Influencerlerin Sahip Olmasi Gereken Uygulamalar Nedir

Influencer’lerin Sahip Olması Gereken Uygulamalar Nedir?

Son zamanların revaçta olan mesleklerinden biri Influencer’lik kavramı ile başlamak gerekir. Influencer kelimesi Türkçede “Etkileyen kişi” karşılığını bulur.

Sosyal mecralarda büyük takipçi kitlesine sahip olan ve bu kitlede büyük etikler oluşturan kişilere verilen isim Influencer’dir. Bunlarla da kalmayıp takipçi kitlesini; alışveriş, kültür, moda gibi alanlarda hareketlerine yön verirler.

Fakat kitlelere yön vermek o kadar da kolay değil. Gelin bu yazımızda sizlerle, Influencer’lerın sahip olması gereken uygulamalar nelerdir, inceleyelim.

2019 yılında yapılan “WE Are Social” araştırması sonucunda dünyada 3484 milyardan fazla kişinin aktif bir şekilde sosyal medya kullandığını bildirmiştir.

Son yıllarda artan sosyal medya kullanımı tüm markaların pazarlama stratejisini bu mecralar üzerine inşa etmesini beraberinde getirdi. Bu nokta ön plana çıkan kişiler takipçilerini etkileme yeteneğine sahip Influencer’ler oldu.

Sonuç olarak markaların bu pazarlama yöntemi, tanıtılan ürünlerin çok kısa bir sürede milyonlara ulaşmasını sağlar.

Günümüzde varlığını sürdüren tüm pazarlamacılar, tüketiciler ile daha iyi bir bağlantı kurmayı amaçlar. Söz konusu tüketiciler markalardan ziyade diğer tüketici yorum ve değerlendirmelerini ele alır.

Özetle markalar pazarlama stratejilerinde daha iyi deneyim oluşturmak amacıyla etkin pazarlamacıları kullanır. Influencer olarak nitelendirdiğimiz bu pazarlamacıların başarılı bir pazarlama için doğru araçları kullanması gerekir. Fenomenlerin yoğunlukla kullandığı uygulamalar şunlardır;

Buzzsumo

Bu araç sıkça paylaşılan içeriği bulup ilgi alanına göre Influencer’leri tespit eder. Bununla da kalmayıp konum, erişim, yetki ve katılım gibi unsurlara göre filtreleme yapar.

Sosyal medya Entegrasyonu da sağlayan bu araç Influencer’ler ile etkileşim sağlar. Böylece marka içinde yetkili siteler bulup etkili bir erişim sağlar. Birçok paket seçeneği olan Buzzsumo’nun, aylık maliyeti 79 dolar ile 499 dolar arasında değişkenlik gösterir. Ücretsiz denem sürümü de mevcuttur.

GroupHigh

Bu araç Influencer’lerin kitleleri ile pazarlama ilişkisi kurmasını, değerlendirmesini ve yönetmesini sağlar. Yeni etkin kişileri belirleyen ve var olan ilişkileri organize eder.

Nüfuz unsurlarını göz önünde bulundurarak nüfuz sahibi ilişkileri besler. Bununla beraber medyayı bloglaması ve sosyal medyadan rapor takip edebilme imkanı sunmasıyla kullanılabilir bir araçtır. Ücretli olan GroupHigh Influencer’ler için uygun ortamı sağlayan araçlardan bir diğeridir.

Sprout Social

Markaların insanlarla kolay bir şekilde etkileşime geçmesini ve iletişim kurmasını sağlar. Sadece bunlarla kalmayıp bu iletişimi daha verimli ve güçlü hale getiren sosyal medya yönetimi platformudur. Bu özelliği ile Influencer’lerin radarına girer.

Sosyal sohbetleri takip etme, ekip ile devam eden iletişimi kolaylaştırma imkanı sunar. Ayrıca yayıncılık takvimini yönetir ve sunuma hazır raporlar oluşturmak için kullanılan bir araçtır.

Bu aracın 30 gün ücretsiz deneme sürümü mevcuttur. Deneme sürümünden sonra devam etme durumunda, aylık 99 dolar ile 249 dolar arasında fiyatlandırma söz konusudur.

Traackr

Küresel aktif pazarlamayı yöneten, genişleten ve ölçekleyen bir ilişki yönetimi platformudur. Verileri tek bir yerde düzenleme fırsatı sunan bu araç Influencer’lerın sahip olmayı düşüneceği bir başka araçtır. Konuşmaları takip ederek piyasadaki markanın etkisini ölçer. Ücretli olan bu araç ekip iş birliği yapmaya yönlendirir.

Content BLVD

Bu araç iletişimi hızlı ve etkili hale getirir ve bu yönüyle Influencer’lerin dikkatini çeker. Ürünler için doğru YouTube etkin kişileri seçmeye yardım eder.

Özellikle YouTube üzerinde aktif olan Influencer’lerin kullanabileceği bir platformdur. YouTube üzerinde aktif olan Influencerlerin ücretsiz bir şekilde faydalanabileceği bir pazar yeridir.

Find Your Influence

Influencer’lerin müşterileri ile daha sıkı ve gerçeğe dayanan bağlantı kurmasına imkân verir. Bir SaaS (Servis Olarak Yazılım) pazarlama aracı olan “Find Your Influence” Influencer’lerin kullanabileceği bir diğer platformdur.

Bu araçta, bir kampanya bütçesi oluşturulabilir, ödeme istenilen fiyata göre belirlenebilir. Son olarak ücretli olan bu araç ile oluşturulan kampanya merkezi bir gösterge panosu ile baştan sona yönetilebilir.

Markerly

Bu araç gerçek ve başarılı marka bağlantıları sunmak üzere markaları gerçek kullanıcılarla eşleştirir. Doğru etki yapan kişileri tanımlar ve iş birliği yapmayı sağlamak için birden fazla ağa yayılır. Bu özelliklere sahip olmasıyla Influencer’ler tarafından tercih edilir.

CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) araçları ile Influencer’lerin kendilerine ait bir pazar ağı oluşturmasına olanak sağlar. Son olarak ücretli olan bu araç Influencer’ler tarafından kullanılabilir.

Followerwonk

Twitter’ı analiz ederek daha fazla derinlik kazandıran bir platformdur. Biyografi taraması yapıp takip etme işlemini görür. Bunlarla da kalmayıp Twitter hesaplarını karşılaştırır, takipçileri segmentlere ayırır.

Sahip olduğu bu özellikleri ile Influencer’lerin faydalanabileceği bir araçtır. Rakip ve arkadaşların kıyaslanması özelliğini de barındıran bu aracın ücretli ve ücretsiz paketleri vardır. Aylık ücreti 29 dolara tekabül eden bu araç, Influencer’lerin kullanabileceği bir platformdur.

Blogmint

Güçlü sosyal içerik ve video içeriği yaratmayı sağlayan bu araç, hedef kitleyi belirler ve etikenenleri birbirine bağlar. Asya’nın ilk platformu olan bu araç, kampanyalar oluşturur ve Influencer’ler kullanıcıları davet edebilir.

Blogmint platformu, Blog yayınları gözden geçirir, onaylar ve gerçek zamanlı şekilde detaylı analizler yapar. Ücretli olan Blogmint, bu özellikleriyle Influencer’lerin kullanabileceği bir araçtır.

Zoomph

Veri tabanında 200 milyona aşkın sosyal kimlik bulunduran etkin pazarlama platformudur. Sosyal medya üzerinde potansiyel kullanıcıları bulup bire bir etkileşimde bulunur.

Oluşturulacak içeriği birçok şablonla ve Web deneyimlerine katkıda bulunur. Bunlarla da kalmayıp otomasyon veri keşfi, içerik denetimi ve erişim için gerekli araçları sağlar. Bu özellikleri ile Influencer’lerin kullanabileceği bu araç ücretlidir ve ücretsiz deneme sürümü mevcuttur.

Webfluential

Bu platform, pazarlamacıların etkin pazarlama kampanyalarını yönetmek üzere ihtiyaç duyulan birçok aracı sağlar. Maliyetleri araştıran ve kampanya fikirlerini sıkı bir şekilde toparlayan etkin pazarlama platformudur.

Etkileyici bir topluluk oluşturma, etkileyici kişiler ile iş birliği yapma ve iletişim kurma fırsatı sunar. Marka ve Influencer’lerden yapay zekâ eşleştirmesine erişilebilen bir araçtır. Söz konusu özelliklere sahip bu araç ücretli ve Influencer’lerin kullanabileceği bir platformdur.

Ninja Outreach

Bu araç Influencer’ler için birçok çözüm üreten bir etki yaratıısı ve CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) yazılımıdır. 25 milyondan fazla Web sitesini bünyesinde barındırır ve veri tabanında arma yapılarak etkin kişileri bulur.

Ayrıca Twitter ve Instagram kullanıcılarını belirleyip kampanyaları ve müşterileri organize eder. Böylece Influencer’ler bu platformdan faydalanabilir. Ücretli olan bu platformun ücretsiz deneme sürümü mevcuttur.

IZEA

Bu platform, Influencer’lerin içerik pazarlama programlarının iş akışını hızlandırır ve otomatikleştirir. Böylece zaman alan süreçleri ortadan kaldırır ve yüksek hacimli etkileşim oluşturmayı sağlar. Bu özellikleri ile Influencer’lerin kullanabileceği etkin pazarlama platformudur.

Influencer’ler aracılığı ile içerik üretiminin ve dağıtımının tüm yönlerini barındırır. Ödemeleri güvenli bir şekilde yönetme imkânı sağlayan bu araç ücretlidir.

Little Bird

2016 yılında Sprinkler tarafından satın alınan bu araç, etkin denetleyici tanımlama ve pazarlama platformudur. Little Bird aynı fikirde olan kullanıcıları bir araya getirip topluluk oluşturmalarını sağlar. Bununla da kalmayıp sosyal mecralardaki en etkili kişiler ile alakalı içerik oluşturma işlevi görür.

Influencer’lerin güvenine dayalı segmentasyon ve sosyal analiz kullanan kullanıcılar için sıkı deneyim oluşturur. Ücretli olan ve sahip olduğu bu özelliklerle Influencer’ler tarafından tercih edilen bir başka platformdur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir