herhangi bir şekilde bulunamaması anlamına geleceğinden, oldukça yanlış bir tutum olacaktır.

Kaldı ki, inşaat reklamı uygulamalarını internet üzerinde yaptığınızda, müşterilerin tıkladıklarında ulaşacakları bir siteye de ihtiyaçları vardır.

Bunu sağlamak için dahi bir site kurmanız gerekecektir. Bu nedenle, öncelikle yeterli içeriği olan ve kullanıcıların gerçek bilgiye en kolay şekilde ulaşabilecekleri erişebilirlik özelliklerine sahip siteyi kurmanız hayati öneme sahiptir.

  • Arama Motorlarında Görünür Olun

SEO kavramı, site sahiplerince sıkça duyulur. Search Engine Optimization, teriminin kısaltması olan arama motoru optimizasyonu, sitenizin Google ve diğer arama motorlarında yapılacak sizinle ilgili aramalarda üst sıralarda çıkmasını sağlayan uygulamalardır.

Bu uygulamaların birçok bileşeni vardır ve her SEO uygulaması aslında dijital pazarlama uygulamalarının bir bileşenidir. Nitelikli SEO yapan firmalar, aynı zamanda doğrudan dijital pazarlama da yapıyor olacağından, SEO kavramı; inşaat pazarlaması bakımından en önemli kavramdır demek son derece doğru olacaktır.

SEO, oldukça profesyonel ve kapsamlı bir iştir. SEO uygulamalarının sadece içerik pazarlaması kısmında dahi, onlarca personel görev yapar ve içerikte yer alacak kelimelerin seçiminden, metinlerin kurgusuna kadar birçok detay, uzmanlar tarafından planlanır ve uygulanır.

Bu nedenle SEO uygulamalarını hafife almamak ve mümkün olduğunca alanında deneyimli firmalarla çalışmak gerekir. 

Current Works size bu alanda uzman ve kapsamlı destek verecektir. Biz SEO danışmanlığı veya içerik yada sosyal medya yönetimi süreçlerini yaptığımız firmalar için güncel çözümleri uygun maliyetlerle sunar ve maksimum karlılık kapsamında hizmet arzı yaparız.

googleda inşaat aramasi
Google’da inşaat araması
  • Sosyal Medya Platformlarında Var olun

Sosyal medya, her ne kadar inşaatla ilgili değil gibi görünse de, artık herkes sosyal medya platformları ile ilgili olduğundan, buralarda yer almak bir seçenek olmaktan çıkmış durumdadır. Ayrıca sosyal medya sitelerinde doğrudan inşaat reklamı yapabilir ve dönüşüm elde edebilirsiniz.

  • Dijital Ayak İzinizi Yoğunlaştırın

Siteniz dışındaki kaynaklarda, firmanız veya projenizle ilgili yapılacak paylaşımlar, tıpkı sosyal medya uygulamalarında olduğu gibi SEO değerinizi arttırırken, doğrudan satış yapmanızı sağlayabilir.

Basın bültenleri, röportajlar ve benzeri uygulamalar ile siteniz dışında inşaat reklamı uygulamalarını çeşitlendirebilirsiniz.

İnşaat Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

İnşaat firmaları için bir pazarlama ajansıyla çalışmak, inşaat firmaları için birçok avantaj sağlayabilir. Bazı nedenleri şunlar olabilir:

  1. Rekabet Avantajı: İnşaat sektörü, hızla değişen bir sektördür ve bu sektörde rekabet oldukça yüksektir. İnşaat firmaları, müşterilerinin dikkatini çekmek, markalarını tanıtmak ve işlerini büyütmek için pazarlama faaliyetlerine büyük önem vermelidirler.
  2. Pazarlama Ajansları, İşletmelerin İhtiyaçlarını Anlar: Pazarlama ajansları, işletmelerin ihtiyaçlarını anlamak için uzmanlaşmıştır. İnşaat firmaları, pazarlama ajanslarıyla çalışarak, hedef kitlelerine nasıl ulaşacaklarını, marka farkındalıklarını nasıl artırabileceklerini ve satışlarını nasıl artırabileceklerini öğrenebilirler.
  3. Pazarlama Ajansları, Pazarlama Faaliyetlerinde Uzmanlaşmıştır: Pazarlama ajansları, dijital pazarlama, sosyal medya pazarlaması, içerik pazarlaması ve daha pek çok alanda uzmanlaşmıştır. Bu alanda çalışan uzmanlar, inşaat firmalarına özel pazarlama stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilirler.

Bize ulaşarak, firmanız veya projenizin pazarlama çalışmaları hakkında bilgi alınız. Sizin için beklentilerinizi tam anlamıyla karşılayacak, hatta önüne geçecek çözümleri üretebiliyoruz.

Kaynak:

https://www.wordstream.com/blog/ws/2019/11/04/construction-marketing

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir