İçerik Pazarlaması İçin SEO Stratejisi

İçerik Pazarlaması İçin SEO Stratejisi

İçerik pazarlaması; hedef kitlenizi doğrudan etkileyerek satışlarınızı arttırmak için oluşturulmuş olan içeriklerdir. Yani müşterilerinizle etkileşim elde etmek için yaptığınız tüm çalışmalarda ürettiğiniz metin, görsel ya da videoların tamamı içerik pazarlaması alanına girmektedir.

Bu çalışmalarda genel amaç müşterilerin markanıza karşı tavrını değiştirmektir. Yani müşteriler ile bir bağ kurarak sadık müşteriler kazanmanız amaçlanır.  Bu noktada içerik pazarlaması için SEO stratejisi oldukça önemlidir. Bu terim en basit haliyle satış yapmadan önce potansiyel müşterilerle iletişim kurma çalışmalarınızdır. Bu çalışmaları gerçekleştirirken içerik pazarlama danışmanlığı alarak süreci daha verimli hale getirebilirsiniz.

Pazarlamak için oluşturduğunuz içerikler ürün ve hizmetlerinizle alakalı olmalıdır. Ayrıca kaliteli ve tutarlı içerikler oluşturmanız gerekmektedir. Daha önce detaylı olarak analiz ettiğiniz bir kullanıcı kitlenizi hedef alacak içerikler oluşturmalısınız.  Oluşturduğunuz içeriklerde kullanıcıları harekete geçirmeniz amaçlanmaktadır.

İçerik pazarlaması değerli içerikleri oluşturmayı hedefler. Kullanıcılar içeriği okuduktan sonra motive olmalı ve onlardan istenen aksiyonu yerine getirmelidir. 

Ziyaretçilerinizi pazarladığınız içeriklerle web sitenize üye yapabilir, içeriklerinizi kişisel hesaplarında paylaşmalarını sağlayabilir, ürünlerinizi satın aldırabilir ya da geri dönüş yapacakları bir çalışmaya katabilirsiniz. Kaliteli ve işe yarar içerikler üretmek kadar bunları hedef kitlenize eriştirmekte önemlidir. İşte tüm bu durum içerik pazarlaması için SEO stratejisi gerekli kılar.

SEO Uyumlu İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır?

Hedef kitlenin aramalarına göre içerik sayısının arttırılması web sitesisi trafiğini önemli derecede arttırmaktadır.
Hedef kitlenin aramalarına göre içerik sayısının arttırılması web sitesisi trafiğini önemli derecede arttırmaktadır.

Web sitesi sahipleri kendilerinden bir defa alışveriş yapan müşterilerinin ilgisini çekmelidir. Bu ilgiyi sürekli canlı tutmak ve yeni müşteriler kazanmak amacıyla sürekli içerik oluşturmanız gerekmektedir. 

Geleneksel pazarlama yöntemleri yerine artık dijital stratejilerle bilgilendirici, faydalı, ilgi çekici içerikler oluşturmanız önerilir. 

İçerik pazarlaması yaparken belli kanalları kullanarak buralarda düzenli olarak kaliteli ve özgün içerikler paylaşabilirsiniz. Böylece markanızı, ürün ve hizmetlerinizi tanıtarak hedef kitlenizin dikkatini canlı tutabilirsiniz.

İçerik Pazarlaması İçin SEO Stratejisi Nedir?

SEO stratejisi

İçerik pazarlama stratejisi, hedef kitlenizin dikkatini çekecek bilgileri araştırmak, oluşturmak, yayınlamak ve tanıtmak adına atılan adımlardır.

İçerik pazarlaması için SEO stratejisi oluştururken mutlaka çok planlı şekilde hareket etmelisiniz. SEO uyumlu içerikleriniz olmazsa içerikleriniz arama motorları üzerinde sizlere hiçbir fayda sağlamayacaktır. Aynı zamanda içerik pazarlaması arama motorları dışında çok daha geniş bir bakış açısıyla yürütülmesi gereken bir stratejidir.

İçerik pazarlaması için SEO stratejisi adımları aşağıdaki şekilde sıralanır:

  • Hedef Kitle

İçerik pazarlaması gerçekleştirirken hedef kitle analizi iyi yapılmalıdır. Bunun için hedef kitlenin yaş grubu, cinsiyeti, sosyoekonomik durumu ve diğer demografik özellikleri belirlenmelidir. Hedef kitle iyi belirlenmezse içeriğin detayları belli olmaz.

Hedef kitle belirledikten sonra düzenli bir şekilde iletişim süreci yürütülmelidir. Bunun için müşteri yorumları, sosyal medya paylaşımları, mail, danışma hattı, canlı destek hattı gibi kanallar aktif edilmelidir. Ayrıca hedef kitlenin tüm sorularına cevap verilmeli ve ihtiyaç halinde hemen talepler yerine getirilmelidir.

  • İletişim Yöntemi

İletişim yöntemi belirlenmelidir. Hedef kitleye en uygun iletişim yöntemini seçmediğinizde verimli bir hizmet anlayışı ortaya koyamazsınız. Müşterilerinizi daha çok hangi mecralar üzerinden size ulaşacağını analiz etmelisiniz. Böylece o alandaki iletişiminize önem vermelisiniz.

Ne zaman nerede olacağını bilen bir firma her zaman rakiplerinden bir adım öndedir. Her iletişim kanalının yapısı farklı olduğu için iletişim yöntemi önemlidir.

  • İçerik Tipi

İçerik hazırlarken içinde yer alanlar kadar hangi alanda bir içerik hazırlandığı da önemlidir. İçerik tipi önceden belirlendiğinde yapacağınız çalışmanın içeriğini daha iyi doldurabilirsiniz. Ürün ve hizmetinizi tanıtarak müşterileri çekmek için uygun olan içeriği oluşturmalısınız.

Müşterilerinize görsel, video, araştırma, metin, anket ya da çok daha farklı içerikler sunabilirsiniz. Her içerik tipinin firmanıza sağladığı yararlar farklıdır. Bu yüzden içerik tipiniz hedeflerinizle doğru orantılı şekilde belirlenmelidir.

  • Rakip Analizi

Rakiplerinizin de sizinle aynı anda içerik pazarlama işinde olduğunu unutmayın. Bu yüzden rakiplerinizi yaptığı çalışmaları iyi analiz edin. Rakiplerinizin her mecrada gerçekleştirdiği içerik pazarlama çalışmalarını iyi analiz ederseniz firmanızı öne geçirmek için daha etkili bir çalışma yürütebilirsiniz.

Rakip analizi sürecinde dikkat etmeniz gereken önemli detaylardan biri müşteri etkileşimidir. Rakiplerinizin müşterileriyle nasıl iletişim kurduğu, müşterilerin içeriklere nasıl tepki verdiği ve rakibinizin marka bağlılığını nasıl oluşturduğunu görerek kendi çalışmalarınız için referans alabilirsiniz.

Hem sizden iyi hem de sizden kötü yerlerde olan rakiplerinizi analiz etmeniz başarısızlıklardan da çıkarım yapmanızı sağlayacaktır.

  • İçerik Doygunluğu

İçerik pazarlama sürecinde hedef kitleye doğrudan seslenen doyurucu içerikler sunulmalıdır. Bu çalışmanın yapılmasının sebebi müşterilere ürün ve hizmet reklamı yapıldığı hissettirilmeden markaya ya da ürüne karşı olumlu bir bağlılık oluşturmalarını sağlamaktır. Bunun yolu da doygun içerikler hazırlamaktan geçer.

İçerik yazarlarının kaliteli, özgün ve okuyucuların her aradığını bulabileceği dolu bir içerik hazırlaması önemlidir. İçeriğinizi inceleyen kişi satın alma davranışına yönelmek için detaylı bilgi edinmeli ve web sitenizde vakit geçirmelidir. Bu da tarafsız ve dolu dolu bir içerikten geçer.

  •  Yayınlama Mecrası

İçerik oluşturmadan önce yayınlama yapacağınız mecrayı iyi seçin. Her içerik doğru kanallar üzerinde yayınlanmalıdır. Çünkü kullanıcılara hitap edecek içerik, mecranın yapısına uygun oluşturulmalıdır.

Mesela bir video mecrası için metin hazırlamak markanıza değer katmayacaktır. Bu yüzden içerik yayınlayacağınız mecrayı belirleyerek düzenleme çalışmalarınızı buna göre yapmalısınız.

  • Sosyal Medya

Sosyal medyada var olmayan markalar rakiplerinin önüne geçemez. Oluşturduğunuz içeriklerin tamamını sosyal medya hesaplarının yanında blog ya da farklı sosyal mecralarda da paylaşmalısınız. Web sitenize trafik çekerek olumlu bağlılık oluşturmanız için sosyal medya son derece etkili bir kanaldır.

  • Anahtar Kelime Araştırması

İçerik pazarlamanın temelinde bir fikir veya soru ile ilgili içerik üretmek vardır. Her içerik üretme süreci bir konu yani anahtar kelime ile başladığı için anahtar kelime araştırması içerik pazarlama çalışmalarında önemli bir yer edinir. Yaşadığımız deneyimlere dayanarak rahatlıkla şunu söyleyebilirim anahtar kelime araştırması yapmadan içerik pazarlama çalışmalarına başladığımızda bir süre sonra içerik fikri bulma konusunda zorlanmaya başladık. İçerik fikri bulmak bir kenara hangi konulardan bahsedip bahsetmediğinizi kontrol etmek bile bir ciddi zaman kayıplarına yol açtı.

Sonuç

kaliteli backlink kaynaklari nelerdir 2

İçerik pazarlaması için SEO stratejisi belirleyerek hedef kitlenizi doğru yerde, doğru zamanda, doğru şekilde markanıza çekerek ürün ve hizmetlerinizin satış oranını arttırabilirsiniz. Bunun için doğru yöntemleri uygulamalı ve markanıza değer katan içerikler oluşturmalısınız.

Müşterilerinizin ilgisini çekecek metin, görsel ya da video barındıran farklı içerik türleri üretebilirsiniz. İçeriklerinizde müşterilerinizle iletişim kurarak onlarda marka bağlılığı oluşturabilirsiniz. Böylece rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.

Belli bir takvime göre yürüttüğünüz içerik paylaşımı ile belirlediğiniz hedeflere ulaşabilirsiniz. Müşterilerinizi detaylı analiz ederek doğru kanallar üzerinden yaptığınız paylaşımlar markanıza değer katacaktır.

Hedef kitlenize ulaşabileceğiniz her mecrada doygun, özgün ve kaliteli içerikler paylaşarak etkili sonuç alabilirsiniz.

Kaynaklar:

Ashley Segura https://www.semrush.com/blog/seo-and-content-marketing/ Erişim Tarihi: 14 Mar 2022, 08:59

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir