Görüntülenme Impression Nedir

Görüntülenme (Impression) Nedir? Nasıl Arttırılır?

Görüntüleme, bir gönderinin veya bir reklamın, birim süre içerisinde tekil kullanıcı tarafından izlenmesidir. Her ne kadar çoğunlukla reklamlarla ilişikilendiriliyor olsa da bu kavram aslında tüm web içerikleri için geçerli bir terimdir.

Örneğin, bir sosyal medya gönderisinin görülme sayısı, bir kısa videonun izlenme sayısı gibi hemen her içeriğin görüntülenme durumuna, Görüntülenme (Impression) denebilir.

Görüntülenme (Impression) kavramının reklamlar bakımından önemi, reklam platformlarının bu sayıya bağlı olarak ücretlendirme yapıyor olmasıdır. Reklam şirketleri;

Veya her iki yöntemi birden kullanıyor olabilir.

CPM (Cost Per Mile): Her bin görüntüleme için oluşan maliyettir. Gösterim sayıları yükseldikçe maliyet artarken, burada tıklama oranı büyük öneme sahiptir. Zira gösterim başı maliyet ile reklam satın alınırken, maliyetin dönüşüm haline gelmesini sağlayan, tıklanma sayısıdır.

Her bin gösterime karşılık gelen tıklama miktarı, tıklama oranını ifade eder. CPM çoğunlukla sosyal medya platformlarının kullandığı yöntemdir. Instagram, seçilen hedef aksiyonu da dahil ederek, aksiyon başına maliyet ile CPM değerlerinin birlikte hesaplandığı bir yöntemi kullanır.

PPC (Pay Per Click): Google Adsense ise arama ağı reklamlarında tıklama başına maliyet sistemini öngören PPC yöntemini kullanır. Elbette bu yöntem için de gösterim miktarı önemlidir ancak bu yöntemde tıklama başına maliyet ile gösterim sayısı arasında doğrudan bir maliyet kıyası yapmak doğru olmaz.

Burada tıklama oranının yüksek olması, tıklama sayısı fazla olduğu için maliyeti artırırken, reklamın çok tıklanıyor olması, reklamın kalitesine işaret eder.

Görüntülenme (Impression), sosyal medya platformlarının reklamlarında sıkça kullandığı bir uygulama türüdür. Ayrıca sosyal medya gönderilerinin hemen hepsinin Impression istatistikleri tutulur.

Örneğin; Twitter’da yayınladığınız videonun altında, gösterim sayısı görüntülenir. Aynı durum, Facebook ve Instagram için de geçerlidir. Yani bu değer aslında sosyal medyanın genelinde yaygın kullanılan bir metrik olarak tanımlanabilir.

Görüntülenme (Impression) Nedir?

Görüntüleme, bir reklam veya benzeri gönderinin toplam gösterilme sayısıdır. Reklamcılıkta CPM (Coast Per Mile) hesabının yapılabilmesi için önemli bir metrik olan impression, aslında tüm web trafiğinde kullanılabilecek bir değerdir. Örneğin, bir sosyal medya gönderisinin izlenme oranı ile etkileşim oranının test edilmesi bakımından bu değer son derece önemlidir.

Eğer gönderiniz çok fazla izleniyor ancak etkileşim söz konusu olmuyorsa, ilgili gönderi veya takip eden gönderileri buna göre düzenleyebilirsiniz. Aynı durum reklamlar için de geçerlidir. Çok izlenip etkileşime girilmeyen reklamlar sorunlu olarak tanımlanır. Bu reklamların ya hedef kitle seçimi ya da reklamın tasarımı hatalıdır.

Google Görüntülü Reklam Ağı ve Gösterim

Görüntülenme (Impression), Google görüntülü reklam ağında ve benzer platformların tamamında kullanılan reklam maliyetlendirmesi kaynağıdır. Reklam alanları kiralık alanlar olarak tanımlandığından, reklamın gösterilme sayısı bu platformlarda maliyet unsuru olarak tanımlanır.

Google görüntülü reklam ağında, örneğin Youtube videolarından önce açılan 5saniyelik gösterimlerin her birisi maliyet olarak yansır. Burada ekstra bir fiyatlandırma, tıklama ve tam izleme olarak şarj edilebilir. Reklam ayarları yapılırken, bu değerlemeler yapılabilir.

Bu reklam türlerinde, kati olarak tıklama oranının yüksek olması beklenir. Eğer ek olarak tıklama başı maliyet eklenmiyor ise TO’nın 1 olması imkansız gibi görünse de hedef değerdir.

Impression (Görüntülenme) Hangi Değerlendirmeleri Yapabilmeyi Sağlar?

Herkes için kullanılması kolay ve işleri büyütmek için oldukça etkili bir sistemdir. Görüntülenme (Impression) sayesinde yayınladığınız içeriği kaç kişi görmüş, hangi illerden giriş sağlanmış, müşterinin ekranda kalış süresini ve içerik okunduktan sonra başka içeriklere göz atılmış mı gibi sorularımıza cevap verir.

İster küçük işletme olsun ister büyük işletme, web siteniz için görüntülenme (Impression) oldukça önem arz etmektedir.

Paylaştığınız içeriğin konusuna göre ayrım yaptığınızda hangi konuların daha çok okunduğunu, hangi konuların ilgi çekmediğini kolaylıkla belirleyebilir ve web sitenizin içerik yönetimini bu şekilde belirleyebilirsiniz.

Bu sebeple Web sitenize yüklediğiniz içeriklerin konularına da görüntülenme (Impression) sayısındaki artıştan bakabilir, içeriklerinizi bu yönde üretebilirsiniz. Bu nedenle içeriklerinizin ya da paylaştığınız paylaşımların görüntülenme (Impression) sayısı sizin için oldukça önem arz etmektedir.

Görüntülenme (Impression), web siteniz ya da profiliniz için önemli olduğu kadar hedef kitlenizin ilgisini çeken konuları anlamanız ve hedef kitlenizin yaş aralığını öğrenmek için de oldukça mühimdir.

Görüntülenme (Impression) artışı ne faydalar sağlar?

  • Bir şirket Google’da arama yaptıktan birkaç saniye sonra, güvenilir olup olmadığını belirleyebilir ve bir kişi veya kuruluş genellikle çevrimiçi ortamda da en iyi şekilde ilerlemek için elinden gelenin en iyisini yapmayı amaçlar. Bu kişi veya kurum hakkında yapılan olumsuz yorumları, derecelendirmeleri temizlemek, olumsuz arama sonuçlarını kaldırmak ve daha olumlu içerik oluşturmak anlamlarına gelebilmektedir.  Günümüzde bir kişi veya kurumun çevresindekilerin onunla iş yapma isteğini, fikrini değiştirmek için çoğunlukla tek bir olumsuz yorum bile yeterli olabilmektedir.
  • Bir başkasının fikrini kontrol etmek neredeyse imkansız görünse de izlenim yönetimi bir birey veya kurumun kendini başkalarının gözünde olumlu bir fikir uyandırması daha olumlu bir şekilde sunma fırsatı vermektedir. Fakat izlenimde olumlu etkiler vermek için kesinlikle gerçek dışı bilgiler verilmemesi gerekir çünkü gerçekler çoğu zaman bir şekilde su yüzüne çıkmaktadır ve sonra kişinin itibarı düşmektedir. Bu yüzden iyi, güçlü bir izlenim yaratmak için karşıdaki kişilere sunulan iddiaların ölçülü, gerçek olduğundan emin olmak gerekiyor.

Görüntülenme (Impression) Nasıl Artırılır?

Reklam görüntülerinin artırılmasının somut bir yönteminden bahsetmek kolay değildir. Tıklamaları artırmak için bazı yöntemler var olsa da gösterimler çoğunlukla bütçe ve reklam tasarımının sistem yöneticilerinin beklentilerine uygun olup olmama durumuna göre değerlendirilmeleri söz konusudur.

Bir Instagram reklamının görüntüleme sayısını artırmak için, reklam kurallarına uygun içerikler yayınlamak genellikle yeterli olacaktır. Bunun yanı sıra, ayıracağınız bütçe bu reklamın gösterim sayısına doğrudan etki eder.

Reklam Yayınlarken CPM Değerlerini Bilecek miyim?

Maalesef hayır. Bugün reklam yayınlanan platformların tamamında dinamik fiyatlandırma yapılır. Yani aslında bir çeşit açık artırma sistemi söz konusudur.

Kullanıcılara sınırlı sayıda reklam gösterilebilir olduğundan hem tıklama başına maliyetler hem de gösterim başına maliyetler, en çok bütçe ayıran reklamın hedefine bağlı olarak değişir. Elbette fiyatları etkileyen konjonktürel nedenler de vardır.

Örneğin, gece yayınlamaların maliyetleri daha düşükken, prime time maliyetleri daha yüksek olabilir. Bu gibi ayarlamalar, reklam yayınlayan platformun inisiyatifindedir.

CPM ve PPC değerlerini, reklam raporlarımızı edindiğimiz sırada elbette öğrenebiliyoruz. Tüm platformları, reklam maliyetlerini, tıklama ve gösterim sayısı gibi bilgileri, ödeme ekranında gösteriyor.

Fakat başlangıçta bu değerleri bilmiyor olduğumuz için reklam planlaması yaparken, mümkün olan en yüksek bütçeyi kullanmak yerine, küçük bir bütçe ile test yaparak; yaklaşık bütçe tahmini edinmekte fayda vardır. Bu sayede toplam kampanya maliyetlerinize erişebilir ve daha tutarlı hesap yapabilirsiniz.

Düşük İzlenme Neden Olur?

Düşük izlenme nedenleri yukarıda verdiğimiz nedenlerle paralel olarak ortaya çıkar. Bu nedenler başlıca;

  • Düşük bütçe
  • Yanlış hedef kitle seçimi
  • Reklam kurallarına uygun olmayan yayın
  • Reklam ayarlarının yanlış yapılması

Gibi nedenlere dayanacaktır.

Düşük bütçe, doğal olarak reklam görüntüleme miktarını azaltır. Ancak bu tek başına bir etken değildir. Reklam optimizasyonu yapılarak, reklamların daha az bütçe ile daha fazla gösterilmesi sağlanabilir. Bu uzmanların gerçekleştirebileceği bir uygulamadır.

Hedef kitleniz çok dar bir kitle ise reklamın görüntüleneceği kişi sayısı doğal olarak o kadar azalır. Potansiyel gösterim miktarlarına bakarak planlama yapmanızda fayda vardır.

Reklam kurallarına uygun olmayan reklamlar, silinmeseler dahi daha az gösterilirler. Örneğin, çok fazla yazı içeren görsel reklamlar, pek çok platform tarafından dışlanır.

Reklam ayarlarının yanlış yapılması ise bu nedenleri de kapsayan birçok neden olabilir. Reklam yönetimi uzmanlık gerektiren bir işlem olduğundan, bu çalışmalarda profesyonellerden destek almanızda fayda vardır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir