Skip to content
İçerik Pazarlama

Influencerlarla Çalışmak Markanıza Fayda Sağlar Mı?

Sosyal medya ile birlikte sosyal medya fenomenleri insanlar üzerinde çok büyük etki sahibi oldular. Influencer denilen bu etkileyiciler birçok işletme için potansiyel kitlesine ulaşma konusunda avantaj elde ediyor.

Sektörünüz ne olursa olsun doğru ınfluencer ile çalıştığınızda markanıza ciddi katkı sağlar. Marka bilinirliğini arttırma, yeni müşteriler kazanma, kitlenizi büyütme, markanıza olan güveni arttırma konusunda sosyal medya fenomenleri önemli katkılar sunar.

Doğru influencerlar ile çalışmazsanız markanıza katkı sağlamazlar. Ancak ınfluencer marketing süreçlerinizi doğru yönetirseniz bu markanız için büyük katkı sağlar. Bu yazımızda sizler için influencerlarlar çalışmanın markanıza nasıl katkı sağlayacağını paylaşacağız.

Hedef Kitlenize Ulaşabilirsiniz

Geleneksel reklamcılık kanalları, belirli bir kitleye ulaşmak ve belirli ilgi alanlarına veya demografik özelliklere sahip bir grup insanı hedeflemek için verileri kullanabileceğiniz dijital pazarlama esnekliği sunmaz.
Influencer marketing’de takipçileri hedef kitleniz olan bir influencer bulabilirsiniz. Bu yüzden etkileyici pazarlama kampanyalarının bu kadar etkili olduğuna inanılıyor: mesajınızı alakalı bulacak ve sunduklarınızla potansiyel olarak ilgilenecek kişilere gönderiyorsunuz. Influencerlar direkt olarak hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayabilir.

Marka Mesajınızı Kitlenize Etkili Şekilde İletebilirsiniz

Hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilecek milyonlarca etkileyici var. Bu etkileyiciler, milyonlarca takipçisi olan tanınmış uluslararası ünlüler veya sadece birkaç bin sadık abonesi olan mikro etkileyiciler olabilir.
Etkileyiciler veya içerik oluşturucular, izleyicileriyle bir bağlantıya sahiptir ve mesajınızı takipçileriyle etkileşime girecek şekilde iletebilir. Ürün ve hizmetinizin giriş ve çıkışlarını bilseniz de etkileyiciler kitlelerini neyin tetiklediğini bilir.
Dünyaya iletmek için önemli bir mesajınız olabilir. Ve etkileyicilerle yapılan bir işbirliği, bu mesajı doğru şekilde iletmenize yardımcı olabilir.

Markanıza Yönelik Güvenilirlik Oluşturabilirsiniz

Etkileyiciler, bir takipçi topluluğu oluşturmak için çok zaman ve çaba harcadılar. Belirli bir kitlenin duyduğu güven bir gecede inşa edilmez. Bir influencer ile ortaklık kurarak, sosyal güçlerinden yararlanabilirsiniz.
Diyelim ki, fitness ürünleri satıyorsunuz. Birkaç yıllık deneyime ve sadık bir kitleye sahip bir fitness uzmanı ürünlerinizi önerirse, izleyicilerinin dinleme olasılığı yüksektir. Bu sayede ürünlerinizi çok daha etkili şekilde satabilirsiniz.

İçeriğinize Çeşitlilik Katabilirsiniz

Her etkileyicinin izleyiciyle iletişim kurmanın kendi yolu vardır. Marka değerlerinize uyan bir influencer’ı dikkatli bir şekilde seçmeyi öğrenirseniz, markanıza yeni bir ses katarak pazarlamanızı zenginleştirebilirsiniz.
Ayrıca etkileyici tarafından oluşturulan içeriği diğer kampanyalar ve girişimler için yeniden kullanabilirsiniz. Örneğin, kısa bir video kullanabilir ve Twitter hesabınız için bir dizi alıntı, blogunuz için bir infografik veya Instagram hesabınız için bir dizi GIF oluşturabilirsiniz. Influencer marketing, içeriğinizi tanıtmanız için size çeşitli yeni yollar sunar.

Ağızdan Ağıza Reklamcılık Stratejinizi Güçlendirebilirsiniz

Forbes’a göre, yönlendirmeler en değerli pazarlama araçlarından biridir. Bunun için iyi bir sebep var. Muhtemelen memnun bir potansiyel müşteriden veya yeni bir müşteriden ücretsiz reklamcılığı yenebilecek pek çok şey yoktur.
Bir reklam kampanyası, etkinin hesabındaki bir gönderi ile bitmemelidir. Doğru uygulanırsa, izleyicilerden bir dizi repost ve paylaşımı tetikleyebilir. Influencer marketing ile kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklerin artmasını ve çığ gibi büyümesini sağlayabilirsiniz.

Pazarlamanızda Veri Odaklı Bir Yaklaşım Kullanabilirsiniz

Sosyal medya araçları, pazarlamacıları birçok veriyle güçlendirdi. Hedefinize bağlı olarak, farklı göstergeleri ihtiyacınız olduğu kadar ayrıntılı olarak izleyebilirsiniz.
Artık influencer marketing, performans pazarlaması ile el ele gidiyor ve influencer marketing kampanyalarınızın etkinliğini ölçmenin çok sayıda yolu var. Verileri sadece kampanya sonuçlarını değerlendirmek için değil, aynı zamanda hazırlık aşamasında influencer’ın kitlesini ve içeriklerinin kalitesini analiz etmek için de kullanabilirsiniz.

PR Maliyetlerini Azaltabilirsiniz

Influencer marketing’in marka bilinirliği üzerinde olumlu bir etkisi olduğu bilinen bir gerçektir. Ancak influencer marketing’in çok sık bahsedilmeyen bir faydası daha var.
Yüksek kaliteli ve yaratıcı bir kampanya başlatmaya odaklanarak, kampanyanızdan bahsedecek farklı yayınların dikkatini çekebilirsiniz. bu çok geniş kitleye ulaşmanızı sağlamayabilir ancak size ek bir geri bağlantı artışı sağlayacaktır.
Başka bir deyişle etkileyiciler aracılığıyla sürekli olarak yüksek kaliteli içerik oluşturmak, başkalarının sizin hakkınızda yazmasını, daha fazla geri bağlantı almasını ve daha iyi SEO sonuçları elde etmesini sağlama şansının artması anlamına gelir.

Zamandan Tasarruf Edersiniz

Şirketlerin sadece %34’ü influencer marketing için kurum içi kaynaklar kullanıyor. Markaların çoğunluğu bu kampanyaları ajanslara yaptırıyor.
Influencer marketing ajansları ile çalışmanın birçok faydası vardır. Örneğin, şirket içinde çalıştırmak için çok pahalı olabilecek modern pazarlama araçlarına ve platformlarına erişebilirler. Ajanslar ayrıca, binlerce influencer ile farklı şirketler için yüzlerce kampanya başlatmış deneyimli bir ekibe sahiptir. Neyin işe yarayıp neyin yaramadığını biliyorlar ve en son sosyal medya trendlerini anlıyorlar.
Basitçe söylemek gerekirse etkileyici pazarlama ajanslarıyla çalışmak, kampanyaları başlatmak ve yönetmek için size zaman ve para kazandırabilir ve pazarlama ekibinizin diğer önceliklere odaklanmasına izin verebilir.

Uzun Süreli İlişkiler Kurabilirsiniz

Tüm markalar aynı sosyal medya araçlarına erişebilir. Üstelik rakipleriniz de sizinle aynı influencer’lara ulaşabilir. Bunun da ötesinde, her şirket viral hale gelebilecek ve dünyayı fırtınaya sürükleyebilecek yaratıcı bir fikir bulabilir. Başka bir deyişle sektörünüzde öne çıkmak giderek zorlaşıyor.
Bu nedenle içerik oluşturucularla anlamlı ilişkiler yakın gelecekte ana rekabet avantajı olacaktır. Herkes onları inşa edemez, koruyamaz ve geliştiremez. Bu nedenle, neye odaklanacağınızdan emin değilseniz, ilişkilere yatırım yaparak başlayın.

Kampanyalarda İhtiyaçlarınıza Göre İnce Planlamalar Yapın

Markalar çeşitli nedenlerle influencer’larla çalışmaktadır. Örneğin, bazıları güven ve otorite kazanmak isterken, diğerleri marka bilinirliği oluşturmak veya daha geniş bir kitleyle bağlantı kurmak istiyor.
Neyi başarmak istediğinizi biliyorsanız, influencer marketing kampanyanıza ince planlamaları yapmanıza ve somut sonuçlar elde etmenize yardımcı olabilir. Influencer marketing’in güzelliği, doğru yapıldığı takdirde her işletme için işe yarayabilmesidir.

Daha Fazla Satış Yapabilirsiniz

Marka bilinirliği yaratmanın yanı sıra, influencer marketing’in diğer önemli faydalarından biri de satışları artırmak ve daha fazla gelir elde etmektir.

Markalar için influencer marketing’i kullanırken doğru pazarlama stratejisini kullanmak, influencer’ların onları tanıtmasına izin vererek sunmanız gereken hizmet ve ürünleri daha fazla kişiyi kullanmaya yönlendirebilir. Bu etkilidir çünkü etkileyicinin kitlesi sadıktır ve etkileyicinin önerdiği şeyle ilgilenir.

Bu nedenle kitlelerinin harekete geçme olasılığı, doğrudan bir marka tarafından ulaşıldıklarında olduğundan daha yüksektir.

Web Sitesi Trafiğinizi Arttırabilirsiniz

İşletmenizin web sitesi, marka stratejisi için doğru influencer marketing ile trafik artışı yaşayabilir. Web sitesi trafiği, sitenizi ziyaret eden kullanıcıların sayısını ifade eder.

Her ziyaretçi, müşteri listenize eklemeniz için bir fırsat oluşturur. Ne kadar çok web sitesi ziyaretçiniz olursa, o kadar çok potansiyel müşteri oluşturur ve satışları artırırsınız. Daha fazla satış ve gelir, büyüklüklerine bakılmaksızın tüm işletmelerin takip ettiği şeylerdir.

Influencer marketing sadece her ikisini de başarmanıza izin vermekle kalmaz aynı zamanda diğer pazarlama yöntemlerine kıyasla daha düşük bir maliyetle bunu yapmanızı sağlar.

Sosyal Medya Varlığınızı Güçlendirebilirsiniz

Takipçi sayınızı artırmak, influencer marketing kampanyaları yürütmenin nihai hedefi olmayabilir, ancak hoş bir ek olacaktır.

Ne kadar sadık takipçileriniz olursa, içeriğinizi insanlara sunmak ve markanız ve ürünleriniz hakkındaki kelimeyi yaymak için o kadar az ödeme yapmanız ve çaba sarf etmeniz mümkün olur.

Zamanla, takipçileriniz markanızın sadık hayranları ve müşterileri olabilir. Dolayısıyla influencer marketing’in diğer bir öneminden biri, bir influencer’ın hesabınızdan bahsederek size yeni bir kitle getirmesidir.