Google Play Store SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Google Play Store SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Dünyada mobil cihazlarda en yaygın tür Android işletim sistemine sahip cihazlardır. Bu cihazları etkin şekilde kullanabilmek için bazı Android uygulamalara ihtiyacınız var. Bu uygulamaları bulabileceğiniz market Google Play Store olacaktır. Mobil uygulama sahipleri burada uygulamalarının ön plana çıkmasını isterler. Bunun için Google Play Store SEO optimizasyonu stratejileri geliştirmeleri gerekir.

Google Play Store’da ön plana çıkmanın ilk adımı hedef kitleyi tanımak ve doğru anahtar kelimeleri kullanmaktır. Bundan sonra uygulamayı kullanan müşterilerden alınan geri bildirimler de çok önemlidir. Geri bildirimler yorum ve puanlama şeklinde olabilir. İndirmeye sevk edecek bazı avantajlar sunabilir ve ilgi çekici simge kullanabilirsiniz. En etkili strateji ise tanıtım videosu çekerek buna da yer vermeniz olur.

Google Play Store Optimizasyonu Nedir?

Google Play Store SEO Optimizasyonu, uygulamaların aramalarda öne çıkması veya önerilen uygulamalar içerisinde yer alabilmesi için yapılan çalışmalardır. Buradaki etkinliklerin nasıl yapılacağı konusunda çok az uzman bilgi sahibidir ki, mevcut rekabet koşullarında bunun diğer SEO uygulamalarından daha meşakkatli olduğu söylenebilir.

Playstore SEO ismi ile de bilinen bu uygulamalar, dijital pazarlama ajanlarının bazıları tarafından yapılabilir. Kimi kaynaklarda yalnızca indirme ve yorum yaparak öne çıkmanın yeterli olacağına dair ifadeler yer alıyor olsa da bu doğru ve/veya yeterli değildir. Ciddi cezalar alıp, uygulama marketten menedilmemek için bu alanda deneyimi bulunan uzmanlardan destek almanızda büyük fayda vardır.

Adım Adım Google Play Store SEO Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Google Play Store optimizasyonu için aşağıdaki adımları takip ediniz:

  • Başlık ve Açıklama Alanlarını En İyi Duruma Getirme

Etkili bir Google Play Store girişi oluştururken düşünmeniz gereken ilk öğeler, uygulamanızın adını ve başlığını içerir. Uygulama başlığınız 50 karakter içerir ve hem arama sonuçlarınızı hem de yüklemelerinizi önemli ölçüde etkiler.

Başlık alanınız kısa, markanızı bilen ve henüz tanımayan kullanıcılar için anlaşılması kolay olmalı ve hayati anahtar kelimeler içermelidir. Bazı markalar, kullanıcılara görsel olarak hitap etmek için başlıklarına emojiler bile ekler.

Google Play Store, uzun ve kısa bir açıklama olmak üzere iki açıklama sunar. Kısa açıklama, teklifinizin değerini iletmeniz için size 80 karaktere kadar alan sunar. Kullanıcıların tıklayıp genişletebileceği uzun açıklama, 4.000 karakterle sınırlıdır.

Açıklamanız söz konusu olduğunda, nişinizdeki trafiği talep etmenize yardımcı olacakları göz önüne alındığında, alanınızla en alakalı anahtar kelimeleri katmanlamaya öncelik verin.

Örneğin, bir eğlence uygulaması olarak, diğer yayın platformlarına karşı rekabet etmek için girişinize “göster” ve “bölüm” kelimelerini ekleyebilirsiniz. Anahtar kelimeleri bir veya daha fazla kez eklemek, açıklama alanlarınız için en iyi uygulamadır. Ayrıca, çeşitli kısa ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullandığınızdan emin olun. Açıklamanızı daha okuyucu dostu hale getirmek için kısa paragraflar veya madde işaretleri yazın ve emoji kullanmayı düşünün.

  • Anahtar Kelimelerin Nasıl İşlendiğini Düşünün

Tartıştığımız gibi, Apple App Store ve Google Play Store’lar anahtar kelimeleri farklı şekilde ele alır. Google Play’de Apple App Store’un aksine açık bir anahtar kelime alanı sunmaz. Bununla birlikte, Google Play Store, uygulamanızı girişinizin tüm metin öğelerine göre değerlendirir, bu nedenle anahtar kelimeleri girişinizin tüm metin öğeleri içinde istiflemek önemlidir. Az önce açıkladığımız gibi. Anahtar kelimeleri başlığınıza ve açıklamanıza yerleştirmenin yanı sıra, bunları uygulama URL’nize/Paketinize ve geliştirici adınıza da ekleyebilirsiniz.

  • İlgi Çekici Bir Simge Seçin

Marka kullanıcılarınızın ilk görsel temsili, Google Play Store’da uygulamanızı aradıklarında veya başka bir şekilde karşılaştıklarında gördükleri için, bunu bir tasarım önceliği haline getirmek isteyeceksiniz.

Simgeniz Google Play Store’daki arama, grafikler, öne çıkan bölümler ve listeleme sayfalarında görüntülenir. Her türlü görsel markalamada olduğu gibi, simgenizin uygulamanızın net bir görsel temsili olduğundan ve tasarım standartlarınıza uygun olduğundan emin olun.

İnsanlar doğal olarak görsel yaratıklardır ve uygulama simgeniz, kitleniz üzerinde sahip olduğunuz görsel izlenim sizsiniz. Bununla birlikte, simgeniz için tasarım ipuçları söz konusu olduğunda, tasarım standartlarınızla marka tutarlılığını koruduğunuzdan, metin kullanmaktan kaçınmayı, basit formlar kullanmayı ve simgenizi rakiplerinizden ayırt etmeyi amaçladığınızdan emin olun.

  • İndirme İşlemlerini Artırın

Uygulama indirmelerini en üst düzeye çıkarmak, ASO stratejisinde yüksek bir öncelik olmalıdır, çünkü Google Play Store, uygulamanızı sıralamada daha üst sıralara yerleştirmek için indirmeleri bir sinyal olarak kullanır.

İndirme sayısını artırmanın en kolay yolu, kullanıcı geri bildirimlerini dinleyerek, düzenli güncellemeler yayınlayarak ve hataları düzelterek uygulamanızın kendisini geliştirmektir. Ayrıca, yüklemeleri artırmak için uygulamanızı e-posta ve web bildirimleri gibi çeşitli kanallar aracılığıyla da tanıtabilirsiniz.

  • Bir Tanıtım Videosu Ekleyin

Google Play Store girişiniz, ürününüzü sergileyen bir tanıtım videosu içerebilir. “Önizleme Videosu” alanına bir YouTube URL’si girerek girişinize video ekleyebilirsiniz.” Kaydınıza eklenen bu heyecan verici görsel ekleme, uygulamanızın temel özelliklerini, akışlarını ve deneyimlerini aktarmanıza yardımcı olabilir.

Bir uygulamanın önizleme videosu, Google Play Store’un ana ve arama sayfalarında görüntülenebilir ve kategorinize bağlı olarak, mağazanın belirli bölümlerinde önerilen uygulamaların yuvarlamalarında bile görüntülenebilir.

Girişinizin bu öğesinden yararlanmak için videonuzun uygulama içi deneyimi net ve doğru bir şekilde sergilediğinden ve temel işlevselliğinizin ve kullanıcı arayüzünüzün olumlu bir resmini çizdiğinden emin olun.

  • Uygulama Yerelleştirme

Hedef bölgelerinizdeki uluslararası veya çok dilli kitlelere hitap ediyorsanız uygulama mağazası girişinizi yerelleştirmeyi düşünün. Google Play Store, girişinizin otomatik bir çevirisini varsayılan olarak sağlasa da, girişinizin metin öğelerini, hitap ettiğiniz önemli dil segmentleri için çevirmeniz daha iyi olur. Bunu yapmak, uygulama teklifinizi bu önemli hedef pazarlara doğru bir şekilde iletecektir.

Kullanıcılar mağazayı kullanmaya başladıklarında dil tercihlerini belirtirler ve sağladığınız çeviriler ilk seçimlerine göre görünür. Girişinizin diğer öğelerini yerelleştirmek istiyorsanız, ekran görüntülerinize altyazı eklemeyi ve videoları önizlemeyi de düşünün. Uygulama dizelerinizi, mağaza girişinizi ve uygulama içi ürünlerinizi çeviren üçüncü taraf hizmetleri kullanarak uygulamanızın çevirilerini kolayca satın alabilirsiniz.

Deneme, Google Play Store SEO optimizasyonu stratejinizin etkinliğini doğrulamanıza yardımcı olan endüstri çapında en iyi uygulamadır. Girişinizin hangi öğelerinin tüketicilere çekici geldiğini ve hangi öğelerin çekici olmadığını anlamak için A/B testini kullanın. Google Play mağaza girişinizin başlık, uygulama simgesi ve açıklama bileşenleri gibi önemli parçalarını A/B testi yapın.

Eski veya yanlış varsayımlara dayanarak tahmin yapmak yerine, hangi optimizasyon taktiklerinin işe yaradığını ve algoritmadaki değişikliklerin uygulamanızın Google Play Store’daki performansını zaman içinde nasıl değiştirebileceğini anlamak için veriye dayalı öğrenmeler kullanmalısınız.

A/B testlerini Google Play konsolundaki mağaza girişi metin ve grafiklerinizde ücretsiz olarak çalıştırabilirsiniz. Verilerinizin geçerli olduğundan emin olmak için en iyi uygulamaları izlemeniz yeterlidir.

  • App Store Puanlarınızı İyileştirin

Apple App Store’un aksine, Google Play Store ortalama uygulama derecelendirmenizi sıfırlamanıza izin vermez. Bu, kullanıcılarınızın karar vermeleri için önemli bir temel oluşturdukları için uygulama mağazası derecelendirmelerinize öncelik vermek isteyeceğiniz anlamına gelir.

Apple App Store altı rastgele incelemeye sahipken, Google Play Store uygulamanızın en iyi ve en kötü yorumlarını içerir. Derecelendirmeler ve incelemeler doğrudan kullanıcının arama sonuçlarında ve öne çıkan uygulama grafiklerinde görüntülenir.

Kullanıcılardan uygulamanızı uygulama içi mesajlar veya kanallar arası pazarlama kampanyaları gibi çeşitli yollarla derecelendirmelerini isteyebilirsiniz.

  • Ekran Görüntüsü

Ekran görüntüleri, kullanıcıların önünde uygulamanız hakkında bir izlenim yaratmanın tek yoludur. Uygulamanızın nasıl göründüğüne ve hareket ettiğine doğrudan bir bakış sağlarlar. Aslında izleyenlerin çoğu, gösterildikleri ekranlara dayanarak uygulama yükleyicilerine dönüştürülür.

Ekran görüntüleriniz, uygulamanızın özelliklerinin en iyi temsili olmalıdır. Karmaşık bir görüntüyü açıklamak için ekranlara metinler veya vurgular bile ekleyebilirsiniz. Yalnızca iki ekran görüntüsü yüklemekle sınırlamayın, Google’ın size verdiği tüm slotları kullanın. Ekran görüntüleriniz bir hikaye şeklinde birinden diğerine geçtiğinde de yardımcı olur.

  • Uygulama Güncellemesi

Uygulama sıralamasını yükseltmede etkisi olan anahtar kelimeyle ilgili olmayan bir diğer öğe de Uygulama Güncellemeleri’dir. Trend olmak ve kullanıcılarınıza sık sık yeni bir şey sunmaya devam etmek için, android uygulamanızı güncellemeye devam etmeniz gerekecektir. Bir hata ortadan kaldırma kadar küçük olabilir veya bir UI/UX değişikliği kadar büyük olabilir.

Bir uygulamanın güncellenmesi gereken yazılı bir zaman olmamasına rağmen, uygulamanızı her 30 ila 40 günde en az bir kez güncellemeyi hedeflemelisiniz. Ve bunu yaptıktan sonra, kullanıcılarınız da aynı konuda bilgilendirilmelidir. Uygulamanın güncellendiğini ve yeni güncellemenin ayrıntılarını bilmeleri gerekir.

Her kullanıcıya ayrı ayrı bir e-posta göndererek güncellemenin ne hakkında olduğunu vurgulayabilirsiniz, ancak ideal uygulama, Yenilikler veya Güncelleme (sürüm adı) altındaki uygulama açıklama bölümünüzde ayrıntıları eklemektir.

Kaynaklar:

Kacper Rafalski https://www.netguru.com/blog/google-play-store-optimization-hacks Erişim Tarihi: 28 Kas 2022, 16:51

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir