Hastane Reklamı Nasıl Yapılır?

Hastane Reklamı ve Tanıtımı Nasıl Yapılır?

Hastane reklamı, sağlık alanında yapılan bazı düzenlemeler kapsamında kanunlarımız gereğince yasaklı bir uygulamadır. Bu nedenle sağlık kuruluşlarının reklam yapmaları yasaktır.

Sağlık, eğitim ve hukuk gibi alanların, kamusal hizmetler olarak tanımlanmış olmalarından dolayı, hastanelerin herhangi bir ticari işletme gibi reklam yapmaları mümkün değildir. Bu bakımdan hastane reklamlarının geleneksel araçlarla yapılması büyük ölçüde imkansızdır demek doğru olur. 

İçeriğin reklam ifadeleri ihtiva etmesi kavram olarak tanımlanmış olsa da, bir hastanenin herhangi bir hizmetini duyurmak üzere bir yaygın medya aracını kullanması uygun değildir. Bunun yerine bilgilendirme yazıları paylaşımı, basın duyuruları ve sponsorluklar gibi uygulamalar yaygın biçimde yapılır. 

Bütün bu ifadelerden, hastanelerin tanıtımı yapılamaz sonucu çıkarılmamalıdır. Her ne kadar doğrudan reklamlar yasaklanmış olsa da, kanunlar pazarlama etkinliklerine izin verir.

Birer ticari işletme olmalarından dolayı bu kuruluşların varlıklarını sürdürmeleri bakımından, rekabet kurulu içtihatlarına uygun biçimde pazarlama yapabilmeleri mümkündür.

Pazarlama oldukça geniş bir alan olup, reklamı da kapsayan bir çalışma türüdür. Ancak Sağlık Bakanlığı bu konuda bazı düzenlemeler yapmıştır.

Hastaneler söz konusu olduğunda, reklam yasağı durumundan ötürü, pazarlama çalışmaları içerisinden doğrudan reklam çıkarılır. Bu şekilde tanıtım faaliyetlerinin zorlu olacağı düşünülse de bu günümüz koşullarında doğru değildir. Bu konuda farklı stratejiler belirleyerek tanıtım faaliyetleri gerçekleştirilebilir.

Current Works Reklam Ajansı olarak hastane reklamı konusunda uzman ekibimizle profesyonel hizmet veriyoruz. Hastane reklam çalışmaları hakkında bilgi ve fiyat teklifi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 20,000 – 250,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Hizmetler Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık Hizmetler SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

Modern Pazarlama Yöntemleri ile Hastane Tanıtımı Nasıl Yapılır?

internetten isletme tanitimi yollari

Hastanelerin pazarlama faaliyetleri, yukarıda da belirttiğimiz gibi, basın duyuruları ve yaygın medya araçlarında, hastalıkların anlatıldığı açıklama yazıları ile mümkündür.

Ekonomik olarak güçlü kuruluşlar, çeşitli etkinlikler, televizyon programları ve spor kulüplerine sponsor da olabilirler. Tabii bu yöntemler geçmişte kalmış, pahalı ve dönüşüm oranı düşük işlemlerdir.

Günümüzde hemen herkesin, her ihtiyacını dijital mecralardan karşılıyor olması, pazarlama dünyasını da ciddi şekilde değiştirmiş durumdadır.

İşletmelerin varlıklarını sürdürmeleri için dijital pazarlama yapmaları bir gereklilik haline gelirken, bu mecraları etkin biçimde kullanan işletmelerin marjinal dönüşüm oranları elde ettikleri de hepimizin malumudur.

Tıp alanında ise dijital medya pazarlaması, artık neredeyse yegane pazarlama alanı olarak kabul edilir. Gerek yerel, gerek ulusal, gerekse sağlık turizmi faaliyetleri kapsamında uluslar arası dijital pazarlama etkinlikleri için uygun ve ekonomik bir mecra olan dijital medya, milyonlarca kişiye kolay erişilebilmesi bakımından en etkili alandır.

Geçmişte sağlık kuruluşları hastalarına ulaşmak için reklam yaparken, günümüzde hastalarının onlara ulaşması için pazarlama yapmaları durumu vardır. Bunu sağlayan da, başta Google olmak üzere, dijital medya ortamları olacaktır.

Hastane Reklamı İçin Neler Yapılabilinir?

hastaneHastaneler, hastaların bulabileceği konumda olmayı önemli sayarlar. Oysa günümüzde bunun çok da anlamı yoktur.

Mesafeler sadece erişim için gerekiyorken, sağlık kuruluşları birer bakkal olmadıklarından, haklarında bilgiye erişilmesi, onları bilinir kılmak için yeterli olacaktır. Tabii hastaların hastaneyi bulmasını sağlayacak etkinlikler yapılmadan, bunun mümkün olmasını bekleyemeyiz.

Reklam yasakları, hastanelerin web sitelerine, sosyal medya ve video paylaşım siteleri hesaplarına sahip olmalarını engellemez.

Bu mecralarda, reklam ifadeleri kullanmadan, kendi hizmetleri hakkında bilgi verebilen kurumlar, ayrıca hastalıklar hakkında yine, yönlendirme ve reklam ifadeleri kullanmadan bilgilendirme paylaşımları yapabilirler.

Ayrıca hastane yöneticileri veya hekimler, çeşitli yayın organlarında bilgilendirici paylaşımlar ve basın duyuruları yayınlayabilirler.

Aslında bütün bunlar, bizim dijital pazarlama olarak tanımladığımı alanın bileşenleridir. Biz sadece sağlık sektöründe değil, diğer tüm sektörlerde; paralı doğrudan reklamlar yerine, yukarıda bahsettiğimiz biçimde pazarlama etkinlikleri sürdürülmesini tavsiye ederiz.

Hem maliyetleri bakımından efektif olan bu yöntemler, aynı zamanda uzun vadeli bilinirlik yatırımları olacağından, hastanelerin uzun vadeli faydasına olacak etkinlikler olacaktır.

Dijital pazarlama ile hastane reklamı yapmadan tanıtım nasıl yapılır, elimizde hangi araçlar var? Hastane reklamı yapmak için kullanabileceğiniz araç ve yöntemler: 

  • İnternet Siteleri

İnternet sitesi kurmak ve burada hastane hakkında bilgiler vermek, hastanenin kartvizitini dijital dünyaya taşımak anlamına gelir. Ticaret kanununa göre tüm tüzel kişilikler için bir internet sitesine sahip olmak zorunluluktur ki, bu enstrüman sahip olabileceğimiz en etkili pazarlama aracı konumundadır.

Hastanemiz hakkında paylaşımları burada yaparken, hastalarımızın bize ulaşması için gerekli kanalları da yayınlarız. Kişi sağlık kuruluşları web siteleri üzerinden randevu vermekte ve tahlil sonuçları gibi bilgileri de hastalarına sunmaktadır.

Bu araçların daha efektif kullanılması, daha ciddi hasta bağlılığı sağlar. Hastaların güvenini elde etmek bakımından hastaneler internet sitelerinde olabildiğince fazla reklam olmayan bilgiyi yayınlamalıdır. Bu noktada hastalıklar ve semptomlar gibi konularda doğru bilgilerin verilmesi de etkili olabilir.

  • Google Görünürlüğü

Günümüzde herhangi bir hastalık belirtisi gösteren herkes, konu hakkında Google üzerinden bilgi alma yolunu seçer. Burada kirli kaynaklar olduğu gibi, doğru referans bilgiler veren hastaneler de bulunur.

Hastanelerin doğru bilgileri hastalarına duyurmak için yayınlayacağı dokümanlar, Google tarafından öncelikle değerlendirilir ve bu sayfalar, arama sonuçlarında üst sıralarda gösterilir.

Örneğin; “burun estetiği” araması yapıldığında, herhangi bir kaynak yerine sizin sitenizden bilgi alınması, doğrudan hasta kazanmanızı sağlayacak bir etkinliktir.

Bu bakımdan Google’da olabildiğince üst sıralarda yer almak için yeterli ve doğru içeriği paylaşmalı ve diğer dijital pazarlama etkinliklerini gerçekleştirmelisiniz.

Biz Current Works olarak uzun zamandır, yurtiçinde ve yurtdışında arama sonuçlarında öne çıkabilmeleri için sağlık kuruluşlarına Google SEO desteği veriyoruz.

Sağlık turizmi ve doğrudan hasta temin etmek isteyen hekim ve sağlık kuruluşlarına Türkçe ve dilerlerse 44 dilde destek verebiliyoruz. Sunduğumuz hastane SEO hizmetleri kapsamında 150 ülkeye erişebiliyor ve buradan hasta gelmesini sağlıyoruz.

Google'da hastane araması
Google’da hastane araması
  • Basın Bültenleri

Basın bültenleri, bilgilendirici içerikler olup, reklam ifadeleri barındırmamaları halinde reklam yasaklarına takılmaz. Gerek sağlık kuruluşları, gerekse hekimler; hastalıklar ve tedavileri hakkında bilgilendirici röportajlar yapabilir veya kendi kaleme aldıkları metinleri paylaşabilirler.

Biz uzman pazarlama ekibimiz içerisinde yer alan tıbbi metin yazarlarımızın elinden metinler oluşturup, onayınıza sunduktan sonra, sizin için çeşitli yaygın medya platformlarında paylaşım yapabiliyoruz.  Bu sayede hem Google görünürlüğünüz, hem de marka bilinirliğiniz yükseliyor.

  • Video İçerik Paylaşımları

Sağlık kuruluşu yöneticiler, doktorlar ve güvenilir tıbbi bilgiyi anlatan anlatıcıların sunduğu bilgilendirici içerikler.

Hastalıklar hakkında bilgilerlin verildiği infografik videolar ve sair video kayıtlarının Youtube ve benzeri platformlarda yayınlanması, hem Google görünürlüğünü arttırır, hem de doğrudan hasta elde etmenizi sağlar.

  • Yazılı İçerik Paylaşımları

Yukarıda basın bülteni olarak bahsettiğimiz metinlere benzer metinlerin, hastanenin sitesi dışında paylaşılması işlemlerine içerik pazarlaması denir. Yine bu metinlerde de reklam ifadeler olmaz, ancak hastane refere edildiğinden pazarlama ve SEO faydası elde edilir.

  • Sosyal Medya Paylaşımları

Sosyal medya, doğrudan hasta iletişimi ve geniş kitlelere ulaşmak için kullandığımız pazarlama yöntemleri içerisinde önemli bir paya sahiptir.

Hastaneler, bu hesapları üzerinden hastalarının sorularını cevaplayabilir ve bilgilendirmeler yapabilir. Hemen herkesin en az bir sosyal medya hesabını kullanıyor olduğunu hesaba kattığımızda, bu uygulamaların son derece verimli uygulamalar oldukları kolayca söylenebilir.

Current Works, Türkiye’de yaygın biçimde hastane ve sağlık kuruluşu pazarlaması yapan öncü firmalardan bir tanesidir. Biz müşterimizin sundukları nitelikli sağlık hizmetlerini, geniş kitlelere duyurmalarını sağlamak için modern ve yasal yolları izliyoruz.

Bu kapsamda hastane reklamı yapmadan, nitelikli hastane pazarlaması yapabileceğiniz daha pek çok yöntemi sizlere sunabiliyoruz. Bizimle iletişime geçerek konu hakkında detaylı bilgi alabilir ve görüşme talep edebilirsiniz.

Hastane Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

Hastaneler, sağlık hizmeti sunmakla ilgili olduklarından, reklam yapmanın önemini genellikle atlarlar. Ancak, hastane pazarlaması, hastane yöneticilerinin işlerini büyütmelerine, markalarını oluşturmalarına ve hastalarına daha iyi hizmet vermelerine yardımcı olabilir.

  1. Dijital pazarlama: Günümüzde, hastaneler için dijital pazarlama çok önemlidir. Pazarlama ajansları, hastanelerin dijital pazarlama stratejilerini oluşturmak ve yürütmek için gerekli olan uzmanlığa sahiptirler. Dijital pazarlama, hastanelerin hedef kitlelerine ulaşmak için etkili bir araçtır ve pazarlama ajansları, hastanelere dijital pazarlama kampanyaları oluşturma, SEO, PPC ve sosyal medya yönetimi gibi konularda yardımcı olabilirler. Ayrıca bu ajanslar hastaneler gibi sağlık kuruluşları için belirlenen reklam yasaklarını da çok iyi takip ederler ve hastane reklamlarını bu yasaklara uygun bir biçimde hazırlarlar.
  2. Uzmanlık: Pazarlama ajansları, pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, dijital pazarlama vb. alanlarda uzmanlaşmışlardır. Hastaneler, bu uzmanlığı iç bünyelerinde oluşturmak yerine, profesyonel bir pazarlama ajansıyla çalışarak zaman ve para tasarrufu yapabilirler. Pazarlama ajansları, hedef kitle analizi, marka stratejileri, pazarlama araştırmaları, dijital pazarlama ve sosyal medya stratejileri gibi birçok konuda deneyime sahiptirler ve bu konularda hastanelere rehberlik edebilirler.
  3. Kaynak tasarrufu: Bir pazarlama ajansıyla çalışmak, hastanelerin pazarlama bütçelerini daha etkili bir şekilde kullanmalarını sağlayabilir. Pazarlama ajansları, tedarikçilerle olan ilişkileri sayesinde, hastanelere daha uygun fiyatlara reklam hizmetleri sunabilirler. Ayrıca, ajanslar, tedarikçilere yönelik özel anlaşmalar yoluyla da maliyetlerini düşürebilirler.

Kaynak:

https://healthcaresuccess.com/blog/healthcare-marketing/healthcare-marketing-strategy.html

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir