Google Reklam Tıklama Ücretleri Nasıl Belirlenir

Google Reklam Tıklama Ücretleri Nasıl Belirlenir?

Herkesin merak ettiği sorulardan biri de Google reklam tıklama ücretleri nasıl belirlenir? Google reklamlara tıklama başına, anahtar kelime ve sektör rekabetine göre firmalardan ücret alır. Buna reklam tıklama ücreti denir.

Tüm reklam platformlarında bu ücretler, belirli kriter ve rekabet durumlarına göre değişiklik gösterir. Kısaca anlatmak gerekirse, rekabeti yüksek olan kelime grupları üzerinden verilen reklamlar, rekabeti az alan kelime gruplarına göre daha yüksek bir tıklama başına maliyet gerektirir.

Çevrimiçi reklamcılık, şirketlerin kendilerine müşteri getireceğini düşündükleri anahtar kelimeler için teklif verdiği milyarlarca dolarlık bir endüstridir. Bu sistem, reklam tıklama ücretlerinin en yüksek teklifi veren tarafından belirlenmesiyle sonuçlanır.

Ancak bu sistem, reklam verenler veya kullanıcı için her zaman adil olmadığı için sorunlara neden olur. Google, arama ağı reklamlarını dahil olan herkes için daha adil hale getirmek için gösterime dayalı teklif yerine tıklama başına maliyet teklifini kullanmaya başladı.

Reklam tıklama ücretleri

Reklam verenlerin ödediği tutara göre belirlenir. Bu, reklamlara ne kadar harcadıklarını ve reklamlarını kaç kişinin gördüğünü hesaba kattıktan sonra gerçekleşir.

Reklam ajansları, bir reklam tıklaması için ödemek istedikleri maksimum tutarı belirler. Bu, reklam verenlerin tıklama başına ne kadar ödeme alacakları konusunda çok az söz hakkı olduğu anlamına gelir.

Google reklam tıklama ücret sorunları

Bu hatalı sistem, reklamın ne kadar yüksek trafik aldığını hesaba katmadığı için sorunlara neden olur.

Örneğin, Google reklam ajansı, arama sonuçlarının üst kısmı gibi yüksek trafikli reklam noktaları için daha fazla ödeme yapabilir. Bu, reklamların arama sonuçları sayfasının altındaki reklamlardan daha yüksek fiyatlara sahip olmasına neden olur.

Bu sorun, reklam verenlerin tıklama başına değil gösterim başına ödeme yapması gerektiğinde mobil cihazlarda daha da yaygındır. Farklı reklam türleri için fiyatlar arasında ortaya çıkan tutarsızlık, reklam verenlerin kampanyaları başarılı bir şekilde yürütmesini zorlaştırır.

Yatırımlarını karşılayamazlarsa daha düşük ücretli reklam kategorilerini seçmeye veya reklamları durdurmaya zorlanabilirler.

Google Reklamı tıklama ücretleriyle ilgili diğer bir sorun da bunların genellikle bir reklam verenin reklamlarının aldığı gösterim sayısına göre belirlenmeleridir.

Bazı reklam verenler daha yüksek ödeme yapan anahtar kelimelere teklif verirken, diğerleri daha ucuz gösterimlere odaklandığından bu pek adil değil.

Reklam gösterimi

Google bir reklam verene tıklama başına ödeme yapmadan önce bir gösterimin kaç kez görülebileceği konusunda bir sınır yoktur. Bu faktörler, reklam verenler üzerinde baskı yaratır ve başarılı kampanyalar yürütmelerini zorlaştırır.

Google, gösterilen reklamları değiştirebilse de reklam verenlerin gösterim başına ne kadar ödeme alacağını değiştiremez. Reklam verenler yalnızca kullanıcılar tarafından görülen reklamlar için ödeme yaptığından, tıklama başına maliyet teklifi mantıklıdır.

Dolayısıyla bu yöntem, daha ucuz seçeneklere kıyasla daha kaliteli reklamlar için ödeme yapan reklam verenleri ödüllendirmenin iyi bir yoludur.

Gösterim başına maliyet

Google gösterim başına maliyet teklifini kullansaydı, reklamları daha ucuz olduğu için ucuz reklamları olanlar daha az öderdi. Ancak aynı zamanda daha yüksek fiyatlı ancak daha düşük kaliteli reklamları olan reklam verenlerden daha fazla gösterim alırdı.

Bu sorunlara dayanarak, Google’ın Reklam tıklama ücretleri, reklam verenlerin reklamlarının başarısı için ne kadar ödeme alacağını belirlemenin adil bir yolu değildir.

Bu ücret belirleme yönteminin neden olduğu sorunlar, başarılı kampanyalar yürütmeyi zorlaştırır ve olması gerekenden çok daha az karlı hale getirir.

İşleri daha adil hale getirmek için Google, reklam tıklaması başına daha fazla teklif veren ve diğer reklam verenlerden daha kaliteli reklamlara sahip olan reklam verenlere daha yüksek fiyatlar ödemek yerine gösterim başına maliyet teklifini kullanmaya geçmelidir.

Google reklam araçları

Google Adsense

AdSense, Google’ın dijital reklamcılık sisteminin bir parçasıdır. Reklamlar, Google arama motorunu kullanan web sitelerinde görünür.

Çoğu kullanıcı cep telefonlarında, bilgisayarlarında ve tabletlerinde reklam yayınlasa da mobil uygulamalar da sistemi kullanır. Esasen, tüm cihaz türleri AdSense’i kullanır. Esasen Google, reklam sağladığı her platformdan para kazanır.

AdSense, Google ve rakipleri için önemli bir gelir kaynağıdır. Platform, kişisel sahip olunan herhangi bir reklam envanterine ihtiyaç duymadan internet reklam verenleri için gelir sağlar. Bunun yerine, reklam hedefleme, web sitesi sahiplerinin doğrudan reklam verenlerden para kazanmalarına olanak tanır.

Ayrıca Google, reklam verenlere çok çeşitli hedefleme seçeneklerine ve yayınlama biçimlerine erişim sağlar. Platformun self servis doğası, işletmelerin uygun maliyetli reklam kampanyalarını kolayca oluşturmasına olanak tanır.

AdSense’i kullanan her web sitesi katı politikalara uymalıdır. Google’ın hizmet şartları (ToT) son derece katıdır ve neredeyse her tür çevrimiçi reklamcılığı yasaklar.

Çoğu reklam, belirli insan gruplarına hedefli mesajlar göndermeyi içerir. Ancak, istenmeyen mesajlar göndermek veya yasa dışı veya tartışmalı ürün veya hizmetlerin tanıtımını yapmak, Hizmet Şartlarını ihlal eder.

Ayrıca, bazı web siteleri, kullanıcının bilgisi olmadan kendi ürünleri veya hizmetleri için reklamlar yayınlar. Kötü amaçlı reklam olarak bilinen bu uygulama, içerik oluşturucuya herhangi bir kazanç sağlamadan kullanıcılara ciddi zararlar vermektedir.

Aslında, kötü niyetli web içeriği yaratıcıları, üzerlerinde reklam yayınlayarak yarattıklarından para kazanır. Bu para kazanma stratejisi, AdSense aracılığıyla kesinlikle yasaktır ve Google tarafından platformdan hızlı bir şekilde kaldırılarak cezalandırılır.

Bireyler diledikleri herhangi bir web sitesinde kendi reklam kampanyalarını ücretsiz olarak oluşturabilirler. Bu, Google’da bir hesap oluşturmaktan çok daha kolaydır; tek gereken bir web adresi ve üçüncü bir taraftan barındırma.

Her birey, seçtiği web sitesinde/sitelerinde herhangi bir zamanda yayınlanan en fazla beş ayrı kampanyaya sahip olabilir. Reklam kampanyaları oluşturma ve hedefleme anahtar kelimeleri seçme gibi reklam verenle ilgili tüm işlemlere, Google tarafından sağlanan kontrol paneli arayüzü üzerinden erişilebilir.

AdSense, her yerdeki internet şirketleri için değerli bir gelir kaynağıdır. Google Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ile sunulan programatik reklam fırsatlarından online içerik yayınlayan herkes yararlanabilir.

Programatik reklamcılık, yasal sınırlar içinde işletmeler tarafından sorumlu bir şekilde kullanıldığında çok etkilidir. Sonuç olarak, bir web sitesine sahip olan herkes, Google’ın programatik reklamcılık sistemini kullanarak ücretsiz kampanyalar oluşturabilir!

Google Adwords

Google Adwords, işletmelerin ürün veya hizmetlerinin reklamını yapmasına ve tanıtmasına olanak tanıyan bir dijital pazarlama platformudur.

Aynı zamanda her büyüklükteki şirket için önemli bir pazarlama aracıdır. İşletmeniz için bir pazarlama platformu seçerken, maliyet ve hedefleme yetenekleri gibi çeşitli faktörleri göz önünde bulundurmalısınız.

Google Adwords, her büyüklükteki işletmenin anahtar kelime aramaları yoluyla ürünlerini veya hizmetlerini alakalı kitlelere tanıtmasına olanak tanır. Arama ağı reklamları doğrudan Google arama motoruna veya web sitelerine, uygulamalara, videolara ve metin reklamlara yerleştirilebilir.

Google’ın arama motoru aracılığıyla reklamcılık, web tarayıcısı olan herkes tarafından kullanılabilir olsa da reklam verenler, Google’ın premium özelliklerine erişmek için ödeme yapmalıdır. Ayrıca, işletmelerin yasal reklam postası ile sunulabilmesi için fiziksel bir adreslerinin olması gerekir.

Reklam verenler, bir Adwords hesabı oluştururken tıklama başına ödemek istedikleri fiyatı belirler. Tıklama başına minimum fiyat 0,37 USD, maksimum fiyat ise tıklama başına 5,00 USD’dir.

Bir işletme bir maksimum fiyat belirlememeyi seçerse, tıklama başına maliyet, tıklama başına minimum fiyatla orantılı olacaktır.

Örneğin, minimum tıklama başına oran 0,37 ABD doları ve maksimum oran çalıştırma 0 ABD doları ise, her bir oran diğeriyle orantılı olacak ve toplam tıklama başına maliyet 0,37 ABD doları + 0,37 ABD doları = 1,00 ABD doları olacaktır.

Hesap ayarlarınız kesinleştikten sonra, reklam gruplarınız ve kampanyalarınız için uygun anahtar kelimeleri seçerek ürün veya hizmetinizin reklamını yapmaya başlayabilirsiniz. Google, reklamlarınızda yalnızca alakalı arama terimlerinin görünmesi için anahtar kelime filtreleri ayarlamanıza olanak tanır.

Ayrıca, açılır menüden uygun ülkeleri seçerek reklamlarınızın gösterilmesini istediğiniz ülkeleri de seçebilirsiniz. Bu seçimleri yaptıktan sonra, reklam kampanyanızı yayınlamadan önce şirketinizin logosunu, web sitesi adresini ve işletmenizle ilgili diğer ilgili bilgileri yükleyebilirsiniz.

Reklam verenler, reklamlarını, Google’ın sunucu yükleme sorunlarına göre gündüz ve gece boyunca belirli tarih ve saatlerde belirli zaman dilimlerinde görünecek şekilde planlayabilir.

Her reklam, Google’ın web tarayıcılarıyla kullanıcı deneyimini optimize etmek için günlük olarak çalıştırdığı bir algoritma tarafından belirlenen diğer alakalı reklamlarla birlikte arama sonuçlarında görünür.

Ayrıca, kullanıcıların reklamlarınızla etkileşim kurmasının birkaç yolu vardır. Telefon numarası veya e-posta adresi iletişim formları aracılığıyla ve tüketicileri PayPal veya Stripe gibi ödeme işleme platformları aracılığıyla doğrudan işletmenize bağlayan bir ‘Şimdi Satın Al’ düğmesi.

Google Adwords, anahtar kelime aramaları yoluyla ilgili kitlelere ürün ve hizmetlerin reklamını yapmak için mükemmel bir platformdur. Reklam verenler, reklamlarının kendilerine günlük ne kadara mal olmasını istediklerini seçebildikleri için tıklama başına maliyet esnektir.

Kaynaklar:

Kristen McCormick https://www.wordstream.com/blog/ws/2015/05/21/how-much-does-adwords-cost Erişim Tarihi: 29 Eyl 2022, 11:57

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir