Google Hummingbird Algoritması Nedir, Neden Önemlidir?

Google Hummingbird Algoritması Nedir? Neden Önemlidir?

Google, yeni milenyumun kısa bir süre öncesinden bu yana hayatımızda yer alıyor ve bugün itibariyle neredeyse tüm sorularımızı ona soruyoruz. Artık telefonlarımızda yer alan sesli komut sistemini bir dijital asistan olarak kullanıp sorularımızı sesli olarak da sorabiliyoruz.

İşte bu sisteme bu denli güvenmemizi sağlayan özellikleri bize bahşeden yapıya Google Algoritması diyoruz. Bu algoritmanın içerisinde ise Google Hummingbird Algoritması gibi bazı eklentiler veya diğer deyişle güncellemeler yer alıyor.

Google, ilk inşası sürecinde son derece basit bir yapı ile hizmet vermekteydi. Basit alfanümerik aramaları dizin ile eşleştirip, gelişigüzel bir sıra ile listelemek elbette günümüzde söz konusu değil. Zaten gelişigüzel sistemi çok kısa bir süre kullanılmış ve hızla algoritmik listelemeye geçilmiştir.

Google listeleme kriterlerini, özel kurallarla belirler. Bu bir hukuk sistemi gibi birikimli olarak ilerleyen bir yapıdır ve ihlallere istinaden yeni kurallar yazılır.

Google Hummingbird Algoritması, dil ve anlatım özellikleri ile siteleri daha nitelikli hale gelmeye zorlayan bir güncellemedir. Sanıldığı gibi bu algoritma, daha önceki Panda ve Penguin algoritmalarını ortadan kaldırmaz, aksine onların üzerine bir kat daha eklemiş olur.

Google Hummingbird Algoritması Nedir?

Hummingbird

Google Hummingbird Algoritması, Google’ın bir sorgunun arkasında yatan sorgunun anlamını ve arama amacını algılamasına yardımcı olmak adına geliştirilmiş olan algoritmadır.

Hummingbird, Google arama motorunun semantik aramadaki bir iyileştirme yoluyla işini daha iyi yapmasını sağlar. Konuşma araması norm haline geldikçe Hummingbird bir sorguda kullanılan terimlerin amacına ve bağlamsal anlamlarına anlayış kazandırır.

Görünüşe göre Hummingbird ile Google, bir sayfa onlar için optimize edilmemiş olsa bile bu uzun kuyruklu sorguları daha iyi cevaplayabiliyor. Bu nedenle bazı sayfaların artık belirli sorgular için bulunma şansı daha yüksek olabilir.

Google, Hummingbird’ü 26 Eylül 2013’te duyurdu. Hummingbird, Google’ın, arama yapanların sorgularının amacını, onları daha alakalı sonuçlarla eşleştirmek amacıyla giderek daha sofistike bir anlayışa olan bağlılığını işaret etti.

Google Hummingbird Algoritması Neler Getirdi?

Google Hummingbird Algoritması;

  • Dil çözümlemesi ve gramer denetimi
  • Anlam bütünlüğü ve içerik niteliği ölçümü
  • Bağlılık ve anlam ilişkileri ölçümü
  • Özgünlük
  • Yazım kuralları analizi
  • Konu başlığı içerik ilişkisi analizi
  • Okunabilirlik analizi
  • Kaynaklandırma durumu

gibi son derece önemli özellikleri siteler için zorunlu hale getirdi.

Daha önce, spam olmamak kaydıyla herhangi bir içerik sitenizin Google’da listelenmesi için yeterken, artık yükleyeceğiniz içeriklerin yalnızca özgün olması pek de bir anlam ifade etmiyor. Hatta zaten özgün olmak bir seçenek bile değil.

Özgün olmayan metinlerin yayınlandığı sitelerin listelenmesi hiçbir şekilde mümkün olamıyor. Yayınlanacağınız içeriklerin bundan çok daha ileride olması gerekiyor.

Google Hummingbird Algoritması Neden Gerekli Oldu?

Google, kurulduğu günden bu yana Black hat SEO ismi verilen hileli yöntemlerle ve yanıltıcı uygulamalarla karşılaşıyor. İşin doğrusu kimi zaman hileciler bundan sonuç da elde edebiliyor.

Ancak elbette sonuç olarak Google bir algoritma güncellemesi ile bu siteleri sistem dışına itiyor. Bu nedenle, Google’ın açıkça ilan ettiği kriterler dışında SEO uygulamaları aslında bir gün mutlaka tarihin tozlu sayfalarına gömülüyor.

Google Hummingbird Algoritması da, bahsettiğimiz açıkça ilan edilen güncellemelerden bir tanesi ve Google’a göre en önemlisi olarak tanımlanıyor. Google’ın şu ana kadar geliştirdiği en doğru sonuçların elde edildiği algoritma olarak bilinen Google Hummingbird, sitelere; “Doğru, anlaşılır ve net” olma zorunluluğunu getiriyor.

Böylece, birkaç bin dolar harcayıp, Google’da yükselmek yerine, sitenizi gerçekten nitelikli bilgilerle donatmayı düşünmeniz zorunlu hale geliyor.

Elbette nitelikli bilgi ile donatı elde etmek için de bir maliyete katlanıyorsunuz. Ama katlanacağınız bu maliyet bir hile değil, işletmenizi geliştirilen pazarlama uygulamalarından birisi olduğundan, size sürekli fayda sağlıyor.

Yani aslında Google, işletmenizin listelenmesi için size kurallar sunarken, sizi geliştirmek için de çalışıyor. Google tarafından SEO kriteri olarak sunulan tüm uygulamalar, bir işletmenin daha iyi bir işletme olması için kullanılan uygulamalar olarak biliniyor.

Örneğin; iyi müşteri ilişkileri kurmak ve müşterilerinize çok nitelikli bilgileri sitenizden vermek, sizi rakiplerinizin doğal olarak birkaç adım önüne geçiriyor.

İşte Google Hummingbird Algoritması da Google’ı koruduğu kadar iyi niyetli ve nitelikli işletmeleri de korumayı odağına alıyor.

Google Hummingbird Algoritması Nasıl Çalışıyor?

Web sitenizi kurdunuz ve sıra sayfaları doldurmaya geldi. Şimdi çok dikkatli olmak durumundayız. Google Hummingbird Algoritması, sizi tüm teknik uygulamalardan men ediyor. Geçmişte uygulanan,

  • Kelime sayısı sınırları
  • Anahtar kelime kullanım özellikleri
  • Çevrilmiş ve kelime yerleri değiştirilmiş metinlerin kullanımı
  • Gizli metin uygulamaları
  • Spam başlık uygulamaları
  • Sayfa içi linkleme hileleri

ve bunlar gibi kısa yolları aklınızdan çıkarın. Google sistemin manipüle edilmesini önlemenin yegane yolunun doğal metinler olduğunu artık biliyor ve aksini kabul etmiyor.

Tabii bunu nasıl tespit ettiği ise muhtemelen dünyanın en büyük sırrı durumunda. Ama elbette biz büyük kısmını deneyerek öğreniyoruz.

Semantik Anlamlandırma

Google, artık anahtar kelimeleri tek bir anlamı ile değerlendirmiyor. Kapsamlı metin deşifre araçlarının yanında, kelime anlamlandırma araçlarını da kullanan sistem bu sayede bir anahtarın eş anlamlı veya bağlantılı anlamda olanlarını da dikkate alıyor.

Hatta bir site içerisinde oluşturulan metin, sadece ana anlam üzerinde yoğunlaşmış ise Google bu metni dikkate almıyor. Zira bir konu, tek bir anlamı ile anlatılmamalı. Bağlı konular ve eş anlamlı kelimeler de bu yapı içerisinde kullanılmalıdır gibi bir sonuç ortaya çıkıyor.

Ayrıştırma ve Hedefe Odaklanma

Google Hummingbird Algoritması, yapılan aramada yer alan sorgunun tam olarak hangi kavramlarla ilişkili olduğunu anlamlandırabiliyor.

Tümcenin geniş bağlamını, tam olarak sorguya odaklayabilen sistem, sonuç olarak tam olarak aranan bilgiyi deşifre edebiliyor. Tabii bu “bunu mu demek istediniz?” uygulamasından çok daha derin bir sistem olarak karşımıza çıkıyor.

Artık Google bize, “bunu mu demek istediniz?” demeden, demek istediğimiz kavramı otomatik olarak karşımıza çıkarıyor. Bu özelliği de aslında bu algoritmanın ne kadar karmaşık ve alt edilmez bir yapı olduğunu bize gösteriyor.

En Hızlı İşlem Kapasitesi

Günümüz dünyasının hız gereksinimlerine uygun biçimde Hummingbird, arama sorgusunun bugüne kadar ulaşılan en yüksek hızı ile gerçekleşmesini sağlıyor. Zaten ismini de tam olarak buradan alıyor.

Google Hummingbird Algoritması Sonrasında Dikkat Edilmesi Gereken 5 Altın Kural

1 – Asla anahtar kelimelere odaklı bir içerik türüne yönelmeyin. Google yapay zekası ne yapmak istediğinizi anlayıp, bunu bir ihlal sayabilir veya sizi çok yanlış anlamlandırabilir. Bunun yerine algoritmanın sizi değerlendirebilmesine izin verecek biçimde konuyu anlatın.

2 – Kullanıcı deneyimi niteliklerini her şeyin önüne koyun. Açık kaynaklardaki web deneyimi araçlarını kullanarak sitenizin kullanıcı deneyimi özelliklerini kontrol edin.

3 – Siteniz dışındaki kaynaklarda, marka isminizin ürün veya hizmetlerinizle birlikte daha fazla anılmasını sağlayın. Siz ve anahtar kelimelerinizi içeren metinlerin birlikte daha fazla kaynakta yer alması, sitenizin anlamlandırılması için uygun zemini oluşturur.

4 – Sitenizde nitelikli ve özgün medya içeriği kullanın. İçeriğin konu ile ilgili olmasına ve kaynak kodlarda ürün ve hizmetleriniz ile markanız yer almasına özen gösterin.

5 – Dış kaynaklarda aktif pazarlama yapın. Reklamlar dışında kalan dijital medya pazarlaması uygulamaları, Google Hummingbird Algoritması tarafından hızla algılanır ve çözümlenir. Siteniz, markanız, ürünleriniz ve hizmetleriniz ile ilişkili sosyal medya ve video paylaşımı yapılan sitelerde aktif olmak, sizi bir kademe üste taşır.

Asla Hile Yapmayın!

Google Hummingbird Algoritması, bize artık “yenilmez” bir Google altyapısının ortaya çıktığını ispatlar. Artık Google, aldatılmaya çok daha uzak ve çok daha dikkatlidir. Bu şartlar altında sistemi manipüle edebilmek neredeyse imkansızdır.

Bu nedenle, size sunulan kaynaklar ve Google tarafından verilen tavsiyeler dışında çözümlere yönelmemeli ve mümkün olduğunca bu alanda uzman kuruluşları tercih etmelisiniz. Karmaşık bir yapı ile çalışmayı gündelik uğraş haline getirmiş dijital pazarlama şirketleri size bu konuda en etkin desteği sunacaktır.

S.S.S.

Google Hummingbird Algoritma Güncellemesinin Amacı Nedir?

Google Hummingbird güncellemesi, bir kullanıcının ne aradığını yalnızca anahtar kelimelere değil, niyete göre daha iyi algılamak için oluşturulmuştur. Bu nedenle anahtar kelimelerinizi dikkatlice seçtiğinizden emin olmanız gerekir ve sitenizin SEO'su, Google'ın web tarayıcılarının sitenizin tam olarak ne hakkında olduğunu bilmesi için optimize edilmelidir.

Google Hummingbird Nedir ve Sıralamaları Nasıl Etkiledi?

Hummingbird, Google tarafından kullanılan bir arama algoritmasıdır. Google Hummingbird web sitenizin veya blogunuzun bağlamına bakar ve Google aramasını gerçekleştiren kişi için alakalı bilgilere sahip olup olmadığını belirler. Bu, yararlı veya göreceli bilgiler sunmazsanız, bir arama sorgusunda atlanabileceğiniz anlamına gelir.

Google Hala Hummingbird Kullanıyor Mu?

Google artık yalnızca arama sorgusundaki eşleşen anahtar kelimelere güvenmiyor. Google, bir sorgudaki hangi kelimelerin önemli olduğunu ve hangilerinin olmadığını belirler. Hummingbird, sorguları daha kesin bir şekilde anlama yönünde atılmış bir adımdır.İlk olarak Ağustos 2013'te önceki algoritmasının yerini almak için tanıtıldı ve Google aramalarının yaklaşık % 90'ını etkiliyor.

Kaynaklar:

https://www.searchenginejournal.com/google-algorithm-history/hummingbird-update/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir