Hreflang Etiketi Nedir, Nasıl Kullanılır, Pazarlaması Nedir, Nasıl Yapılmalı

Hreflang Etiketi Nedir? Nasıl Kullanılır?

Web siteleri tek dilde hizmet verebileceği gibi çoklu dil seçeneği ile de hizmet verebilir. Özellikle çok dilli hizmet veren web sitelerinin farklı konumda bulunan ve farklı dilleri konuşan kitlelerine ulaşması gerekiyor. Arama motorlarında yüksek performans elde etmek istiyorsanız konuma ve kullanıcı sorgusuna göre arama motoru botlarına dil bilgisi verilmesi gerekiyor. Web siteleri arama motorlarına dil bilgilendirmesini hreflang etiketi sayesinde yapıyor.

Bu etiket sayesinde arama motoru botları ilgili dilde veya dilin konuşulduğu bölgede yapılan bir arama sorgusunu kullanıcıların karşısına daha önde çıkarabiliyor. Bu süreçte arama motorlarının doğru anlamlandırması söz konusu olduğunda SEO çalışmaları da daha etkili oluyor. Özellikle birden fazla dilde hizmet veren web siteniz varsa hreflang etiketi kullanarak arama motorlarına bilgi vermelisiniz.

Hreflang Etiketi nedir?

Hreflang etiketi, arama motorlarının bir web belgesini kullanıcının sorgusuna ve konumuna göre belirli bir dilde tanımlamasını ve görüntülemesini sağlayan bir göstergedir. Web yöneticilerinin, bu tür içeriğin söz konusu bölgede söz konusu dil için tasarlandığını algoritmalara belirtmesine olanak tanır.

Bu işaretlemenin arkasındaki konsepti daha iyi anlamak için İngilizce ve Fransızca olarak sunulan bir site örneğini ele alalım. İnternet kullanıcısı İngilizce bir istek başlattığında, Google robotu aynı sayfanın farklı versiyonlarına göz atarak ona kendi diline uygun olanı sunmalıdır.

Bu hassas çalışma, Hreflang etiketi sayesinde yapılır. Arama alanındaki etkinlikleri sayesinde, Hreflang etiketleri, SEO ve SXO (arama deneyimi optimizasyonu) açısından çeşitli amaçlar için kullanışlıdır.

Bir sitede bulunduklarında, özellikle şunlara izin verirler: Her belgenin taslak dilini tarayıcılara bildirin, iyi bir kullanıcı deneyimi sağlayın, kendinizi yinelenen içerik risklerinden koruyun.

Hreflang Etiketi ve SEO

Uluslararası, yani çok dilli sitelerde Hreflang etiketi kullanımı neredeyse zorunludur. Çok dilli sitelerin Google tarafından doğru anlamlandırılması için Hreflang etiketi son derece kritik öneme sahiptir. Bu etiketin var olmadığı sitelerin çok dilli olarak anlamlandırılması oldukça güçtü.

Ayrıca otomatik yönlendirme araçlarının kullanılması durumunda da bu etiketlerin kullanılması gerekecektir. Yani bu etiket bir teknik alt yapı uygulaması olmasının yanı sıra, çok önemli bir SEO parametresi olarak da tanımlanır.

Bu kodlar aynı zamanda birer lokalizasyon unsuru olduğundan, SEO noktasında büyük öneme sahiptir.

Hreflang Etiketi Oluştururken Nelere Dikkat Edilir?

  • Doğru Dil Kodlarının Kullanımı: Etiket olarak kullanılacak dil kodunun doğru olması önemlidir. Dilin anlamlandırılması ve indekslenmesi sırasında ve karakter setinin tanımlanması esnasında arama motoru ve tarayıcıya bu veriler gönderilir. Hatalı bir veri olması halinde yüklenecek veri de hatalı olacaktır.
  • Oluşturma Yönteminin Belirlenmesi: Hreflang etiketi oluştururken, hangi kodlama yöntemini kullanacağınıza dikkat etmelisiniz. Birden fazla yöntemi aynı anda ve/veya çakışır şekilde kullanmamalısınız.
  • Veri Yollarının Doğru Girilmesi: İlgili dillerin bulunduğu alt alan adlarının doğru tanımlanması verinin doğru aktarımı için temel fonksiyondur.
  • Hedef Sayfaların Hreflang Kodu Alması: Sayfaların kendi linklerinde refere edici olarak dil kodlarını geçirmesi gerekir.

Hreflang Etiketi Neden Kullanılır?

  • Hreflang etiketi, bir web sitenin ulusal ve uluslararası alanlarda dil ve konum hedeflerini Google’a sinyal vermesini sunmaktadır. Hreflang tags ile konum ve dil hedeflemesi uygulanmaktadır.
  • Hreflang tags kullanmak uluslararası çalışmalar yürüten e-ticaret siteleri için epeyce önemli çünkü web siteler konumlarına odaklı bir şekilde arama çözümlerinde yer almaktadır. Ancak konum olarak Türkiye de yer alan bir site uluslararası hizmet veriyorsa Türkiye’den başka konumlarda etiketlemeli ve Türkçe dilinden farklı dillerde etikete arttırmaktadır.
  • Dil ve konum etiketi birçok diğer etkisi bulunmaktadır. Arama motoru optimizasyonu için hreflang tags önemli bir unsur çünkü konumunuzda ki arama sonuçlarında yer alıp rakiplerinizle rekabet etmek isteniyorsa dil ve konum etiketlerine ihtiyaç var bu yüzden arama çözümlerinde doğru konum da yer almak çok önemlidir.
  • Hreflang tags, kopya içeriğin önüne geçmeyi sunar sitede bir içeriğin birden başka dillerde versiyonu olduğu düşünülür bunun önüne geçilmezse içerikleri Google tarafından “kopya” olarak işaretlenecektir. Eğer hreflang tags ve canonical etiketini kullanılırsa kopya durumlarıyla karşılaşılmaz.

Hreflang Etiketi Nasıl Kullanılır?

<link rel=”alternate” href=”http://alanadi.com/”  hreflang=”en” />

<link rel=”alternate” href=”http://alanadi.com/en-uk/”  hreflang=”en-gb” />

<link rel=”alternate” href=”http://alanadi.com/en-ca/”  hreflang=”en-ca” />

Meta Etiketi

Link: <http://it.alanadi.com/dosya.pdf>;

rel=”alternate”; hreflang=”it”,

<http://en.alanadi.com/dosya.pdf>;

rel=”alternate”; hreflang=”en”,

<http://de.alanadi.com/dosya.pdf>;

rel=”alternate”; hreflang=”de”

http Kodu

Canonical

<link rel=”canonical” href=”http://alanadi.com/“>

<link rel=”alternate” href=”http://alanadi.com/”  hreflang=”en” />

<link rel=”alternate” href=”http://alanadi.com/en-uk/” hreflang=”en-gb” />

<link rel=”alternate” href=”http://alanadi.com/en-ca/” hreflang=”en-ca” />

XML Kodu

<url>

<loc>http://www.alanadi.com/</loc>

<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”en” href=”http://www.alanadi.com/” />

<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”en-ca” href=”http://www.alanadi.com/ca/” />

<xhtml:link rel=”alternate” hreflang=”en-gb” href=”http://www.alanadi.com/uk/” />

</url>

Profesyonel Destek Alın

Her ne kadar hazır site yazılımları (WordPress vb.) dil kodlarını kendileri ve/veya eklentiler ile sunuyor olsa da eğer SEO gereksiniminiz varsa, Hreflang etiketi işlemleriniz için uzman desteği almanızda fayda vardır.

Hreflang etiketlerinin doğru bir sistematik ile yüklenmesi, sitenizin verimli çalışması ve arama motorları tarafından doğru algılanması için son derece önemlidir.

Uluslararası SEO yapılırken, lokalizasyon noktasında gerçekleşecek uygulamalar son derece hassas uygulamalar olduğundan, bunların yazılım uzmanı ve/veya SEO uzmanı tarafından ayarlanmasında fayda vardır.

Zira bazı kodların girişlerinin yapılacağı alanalar yazılım bilgisi gerektiriyor olduğundan, uzman olmayanlar tarafından gerçekleştirilebilmeleri güç olabilir.

SEO ajansları, web tasarım ajansları ve bazı dijital medya ajansları sizin için Hreflang etiketi oluşturma ve çok daha fazlasını sunabilir. Bunun için bu firmalara erişmeli ve detaylı bilgi almalısınız. Kapsamlı çözümler için uzman desteği alarak, uygun sonuçlara ulaşmanız mümkün olacaktır.

Kaynaklar:

Matt Bertnam https://www.searchenginejournal.com/hreflang-beginner-guide/446898/ Erişim Tarihi: 7 Eki 2022, 07:11

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir