Google Harita SEO: Haritalarda Üstte Çıkın

Google Harita SEO: Haritalarda Üstte Çıkın

Yerel olarak hizmet veren işletmeler, yerel SEO başta olmak üzere çeşitli çalışmalarla Google’da potansiyel müşterilerine kolayca ulaşabilirler.  Google’da yerelde daha görünür olmanız için Google harita SEO çalışmalarına yatırım yapabilirsiniz. Bir Gmail hesabı açarak ve Google Benim İşletmem kaydınızı tamamlayarak haritalara yönelik SEO stratejileri uygulamaya başlayabilirsiniz.

Google haritalarda bir kullanıcı hizmet aradığında çevrede bulunan en kaliteli işletmeleri gösterir. Konum işaretlemesi, iletişim bilgileri, işletme ve hizmet görselleri, müşteri yorumları gibi birçok alana yatırım yaparak haritalarda bulunduğunuz çevrede ön plana çıkabilirsiniz.  Konumunuzu doğru işaretlerseniz, iletişim bilgilerinizi doğru verirseniz ve müşteri yorumlarını iyi yönetirseniz Google haritalarda zirveye çıkabilirsiniz.

Google Haritalar’da SEO nedir?

Diş Hekimi Araması Harita Sonucu
Diş Hekimi Araması Harita Sonucu

Google harita SEO, firmanızın ya da markanızın konum bazlı sonuçlarda en üst sıralara taşınmasını sağlayan çalışmalar bütünüdür. Örneğin en ideal kuaföre gitmek istediğinizi varsayalım. Muhtemelen bu kuaförün hem en yakın hem de en yüksek puanlı olmasını tercih edeceksinizdir. Bu noktada Google, kuaför araması yapan kişilere bulundukları konuma yakın olan, harita SEO çalışması başarılı olan yerleri önerecektir.

Google harita SEO’nun geleneksel SEO’dan farkları nelerdir?

Google Harita SEO ve geleneksel SEO’nun birtakım farkları bulunmaktadır. Geleneksel SEO, arama motorlarında yapılan aramaların, ürünlerin, markaların, hizmetlerin ve mekanların görünürlüğünü organik olarak artırmak amacıyla uygulanan optimizasyon çalışmalarıdır.

Geleneksel SEO çalışmaları orijinal, ziyaretçiyi sıkmayan, yüksek kaliteli, doğru anahtar kelimelerle oluşturulmuş metinleri kapsar. Web sitenizdeki bilgilendirici ve güven verici yazılar sayesinde müşteriler işletmenizi daha çok tercih edebilir.

Google Harita SEO, arama motorunda fiziksel olarak bulunmanız gereken, ihtiyaç duyduğunuz herhangi bir hizmeti aradığınızda yakınınızda bulunan ve kaliteli olan işletmelerin haritada görüntülenmesidir.

Görüldüğü üzere, geleneksel SEO, bilgi verici yazılar ile genelde sanal dünyada üst sıralara çıkmayı sağlarken, harita SEO sanal dünyada daha üst sıralara taşınmanızı sağlayarak markanızın gerçek hayatta, sanal olmayan müşterileri çekmesini sağlayacaktır.

Google Haritalarda nasıl üste çıkabilirsiniz?

Google haritalarda ilk sırada çıkmak  için en önemli nokta konumunuzu doğrulamaktır. Bunun için açık adresi doğru bir şekilde girmeniz ve işletmenizin konumunu işaretlemelisiniz.

İşletme kategorinizi doğru şekilde seçip iş telefonunuzu ve varsa web sitesi adresinizi de eklemelisiniz. Bunun dışında, müşteriler için en önemli unsurlardan biri de çalışma günleri ve saatleridir.

Hangi günlerde tatil yapıyorsunuz? Hangi saatlerde hizmet sağlayacaksınız? Bayramlarda açık mısınız? Bunların hepsi önemli sorulardır ve müşteriler için büyük önem taşır.

Potansiyel müşterilerinizin ilk olarak göreceği işletmelerden biri olabilmek için ihtiyaç duyduğunuz diğer unsur da puan ve yorumdur.

Hiç kimse düşük puanlı veya daha önce hiç puan ve yorum almamış bir işletmeyi deneyerek parasını riske atmak istemez. Bu sebeple, sizi ziyaret edip memnun kalan müşterilerinizden puan ve yorum talep edebilirsiniz.

Yorumlarda spesifik olarak hangi noktalardan memnun kaldıklarınızı yazmalarını da isteyebilirsiniz, bu sayede müşteriler aradıklarını bulup bulamayacağını görebilirler.

Bu sayede işletmenize duyulan ilgi ve görünürlüğünüz artacaktır. Kısacası, aldığınız puan ve yorumlarla haritalarda daha üst sıralara çıkabileceksiniz.

Yapılan yorumlara cevap vermek de etkili bir stratejidir. Yapılan olumlu yorumlara teşekkür etmeli, olumsuz yorumlara karşı ise saygılı ve yapıcı olmalı, agresif tavırlar sergilememelisiniz.

yorumların google harita sıralamasındaki önemi

Yapılan araştırmalara göre, olumsuz yorum alan işletmelerin, aldıkları olumsuz yorum hakkında açıklama yapması, gelecekte nelere dikkat edeceğini belirtmesi ve yaşanan deneyim için özür dilemesi, müşterilerin gözünde işletmeye puan kazandırmış ve olumsuz yoruma rağmen tercih edilirliğini artırmıştır.

Unutmayın ki devamlı olarak işletmenizi ziyaret eden müşterilerinizin güvenini kırmamak ve potansiyel müşterilerinizin sizi tercih etmesini sağlamak ilginiz, alakanız ve nezaketinize bağlıdır.

Haritalarda üste çıkmak için uygulayabileceğiniz bir diğer taktik ise işletmenizin fotoğraflarını eklemektir. İşletmenizin dışını ve içini, ürün veya hizmetlerinizi ve sizi en iyi anlatan fotoğraflar eklemek, müşterilerinizin mekanınızı daha kolayca bulmalarını ve size güvenmelerini sağlayacaktır.

Fotoğraflarda dikkat etmeniz gereken nokta ise fotoğrafların PNG veya JPG uzantılı olması ve yüksek çözünürlüklü olmasıdır. Ayrıca, amblem veya logonuzu eklemek de fayda sağlayacaktır.

Bu sebeple, bunların da yüksek çözünürlüklü ve profesyonel olmasına dikkat ediniz. Ne fotoğrafı eklerseniz ekleyin, eklediğiniz fotoğrafların 5 ila 10 KB arasında olmasına özen özen göstermelisiniz.

Eğer bir Web siteniz varsa, sitenizin adresini Google Haritalar şirket listenizi oluştururken ilgili yere eklemeniz gerekmektedir. Web sitenizin URL’sini Google Benim İşletmem sayfanıza bağladığınızda, Google Haritalar listeniz için oluşturduğunuz “açılış sayfası”, tüm yerel SEO stratejinizi daha da başarılı kılar.

Yerel arama sonuçlarındaki konum ve güvenilirlik, Google Haritalar sayfanıza bağladığınız web sitesinden büyük ölçüde etkilenecektir.

Google, web sitenizi, ilgili şirket alanı ilişkileri, çevrimiçi varlığınız ve anahtar kelime hedefleme dahil olmak üzere, Google Haritalar sıralamanızla kritik bağlantılar kurmak için kullanır ve bunların tümü derecelendirmenizi etkiler.

Eğer bir Web siteniz yoksa, olabildiğince kısa süre içinde bir site oluşturmanızı ve sağladığınız hizmetlerini net, açık ve orijinal bir şekilde anlatmanızı ve oluşturduğunuz sitenizin URL’sini Google Benim İşletmem sayfasına eklemenizi öneriyoruz.

Google Benim İşletmem SEO Yaparken Nelerde Dikkat Edilmeli?

Google harita SEO yaparken dikkat etmeniz gereken birçok husus vardır. Öncelikle, eğer yerel rehberseniz, kendi işletmenize yorum yapmamalısınız. Eğer yorum yaparsanız, hesabınız askıya alınır. Askıya alınan hesap ise bir daha açılmaz.

Ayrıca, sahte hesaplardan yorum yapmayı düşünseniz bile unutmayın ki hesapların adı, profil resimleri, IP adresleri ve daha birçok özelliği kontrol edilebilmektedir. Profil resmi olmayan yorum sahipleri genellikle sahte izlenimi verir ve Türkçe olmayan isimler de kendini ele vermektedir.

Ayrıca, aynı IP adresi kullanılacağından yorum SPAM olarak kabul edilir ve hiçbir işinize yaramaz. Bu sebeple, yorum isteyecekseniz farklı hesaplar açıp kendi işletmenize yorum yapmayın. Mümkün olduğunca gerçek müşterilerinizden yorum yapmalarını isteyin.

Google Harita Sıralamasına Neler Etki Ediyor?

Google haritalarda sıralama faktörleri nelerdir, Google neye göre haritalarda üst sırada gösteriyor aşağıda madde madde inceledik.

  • Mesafe: Google haritalarda arama yapan her kişi için ilk kriter mesafe kriteridir. Arama yapan ziyaretçi konum yazmadan arama yaparsa bulunduğu konumdaki bilgilere göre sonuçlar listelenir.
  • Alaka seviyesi: İşletmesini daha iyi anlatan daha üst sıralarda yer alır. İşletmenizin bilgilerini rakiplerinize göre daha iyi şekilde açıklamanız sizi ön plana çıkaracaktır.
  • Yorum ve puanlama: Örneğin tüm bilgilerini giren 3 işletme varsayalım. Burada sıralama artık kimin puanı ve yorumu daha yüksek ise o daha üst konumda listelenecektir. Eğer puanları da eşit ise yorum sayısına göre listelenir.
  • İşletmenizin kapalı olması: Mesela rakibiniz saat 18.00e kadar hizmet veriyor. Siz ise 20.00a kadar hizmet veriyorsunuz. 18.00den sonra rakibinizin işletmesi kapalı durumda olacağı için siz ön planda olacaksınız.

Yerel SEO için Kullanabileceğiniz araçlar

  • Google Review Link Generator : Ücretsiz Google haritalar için yorum linki oluşturma aracı.
  • Grid My Business : Google haritalarda hangi sıralamada olduğunuzu görmek için kullanılıyor. Aylık 29$ dan başlayan fiyatlarla premium hesabı açabilirsiniz.
  • Semrush Listing Management Tool: Bu yerel SEO aracı işletmenizin sıralama kontrolü, müşteri incelemelerini, işletmenizin hedef şehrinizdeki sıralamasını ve hedef şehirlerinizdeki mevcut yerel arama performansınızı izlemenize olanak tanır.
  • Growthbar (Chrome Extension): Bu yerel SEO aracı aylık 29$ dan başlayan fiyatlar ile komple bir SEO aracına sahip olabilirsiniz.
  • Surfer Local: Ücretsiz olarak işletmenizin business profilini inceleyebilir ve eksiklerinizi görebilirsiniz.

Kaynaklar:

Marian Volkwyn https://rockcontent.com/blog/google-maps-seo/ Erişim Tarihi: 9 Eki 2022, 18:06

  1. Avatar
    mehmet diyor ki:

    Google işletme üst sıralara çıkmak için backlinklerin önemli olduğunu duygum aslı astarı var mıdır hocam ?

  2. Ömer Yoluk
    Ömer Yoluk diyor ki:

    Mehmet bey merhaba, google haritalarda daha üste çıkmanız sahip olduğunuz backlinklerle alakalıdır fakat 200 tane backlink alayım hemen üste çıkayım gibi bir matematik söz konusu değildir. Firma rehberleri, sosyal medya hesaplarınız gibi NAP ( name, adress, phone) firma isminiz, adresiniz ve telefon numaranızın bulunduğu platformlara kayıt yaparak sıralamanızı geliştirebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir