Google’a Nasıl Reklam Verilir?

Google’a Nasıl Reklam Verilir?

Google uzun yıllardır açık ara farkla dünyada en çok kullanılan arama motorudur. Bu nedenle de reklam alanında da ciddi bir trafiği vardır. Google Ads aracı üzerinden reklamlarını yürütür. Sizler Google’a nasıl reklam verilir dediğinizde bu süreci konuşmak gerekir. 

Google  iş ortakları ve Youtube ile Google arama sonuçlarına yönelik çevrimiçi reklamlar oluşturabilirsiniz.  Google Ads 2018 itibari ile hizmet vermektedir.

İşletmeler ve kişisel internet sitesi sahipleri buradan belirledikleri anahtar kelime üzerinden hedef kitleleriyle direkt etkileşime girebilir ve web sitesine trafik çekebilir.

Google reklamlarının farklı reklam modelleri söz konusudur. Sizin için Google Ads ve reklam verme konusunda çok detaylı bir rehber oluşturduk.

Google Reklam Verme Adımları

https://www.youtube.com/watch?v=ZhqS8T2cilE&t

Google reklam ağına katılarak sizler de 9 adımda Google platformuna ve iş ortaklarına yönelik reklam verebilirsiniz. Bu reklamlar web sitenize daha fazla trafik çekmede ve marka bilinirliğini arttırmada sizlere fayda sağlamaktadır.

Google reklam verme adımları aşağıdaki şekildedir;

  1. Google Ads Hesabı Açma: İlk adım olarak Google Ads hesabı açmanız gerekiyor. Google Ads aracı üzerinden hesabı açabilirsiniz. Ancak bunun için aktif bir Gmail hesabınız olması gerekiyor. Yoksa hemen açmak ile başlayın.
  2. Kampanya Oluşturma: Web siteniz için sektörünüze ve hedeflerinize özel kampanyalar oluşturabilirsiniz. Burada etkili bir kampanya ismi verebilir ve tüm ilgili reklam süreçlerinizi buradan yönetebilirsiniz. Kampanyanızda birden fazla reklam verebilirsiniz.
  3. Reklam Grupları Açma: Google Ads üzerinden kampanyanızı oluşturunca sıra reklamlara geldi. Belirlediğiniz alanlarda farklı reklam gruplarını bir kampanya altında bir araya getirebilirsiniz.
  4. Anahtar Kelime Seçimi: Google üzerinden reklam verecekseniz anahtar kelime odaklı yaparsınız. İnsanların belirlenen anahtar kelimelerde sonuç sayfalarında size ulaşması doğru anahtar kelime ile mümkündür. Sistem size aranma hacmi, tıklama başı maliyet gibi konularda anahtar kelime analizi fırsatı verir.
  5. Reklam Metni Oluşturma: Reklamlarınızı hedef kitlenize ulaştırabilmek için belirli bir reklam metnine ihtiyacınız var. Burada ilgi çekici, harekete geçirici ve anahtar kelime odaklı ve kampanyanızı yansıtan bir reklam metni oluşturmalısınız.
  6. Reklam Uzantısı Seçimi: Google’a nasıl reklam verilir sorusunda reklam uzantıları seçimi önemlidir. Google’da hedef kitlenize direkt erişim sağlayabilmek ve amacınıza ulaşabilmek için uzantıları doğru şekilde seçmelisiniz.
  7. Kampanya Ayarları: Bu adımda kampanya ayarlarını yapıyorsunuz. Hedeflediğiniz bölge ayarını yapabilirsiniz. Aynı zamanda hangi bölgelerde çıkmak istemediğinizi de girerseniz böylece reklam bütçenizi daha etkili şekilde kullanabilirsiniz.
  8. Dönüşüm Tanımlama: Bu adımda dönüşüm sürecini de tamamlayarak Google reklam entegrasyonu sürecini sona erdirirsiniz. Yani artık aktif bir Google reklamı vermiş olursunuz. Her detay tamamsa artık sıra ödemeye geldi .
  9. Faturalandırma Ayarları: Son adım ise faturalandırma ayarlarıdır. Burada Google için kredi kartı ile ödeme yapabilirsiniz. Bunun dışında alternatif manuel ödeme seçeneklerini de değerlendirebilirsiniz.

Google Reklam Modelleri 

Google Reklam Modelleri

Google, zaman içinde hedef ve ihtiyaçları karşılayacak farklı reklam modelleri geliştirmiştir. Sizler sektör ihtiyaçları, kullanıcı geri dönüşlerine göre 5 farklı modelden dilediğinizde reklam verebilirsiniz. Öncelikle yayın biçimi ve şekline göre farklı reklam modellerinden bahsedelim;

Arama Ağı Reklamları

Bu reklamlar Google arama deneyimlerinde ziyaretçilerin anahtar kelimeler üzerinden sunduğu metin tabanlı reklamlardır. Bu reklamlarda anahtar kelimeye yönelik Google Serp yani arama sayfasında görüntüleme yaparsınız. Bu sayede web sitenize yeni kullanıcı çekerek etkileşimi ve trafiği arttırırsınız.

Görüntülü Reklam Ağı

Bu reklamlar görsel temellere dayanmaktadır. Google iş ortağı olan Google Adsense yayıncısı web siteleri, Gmail, mobil uygulamaları ile hedef kitlenizi kolayca çekebilirsiniz.

Bu reklamlar hedef kitlenin dikkatini çekmede çok etkilidir.  GI, resim, metin ya da video ile bu reklam modelinde kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz.

Alışveriş Reklamları

 E ticaret siteleri ürün ve hizmetlerini Google iş ortakları ve Google üzerinden hedef kitlesine alışveriş reklamları ile ulaştırır. Bu reklam kampanyaları için Google Merchant Center hesabı açmanız lazım.

Bu hesap üzerinden e ticaret sitenizdeki ürünlere ait görsel, ürün özellikleri ve ürün fiyatı bilgisini girebilirsiniz. Aynı zamanda indirim ve diğer detayları da kampanyalarınıza ekleyebilirsiniz.  Direkt satış odaklı reklamlar olarak öne çıkan reklam türüdür.

YouTube Reklamları

2006 yılı itibariyle dünyanın en büyük ikinci arama motoru ve en büyük video paylaşım uygulaması Youtube, Google tarafından satın alındı. Bununla birlikte Youtube reklamları da Google reklam modellerinden biri haline geldi.

Youtube videolarında giriş, yayın içinde ya da herhangi bir yerde video içerikli reklamlarınız çıkar. Bu reklamların dikkat çekiciliği diğerlerine göre çok daha fazladır. Hedef kitlenize direkt olarak erişim sağlama şansı verir.

Yeniden Pazarlama Reklamları

Bu reklamlar ile web sitenizi daha önce ziyaret eden ya da web sitenizden alışveriş yapan eski müşterilerinizi tekrar çekebilirsiniz. 

Temel hedef daha önce etkileşim yaşanan müşterinin yeniden etkileşime girmesidir. Marka bilinirliğini arttırma ve marka bağlılığı oluşturmada etkili reklamlardır. Bu reklamlar ile birlikte Google iş ortakları üzerinden potansiyel müşterilerinize kolayca ulaşabilirsiniz.

Google Ads Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

Google Ads için bütçe yönetimini,rekabet ve hedeflediğiniz başarının dengesini iyi ayarlamanız lazım. Doğru kampanyalar için ücretsiz ayarlar ve kampanya özelleştirme işlerini etkili kullanmanız gerekiyor. 

Google reklamlarınızı dinamik yapıya sokmalı ve analizlerden sonra ilerleyen reklamlarınız için optimize yapmanız gerekir.

Google reklamlarında şu noktalar önemlidir;

  • Bütçe hedeflerini önceden belirlemeli ve rekabete uygun bir bütçe yaratmalısınız. Bunun için mevcut kampanyalarınızı her zaman izlemeniz gerekiyor.
  • Hedef kitlenize doğru amaçlarla ulaşabilmek için doğru anahtar kelimeleri seçmeniz gerekiyor. Burada aranma hacmi ve rekabet ortamına iyi bakarak bütçenizi en etkili şekilde kullanabilirsiniz.
  • Reklamların kontrolünü düzenli olarak yapın ve geri dönüşüm ölçümlerini hep gerçekleştirin. Daha sonra anlık olarak düzenli iyileştirmeler ile reklam stratejinizi geliştirin.
  • Google reklamlarında her zaman hedeflerinize odaklanın. Daha fazla müşteri çekebilmek adına iyileştirme aksiyonlarını hemen hayata geçirin.
  • Bir reklam modeline odaklanmayın. Mesela arama ağı ve görüntülü reklamları eş zamanlı kullanarak reklam verimliliğini arttırın.
  • Konum, dil ve tüm diğer hedefleme seçeneklerine bakarak kampanyanızı en etkili şekilde yürütün.
  • Google Analytics sonuçlarını takip edin. Bu sonuçlara göre analiz yaparak Google reklamlarınızı optimize edebilirsiniz.

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

https://youtu.be/CUiZKm5k4oI

 

Google Reklam Avantajları Nelerdir?

Google reklam hizmetleri sizlere çok sayıda avantaj sunmaktadır. Öncelikle bu reklamların en önemli farkı geleneksel reklamlar yanında her zaman ölçülebilmesidir.

Aynı zamanda düşük maliyetlerle yüksek geri dönüşüm oranı sağlar. Bu kampanyalarda direkt olarak hedefleme yaptığınız için  en düşük bütçe ile en yüksek verimi alabilirsiniz.

Google Ads reklamlarının sizlere sunduğu avantajlar şöyle sıralanır;

  • Bütçeniz dahilinde markanızı, ürün ve hizmetlerinizi etkili şekilde tanıtabilirsiniz.
  • İstediğiniz dilde, istediğiniz insanlara ve istediğiniz konumda potansiyel müşterilerinize direkt olarak ulaşabilirsiniz.
  • Düzenli raporlama ile bütçe optimizasyonunu anlık olarak tek bir panelden yürütebilirsiniz.
  • İnternet üzerinden yüksek satış hacmi ve yüksek web sitesi trafiği yakalama şansınız olur.
  • Reklam kampanyanızda ani bir müdahale ile en yüksek verim sağlayacak ufak değişiklikleri anlık ve zamanında yapabilirsiniz.
  • İnternette rakiplerinizi geride bırakabilir ve daha fazla satış yapabilirsiniz.
  • İnsanları web sitenize çekebilir ve birden fazla ürün satma fırsatı elde edebilirsiniz.

S.S.S.

Google'a Reklam Verme Ücreti Kaç Para Olur?

Sizler de Google’ a reklam vermek istiyorsanız Google Ads üzerinden bu işlemi yaparsınız. Bu süreçte maliyet için üç farklı kalem size bütçe yükü oluşturur. Burada Google Ads reklam bütçesi, aylık reklam yönetim ücreti ve reklam hesabı kurma ücreti olacaktır. Bunun dışında belirlediğiniz tıklama başı maliyete göre ödeme yaparsınız.

Google Reklam Verme İşe Yarıyor Mu?

Google reklam verme işlemleri en popüler dijital pazarlama stratejileri arasındadır. Google Ads en popüler reklam verme modelidir. Burada reklam veren işletmeler doğru strateji uygularsa başarılı olabilirler. Hızlı bir şekilde geri dönüşüm almak ve düşük bütçelerle popüler reklamlar vermek istiyorsanız Google reklamlarını deneyebilirsiniz. Doğru stratejiler ile yüksek gelirler hedefleyebilirsiniz.

Google Reklam Verirken Nelere Dikkat Edilmeli?

Google reklamlarını verirken dikkat etmeniz gereken en önemli üç nokta bulunuyor. İlk olarak doğru anahtar kelimeleri seçerek yola başlamanız lazım. Bunun dışında anahtar kelimelerin markanıza ait ürün veya hizmetlerle ilgili olması da lazım. Alakasız ve yanlış kelimeler Google algoritmasında olumsuz anlaşılır ve başarılı olamazsınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir