Güzellik Merkezi Sosyal Medya Yönetimi

Güzellik Merkezi Sosyal Medya Yönetimi

Güzellik merkezleri özellikle sosyal medyada yer almazsa tanıtım ve reklam çalışmalarını yürütemezler. Güzellik merkezi sosyal medya yönetimi bu nedenle yoğun talep görüyor.  Güzellik merkeziniz doğru sosyal medya yönetimi ile geniş kitlelere ulaşabilir ve hizmetlerini kolayca tanıtabilirler. Kuaförler, kaş tasarım merkezleri ve SPA merkezleri ekibimizle profesyonel sosyal medya yönetimi konusunda çalışıyorlar.

İnsanlar sosyal medya hesaplarında vakit geçirirken güzellik uygulamaları hakkında çıkan reklamlardan ve kullanıcı deneyimlerinden sonra bir işlem yaptırmak için karar veriyorlar. Bu nedenle web sitenize gelecekleri, online randevu oluşturacakları ve markanızı tanıyabilecekleri stratejiler üreten sosyal medya ekibimiz sayesinde gelirlerinizi arttırabilirsiniz. Güzellik merkezleri için sosyal medya hesap yönetimi hizmetini ihtiyacınız olan her platformda sunuyoruz.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 5,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi Minimum 12 Ay
Reklam Yönetimi Hizmete Dahil
Paylaşım Planı Günlük Paylaşım
Grafik Tasarım Hizmete Dahil
Fotoğraf ve Video Çekimi Hizmete Dahil Değil
Moderasyon Hizmete Dahil
Raporlama Aylık Raporlama
Platformlar Facebook, Instagram, Tiktok

Güzellik Merkezi Sosyal Medya Yönetimi Neden Gereklidir?

Güzellik merkezi sosyal medya yönetimi için en önemli nokta hedef kitlenize erişim sağlamak olur.  Sosyal medyada direkt olarak hedef kitlenize ulaşabilir ve organik takipçi sayınızı yukarı taşıyabilirsiniz. Bunun için ekibimiz kaliteli içerik paylaşımları yapıyor ve sosyal medya etkileşimini arttıracak stratejiler geliştiriyor.

Güzellik merkezi web sitenize trafik çekecek ve randevu almalarını sağlayacak paylaşımlar oluşturuyoruz. Aynı zamanda konum bilgisi, randevu bilgisi gibi kurumsal sosyal medya hesabı oluşturma sürecinde de sizlere destek oluyoruz.

Güzellik uzmanları için başarılı sosyal medya çalışmaları hem düşük bütçeli ve etkili PR çalışması hem de daha fazla müşteri demektir. Hem merkezinizi tanıtırken diğer yandan da daha fazla müşteri kazanmanızı sağlıyoruz.

Güzellik Merkezi Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Güzellik merkezleri için sosyal medyanın gücünü sadece kullananlar bilir. Doğru takipçi kitlesine hitap etmek ve kurumsal bir hesaba sahip olmak merkezinizi sektör devleri arasına sokar. Ekibimiz bu alanda size özel projeler geliştiriyor.

  • İnfluencer Çalışmaları

  • Öncesi/Sonrası Fotoğrafları

Güzellik merkezi sosyal medya yönetimi için yaptığınız çalışmaları insanlara göstermek çok etkili bir yöntemdir. Özellikle yapılan uygulamaların öncesinde ve sonrasında ortaya çıkan çalışmaları gösteren fotoğrafları paylaşıyoruz.

  • Uygulama ve Cihazlarınızı Tanıtıyoruz

Güzellik merkezinde yeni müşteriler kazanmak istiyorsanız öncelikle hangi hizmetleri verdiğinizi insanlara göstermelisiniz. Bunun için uygulamalarınız hakkında bilgilendirici videolar, görseller ve uygulama anlarını gösteren paylaşımlar hazırlıyoruz. 

Güzellik merkezinizde kullandığınız cihazların kalitesi de tercih edilme sıklığınızı arttıracak. Bu nedenle güzellik merkezinde uygulama ve cihazlarınızı tanıtacak etkili içerikler hazırlıyor ve bunları doğru şekilde pazarlıyoruz.

  • Randevu Entegrasyonları Oluşturma

Güzellik merkezi sosyal medya yönetimi hizmetlerimizde bizim için önemli nokta daha fazla kişinin sizden randevu almasıdır. Bunun için sosyal medya hesabınızda randevu entegrasyonları sağlıyor ve kitlenizi web sitenizi yönlendirerek randevu almalarına yardımcı oluyoruz.

  • Rakip Analizi ve Hedef Kitle Analizleri

Güzellik merkezi sosyal medya çalışmalarında rakiplerinizin de aktif olduğunu düşünüyor ve bunun için özellikle sizinle aynı bölgede hizmet veren rakiplerinizi düzenli olarak izliyoruz. Aynı zamanda hedef kitlenizi yaş, cinsiyet ve hizmet yönünden analiz ederek etkileşim ve takipçi oranınızı arttırmaya çalışıyoruz.  

Güzellik merkezi sosyal medya post tasarımı örneği
Güzellik merkezi sosyal medya post tasarımı örneği

Güzellik Merkezi Sosyal Medya Reklamları Nasıl Olmalıdır?

Güzellik merkezlerinin en verimli reklam alanlarından biri sosyal medyadır. Özellikle Instagram güzellik ve kişisel bakımın trend olduğu bir mecradır. Bunun altında yatan temel sebepler ise influencerların etkisi ve kişilerin fotoğraflarda/videolarda bakımlı görünme isteğidir. 

Görünüme ve kişisel bakımına önem veren kişilere erişmek ve onların sizinle iletişime geçmesini sağlamak için sosyal medya reklamlarını tercih edebilirsiniz. Ancak güzellik sektörü rekabetçidir ve birçok kurum kampanya reklamı yaptığı için etkisi düşük olabilmektedir. Bundan dolayı reklamların etkili olması için dikkat edilmesi gerekenleri listeledik.

  • Reklamın amacı: Eğer satışlarınızı arttırmaya yönelik bir reklam hazırlanması gerekiyorsa eski ismiyle Facebook Business Manager üzerinden reklam hazırlanmalıdır. Bu platform üzerinde talep yaratmaya ve satışları arttırmaya yönelik kampanya amaçları şu şekildedir:
    • Etkileşim
    • Potansiyel müşteriler
    • Satışlar

Kampanya amaçları özellikleri ve eriştikleri kişilerin davranış özellikleri bakımından değişkenlik göstermektedir. Bu da reklam maliyetinizi değiştirecektir. Reklamlara yeni başlayan ve potansiyel müşteri verisi olmayan hesaplar Instagram üzerinden mesaj almak isterlerse etkileşim mesajlarını tercih etmesi daha sağlıklı olacaktır. Potansiyel müşteri kampanya amacında kişilerin işletmenizi araması sağlanabilir. Ancak güzellik merkezinizde aramalara her an dönüş yapabilecek çalışanınız yoksa potansiyel müşterilerinizi kaybetme riskiniz oluşacaktır. Satışlar amacı seçilen kampanya türünde ise hem potansiyel müşterilerinizi Whatsapp’tan mesaj atmaya yönlendirebilir hem de satış dönüşümünü takip edebilirsiniz. Bu reklam türünde veri kaynakları entegrasyonunun eksiksiz olması önemlidir.

  • Hedef Kitle Seçimi: Reklamlarınızın hedef kitleniz tarafından görülmesi hem para kaybetmemeniz hem de satışlarınızı arttırabilmeniz için önemlidir. Hedef kitle seçimi reklam çalışmalarının en zorlu kısmıdır. Çünkü kişilerin ilgi alanlarını cilt bakımı, lazer epilasyon vs dahi seçseniz de bu ilgi alanları ile alım gücünü seçemezsiniz. Ayrıca reklamınızı gören kişiler başka güzellik merkezlerine gidiyor ve cilt bakımı ile ilgili videolar izliyor diye sizin müşteriniz olacağı anlamına gelmiyor. 

Hedef kitlenin doğru seçilebilmesi için Facebook’un sağladığı veri kaynaklarının doğru bir şekilde kullanılması gerekiyor. Bunun için 3 yöntem tercih edilebilir. 

  • Websitenize eklenen pixel kodları sayesinde sitenizin belirli sayfasını ziyaret eden kişilere ve bunlara benzeyen kişiler hedeflenebilir.
  • Satış reklamına veri kaynağı olması için video izleme gibi özel reklam seti hazırlanabilir. Bu reklam setinde toplanan veriler satışa yönelik reklam için kaynak olarak kullanılabilir.
  • Instagramdaki takipçileriniz gerçek ve sizi devamlı takip eden kişilerde onlara benzeyen kişiler hedeflenebilir. 

 

  • Reklam kreatifi: Reklamda kullandığınız kreatifte stok görsellerin kullanması gerçeklik algısını azaltmaktadır. Ancak insanlar dijitalte de gerçekliği arıyor. Bundan dolayı reklam kreatifinde işlem yapılırken çekilen videolar ve fotoğraflar kullanılması güven verici olacaktır. 

Ek olarak kişiler işlemlerde kullanılan araçların da kalitesi ve güvenilirliği hakkında bilgi almak istiyor. Örnek verecek olursak; lazer epilasyon işleminde kullanılan cihaz Diode mi yoksa Alexandrite olduğunu öğrenmek istiyor. Hangi cihaz kullanılıyorsa o cihazın öne çıkan özelliklerini ve etkilerini vurgulamak da kişilere güven veriyor. Bu sadece lazer epilasyon için geçerli değil. Microblading uygulamasında da kullanılan pigmentin markasını ve kaliteli olup olmadığını öğrenmek istiyorlar. Çünkü bu uygulamaları yapan çok fazla güzellik merkezi var ve parasını sonuçtan memnun kalmayacağı kuruma vermek istemiyorlar. Daha da önemlisi işlemi yaptırdıktan sonra sağlık problemi yaşamak istemiyorlar.

Bu sebeplerden dolayı reklam kreatiflerinde gerçekçi olmak ve güven vermek çok önemlidir.

  • Reklam metni: Reklam metni bilgi verici, güven verici ve sizinle iletişime geçmeye yönlendirici olmalıdır. 

Kişilerin sizinle iletişime geçmesi için görsel ya da videoda verilen mesajın bilgi verecek şekilde daha detaylı anlatılması kullanıcılarda güven etkisi yaratmaktadır. Ayrıca reklam metninde kurumunuzun iletişim bilgileri, adresi de yer almalıdır. Bu kurumunuzun fiziksel varlığını kanıtlar ve güven uyandırır. En son olarak iletişime geçmelerine yönlendirme için “call to action” dediğimiz hemen iletişime geç ya da randevu al gibi ibareler yer almalıdır. 

  • Reklam bütçesi: Reklam bütçeniz erişeceğiniz kişi sayısını belirler ancak kaç paraya ne kadar kişiye erişeceğinizin önceden bilinmesi mümkün değildir. Çünkü Facebook çoğunlukla açık arttırma usulü reklama izin vermektedir. Kısaca reklamverenlerin bütçesine göre yüksek bütçeyi verenin reklamı gösterilmektedir. Rekabetin yoğun olduğu bölgeler ve sektörlerde de reklam bütçeleri fazla olabilmektedir. Optimum reklam bütçeleri de her yeni reklam verenle birlikte güncellenmektedir. Bundan dolayı reklam bütçesini optimize etmek için test bütçesi ayrılmalıdır. Reklam bütçesi de düzenli olarak optimize edilerek ideal sonuç başı maliyete ulaşılmalıdır.

İdeal sonuç başı maliyetin hesaplanması için reklamlar üzerinden yapılan satış oranlarının kaydının tutulması önemlidir. Takibini rahatlıkla yapabilmek için CRM uygulamaları kullanmanızı tavsiye ederiz. Facebook ile entegre edilebilen CRM programları potansiyel müşterilerinizin takibini yapmayı ve satış sürecinizi kontrol etmeyi kolaylaştıracaktır.

  • Önemli günler: Güzellik merkezleri reklam çalışmalarında önemli günler ve bu günlere özel kampanyalar üzerinde durulmalıdır. Bu reklam kampanyaları önemli günlerden en az 2 hafta önce hazırlanmaya özen gösterilmelidir.

Güzellik merkezi reklam kampanyalarında dikkat edilmesi gerekenler temelde kullanıcıyı ikna etmeye yöneliktir. Çünkü pazarlama çalışması olmadan reklam çalışması eksik kalacaktır. Kullanıcıyı ikna eden temel iki unsur vardır: 

  • Güven
  • Fiyat politikası

Size güven duyan ve yeterli maddi durumu bulunan kişiler reklamlarınızdan satışa dönüşebilir. Bunların sağlanabilmesi için hem ciddi bir pazarlama deneyimi hem de sosyal medya reklam araçlarının teknik bilgisi gereklidir. 

Güzellik Merkezi Sosyal Medya Yönetimi İçin Neden Biz?

  • Sosyal medya hesaplarınızda yüksek çözünürlükte, kaliteli ve özgün görseller paylaşıyoruz.
  • Özellikle sağlık alanında güncel ve ilgi çekici içerikler oluşturuyoruz.
  • Güzellik merkezinizdeki ekibinizi, cihazlarınızı ve başarılı tedavi uygulamalarınızı detaylı olarak tanıtıyoruz.
  • Güzellik merkezi web sitenize sosyal medya hesabınız üzerinden kitlenizi yönlendiriyoruz.
  • Direkt olarak hedef kitlenize hitap edecek kaliteli ve özgün içerikler paylaşıyoruz.
  • İçeriklerinizi düzenli olarak güncelliyor ve her zaman doğru içerikler oluşturuyoruz.
  • Organik takipçi sayınızı arttıracak kampanya, reklam ve projeler geliştiriyoruz.
  • Sosyal medyada etkin bir reklam stratejisi geliştiriyor ve tüm reklamlarınızı yönetiyoruz.
  • Sosyal medya hesabınızda yapılan yorumlar ve gelen DM’lere kısa sürede kurumsal bir dille dönüş yapıyoruz.
  • Kurumsal sosyal medya hesabınızı optimize ediyor ve sayfanıza gelen potansiyel kitlenizi doğru ifadelerle karşılıyoruz.

Güzellik Merkezi Sosyal Medya Yönetimi Ücretleri

Güzellik merkezi sosyal medya yönetimi konusunda destek almak istiyorsanız hemen bizi arayarak fiyat teklifi alabilirsiniz.

Sosyal medya uygulaması sayısı, hesap sayısı, alınacak hizmetlerin içeriği, ek hizmetler, destek alınacak süre, ekibimizde görev alacak personeller gibi birçok noktaya göre güzellik merkezi sosyal medya yönetimi fiyatları belirliyoruz.

Güzellik merkezinize ait sosyal medya hesabınızdan daha geniş bir kitleye ulaşmak istiyorsanız hemen bizi arayın ve detaylı bilgi alın.

Kaynak:

https://virrgotech.com/social-media-marketing-strategy-for-beauty-salons/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir