2022 Yılı En Güncel SEO Teknikleri

2023 Yılı En Güncel ve Etkili SEO Teknikleri

Arama motorlarında yüksek performans göstererek üst sıralara çıkmak isteyen işletmeler SEO çalışmaları yürütüyor. Arama motoru optimizasyonu çalışmaları mevcut arama motoru algoritmalarına göre şekilleniyor. Arama motorları sürekli olarak yeni güncellemeler yapıyor. Bu nedenle güncel SEO teknikleri de değişiyor.

Daha evvel çok başarılı olan bir SEO tekniği bir güncelleme ile önemsiz hale gelebiliyor. Arama motorları algoritmaları ve sıralama kriterleri konusunda her zaman açık olmuyorlar. Bu nedenle web sitesi sahipleri deneyim ve deneme-yanılma yoluyla doğru taktikleri keşfediyorlar. Bazı SEO teknikleri her dönemde güncel olsa da her zaman trend olan yeni SEO stratejileri bulunuyor. Web sitenizin konumunu güçlendirmek ve korumak için güncel SEO tekniklerini takip edebilirsiniz.

Güncel SEO Teknikleri Nelerdir?

seo Süreci yönetme

İşte 2023 yılındaki en güncel SEO trendleri:

Özgün ve güncel içerik kullanımı

Özgün içerik, içerik oluşturucunun başka kaynaklardan bilgi hırsızlığı yapmadan, kendi ifadeleriyle hazırladığı içeriktir. Bu içerikler okuyucuya bilgi verir ve onları etkiler. Okuyucular etkilendikçe web sitenizin görünürlüğü artar ve arama motorlarında üst sıralara çıkarsınız.

Ancak bu içerikler aramalarda üst sıralarda çıkma kaygısıyla değil, okuyucuyu dostu olma kaygısıyla yazıldığında başarılı olur. Ayrıca, özgün içeriklerdeki anahtar kelimeler başlıklarda, alt başlıklarda ve yazının içinde homojen olarak dağılmalıdır.

Bunun dışında, özgün içerikler aynı zamanda güncel olmalıdır çünkü potansiyel müşterileriniz için önemli olan zamanla güncellenen ve gelişen içeriklerdir. İçerikleriniz ve web siteniz dinamik bir yapıya sahip olduğunda zamanla daha iyi sıralara ulaşacaktır.

2022 yılında yapılan Google algoritma güncellemeleriyle beraber 2023 yılında da özgün içeriklerin daha çok ön planda olduğu bir döneme girdik. Bu yıl Google algoritması içeriklerinizde daha çok görsel kullanarak kullanıcıları sitenizde daha fazla tutmayı ve daha fazla içeride gezdirmenizi istiyor. Hali hazırda olan içeriklerinize deneyimlerinizi ekleyerek ve yeni görsel içerikler ekleyerek Google sıralamalarında daha fazla yükselebilirsiniz. İçeriğinizle alakalı bir videonuz bulunmakta ise bunu da sitenize eklemeniz sizin yararınıza olacaktır.

İçeriklerinizde alt başlık kullanımının önemi giderek artıyor. İçeriğinizde alt başlıklarla kullanıcıların dikkatini çekerek okumaya devam etmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca Google tarafında da alt başlıklar taranarak orada herhangi bir soru ve cevabı bulunuyorsa o bölüm Google da listelenmektedir.

Web sitesi optimizasyonu

Web sitesi optimizasyonu, bir web sitesinin sunması ve sahip olması beklenen özellikleri sağlamak için elde olan verileri ölçmek ve bunlara göre aksiyon almayı kapsar. Yaptığınız analizlere ve düzeltmelere göre daha kullanıcı dostu bir web sitesine sahip olabilir, optimizasyonu sağlayabilirsiniz.

Web sitenizin hızlı olması kullanıcıların ve google botlarının sitede rahatça gezinebilmesini sağlamaktadır. Ayrıca websitenizin hızlı açılması Google SEO puanında önemli bir kriter olarak yer almaktadır. Bu yüzden website hızını arttırmanız sıralamanızın artmasına katkı sağlayacaktır.

Sitenizin mobil uyumlu olması, telefon numaranızın olması, menünüzün kolay yönlendirici olması ve sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanmanız, başarılı bir web sitesi optimizasyonu yapmanızı sağlayacaktır.

SSL sertifikasına hala sahip değilseniz bunu bir an önce sitenize kurmanız gerekmektedir. SSL sertifikası olmayan siteler güvenilmeyen site olarak algılandığı için sıralama kaybı yaşarsınız.

Ancak bunların dışında, sitenizde yapacağınız anketler, görüş bildirme alanları ve yayınladığınız bilgilendirici makaleler ile de daha sağlıklı bir süreç elde edebilirsiniz.

 

Mobil SEO

Google Mobil Uyumluluk Testi

Bilindiği üzere Google, masaüstü ve mobil arama sonuçlarını birbirinden ayırır. Bu durum da karşımıza Mobil SEO adlı gerekliliği getirir. Mobil SEO, sitenizin mobil cihazlarda fonksiyonlarını düzgün bir şekilde yerine getirmesini sağlar. E-ticaret yapmak isteyen markaların en çok değer verdiği noktalardan mobil SEO’dur.

Bunun sebebi ise günümüzde aramaların çoğunun, kullanıcıların oturdukları yerden, bilgisayar başına geçmeden rahatça yapabilmek istemesidir. Bu nedenle eğer kötü bir mobil arayüzünüz varsa, müşteriler sizi tercih etmeyecektir ve daha başarılı olan sitelere yönelecektir.

Ayrıca, Google, web sitelerini sunarken mobil uyumlu sitelere öncelik verir. Yani mobil uyumlu bir siteniz olmazsa, aramalarda alt sıralarda kalmanız olasıdır.

Google harita SEO

Google Haritalar Telefonla Arama Raporu

Google harita SEO, kullanıcıların ve potansiyel müşterilerin markanızın fiziksel olarak bulunduğu yeri kolayca saptayabilmesi adına yapılan iyileştirmeler bütünüdür. Başka bir deyişle, bir markanın, yapılan konum bazlı aramalarda üst sıralarda görünmesini sağlamak amacıyla yapılan optimizasyonlardır.

Bu iyileştirmeler ve optimizasyonlar sayesinde rakip firmaları geçerek aramalarda en üst sıralara çıkabilir ve yakınınızdaki müşteriler dahil olmak üzere tüm müşteri adaylarını işletmenize çekerek satışlarınızı artırabilirsiniz.

Google harita SEO çalışması yapan işletmeler, konum servisleri sayesinde bulundukları lokasyonu herkesle paylaşıp daha büyük bir kitleye hitap edebilirler. Başarılı bir harita SEO çalışmaları için çalışma saatlerinizi, logonuzu, işletme fotoğraflarınızı ve açık adresinizi doğru bir şekilde paylaşmayı unutmayın.

Bahsedilen trendlere dikkat ederek otoritenizi artırabilir, arama sonuçlarında en üst sıralara çıkabilir ve sitenize trafik çekmeyi sağlayabilirsiniz. SEO çalışmalarınızı 2023 yılındaki güncel trendlere dikkat ederek yapmak, başarınızı ve kârınızı artıracaktır. Özetle bu trendler ışığında SEO stratejinizi oluşturabilirsiniz.

Kaynaklar:

Manick Bhan https://www.wordstream.com/blog/ws/2023/01/05/seo-trends Erişim Tarihi: 9 Eki 2022, 18:09

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir