Google Reklam Hizmeti Nedir, Neleri İçerir?

Google Reklam Hizmeti Nedir, Neleri İçerir?

Google reklam hizmeti, hedef kitlenize ulaşabilmek için Google arama motorunda yapılan reklam çalışmalarıdır. Google Ads uygulaması ile Google ziyaretçilerini kolaylıkla web sitenize çekebilir ve web sitenizin tıklama oranlarını önemli ölçüde artırabilirsiniz. Ayrıca Google üzerinden markanız için reklam ve kampanya projeleri de yürütebilirsiniz.

Böylece belirlediğiniz anahtar kelimelerde ve alakalı arama sonuçlarında ziyaretçilerin karşısına çıkabilirsiniz. Google reklamları ile performans reklamcılığı yapabilir ve arama sonuçlarında geniş bir kitleye ulaşabilirsiniz.

Google reklam hizmetleri 2000 yılından bu yana tüm dünya ile birlikte ülkemizde de Google arama motoru bünyesinde çalışıyor.

Google üzerinden reklam vermek istiyorsanız belirlediğiniz anahtar kelimelerde tıklama başı maliyet gibi farklı tekniklerle çevrimiçi reklamlar oluşturarak markanızı tanıtabilirsiniz. Dünyanın en büyük arama motoru olan Google sizler için çok etkili bir kampanya alanı olacaktır.

Google arama ağı reklamları, Google iş ortakları, web siteleri, Google Adsense, Google Finans, Youtube, Gmail gibi farklı platformlar üzerinden markanızı potansiyel müşterilerinize kolaylıkla Google reklam hizmeti ile ulaştırabilirsiniz.

Google reklamları ile çok düşük bir bütçe ile çok etkili bir tanıtım ve pazarlama stratejisi geliştirebilirsiniz. Google reklam hizmeti almak için hemen bize ulaşabilir ve ekibimizden profesyonel destek alabilirsiniz.

Google Reklam Hizmeti Nedir?

Google reklam hizmeti, Google Ads platformunda reklam yayınlama hizmetine verilen isimdir. Günümüzde Google, reklam verenlere iki şekilde reklam verebilme imkânı sunar. Bunların birincisi, Arama ağı reklamları, diğeri görüntülü reklam ağı reklamlarıdır. Site veya marka sahipleri bu iki türden dilediğini seçerek reklam verebilir. Burada reklam verenin kendisine uygun reklam türünü tercih etmesi ve uygun bütçeleri kullanarak reklam vermesi için dijital pazarlama ajansları destek verebilmektedir. Google Ads danışmanlığı veren firmalar, reklam verenler için uygun platformun seçimi, reklamların planlanması, sunulması be optimize edilmesi gibi hizmetleri sunabilir.

Google Reklam Hizmeti Neleri Kapsıyor?

Google reklam hizmeti ile birlikte sadece sizin belirlediğiniz anahtar kelimelerde arama sonuç sayfalarında direkt olarak hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Reklam hizmeti her zaman anahtar kelime odaklı olarak yürümektedir. Google reklam hizmeti ile doğru hedef kitleye ulaşmak için yapılacak olan çalışmalar aşağıda listelenmiştir:

  • Anahtar Kelime Analizi

Google reklam hizmetinde sadece sizin belirlediğiniz anahtar kelimeleri hedefleyebilirsiniz. Bunun için doğru anahtar kelimeleri seçerek doğru yatırım yapabilirsiniz. Etkili sonuçlar almak için profesyonel anahtar kelime analizi yapmanız gerekiyor.

 Ekibimiz sizin için reklam danışmanları, pazarlama uzmanları ve SEO uzmanları ile birlikte sektör, rakip ve hedef kitle bazı anahtar kelime analizi yapıyor. Daha sonra markanıza en etkili dönüşümü sağlayacak anahtar kelimeleri belirliyor.

  • Negatif Kelime Analizi

Google reklamları için çıkmanız gereken anahtar kelimeler kadar çıkmamanız gereken anahtar kelimeler de önemlidir.  Daha fazla dönüşüm elde etmek için arama sonuçlarında markanızın çıkmasını istemediğiniz anahtar kelime gruplarını da negatif analiz ile yapabilirsiniz.

Markanıza değer katmayacak ve hedeflerinize ulaşmanıza etki etmeyecek kelime gruplarını sizin için hayata geçiriyoruz.

  • Eşleşme Türleri

Google reklam hizmeti için anahtar kelime seçiminde çok titiz hareket etmek gerekiyor. Bu süreçte doğru analiz ile direkt potansiyel müşterilerinize ulaşabiliyoruz. Anahtar kelime belirledikten sonra tek tek anahtar kelimeler için de eşleşme türü seçilmesi çok önemlidir. Eşleşme türleri şu şekildedir;

  1. Geniş Eşleşme: Anahtar kelimeleriniz ile yakın ya da eş anlamlı olan kelimeleri de tetikleyebiliyorsunuz. Bu sayede yanlış ya da çoğul anlam kullanımlarında da kitlenize ulaşabilirsiniz.
  2. Sıralı Eşleme: Anahtar kelimenizin tırnak içinde kullanıldığı zaman olan eşleşmedir. Kelimenin başı ve sonunda başka bir kelime olsa da reklamınız kitlenizin önüne çıkabilir.
  3. Tam Eşleme: Bu eşleşmede anahtar kelime grubunun baş ve son kısmına köşeli parantez eklenir. Bu sayede direkt olarak sizin belirlediğiniz anahtar kelimede arama yapan kullanıcıların karşısına çıkabilirsiniz.

Doğru eşleşme türü konusunda ekibimiz sizlere her zaman profesyonel destek oluyor.

  • Hedef Kitle Analizi

Google reklam hizmeti için ilk etapta hedef kitlenizi tanımamız gerekiyor. Yaş, internet kullanımı, beğeni, cinsiyet gibi birçok konuda detaylı olarak hedef kitle analizi yapıyoruz. Demografik hedef kitle analizi ile potansiyel müşterilerinizi tanıyor ve doğru kitleye ulaşarak etkili reklam stratejileri geliştirmenizi sağlıyoruz.

  • Lokasyon Analizi

Google reklam hizmeti alırken belirlediğiniz bir konumda yer alan potansiyel müşterilerinize de ulaşabilirsiniz. Böylece lokal reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Sadece sizin belirlediğiniz konumda bulunan Google kullanıcıları reklamlarınıza ulaşırlar. Bu sayede reklam bütçeniz daha fazla düşer ve markanızı çok iyi bir şekilde yakın çevrenize tanıtma işini yapabilirsiniz.

Google Reklam Türleri 

Google reklam hizmeti almak istiyorsanız birçok reklam türü sizi bekliyor. Markanızın hedef kitlesine, potansiyel müşterilerine yönelik bir optimizasyon çalışması ile birlikte istediğiniz türde reklamlar geliştirebilirsiniz. Potansiyel hedef kitlenize yönelik çalışmalar gerçekleştirebileceğiniz Google reklam türleri:

  • Görüntülü Reklam: Bu reklam türünde Google kullanıcılar web sitesi üzerinde karşılarına çıkan reklamlarla size ulaşırlar. Mobil cihazlardan ve bilgisayardan internet sörfü ve video izlerken reklamlarınız görülebilir. %90 oranında internet kullanıcıları hedefleyebilirsiniz. Ücretlendirme ise tıklama başı olacak şekilde yapılır.
  • Alışveriş Reklamları: Google aramalarında ürünlerin görseli ve fiyatları tarzında özel bilgileri barındıran reklamlardır. Bu reklamlar için Google Merchant hesabı açmalı ve tüm ürünlerinizi sisteme girerek satışlarınızı yükseltebilirsiniz.
  • Arama Ağı Reklamları: Google arama sonuçlarında vakit geçiren kullanıcılara çıkan reklamlardır. Serp sayfalarında belirlediğiniz anahtar kelimeler ile gerçekleşen aramalarda üst sırada kullanıcıların karşısına çıkarsınız.
  • Video Reklamlar: Bu reklamlar Youtube üzerinden potansiyel kitlenize ulaşabileceğiniz reklamlardır. Reklam izlendiğinde veya etkileşim halinde video öncesi ve sonrası yayınlanan reklamlar Trueview reklamlardır. Bu reklamlarda 5 saniye sonrası etkileşim gerçekleşir ve 1000 izlemede ödeme talep edilir. Küçük resim ile birlikte yapılan reklamlar video discovery reklamlarıdır ve kullanıcıları tıklama ile web sitenize çeker. Markanızı daha geniş kitleye eriştiren kısa, etkili ve kalıcı maksimum 6 saniyelik reklamlar ise bumper reklamlardır.
  • Yayın Dışı Reklamlar: Markanızı Google iş ortağı olan web siteleri ve mobil uygulamalar üzerinden de tanıtabilirsiniz. Bu reklamlar genellikle mobil cihazlar üzerinden kullanıcılara ulaşan video reklamlar olarak tanımlanabilir. Özellikle mobil uygulamalar ile geniş kullanıcı kitlesine ulaşmak isteyenler için çok etkili reklamlardır. Reklam ses kapalı olunca yayına girer ve ses açıldığı anda etkileşim ortaya çıkar.  Reklamın yarı süresinden iki saniye fazla izlenirse ödeme yapılır.

Google reklam hizmeti ile markanızı geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz. Markanızı geniş kitlelere ulaştıracak Google reklam hizmetleri için hemen bize ulaşabilirsiniz.

Google Reklam Hizmeti Veren Firmalar Arasında Nasıl Seçim Yapılır?

Google reklam hizmeti, reklam işlemlerinin süreçlere hakim personeller tarafından gerçekleştirilmesidir. Google reklamları gerek reklam panelinin kullanımı gerekse reklamın planlanması bakımından profesyonel olarak sürdürülmesi gereken bir süreçtir. Öyle ki, reklam metinin hazırlanmasından, eğer görüntülü reklam veriliyorsa buradaki görsellerin teminine kadar birçok detay işlemi kapsayabilir. Reklamın doğru zamanda, doğru kitleye ve doğru anahtarlarla sunulması ise reklamın verimliliğini arttıracak uygulamalardır. Elbette bu optimizasyonlar doğrudan bütçe optimizasyonu ile birleşir ve reklamın fayda – maliyet değerlemesi yükselir.

Google reklamları, sanıldığı gibi sadece para ödenerek satış döngüsü elde edilebilen reklam türleri değildir. Burada reklamın verimliliği üzerinde etkili bazı detaylar söz konusudur. Reklam kalite puanının artırılmasına yönelik işlemlerin yapılması, reklamın maliyetini düşürürken verimliliğini artırıyor olduğundan, bu işlemlerin pazarlama ve SEO konusunda uzman kişi ve kuruluşlarca yapılması elzemdir. Zira reklam kalite puanı, hem reklamın geliştirilmesi hem de reklamın puanından hareketle site içerisindeki alaka düzeyinin artırılması gibi süreçlerle ilişkilidir. Sitenin reklamla ala düzeyi, site içerisinde içerik değişiklikleri ile mümkün olabilir.

Reklam bütçesi konusu görüldüğü gibi, firmaların sunduğu kuponlar ve indirimli fiyatlardan ziyade veya bunların yanında, site ve reklam üzerindeki girişimsel optimizasyonlar ile ilişkilidir. Google reklam hizmeti veren firmaları seçerken, bütün bu süreler üzerinde bilgili, yeterli personele sahip ve deneyimli firmaları seçmek en doğru hareket olacaktır.

Kaynak:

https://www.wordstream.com/google-ads

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir