Güzellik salonu reklamı nasıl yapılır?

Güzellik Salonu Reklamı Nasıl Yapılır?

Güzellik salonları verdikleri hizmetleri müşterilerine duyurmak ve daha fazla müşteriyi kendilerine çekmek için geleneksel araçlar konusunda çok fazla enstrümana sahip değildir. Ancak günümüzde “Güzellik salonu reklamı nasıl yapılır?” sorusuna, dijital medya ve dijital pazarlama kapsamında verilebilecek birçok cevap vardır. Üstelik bu seçenekler yalnızca birer seçenek değil, iş geliştirme ve daha büyük hacimlere ulaşabilmek için oldukça etkili araçlardır.

Güzellik salonu hizmetlerinin duyurulmasında kapsamlı pazarlama araçları ve reklamları kullanmak için elbette dijital medya deneyimi gerekir. Dijital medyada etkin bir faaliyet gerçekleştirmek için profesyonel firmalarla çalışmanız gerekir.

Güzellik salonlarının tanıtımı, geleneksel yöntemlerin en bilineni ile kulaktan kulağa yapılır. Ancak günümüzde rekabet o kadar yoğundur ki, potansiyel müşterileriniz sizin için bir tavsiye almış olsa dahi size ulaşamadan başka bir salonda ihtiyaçlarını giderebilir. Bu nedenle çok daha geniş kitlelere erişmek ve mümkün olduğunca müşteri ve potansiyel müşteri teması kurmak oldukça önemlidir.

Geçmişte broşürler, tabelalar ve saha reklamları gibi unsurlarla yapılabilen güzellik salonu tanıtımı, günümüzde bu unsurların değerini yitirmesi veya başka bir deyişle potansiyel müşteriler tarafından dikkate alınmaması sebebiyle daha az etkili oluyor. Bu durumda, güzellik salonu tanıtımı yapabilmek için alternatif yollar gerekiyor.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Hizmetler Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık Hizmetler SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

Güzellik Salonu Reklamı Yöntemleri

internetten isletme tanitimi yollari

Güzellik salonu reklamı, en yaygın biçimiyle kulaktan kulağa yani referansla yapılır. Ancak müşterilerinizin sizi tesviye ettiklerinden emin olmanız oldukça zordur. Ancak herhangi bir müşteriniz size bunu beyan ederse bu durumun farkında olabilirsiniz.

Müşterilerinize zorla sizi tanıtmalarını da dikte edemeyeceğiniz için, yeni nesil yöntemleri kullanmak yapabileceğiniz en doğru tanıtım yöntemi olur. 

Yeni nesil yöntemler olarak tanımladığımız pazarlama unsurları elbette internet tabanlı tanıtım unsurlarıdır. Dijital pazarlama araçları olarak isimlendirilen bu yöntemleri aslında farkında olmadan hepimiz kullanırız.

Örneğin; hepimizin bir sosyal medya hesabı vardır ve bu hesaplardan çeşitli paylaşımları yaparken farkında olmadan çeşitli şekillerde başkalarının veya kendimizin reklamını yaparız. 

Güzellik salonunuza gelen bir müşteriniz, aldığı hizmetin herhangi bir boyutunda, sizin hesabınızı etiketleyerek veya yer bildiriminde bulunarak aslında sizi tavsiye etmiş olur.

O müşterinizin çevresindeki hemen herkese temas edersiniz ki, bu tek tek verilecek tavsiyeden yüzlerce kat etkili bir tanıtım olacaktır. Bu nedenle, özellikle güzellik salonlarının tavsiye sistemi için etkin sosyal medya hesaplarına sahip olmaları hayati öneme sahiptir.

Güzellik Salonu Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

Güzellik salonu reklamı yapmak için profesyonel bir pazarlama ajansı ile çalışmak iyi bir seçenek olacaktır. Bunun sebeplerinden bazıları aşağıdakiler gibidir;

  1. Pazarlama Ajansları, uzmanlaşmış bir ekibe sahiptir: Güzellik salonunuzun ihtiyaçlarına uygun pazarlama stratejileri oluşturmak için uzmanlaşmış bir ekip sağlarlar. Bu ekip, sektördeki trendleri takip eder ve pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini artırmak için gerekli olan bilgi ve deneyime sahiptir.
  2. Ajanslar, geniş bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olur: Bir pazarlama ajansı, güzellik salonunuzun hedef kitlesine uygun pazarlama stratejileri geliştirerek, geniş bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olabilir. Bu, markanızın bilinirliğini artırmanıza, potansiyel müşterilerinizin sayısını artırmanıza ve dolayısıyla satışlarınızı artırmanıza katkı sağlayabilirler.
  3. Ajanslar, bütçenizi en iyi şekilde kullanmanızı sağlar: Pazarlama ajansları, güzellik salonunuzun pazarlama bütçesini en iyi şekilde kullanmanızı sağlayacak stratejiler geliştirebilirler. Böylece, reklam maliyetlerinizi minimize ederek, yüksek getiri sağlayan kampanyalar düzenlemenize yardımcı olabilirler.

Hangi sosyal medya platformları daha etkilidir?

Günümüzde en etkili sosyal medya mecrası Instagram olarak kabul edilir. Bunu takiben tik-tok, Facebook, Twitter ve diğerleri gelir. Instagram, görsel paylaşım platformu olmasından dolayı, güzellik salonlarının tanıtımında daha etkili bir platform olarak tanımlanabilir.

Bu platformun, yer bildirimi özelliğinden de faydalanarak, müşterilerinizin paylaşımlarına ortak olabilirsiniz. Ayrıca Instagram gelişmiş işletme araçları da sunarak, işletmenizin pazarlamasını daha iyi yapabilmeniz için size fırsatlar sunar.

İstatistik araçları ve reklam araçlarını kullanarak, hem geniş kitlelere erişebilir, hem de gelecek pazarlama projeksiyonunuzu yapabilirsiniz.

Ancak elbette sadece tek bir sosyal medya platformu veya sadece sosyal medya dijital pazarlama etkinliklerinizi verimli biçimde sürdürmeniz için yeterli olmayacaktır. Pazarlama oldukça geniş bir alandır ki, dijital pazarlama bu alanı biraz daha karmaşık hale getirir.

Dijital pazarlamanın karmaşık yapısını çözümlemek, sizi oldukça ciddi müşteri hacimlerine taşıyabilir ki, elbette bunun için Current Works gibi dijital pazarlama uzmanı kuruluşları tercih etmeniz faydanıza olacaktır.

Dijital Kurumsal Kimlik Kavramı

guzellik salonuKurumsal kimlik, pazarlamada temel kavramlardan bir tanesidir. İşletmenin varlığı temsil eden değerlerin bir markaya dönüştürülmesi sürecini temsil eden bu kavramın, dijital medyadaki tezahürü dijital kurumsal kimliktir.

Dijital medyadaki her adımınız sizin dijital ayak izinizdir. İşletmenizle ilgili her eyleminiz de dijital kurumsal kimliğinizi temsil eder.

Dijital izlerin silinmesi oldukça zor olduğundan, dijital kurumsal kimlik oluştururken dikkatli olmak ve uzun vadeli projeksiyonlar yapmak gerekir. Bu, bir güzellik salonu için de, holding için de aynı anlamı ifade eder. 

Dijital kurumsal kimlik öncelikle marka oluşturmak ve marka değerini sürekli yükseltmek biçiminde yönetilir. Marka değeri, doğru dijital pazarlama etkinlikleri ile yükseltilebilir. Bu noktada işletmelerin pazarlama etkinlikleri ile planlı bir süreç takip etmeleri son derece önemlidir. Güzellik salonunuza dijital kurumsal kimlik kazandırmak için yapmanız gerekenler:

  • İnternet Dünyasına Açılın

Güzellik salonu reklamı veya güzellik salonu pazarlaması yapabilmek için en etkili araç internettir ve buraya giriş yapmak zorunluluk arz eder. Bunun için ise ilk adım elbette bir internet sitesine sahip olmaktır.

Güzellik salonu ile bağdaşır tasarıma sahip, teknik olarak nitelikli ve kullanıcı dostu bir güzellik merkezi web sitesine sahip olarak sürece başlangıç yapabiliriz. 

Tabii bu süreçte, logo ve slogan gibi detayları da planlamamız önemlidir. Kimliği ortaya koyacak bu önemli detayların dijital çevrimlerine sahip olmak gerekli olduğunu unutmamak gerekir.

  • Sitenizi Geliştirin

Sitenizin müşterilerinizin ilgisini çekecek görsel ve yazılı içeriğe sahip olmasını sağlamanız gerekiyor. Özellikle güzellik salonu gibi işletmelerin bu konuda daha fazla detay vermeleri gerekebilir.

Bu bakımdan profesyonel çekimler yaptırabilir veya müşterilerinizden izin alarak işlem süreçlerinizin fotoğraf ya da video kayıtlarını sitenizde yayınlayabilirsiniz. Müşterileriniz hangi işlemleri nasıl yaptığınızı öğrenmek isteyecektir.

  • Sitenizin Bulunabilir Olmasını Sağlayın

İnternet sitelerinin tanıtımı, kartvizite yazılan site ismi ile yapılmaz. Neredeyse hiç kimse, bu kartların üzerindeki adresleri girerek siteye ulaşmaz. Sitelerin tanıtımı, ancak Google gibi arama motorları ile mümkündür.

Sizinle ilgili aramalar yapan kullanıcılar veya doğrudan sizin güzellik salonunuzun ismini Google’a yazanlar, sitenize ulaşabilir olmalıdır. Burada kritik husus aslında birinci seçenektir.

İsminizi bilen kullanıcı sizi zaten ziyaret edecektir. Önemli olan örneğin “epilasyon” araması yapan kullanıcının sizin sitenize ulaşabiliyor olmasıdır. 

Google’da yapılan aramalarda sitelerin listelenmesi bir ücrete tabi değildir. Ancak Google bu listelemeyi, sitelerin dijital pazarlama etkinliklerinin niteliğine göre yapar.

Siz işletme çapında ne kadar nitelikli pazarlama yaparsanız, Google arama sonuçlarında o kadar üst sıralarda yer alırsınız. Bu da size doğrudan dönüşüm olarak yansır.

googleda güzellik salonu aramasi
Google’da güzellik salonu araması

Google’da üst sıralara nasıl çıkılır?

Biz Current Works olarak dijital pazarlama sistemimizin odağını Google’da var olmak ve en iyi konuma sahip olmak biçiminde belirleriz. Sizin için yapacağımız tüm dijital pazarlama etkinlikler, Google tarafından kabul gören, evrensel ve yeni nesil teknikler olacaktır.

Dijital ayak izinizi internetin olabilecek her noktasında var etmek ve marka bilinirliğinizi arttırmak için size kapsamlı araçlar sunarız.

Paralı reklamlardan daha çok kimliğinizi güçlendirecek çalışmalar yaparak sürekli müşteri akışı sağlayacak bir pazarlama ağı kurmaya yönelik çalışmalarımız ile siz pazarlama yatırımı yaptıkça reklamın birim faydasının misli ile daha fazlasını size sağlamaya devam edecektir.

Güzellik salonu reklamı yapmak dar bir kavramdır. Biz sizin için güzellik salonu pazarlaması yapma sistemini sunuyor ve verimli sonuçlar elde etmeniz için çalışıyoruz.

Bizimle iletişime geçerek salonunuzla ilgili neler yapılabileceğiniz öğrenebilir, size sunduğumuz araçlar içerisinden size uygun olanları ile hemen yola çıkabilirsiniz. Sizin için her zaman doğru ve sistematik çalışmaları sunuyor, verimlilik elde edebilmeniz için çalışıyoruz.

Kaynak:

https://www.wikihow.com/Advertise-a-Beauty-Salon

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir