Halı Yıkama Reklamı Nasıl Olmalı?

Halı Yıkama Reklamı Nasıl Yapılır ?

Türk evlerinde halı, evin vazgeçilmezidir ki, halılar sadece evlerde değil, ofisler ve diğer pek çok alanda kullanılır. Modern zamanlarda halı yıkama evde yapılabilen bir işlem değildir.

Halı yıkama makinelerinin etkinliği zaten sınırlıdır ki, halıları dışarı çıkarıp yıkama devri de çoktan bitmiştir. Belediyeler, halı yıkayan vatandaşlara ceza dahi kesebilmektedir. Yani halı yıkama artık yalnızca profesyonel olarak yapılabilen bir iştir.

Doğal olarak bu durumda birçok sektör oyuncusu bulunur ve bu işletmeler arasında ciddi bir rekabet söz konusudur. İşletmeler birbirlerinin önüne geçmek için işlerinde iyi olduğunu göstermeli ve halı yıkama reklamı yaparak dijital pazarlama araçlarını doğru şekilde kullanmalıdır.

Halı yıkama işletmeleri, magnetler ve el ilanları gibi fiziki unsurları kullanarak reklam yapmaya çalışırlar. Ancak kimi zaman gözden kaçan bir unsur vardır ki, artık hemen herkes, her ihtiyacını online mecralarda arar. Alışveriş dahil olmak üzere sosyal hayatımız ve ilgi alanlarımız gibi her konuda interneti kullanırız.

Mevcut şartlar altında mobil cihaz kullanım oranı, 18 yaş üstünde %100’e çok yakındır. Bu cihazların neredeyse tamamı internete bağlıdır. Bununla birlikte, dijitalleşen dünya koşullarında her evde bilgisayarlar ve tabletler kullanılır.

Durum böyle olunca, bilgi teknolojisi araçlarının reklam ve pazarlama için, televizyonlardan daha etkili mecralar olduğu kolayca söylenebilir. 

Halı yıkama reklamı yapmak için de, dijital medya en etkili ortamdır. Daha doğru bir anlatımla, günümüzde dijital medya dışında pek fazla seçeneğimiz yoktur.

Gelenekse araçların bir kısmı etkisiz, bir kısmı çok pahalı, bir kısmı pahalı olmasına karşın etkisiz konumda olduğundan, halı yıkama şirketi reklamı yaparken dijital pazarlama yöntemlerini kullanmak, zorunluluk durumundadır.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Hizmetler Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık Hizmetler SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

Dijital Medyada Halı Yıkama Reklamı ile Nasıl Müşteri Çekilir?

internetten isletme tanitimi yollari

Dijital medya bir veya birkaç yönlü düşünülmemelidir. Çok sayıda platformun milyonlarca takipçisi bulunur ki, birkaç platformdan yakalayacağınız takipçi, size geometrik biçimde büyüyen bir müşteri örneklemi biçiminde geri dönebilir. Bunun için stratejik davranma ve elbette bütçeyi doğru yönetmek gerekir.

Kulaktan dolma bilgilerle ve kendi yöntemleri ile dijital medya pazarlaması yapmaya çalışmak hatadır.

Reklamcılık ve pazarlama profesyonel işlerdir ki, dijital pazarlama bilgi teknolojileri ve iletişim teknolojilerini modern boyutu ile kullanmak gerektirdiğinden, çok daha büyük uzmanlık gerektiren bir alan olarak tanımlanır.

Bu bakımdan dijital pazarlama faaliyetleri hakkında bilgiler alsanız dahi, bu işlemleri kendiniz yapmaya çalışmamanızı tavsiye ederiz.

Mevcut iş yoğunluğunuz içerisinde buna zaman ayırmak yerine işlerinize yoğunlaşmanız ve pazarlama işini Current Works gibi sektörde uzman ve deneyimli firmalara bırakmanız daha doğru olacaktır.

Dijital medyada pazarlama yaparken ilk adım elbette firmanızın kimliğini dijital medyaya taşımaktır. Bunun için adımları sırasıyla nasıl yapacağımızı tarif edelim.

 

  • Ön hazırlık

Sektörünüz için uygun pazarlama mecralarının belirlenmesi ön hazırlık sürecidir. Hangi sosyal medya platformları sizin için daha uygun, hangi görsel ve yazılı materyali edinmeniz gerekiyor, paylaşım sıklığınız nasıl olmalı, rakipleriniz neler yapıyor gibi sorulara cevaplar vermek ve bu kapsamda doğru bir strateji oluşturmak gereklidir.

Bu noktada anahtar kelime analizi ve sektör analizi yapabilmek için pazarlamacılara özel geliştirilen araçlara ihtiyaç duyarsınız. Bu araçları bireysel olarak edinmek oldukça masraflı olacağından, bu konuda uzmanlardan destek almanız daha doğrudur.

  • hali yikamaİnternet Sitesi Kurmak

Yapılacak analizin ardından, ihtiyaçlarınızı karşılayacak standartlarda bir internet sitesi kurmanız gerekir. Dijital medyadaki varlığınızın merkezi, bir internet sitesidir. Nasıl ki, fiziki bir işletmenin varlığı için bir işletme merkezi gerekiyorsa, dijital medyada var olma noktasında da bir internet sitesi zorunluluktur.

Ancak internet siteleri gelişi güzel kurulmamalıdır. Çevrenizdeki bilgisayardan anlayan kişiler, efektif ve sektörde öne çıkmanızı sağlayacak web sitesi oluşturmak konusunda yeterli olamayabilirler.

Web sitelerinin kuruluşunda, pazarlama odaklı birçok detayın hazır edilmesi gerekir. Bu faktörlerin site kurulduktan sonra eklenmesi daha maliyetli veya imkansız olabileceğinden, kuruluş esnasında bu etkenleri hazır etmek daha doğru olacaktır.

  • Kullanıcı dostu web sitesi

Google, web sitelerinin okunabilirlik ve erişilebilirlik özelliklerinin kullanıcı dostu olmasını ister. Bunun için sitelerin her cihazdan bağlanılabilen, mobil uyumlu ve mümkünse AMP ara yüzü olan, hızlı yüklenen, okunabilen ve kullanıcıyı bağlayan içeriğe sahip SEO uyumlu siteler olmasını ister.

Sitenize giren kullanıcının yazılı veya görsel içeriğinizle ilgilenme süresi, sitenizin Google arama sonuçlarında listelenmesini doğrudan etkileyen bir faktör ve en önemlisidir.

  • Arama Sonuçlarında Öne Çıkın

Google’a sormak, günümüzün ihtiyaç söz konusu olduğunda birinci davranış biçimidir. Herhangi bir konuda herhangi bir soruyu Google’a sorarız.

Google’da buna istinaden, en iyi ve faydalı sonuçları bize listelemeye çalışır. Bu kapsamda sizin de halı yıkama reklamı yaparken uymanız gereken kurallar söz konusudur. Bu kuralların toplamına SEO (Search Engine Optimization), Türkçe kaşırlığı ile arama motoru optimizasyonu diyoruz. 

Kimi kaynaklar arama motoru optimizasyonu kavramını yalnızca teknik birkaç uygulamaya dayandırır. Oysa modern SEO, genel anlamda nitelikli dijital pazarlama etkinliklerinin bütünü olarak tanımlanır. Daha doğrusu, Google; bunu böyle tanımlar.

Dijital pazarlama araçlarının etkili biçimde kullanıldığı web siteleri ve bunlara sahip olan firma ya da markaların dijital ayak izleri oldukça güçlüdür.

Yapılan pazarlama çalışmaları neticesinde bu firmaların müşteri ilişkileri ve dolayısıyla beğeni oranları da yüksek olacağından, bu firmalar “faydalı işletme” sınıfında yer alırlar. Yani aslında Google, sizi iyi bir işletme olmanız için teşvik eder.

Nitelikli pazarlama, işletmelerin sadece satış yapmasının değil, uzun vadede başarılı işletmeler olmalarının da anahtarıdır.

googleda hali yikama aramasi
Google’da halı yıkama araması
  • Dijital Pazarlama ve SEO İpuçları

Halı yıkama reklamı yaparken, iyi bir site kurmamız gerektiğinden bahsettik. Şimdi sıra, firmamızın hedef kitlesi ile iletişim kurabilmesi için şartları olgunlaştırmaya gelmiş demektir. Daha geniş kitlelere ulaşmak ve/veya karlılığı arttırmak için iş geliştirme süreçlerimizi, kuracağımız iletişim ağından gelen geri bildirimlere göre yapmalıyız.

Örneğin, web sitemiz üzerinden bize gelen sorulara hızlı cevap vermeli, Google işletme araçlarında yapılan yorumlar veya sorulan sorulara mutlaka cevap vermeliyiz.

Elbette bu sadece cevap etkinliği ile sınırlı kalmamalı. Müşterilerimizin beğenisini kazanabilmek, onların ihtiyaçlarını karşılamak anlamına gelir. Bu bakımdan geri beslemeleri hassasiyetle değerlendirmek ve gereğini yapmak gerekir.

  • Sosyal Medya Bilinirliği

Sosyal medya bilinirliği elde etmek, hizmetlerinizi doğrudan kitlelere duyurmak, paylaşımlar vasıtasıyla müşterilerinizin çevresine de erişmek için son derece gereklidir.

Bu kapsamda, sosyal medya hesaplarının etkin biçimde kullanılması ve buradan gelen soru ve yorumlara hızlı cevap verilmesi gerekir. Bir müşteri ilişkileri yöntemi olarak da çok etkili olan sosyal medya, SEO skorunuzu da doğrudan etkiler.

  • İçerik Pazarlaması 

Yaptığınız işleri, siteniz içinde ve siteniz dışında etkili biçimde duyurmanız gerekir. SEO uyumlu, özgün ve nitelikli içerikleri paylaşarak müşterilerinize hakkınızda bilgi verin.

Google, bu etkinliklerinizi tespit edecek ve arama sonuçlarındaki listelenme değerlerinizi yükseltecektir. Benzeri şekilde fotoğraflarla, öncesi-sonrası görselleri paylaşıp, müşterilerinize neye ulaşacaklarını gösterebilirsiniz.

  • Video Paylaşımları

Yaptığınız işlerin süreçlerini anlatan videoları Youtube ve Vimeo gibi platformlarda paylaşın. Buralardan doğrudan müşteri edinebilir ve SEO skorunuza pozitif etki edebilirsiniz.

  • Büyük düşünün

Halı yıkama reklamı yapma işini, geniş anlamda pazarlama olarak düşünün ve uzun vadeli planlar yapın. Ciddi satış hacimlerine ulaşmak ve sürekli müşterileri elde etmek için bu süreçleri sizinle birlikte yönetebiliriz. Bize dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz.

Kaynak:

https://nanos.ai/effective-ad-carpet-cleaning-business

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir