google reklam uzmanı

Google Reklam Uzmanı

Google Ads (önceki adıyla Google AdWords), işletmelerin etkili bir şekilde reklam vermelerine yardımcı olmak için Google tarafından geliştirilen bir reklamcılık hizmeti platformudur.

İşletmelerin Google arama motoru ve görüntülü reklam ağları aracılığıyla çevrimiçi hedef pazarlarına ulaşmalarına yardımcı olur. Google, bir kullanıcı ürün veya hizmetle eşleşen anahtar kelimeler ve kelime öbekleri içeren bir arama yaptıktan sonra bu reklamları sayfalara yerleştirir.

İşletmeler, amaçlarına hizmet eden alakalı anahtar kelimeler ile kelime öbekleri kullanır ve reklamlarının aldığı tıklama sayısına bağlı olarak ödeme yapar.Birçok işletme etkili bir şekilde reklam vermelerine yardımcı olması için Google reklam uzmanı ile çalışır.

Bir Google Ads uzmanı olmak istiyorsanız bu kılavuzda süreci parçalayacağız ve her adımda sizden ne istendiğini açıklayacağız.

Google Reklam Uzmanı Kimdir?

google reklam uzmanı görevleri

Google reklam uzmanı, Google Ads arayüzünün kullanımı ve anlaşılması konusunda uzmanlığa sahip kişidir. Müşterileri için pazarlama kampanyalarını optimize etmekten ve yönetmekten sorumludurlar.

Markalar için stratejileri ana hatlarıyla belirtir, kampanyalar oluşturur ve bunları optimize eder. Ayrıca temel metriklerin performansı hakkında raporlar ve güncellemeler oluşturur. Sonrasında mevcut stratejinin bir değişiklik gerektirip gerektirmediğini değerlendirir. Reklam uzmanları ayrıca reklam metinleri da yazar.

Google Ads’deki profilleri yönetir ve anahtar kelime tekliflerinin, harcama sınırlarının ve diğer metriklerin yönetimine ve izlenmesine bakarlar. Başarılı bir yatırım getirisi için fikirler sunar ve Google metriklerindeki tüm yeni güncellemeleri takip eder.

Önerilerini ve çalışmalarını yüksek performanslı bir reklam için en uygun çözümü sunmak için müşterinin hedefiyle uyumlu hale getirirler.

Google reklam uzmanı olarak alacağınız eğitim sonunda platformla ve işleyişiyle ilgili her şeyi bilecek ve kampanyalarınızı başarı için yapılandırmanıza olanak tanıyacaksınız. Dolayısıyla bir Google reklam uzmanının işinin öncelikle Google reklamları arayüzü içerisinde çalışmaya odaklanması gerektiğini belirtelim.

Google Reklam Uzmanı Nasıl Olunur?

Google reklam uzmanı olabilmek için belirli bir lisans veya yüksek lisans eğitimi yoktur. Bu alanda faaliyet göstermek için bazı sertifikalar alabilir veya Google ads uygulaması hakkında uzmanlaşabilirsiniz.

Google reklam uzmanı olabilmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz;

1-Google Ads Çalışma Prensibini Öğrenin

Google Çalışma Prensibini Öğrenin

Google reklam uzmanı olmanın ilk adımı, Google Ads’in nasıl çalıştığını anlamaktır. Yeni başlıyorsanız, Arama Ağı kampanyaları hakkında bilgi edinmeniz gerekir.

Arama Ağı kampanyalarında uzmanlaştıktan sonra görüntülü reklam ağı kampanyalarına ve Google Ads’de yönetebileceğiniz diğer kampanya türlerine geçebilirsiniz.

Profesyonel Google Ads Kursu ile başlamanız ve eş zamanlı düşük bütçeli bir Google Ads hesabınızı oluşturmanız doğru olacaktır. Bu sayede kursta öğrendiklerinizi bizzat uygulayarak deneyim kazanabilirsiniz.

2-Google Ads Sertifikası Alın

Google Ads’in nasıl çalıştığını öğrendikten sonra, Google reklam Uzmanı olmanın bir sonraki adımı Google Ads’de sertifika almaktır.

Google, hesabınızda yönetebileceğiniz farklı kampanya türlerini kapsayan sınavlar sağlar. Bir sınavı geçtikten sonra, Google Ads’in bu alanında sertifikalı bir uzman olabilirsiniz. Sertifikalar şunları içerir:

  • Google Ads Arama Ağı Sertifikası
  • Google Ads Görüntülü Reklam Ağı Sertifikası
  • Google Ads Video Sertifikası
  • Alışveriş Reklamları Sertifikası
  • Google Ads Uygulamaları Sertifikası
  • Google Ads Ölçüm Sertifikası

Bir sertifikanız olduğunda, uzmanlık alanlarınızı ortaya çıkarabilir ve daha fazla iş alabilirsiniz.

3-Google Ads Becerilerinizi Deneyin

Google Ads sertifikanızı veya sertifikalarınızı aldıktan sonra artık bilgilerinizi kullanmanın zamanı geldi. Bu süreçte çevrimiçi kurslar, demo hesapları ve sınavlar aracılığıyla çok şey öğrenebilirsiniz.

Bilginizi giriş seviyesi bir iş bularak, serbest çalışarak veya bir topluluk organizasyonu için gönüllü olarak arttırabilirsiniz. Bir başlangıç yaptıktan ve becerilerinizi gösterdikten sonra yardım ettiğiniz şirketler için hızla aranan bir uzman olacaksınız.

4-Google Ads Güncellemelerini Takip Edin

Google Ads söz konusu olduğunda neredeyse her zaman yeni bir özellik ve güncelleme söz konusudur. Bir Google Ads Uzmanı olarak bu değişiklikleri takip etmeniz gerekiyor.

Yeni özelliklerin bazıları bir müşteri için faydalı olurken diğerine zararı olduğu durumlar da olabilir. Bu nedenle takip ettiğiniz gelişmeleri her zaman uygulayın.

5-Müşteri Referanslarını Toplayın

Müşterilerle hesaplarında çalışırken referansları ve başarılı projelerinizi de elde edin. Çoğu müşteri sonuçlarını paylaşmanızı istemese de bazıları kampanyalarında yaptığınız iyileştirmelerle ilgili bazı ayrıntılara yer verecektir.

Dönüşümleri artırma yüzdesi veya diğer önemli metrikler gibi ayrıntıları ekleyerek referans oluşturabilirsiniz. Paylaşmadan önce müşterinizden onay almayı da unutmayın. Güven oluşturmak müşterilerle uzun vadeli ilişkiler geliştirmenize yardımcı olur.

Google Ads Sertifikası Nasıl Alınır?

AdWords uzmanlarının çoğu Google sertifikalıdır. Google Adwords sertifikalı olmak için iki Google değerlendirmesini geçmeniz gerekir.

Değerlendirmeler, Google Academy for Ads aracılığıyla çevrimiçi olarak sunulur. Burada AdWords Temel Düzey değerlendirmesini ve ek reklamcılık değerlendirmelerini kapsamaktadır.

Değerlendirmeleri almak için herhangi bir para ödemenize gerek yoktur. Geçmek için her sınavda %80 veya daha yüksek puana ihtiyacınız vardır. Bir sınavda başarısız olursanız 8 gün sonra tekrar girebilirsiniz.

Google AdWords’ün sertifikasını almak için herhangi bir AdWords hesabını etkin bir şekilde yönetmeniz gerekmiyor. Google artık değerlendirmelere hazırlanmanıza yardımcı olacak bir dizi çevrimiçi eğitim videosu sunuyor. Bu videoları ücretsiz izleme şansınız da olacak.

Google Reklam Uzmanı Neler Yapar?

Google Reklam Uzmanı Neler Yapar

Google reklam uzmanı reklam hesaplarınızda sizlere şu noktalarda hizmet verir;

  • Google Ads üzerinde mevcut performansını kontrol eder

Google reklam uzmanı neyin işe yarayıp neyin yaramadığını belirlemek için reklamların nasıl performans gösterdiğini değerlendirir. Bun işlemi gösterimler, tıklamalar, dönüşümler, dönüşüm oranı, maliyet ve tıklama oranı dahil olmak üzere birçok metrik üzerinden yapar.

  • Google Ads hedeflemesini inceler

Hedefleme, reklamların yayınının ideal müşteriye veya potansiyel müşteriye odaklanmasına yardımcı olduğu için çok önemlidir.

Google reklam uzmanının inceleyeceği hedefleme seçeneklerinden bazıları kampanyalar için konum ve cihaz hedeflemenin yanı sıra demografi, sektör içi ve yeniden pazarlama metriklerini kapsar.

  • Yeni kampanyalar başlatmanızı sağlar

Google reklam uzmanı, mevcut anahtar kelimeleri inceler ve yeni anahtar kelimeleri araştırır. Yeni anahtar kelimeler reklam stratejilerinizle uyumluysa yeni reklam grupları veya kampanyalar başlatırlar.

Arama Ağı kampanyalarının yanı sıra, görüntülü reklam, video, alışveriş ve diğer kampanya türlerinde de sizlere fikir verir.

  • Kampanyaları optimize eder

Google reklam uzmanı kampanyaları yönetmekten ve mümkün olan en iyi sonuçları elde etmek için optimize etmekten sorumludur. Buna negatif anahtar kelimeler ekleme, hedeflemeyi ayarlama, teklifleri değiştirme gibi birçok görev dahil edilebilir.

  • Önerilerde bulunur

Google Ads’deki reklamları ve kampanyaları yönetmeye ek olarak bir uzman açılış sayfalarını ve web sitesi performansını iyileştirmeye yönelik önerilerde de bulunabilir.

  • Raporlamalar yapar

Google reklam uzmanı bir kampanyayı izler ve mevcut performans raporlarını paylaşır. Bu yönetilen kampanyaya ve hesaba bağlı olarak haftalık veya aylık olabilir. Bu sayede müşterinin kampanya performansını belirlenen hedeflerle karşılaştırmasına olanak tanır.

Google Reklam Uzmanı Ne Kadar Kazanır?

Glassdoor’a göre, bir Google reklam uzmanı için ortalama temel maaş Türkiye’de 10-30 bin TL aralığında. Upwork, bir serbest çalışan için saatte 10-30 Dolar arasında olduğunu söylüyor.

Ve bir ajansla çalışmak istiyorsanız ücretler ajansın stratejisine göre değişiklik gösterebilir. Bu, kampanya sayısını, reklam bütçesini ve hesabınıza kaç kişinin bakacağı gibi durumlara bağlıdır. Çoğu ajans aşağıdaki ödeme seçeneklerini tercih eder;

  • Aylık ücret
  • Saatlik ücret
  • Reklam harcamalarının yüzdesi
  • Sonuca dayalı ücret

Yapacakları işe bağlı olarak kampanyaları optimize etmede deneyimli bir Google reklam ajansı için ayda 5-10 bin TL’den fazla ödeme yapabilirsiniz. Bununla birlikte daha az ücret alan ajansları ve önemli tutarda daha yüksek teklif veren ajanslar da olacaktır.

Genellikle bulundukları lokasyon ve ekiplerinin beceri ve deneyimleri fiyatlar üzerinde belirleyici oluyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir