Google RankBrain Algoritmasi Nedir Nasil Calisir

Google RankBrain Algoritması Nedir? Nasıl Çalışır?

Google, arama motoru tarafından döndürülen arama sonuçlarını geliştirmek için bir makine öğrenme sistemi olan RankBrain’i yarattı. Web sayfalarının Google’ın arama sonuçlarında ne kadar alakalı ve önemli listeleneceğine karar veren yönergeler bütünü olan daha büyük Google algoritmasının bir bileşenidir.

RankBrain, zor ve sıra dışı sorgular için arama sonuçlarının alaka düzeyini artırmak amacıyla 2015 yılında kullanıma sunuldu. Bunu, kelimelerin ve deyimlerin bağlamını ve anlamını belirlemek için makine öğrenimini kullanarak arama sorgularını analiz ederek ve ardından bu bilgiyi en çok bulmak için kullanarak gerçekleştiriyor.

Google Rankbrain nedir?

Google Rankbrain, kullanıcı sorguları ile veri tabanında kayıtlı verileri eşleştirerek, kullanıcının arama maksadını daha doğru tespit etmeye yönelik bir algoritmadır. Google tarafından geliştirilen en kapsamlı yapay zekâ birimidir. Anlamsal eşleştirme ve anahtar kelimelerden bağımsız anlamlandırma süreci bu algoritmadan sonra oluşmaya başlamış ve günümüzde oldukça gelişmiş bir veri tabanına sahip hale gelmiştir. Rankbrain, Google indeksleme ve eşleştirme süreçlerini dramatik şekilde hızlandırmış ve yanıltılamaz sistemin oluşmasında önemli bir basamak olmuştur.

Google RankBrain Algoritmasının Amacı Neydi?

rankbrain sinyalleri

RankBrain güncellemesi, arama sorgularındaki kelimelerin ve deyimlerin anlamını ve bağlamını kavramak için makine öğrenimini kullanarak ve bu anlayışı bu sorgular için en alakalı sayfaları bulmak üzere kullanarak, karmaşık ve yaygın olmayan sorgular için arama sonuçlarının alaka düzeyini artırmayı amaçladı.

Özellikle, tipik bir veya iki kelimelik arama terimlerinden daha uzun ve daha spesifik olan “uzun kuyruklu” sorguları işlemeyi amaçlıyordu. Bunun amacı, çok çeşitli arama sorguları için daha alakalı ve yararlı sonuçlar sağlayarak Google’ın arama motorunun kullanıcı deneyimini iyileştirmektir.

RankBrain Güncellemesi ile Getirilen Önemli Değişiklikler Nelerdi?

RankBrain güncellemesinin getirdiği en önemli değişiklik, arama sorgularındaki kelimelerin ve deyimlerin anlamını ve bağlamını kavramak ve bu anlayışı bu sorgular için en uygun sayfaları bulmak üzere kullanmak üzere makine öğreniminin uygulanmasıydı.

RankBrain Güncellemesi Arama Sonuçlarını Nasıl Etkiledi?

Arama sorgularındaki kelimelerin ve tümceciklerin anlamını ve bağlamını kavramak için makine öğreniminden yararlanarak ve bu anlayışı bu sorgular için en alakalı sayfaları bulmak üzere kullanarak, RankBrain güncellemesi arama sonuçlarını etkiledi.

Web Sitesi Sahipleri RankBrain Güncellemesine Nasıl Yanıt Verdi?

Web sitesi sahipleri, benzersiz amaçlarına ve koşullarına bağlı olarak muhtemelen RankBrain güncellemesine çeşitli şekillerde yanıt verdi. Bazı web sitesi sahipleri, belirli arama sorguları için sayfalarının alaka düzeyini ve arama sonuçlarındaki görünürlüğünü artırmak amacıyla, web sitelerinin içeriğinde veya yapısında değişiklikler yapmış olabilir.

Diğerleri, belki gezinmeyi iyileştirerek veya daha anlayışlı veya yararlı içerik ekleyerek web sitelerinin genel kullanıcı deneyimini geliştirmeye odaklanmış olabilir. Web sitelerini RankBrain ve arama sıralamalarını etkileyebilecek diğer öğeler için nasıl optimize edeceklerini daha iyi anlamak için, bazı web sitesi sahipleri, bir arama motoru optimizasyonu (SEO) uzmanı veya ajansı kiralamak gibi dışarıdan yardım da aramış olabilir.

RankBrain Güncellemesi, Diğer Google Algoritma Güncellemeleriyle Karşılaştırıldığında Nasıldı?

RankBrain güncellemesi önemliydi çünkü Google’ın arama algoritmasının, arama sorgularındaki kelimelerin ve kelime öbeklerinin anlamını ve bağlamını anlamasını geliştiren ve zor ve alışılmadık sorgular için daha alakalı sonuçlar sağlamasına izin veren makine öğrenimini kullanmasına izin verdi.

Bununla birlikte, sürekli değişen ve arama sıralamalarını etkileyebilecek çok çeşitli ek öğelere sahip olan daha büyük Google algoritmasının yalnızca küçük bir bileşeniydi. Diğer Google algoritması güncellemelerinin, algoritmanın çeşitli yönlerini etkileyebilmesi ve arama sonuçları üzerinde değişen derecelerde etkiye sahip olması nedeniyle, RankBrain güncellemesini özellikle diğer güncellemelerle karşılaştırmak zordur.

RankBrain Güncellemesinin Uzun Vadeli Etkileri Nelerdi?

RankBrain’in sürekli değişen ve arama sıralamalarını etkileyebilecek çok sayıda başka faktör içeren daha büyük Google algoritmasının yalnızca bir bileşeni olduğu göz önüne alındığında, RankBrain güncellemesinin uzun vadeli kesin etkilerini belirlemek zordur. Bununla birlikte, RankBrain’in makine öğrenimi kullanımının, Google’ın arama algoritmasının arama sorgularını yorumlama ve işleme biçimi üzerinde muhtemelen uzun süreli bir etkisi olmuştur.

RankBrain, Google’a kullanıcılara arama motorunun genel kullanıcı deneyimini geliştirebilecek daha uygun ve yararlı sonuçlar sağlama konusunda yardımcı olmuştur. Bunu, arama sorgularındaki kelimelerin ve kelime öbeklerinin anlamını ve bağlamını anlamak için makine öğrenimini kullanarak yapar. Web sitesi sahipleri, sayfalarını algoritma için daha kullanıcı dostu ve bilgilendirici hale getirme çabasıyla, RankBrain’in bir sonucu olarak arama motoru optimizasyonuna (SEO) ve içerik oluşturmaya yaklaşımlarını değiştirmiş olabilir.

RankBrain Güncellemesi, Arama Motoru Optimizasyonu Stratejilerini Nasıl Etkiledi?

RankBrain’in sürekli değişen ve arama sıralamalarını etkileyebilecek çok sayıda başka faktör içeren daha büyük Google algoritmasının yalnızca bir bileşeni olduğu göz önüne alındığında, RankBrain güncellemesinin uzun vadeli kesin etkilerini belirlemek zordur. Bununla birlikte, RankBrain’in makine öğrenimi kullanımının, Google’ın arama algoritmasının arama sorgularını yorumlama ve işleme biçimi üzerinde muhtemelen uzun süreli bir etkisi olmuştur.

RankBrain, Google’a kullanıcılara arama motorunun genel kullanıcı deneyimini geliştirebilecek daha uygun ve yararlı sonuçlar sağlama konusunda yardımcı olmuştur. Bunu, arama sorgularındaki kelimelerin ve kelime öbeklerinin anlamını ve bağlamını anlamak için makine öğrenimini kullanarak yapar.

Web sitesi sahipleri, sayfalarını algoritma için daha kullanıcı dostu ve bilgilendirici hale getirme çabasıyla, RankBrain’in bir sonucu olarak arama motoru optimizasyonuna (SEO) ve içerik oluşturmaya yaklaşımlarını değiştirmiş olabilir.

Web Sitesi Sahipleri, RankBrain Güncellemesi Gibi Gelecekteki Algoritma Güncellemelerine Hazırlanmak İçin Ne Yapabilir?

Web sitesi sahipleri, gelecekteki RankBrain güncellemesi gibi algoritma güncellemelerine hazırlanmak için aşağıdaki işlemleri yapabilir:

  • Kullanıcılar için uygun, pratik ve eğitici yüksek kaliteli içerik üretmeye odaklanın: Google’ın algoritması, kullanıcılara en uygun ve faydalı sonuçları sağlamayı amaçladığından, bu gereksinimleri karşılayan içerik üretmek muhtemelen uzun vadede karşılığını alacaktır.
  • Kullanıcı deneyimine önem verin: Kullanıcı deneyimi, bir web sayfasının yüklenme hızı ve reklamların varlığı da dahil olmak üzere çeşitli şekillerde Google’ın algoritmasına dahil edilir. Web siteniz hızlı, kullanımı basit ve dikkat dağıtıcı unsurlardan arındırılmışsa sıralamanız yükselebilir.
  • Web sitenizin performansını izleyin ve önemli ölçümleri takip edin: Algoritma güncellemelerinin web sitenizi nasıl etkilediğini daha iyi anlayabilir ve web sitenizin trafiğini, arama sıralamalarını ve diğer önemli metrikleri izleyerek gerekli ayarlamaları yapabilirsiniz.
  • Bir SEO uzmanı veya ajansı tutmayı düşünün: Web sitenizi yaklaşan algoritma güncellemeleri için nasıl optimize edeceğinizden emin değilseniz veya SEO’ya aşina değilseniz, süreç boyunca size yardımcı olması için bir uzman veya ajans tutmayı düşünün.

Kaynaklar:

Dave Davies https://www.searchenginejournal.com/google-algorithm-history/rankbrain/ Erişim Tarihi: 3 Oca 2023, 17:13

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir