Holistik kelimesi, bütünsel anlamına gelmektedir. Bütünsel yaklaşım SEO çalışmaları için büyük önem taşır, her parçanın başarısının, genel başarıyı artırdığı görülür.
Geleneksel SEO anahtar kelime ve backlink ile ilgilenirken, Holistik (bütünsel) SEO bunlara ek olarak site tasarımınız, sosyal medya aktifliğiniz, aldığınız reklamlar ve güncelliğinizle de ilgilenir.
Holistik SEO ile ziyaretçi analiz edilir. Holistik SEO yaklaşımıyla hazırlanmış içeriklerde genelde daha uzun anahtar kelimeler seçilerek soruların cevaplarına veya problemlerin çözümlerine daha hızlı bir şekilde erişilmesi sağlanır. Ancak geleneksel SEO’da durum böyle değildir; arama motorlarının ne istediğine bakılır.
Geleneksel SEO’da popüler ve kısa anahtar kelimeler seçilerek Google dostu bir içerik hazırlanır. Ancak holistik SEO yaklaşımı benimsendiğinde odak noktası kullanıcı olur.
Geleneksel SEO’da arama botlarını siteye çekmek için içerik hazırlanır. İçerikler ilgi çekici veya heyecan yaratıcı olmaktan ziyade daha ruhsuz olabilir. Buna karşın holistik SEO siteyi ziyaret eden doğal kullanıcıları önemseyerek ilgi çekici ve güncel konuları ele alır, yani içeriği robotlar için değil insanlar için hazırlar.
Görüldüğü üzere holistik SEO için önemli olan süreçtir, amaç uzun vadede başarı etmektir. Bu sebeple holistik SEO sabır gerektirir. Holistik SEO web sitenizi geliştirmekle kalmaz, birçok faktörü kullanıp pazarlama stratejileri geliştirir.
Ziyaretçilerin web sitenizde daha uzun dakikalar kalmasını, sosyal medyada sözü geçer bir marka olmayı, kullanıcı deneyiminin olabileceği en iyi şekilde iyileştirilmesi gerektiğini düşünüyorsanız arama motorlarına odaklanmayı bırakıp bütünsel SEO yaklaşımını benimsemelisiniz. Unutmayın ki “gerçek” ziyaretçiler tarafından sevildiğinizde, botlar sizi zaten sevecek.
Holistik SEO Nedir?
Holistik SEO, genel-geçer öğretinin geliştirilmesi ile ortaya çıkmış, tamamen kullanıcı odaklı SEO sistematiğidir. Bu yöntemde, SEO genel olarak ele alınıp, detaylar yerine bütüne odaklanılır. Esasında Google tarafından önerilen site yönetimi uygulamasını bu yöntem ifade eder.
Pazarı detaylı şekilde analiz ederek, kullanıcıların beğenilerini öngören ve buna uygun bir sistematik hazırlanan bu yöntemde, bütün dijital pazarlama kanalları bu yönde kullanılır. Marka bilinirliği üzerine kurulacak sistem esasında niyet olarak doğal SEO’dan farklı değildir.
Sadece daha bütüncül ve sistematik bir değerlendirme yapılarak, daha rafine hedeflere daha uygun maliyetlerle ulaşılması sağlanırken, daha büyük kullanıcı trafiği elde edilmesi mümkün olabilir. Tabii bu yöntemi gerçekleştirebilmek için ileri düzeyde bilgi birikimi, deneyim ve uzman bir pazarlama ekibi gereklidir. Ayrıca dijital araçlara da sahip olunması gerektiğinden Holistik SEO için dijital pazarlama ajanslarını tercih etmeniz doğru olabilir.
Holistik SEO nasıl uygulanır?
Holistik SEO uygulamak için her şeyden önce, bu tür SEO için sitenizi doğru bir şekilde oluşturmanız gerekir. Odak noktası kullanıcı olduğundan, içeriklerinizi oluştururken sitenizi ziyaret edenleri, onların beklentilerini ve onlardan aldığınız geri bildirimleri dikkate alarak anahtar kelimeler belirlemesiniz.
Hem geleneksel hem de holistik SEO’da içeriklerinizin güncel olması gereklidir. Yayınladığınız içeriklerin hepsi orijinal, net, bilgilendirici ve kaliteli olmalıdır. Bu içerikler belli aralıklarla güncellenmeli ve geliştirilmelidir. Bu sayede daha fazla ziyaretçi alabilirsiniz.
Holistik SEO uygulanırken kullanıcılardan gelen etkileşim ve deneyimledikleri durumlar önceliklidir, bu sebeple olumlu kullanıcı deneyimleri, ziyaretçilerin sitenizde durma süresini artırırken etkileşim ise backlink kazanmanızı sağlar.
Kullanıcı etkileşimini sağlamak için Instagram, TikTok, Youtube gibi sosyal medya platformlarının kullanılması çok önemlidir. Web sitesi sahipleri ile ziyaretçiler arasındaki bağ bu mecralarda kurulur ve bilgilendirme, telafi ve daha birçok hizmet kolaylıkla sağlanabilir.
Holistik SEO Çalışması için dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir?
Her yaklaşımda olduğu gibi holistik Seo çalışmalarında da dikkat edilmesi gereken belirli unsurlar vardır. Bu unsurlar backlink çalışmaları, anahtar kelime seçimi ve güncellik ve sosyal medya yönetimidir.
- Backlink Çalışmaları:
Backlink çalışmaları, web sitelerinin ortaklığı olarak görülür. Backlink kullanıp başka siteler tarafından önerildiğinizde yeni ziyaretçilerin sitenize uğrama oranı artar, bu sebeple siteniz dışında arama motoru optimizasyonunun büyük bir bölümünü oluşturur.
Holistik SEO’da backlink çalışmaları yaparken seçtiğiniz ortaklar reklam kokulu değil doğal olmalıdır, çünkü hedefiniz organik ziyaretçilerdir. Ayrıca, alakasız sitelere backlink verilmemeli, tercih ettiğiniz siteler alanınızla alakalı ve alanında tanınmış siteler olmalıdır.
Geleneksel SEO’da backlink arama motoru odaklıyken holistik SEO’da kullanıcı odaklı oluşturulur ve yönetilir. Bu sebeple, kaliteli ve özgün içerikler yayınlayan web siteleri hedef kitlenizi etkileyebilmek adına bulunmaz bir nimet olacaktır.
Yine aynı mantıkla, kalitesiz ve özensiz bir web sitesinden backlink alırsanız ziyaretçi sayınız artmayacak ve arama motorlarında öne çıkmanız engellenecektir.
- Anahtar Kelime Seçimi:
Anahtar kelimeler, holistik SEO uygulamalarının yapıtaşıdır. Geleneksel SEO’da anahtar kelimeler arama motoru odaklı olarak yerleştirilirken bütünsel SEO’da ziyaretçilerin beklentilerine uygun olarak yerleştirilir.
Genellikle, geleneksel SEO’da anahtar kelime seçilirken en popüler kelimeler tercih edilir. Bu şekilde, arama motorlarının ve botların ilgisini çekmek hedeflenir.
Bahsettiğimiz üzere bütünsel SEO çalışmalarında durum böyle değildir. Holistik SEO’da daha az aranan ve nokta atışı olan anahtar kelimelere odaklanılır. Bu sayede direkt olarak hedef okurlarınıza ulaşmanız sağlanır.
Rekabet oranı düşük anahtar kelimeler seçmek, aramalarda üst sıralara taşınmanıza yardımcı olur. Bu sebeple rakip markaların kullandığı anahtar kelimeleri ara sıra analiz etmek fayda sağlar.
- Güncellik ve Sosyal Medya:
Sosyal medya günümüz insanının vazgeçilmez bir parçası haline geldiğinden, holistik SEO, sosyal medya çalışmalarına oldukça önem verir.
Sosyal medya platformlarında popüler şarkılarla süslenmiş paylaşımlar yapmak, gönderilerinizde mizah kullanmak, yorumlara ve gelen mesajlara kısa sürede cevap vermek, olumlu geri bildirimlere teşekkür edip olumsuz yorumlara karşı nazik ve bilgi verici bir tutum sergilemek sizi oldukça tanınır kılacaktır.
Anlaşılacağı üzere etkili bir sosyal medya yönetimi marka değerinizi yükseltir ve müşteriler için daha “ulaşılabilir” hale gelirsiniz. Bu durumda da daha fazla tercih edilirsiniz.
Ayrıca, yayınlanan güncel içerikler ziyaretçilerinizle olan bağınızı kuvvetlendirecektir. Bu nedenle makalelerinizi ilgi çekici ve güncel tutmak, holistik SEO için hedef kitlenizin dikkatini çekmek ve ilgisini sürdürebilmek açısından oldukça değerlidir.
Anlayacağınız üzere, holistik SEO, web sitenizle uzun vadede büyük başarılar elde etmenizi sağlayan bir yaklaşımdır. Bu sebeple kısa sürede fayda isteyen markalardan ziyade daha yavaş fakat daha kalıcı bir başarı isteyen markalar için bütünsel SEO avantajlı olacaktır.
Hedefiniz kullanıcıların sizi benimsemesi olduğunda göreceksiniz ki arama motorları da sizi benimseyecektir. Yavaş ama emin adımlar atmak sizin için kalıcı yararlar sağlayacaktır.
Kaynaklar:
Yoast https://yoast.com/holistic-seo/ Erişim Tarihi: 9 Eki 2022, 18:12