Icerik Pazarlama Istatistikleri

İçerik Pazarlama İstatistikleri

İçerik pazarlaması, küresel olarak her SEO kampanyası için önemli hale geliyor. Daha fazla tüketici ve işletme mobil cihazlara geçtikçe dijital materyal miktarı hızla artıyor.

Current Works olarak, mesajınızın rekabette öne çıkmasını ve hedef pazarınıza ulaşmasını sağlamak için birden fazla kaynaktan en önemli ve en yeni içerik pazarlama verilerini derledik.

Şirketinizi SEO ve dijital pazarlamada öne çıkarabilecek trendler hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Genel İçerik Pazarlama İstatistikleri

  1. B2B şirketlerinin sadece % 40’ı yazılı bir içerik pazarlama planına sahip olduklarını söyledi. Başarılı pazarlamacılar göz önüne alındığında bu say ı% 62’ye yükseliyor.
  2. Pazarlamacıların % 60’ı tarafından her gün en az bir içerik parçası oluşturuluyor.
  3. İşletmelerin % 35’i uzman içerik pazarlama ekiplerinden yoksundur.
  4. Bir technavio raporuna göre, 2021’den 2026’ya kadar, İçerik Pazarlama endüstrisinin büyümesinin yüzde 15,8’lik bir CAGR’de hızlanması ve içerik pazarlama endüstrisinin payının bu süre zarfında 487,24 milyar dolar artması bekleniyor. Raporda ayrıca, bu büyümenin% 38’inin Asya Pasifik bölgesinden geleceği belirtildi.
  5. B2B içeriğini tanıtmak için en iyi platform LinkedIn’dir.
  6.  E-ticaret web siteleri her hafta ortalama beş yayın oluşturur.
  7. Sosyal medyadaki görsel içerikler daha yüksek etkileşim oranına sahiptir. %50 daha fazla beğeni, %85 TO ve %100 yorum alırlar.
  8. Yeni içerik için fikirler bulmak, daha yüksek düzeyde çevrimiçi katılım sağlayan içeriği küratörlüğünü yapmak ve potansiyel müşteriler üreten içerik üretmek, pazarlamacıların içerik pazarlaması yaparken yaşadıkları ana konulardır.
  9. Pazarlamacıların yüzde 66’sı, 2023’te içerik pazarlama harcamalarında 2022’ye kıyasla daha yüksek bir büyüme bekliyor.
  10. 2023 itibariyle çevrimiçi 600 milyondan fazla blog var.

B2B ve B2C İçerik Pazarlama İstatistikleri

  1. B2B içerik pazarlama istatistiklerine göre, en iyi içerik pazarlamacılarını n% 88’i her zaman kitlelerinin ihtiyaçlarını satış mesajlarına göre önceliklendirecektir.
  2. Küresel e-posta pazarlama pazarı 17 yılına kadar 9,2027 milyar dolar değerinde olacak.
  3. En başarılı B2C pazarlamacılarının% 60’ının yerleşik bir içerik pazarlama stratejisi vardır.
  4. İçerik pazarlama gelir istatistiklerine göre, en başarılı B2B pazarlamacılar pazarlama bütçelerinin % 39’unu içerik pazarlamasına ayırmaktadır.
  5. B2B pazarlamacıların % 93’ü, işletmeleri için içerik pazarlamasını aktif olarak kullandıklarını söylüyor.
  6. B2B içerik pazarlama istatistiklerine göre, B2B pazarlamacılarının % 60’ı, izleyicileri için ilgi çekici içerik bulmakta zorluk çekiyor.
  7. B2B pazarlamacılar için bloglama, içeriği dağıtmanın en önemli yolu olarak hizmet ederken, B2C kuruluşları için görsel içerik çok daha önemlidir.
  8. B2B içerik pazarlama istatistikleri, B2B işletmelerinin% 91’inin içerik pazarlamasını bir pazarlama stratejisi olarak kullandığını ortaya koymaktadır.
  9. B2C içerik pazarlama istatistiklerine göre içerik pazarlaması, B2C şirketlerinin toplam pazarlama bütçesinin %26’sından sorumludur.

İçerik Pazarlama Trend İstatistikleri

  1. Dijital pazarlama istatistikleri, blog içeriğinin % 94’ünün çoğu zaman sıfır harici bağlantı kazandığını ortaya koymaktadır.
  2. İçerik pazarlama harcama istatistiklerine göre, ücretli arama ağı reklamcılığına kıyasla, içerik pazarlaması potansiyel müşteri bulma için 3 kat daha uygun maliyetlidir.
  3. Tüketicilerin % 70’i bir markayı reklamlardan ziyade makaleler aracılığıyla tanımayı tercih eder.
  4. Genel içerik pazarlama istatistikleri, başarılı içerik pazarlamacılarının % 55’inin hikaye anlatımını izleyicileriyle etkileşim kurmak için en etkili araçlarından biri olarak gösterdiğini ortaya koymaktadır.
  5. İçerik pazarlama istatistiklerine göre, başarılı blogcuların yaklaşık % 75’i (yılda 50.000 dolardan fazla kazanıyor), içeriklerinin belirli bir niş kitleye yönelik olduğunu söylüyor.

İçerik Pazarlama Stratejisi İstatistikleri

  1. B2B pazarlamacılar ortalama 13 içerik pazarlama tekniği kullanır.
  2. Düşük YG’lerine bakılmaksızın, podcast’ler ve diğer ses tabanlı içerikler, içerik pazarlamacılarının % 53’ü tarafından en başarılı formatları olarak gösterilmektedir.
  3. Pazarlamacıların neredeyse yüzde 66’sı, 2023’te içerik pazarlaması için harcamalarını artırmayı öngörüyor.
  4. SEO, içerik pazarlamacılarının % 75’i tarafından en başarılı içerik pazarlama stratejisi olarak gösterildi. Mevcut içeriğin güncellenmesi ikinci sırada yer aldı.

Semrush, içerik pazarlama hedefleri üzerinden 1.500 işletmeyle bir anket gerçekleştirdi. İşte sonuçlar:

  1. Ankete katılanların neredeyse yarısı daha yüksek marka bilinirliği istiyor.
  2. % 37’si web sitelerine gelen ziyaretçi hacmini artırmayı hedefliyor.
  3. Ankete katılanların % 36’sı, potansiyel müşteriler oluşturmak için içerik pazarlamasını kullanmak istiyor.
  4. Katılımcıların %27’si tarafından satış ve gelirde artış isteniyor.
  5. Ankete katılanların %23’ü marka etkileşimini ve müşteri sadakatini artırmak için çalışıyor.

İçerik Pazarlamasında Kitle Tercihi İstatistikleri

  1. Bir ankete katılan pazarlamacıların % 55’ine göre, 2023’te tüketiciler araştırma ve karar verme için içeriğe güveniyor.
  2. Bir satın alma kararı vermeden önce, alıcıların % 54.7’si en az dört yorum okuyor.
  3. B2B satın alımlarını araştırırken, katılımcıların neredeyse % 43’ü araştırma / anket bulgularını en yararlı bulduklarını belirtti.
  4. İnternet kullanıcılarının yaklaşık % 50’si ayda en az bir kez çevrimiçi olarak yorum yayınladığını iddia ediyor.
  5. Üstelik müşterilerin yarısı, şirketlerin şikayetlerine bir hafta içinde cevap vermesini istiyor.
  6. B41B alıcılarının yüzde 2’i, içeriğin kaynağının güvenilirliğine daha fazla önem verdiğini iddia etti.
  7. Ankete katılanların yüzde 73’ü, bir ürün veya hizmet hakkında nasıl bilgi edinmek istedikleri sorulduğunda bir makale okumaktan, bir infografik görüntülemekten veya bir web seminerine katılmak yerine kısa bir form videosu izlemeyi tercih ettiklerini belirtti.
  8. 3000’den fazla kelime içeren makaleler, 138’den az kelimeye sahip olanlardan yüzde 500 daha fazla trafik alır.

İçerik Pazarlamada Postcast İstatistikleri

  1. Dünya çapında 380 milyondan fazla podcast dinleyicisi var. Bu sayı 424 yılında 2023 milyona çıkacak.
  2. İskandinav bölgesindeki ülkeler en yüksek podcast penetrasyon oranına sahiptir.
  3. Bir ürünü arayan podcast dinleyicilerinin % 60’ı, şovda duydukları için bunu yaptı.
  4. Amerika Birleşik Devletleri en fazla podcast dinleyicisine sahiptir. Nüfusun 1/3’ü düzenli olarak podcast dinliyor.
  5. Zaten podcast veya diğer ses materyallerini kullanan içerik pazarlamacılarının % 43’ü mevcut yatırım seviyelerini korumayı bekliyor; Ayrıca, pazarlamacıların % 51’i 2023’te yatırımlarını artıracak.
  6. Podcast dinleme için en çok kullanılan platform olan akıllı hoparlörlerin satışları salgın döneminde %22 arttı.

İçerik Pazarlamada Kısa Video İstatistikleri

  1. Bir ankete katılanların % 73’ü, diğer şeylerin yanı sıra bir makaleyi okumak yerine, bir ürün hakkında bilgi edinmek için kısa bir video izlemeyi tercih ettiklerini söyledi.
  2. 2018’den bu yana, haftada izlenen ortalama internet videosu miktarı yaklaşık 2 kat arttı. Bu eğilim nedeniyle, videolar, özellikle kısa biçimli videolar, tüm içerik stratejileri için ana medya formatı haline geldi.
  3. Sosyal medyada etkileşim ve potansiyel müşteri bulma için kısa biçimli videolar en üst sırada yer alıyor.
  4. Pazarlamacılar, 2023’te diğer formatlara kıyasla kısa biçimli videolara para harcayacaklar.
  5. Ankete katılan pazarlamacıların % 51’ine göre, kısa biçimli videoların viral olma olasılığı daha yüksektir.
  6. Instagram kişisel hesap ve işletme hesaplarının % 100’ü reels özelliği ile etkileşime girer.
  7. Pazarlama kuruluşlarının yüzde 66’sı Tik Tok’ta etkileyicilerle işbirliği yapıyor.

İçerik SEO Planlama İstatistikleri

  1. HubSpot, 2022’de Medya ve İçerik Planlama Durumu’nda, organik arama ve SEO’nun pazarlamacıların ve medya planlamacılarının % 36’sı tarafından kullanıldığını buldu. Yüzde 45’i de bu çabaların en yüksek yatırım getirisini getirdiğini söylüyor.
  2. HubSpot ayrıca, bugün pazarlamacıların yaklaşık % 64’ünün mobil optimizasyonun gerekli ve etkili bir yatırım alanı olduğuna inandığını tespit etti.
  3. SEMrush İçerik Pazarlamasının Durumu Raporu’na göre, ‘İçerik pazarlamasında SEO’, içerik pazarlaması ile ilgili ilk 10 trend konu arasında yer alıyor ve yalnızca ‘Sosyal medya içerik pazarlaması’ndan sonra ikinci sırada yer alıyor.
  4. Pazarlamacılar, bloglarında / web sitelerinde UX’i iyileştirmeyi (% 36), en iyi performans gösteren içeriği belirlemeyi (% 34), içerik boşluklarını bulmayı (% 34) ve SEO ve SERP sıralamalarını iyileştirmeyi (% 33) içeren içeriği denetlemek ve optimize etmek için daha fazla zaman harcıyorlar.
  5. Backlinko’ya göre, arama yapanlar, aramalarında % 23 oranında Google otomatik tamamlama önerilerini kullanıyor. Bu, SEO içerik stratejinize bu önerilerden alakalı anahtar kelimeler / kelime öbekleri eklemeyi çok önemli hale getirir.
  6. CoSchedule’a göre, içerik pazarlama kampanyalarını proaktif olarak planlayan içerik pazarlamacıları, başarı şanslarını % 331 oranında artırıyor.

Görsel İçerik Pazarlama İstatistikleri

  1. İşletmelerin % 63,2’si 2021 ve 2022’de görsel içeriğe büyük ölçüde güveneceklerini söyledi, bu nedenle bu sayılar sadece artıyor gibi görünüyor.
  2. Wyzowl’a göre, işletmelerin % 86’sı video içeriğini temel bir pazarlama aracı olarak kullanıyor.
  3. Wyzowl raporundaki pazarlamacılar tarafından video pazarlamayı içerik stratejilerinin bir parçası olarak kullanmamanın en önemli 4 nedeni arasında zaman eksikliği (% 23), nereden başlayacağını bilmemek (% 16), ilgi eksikliği (% 13) ve yüksek üretim maliyetleri (% 10) bulunmaktadır.
  4. 2021 itibariyle, YouTube, video içeriği izleme konusunda tüketiciler için en popüler platformdu ve katılımcıların % 35’i bir HubSpot anketinde oy kullandı. Facebook ve TikTok ikinci ve üçüncü en popüler kanallardır.
  5. Wyzowl anketi, pazarlamacıların % 86’sının videolarla potansiyel müşteri oluşturmayı artırabildiğini gösteriyor. Bu sayı 2019’dan beri sürekli artıyor.
  6. Infographics, görsel içerik pazarlamasındaki en son trendler arasında çok popülerdir ve pazarlamacıların yaklaşık % 45’i HubSpot’a göre zaten bunlara yatırım yapmaktadır. Henüz Infographics ile deneme yapmayanların % 38’i, 2022’de bu görsel formata yatırım yapmayı planlıyor.

Ses İçeriği Pazarlama İstatistikleri

  1. HubSpot araştırmasına göre, pazarlamacıların % 53’ü podcast’ler gibi ses içeriğini etkili dijital pazarlama araçları olarak görüyor. Bunların sadece% 1’i kayda değer bir yatırım getirisi sağladığını düşünse de,% 80’i hala katılımı artırdığını ve marka bilinirliği oluşturmaya yardımcı olduğunu düşündükleri için 2022’de ses içeriğine yatırım yapmayı planlıyor.
  2. Sesli sohbet odaları (Clubhouse ve Twitter Spaces gibi) 2022’de trend oluyor, çünkü bu pazarlama aracını zaten kullanan pazarlamacıların % 68’i, yatırım getirisi şu anda düşük olmasına rağmen, bir sosyal medya pazarlama stratejisi olarak son derece etkili olduğunu söylüyor.
  3. SEMrush anketine göre, podcast’lerin ve diğer ses içeriği formatlarının artan popülaritesine rağmen, pazarlamacıların sadece % 11’i ses içeriğini 2022’de yatırım için kilit bir alan olarak görüyor.

Sosyal Medya İçerik Pazarlama İstatistikleri

  1. SEMrush İçerik Pazarlamasının Durumu raporu, organik sosyal medyayı (% 69) içerik dağıtımı için kullanılan 1 numaralı kanal olarak listeliyor ve bunu e-posta pazarlaması (% 54) yakından takip ediyor.
  2. Kısa biçimli videolar, pazarlamacılar tarafından sosyal medyada kullanılan en popüler içerik türüdür ve pazarlamacıların % 85’i en etkili olduğunu söylemektedir. Canlı akış ve videolar, pazarlamacıların % 70’inin etkinliklerine kefil olduğu yakın bir saniyedir.
  3. Liste yayınları, sosyal medyada çok paylaşılan bir içerik türüdür. Backlinko’nun araştırmasına göre, liste gönderileri sosyal medyadaki nasıl yapılır yayınlarından% 218 daha fazla paylaşılıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir