Hyperlink Nedir? Ne İşe Yarar

Hyperlink Nedir? Ne İşe Yarar?

Hyperlink, başka bir web sitesine gitmek için tıklayabileceğiniz bir metin veya simgedir. Genellikle mavi renkte olan ve altı çizili olan bağlantı, belirli bir sayfayı web üzerinden diğer sayfalara bağlayan bir referans noktası görevi görür. Bağlantılı metin, bağlantı metni olarak bilinen metindir. Örneğin, önceki cümledeki “bağlantı metni” ifadesine tıkladığınızda, sizi bir bağlantı metninin tanımını içeren bir sayfaya yönlendirir.

Yeni sayfalar açmanın yanı sıra, bir hyperlink yani köprü okuyucuyu aynı sayfadaki belirli bir bölüme getirebilir. Bu, özellikle okuyucuların kapsamlı kılavuzlar veya daha uzun makaleler gibi uzun içeriğe sahip bir sayfada gezinmelerine yardımcı olmak için kullanışlıdır. Bu bağlantılar genellikle içindekiler tablosunda bulunur.

İnternetin bel kemiği olarak kabul edilen hyperlink, her yerde kullanılır. Bir web sitesinin SEO’sunu ve backlink profilini geliştirmek için çok önemlidir.

Hyperlink Nedir?

Hyperlink, web sitelerinde yer alan bağlantılara verilen isimdir. Bir sayfadan diğerine veya site dışındaki herhangi bir hedefe ulaşmak bu linklerle mümkündür. Kullanıcı bu linkleri farklı bir renkte görür ve tıklanabilir olduğunu anlar. Google için ise bir sayfanın keşfedilmesi için bu linkler zorunludur. Google taradığı bir sitede bulunan hemen her linki takip ederek, hedef siteyi de taramak üzere bir yönteme sahiptir. Tabii burada bağlantı verilen sitenin veya sayfanın taranabilir olup olmamak konusunda kendi kaynak kodlarında ilgili bilgleri vermesi gerekir. İndekslenmeyi istemeyen veya robotları kabul etmeyen siteler taranmaz.

Hyperlink Ne İşe Yarar, Neden Önemlidir?

Hyperlink

Tüm hyperlink türleri kaliteli içerikle tamamlanarak özellikle organik veya doğal olarak yapıldığında bir web sitesinin SEO’sunu geliştirmede önemlidir.

Google gibi arama motorlarında sıralamak için, ilgili SEO teknikleri kullanılarak bir web sitesi uygun şekilde oluşturulmalıdır. Diğer bir faktör ise güvenilir ve yetkili bir kaynak olarak karşımıza çıkmasıdır.

Bu, bağlantı kurma veya diğer web sitelerinin web sitenize geri bağlanması süreciyle sağlanabilir. Bu da web siteniz için bir backlink verir. Daha önce de belirtildiği gibi, bir sitenin backlink profili, alakalı ve kaliteli içeriğin yanı sıra Google için önemli bir sıralama faktörüdür.

Hyperlink doğru kullanıldığında avantajlıdır. Yanlış uygulanırsa bir web sitesinin sıralamasına potansiyel olarak zarar verebilirler.

Hyperlink çalışmalarında spam içerikli web sitelerinden gelen yapay bağlantılardan kaçınmak önemlidir. Çünkü bunlar bir web sitesinin puanlarını etkileyebilir. Ek olarak içeriğinize harici bağlantılar hem size hem de okuyucularınıza fayda sağlamak için yüksek kaliteli ve alakalı sitelere işaret etmelidir. Bağlantı sayısı da sıralamalarda rol oynar. Çok fazla giden bağlantıya sahip olmak, bir web sitesini spam gibi görünme riskine sokabilir.

SEO’yu geliştirmenin yanı sıra, bağlantılar bir web sitesinin trafiğini ve güvenilirliğini artırabilir. Bu, belirli bir web topluluğu içinde bağlantılar kurmaya yardımcı olur. Bu da bağlantı kurmanın yolunu açar. Bağlantılar, harekete geçirici mesajlarla birlikte kullanıldığında da yararlıdır çünkü bu şekilde dönüşüm oranlarını artırabilir.

Hyperlink Türleri

Hyperlink yani köprüler iç bağlantı ve dış bağlantı olarak iki grupta incelenebilir.

  • İç Köprü

İç köprü, bir etki alanının farklı alt sayfalarını birbirine bağlayan bir bağlantıdır. Genellikle bağlantı yapısı olarak bilinen bir web’de düzenlenir. Ayrıca, bir web sitesinin ziyaretçilerini, tıklama yolu olarak bilinen belirli bir şekilde içeriği aracılığıyla yönlendirmek için de kullanılır.

  • Dış Köprü

Dış köprü, kullanıcıları farklı bir etki alanına bağlar. Giden veya gelen köprü olarak sınıflandırılabilir. Giden köprü, web sayfanızı başka bir sayfaya bağladığınız zamandır. Bu bağlantı esas olarak referanslar veya öneriler için kullanılır. Öte yandan, gelen köprüler veya geri bağlantılar, kendi web sitenize yönlendiren diğer alanlardan gelen bağlantılardır. Tüm bu gelen bağlantılar bir web sitesinin backlink profiline katkıda bulunur ve SEO’da çok önemli bir bileşendir. Diğer web sitelerinden gelen geri bağlantılar, arama motorlarına web sitenizin saygın ve değerli içeriğe sahip olduğunun bir işaretidir. Bu, bir SERP’deki sıralamanızı etkileyebilir ve web sitenizin görünürlüğünü olumlu yönde etkileyebilir.

  • Metin bağlantıları

Metin köprüsü, en yaygın bağlantı türlerinden biridir. Başka bir sayfaya veya kaynağa gitmek için kullanılan tıklanabilir bir metindir.

  • Resim bağlantıları

Görüntü bağlantısı, görüntü biçimindeki bir köprüdür. Resim bağlantılarının en yaygın örneklerinden biri, çeşitli web sitelerindeki banner reklamlardır.

  • Çapa bağlantıları

Bağlantı metniyle karıştırılmaması gereken bağlantı bağlantıları, okuyucuyu belgedeki bir yerden, içindekiler tablosunda olduğu gibi aynı belgenin farklı bir bölümüne getirir.

Bir Köprüyü Tıklattığınızda Ne Olur?

Bir köprüye tıklattığınızda, dokunduğunuzda veya seçtiğinizde, tarayıcı görüntülemekte olduğunuz geçerli sayfadan ayrılır ve yeni sayfanın bağlantısını açar. Örneğin, köprülerle ilgili daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki bağlantılardan herhangi birini tıklayabilirsiniz.

Aynı sayfadaki bir konuma köprü oluşturmak da mümkündür. Örneğin, bu sayfanın başındaki bağlantılar, bu sayfadaki başlıklara bağlantılar olarak adlandırılır. Bağlantı ayrıca yeni bir sekme açabilir ve geçerli pencereyi arka plan sekmesi olarak açık tutabilir.

Kaynaklar:

Margaret Rouse https://www.techopedia.com/definition/5175/hyperlink Erişim Tarihi: 12 Eki 2022, 08:31

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir