Google ADS Reklam Danışmanlığı Nedir? Nasıl Yapılır?

Google ADS Reklam Yönetimi ve Danışmanlığı

Google ADS günümüzde en etkili reklam yöntemlerinden biridir. Google arama motorunda belirlediğiniz anahtar kelimelerde web sitenizin reklamı yayınlanır.

Web sitenizin Google ADS reklamlarını açtığınızda sitenizden her tıklama başına Google bir ücret tahsil eder. Bu ücretler sektörünüzün rekabetine ve anahtar kelime rekabetine göre değişmektedir.

İşte bu reklam sürecini yöneten profesyonel ajans ve bireyler, Google ADS reklam danışmanı olarak bilinir. Google ADS reklam danışmanlığı da bu hizmetlerin profesyonel bir şekilde firmanıza sunulmasıdır.

Google ADS reklamları sayesinde, görüntülü reklamlar yayınlayabilirsiniz.Listeleme ve kategorik reklamlar yayınlayarak Google ADS sayesinde işletmenizi ön plana çıkarabilirsiniz.

Google ADS hizmetleri için değim yerindeyse şu ifadeyi kullanabiliriz. ‘’Parayı veren düdüğü çalar.’’ Google ADS reklam danışmanlığı hizmetleri kesinlikle profesyonellik gerektiren ve doğru bütçe analizi yapılması gereken bir hizmettir.

İşletmeniz almak istediğiniz bu hizmetlerde kesinlikle profesyonel bir Google reklam ajansı tercihinde bulunmanızı tavsiye ederiz. Yazımızın devamında Google ADS reklam danışmanlığı nedir? Nasıl yapılır? Sorularına detaylı cevaplar vereceğiz.

Google Adwords Nedir?

Google Adwords, Google’ın sağladığı internet üzerinden arama sıralamarında reklamların diğer kullancılara ulaşmasını sağlayan programıdır. Google Ads, kullanıcılara ulaşmak için mükemmel bir yoldur. Hizmetlerinizi veya ürünlerinizi tanıtmak için web sitenize nitelikli trafik getirin.

Google Arama, Google Arama Ağı İş Ortakları Ağı, Remarkteing, YouTube, Alışveriş ve App Store üzerinden kullanıcılara ulaşın. Sertifikalı bir Google İş Ortağı olarak, işletmenizi web’de tanıtacak ve potansiyel müşteriler, satın alma işlemleri, marka bilinirliği ve daha fazlası için gerçek sonuçlar üretecek stratejiler geliştiriyoruz. Google Adwords danışmanlığı ile markanızı geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz.

Google Adwords danışmanlığı web sitenizin reklamlarını oluşturma, optimize etme ve maliyetleri düşürmeyi içerir. Aynı zamanda hedef kitleniz analiz edilir ve buna göre reklam stratejileriniz optimize edilir.

Google ADS Reklam Yönetimi ve Danışmanlığı Nedir?

Google ADS reklam yönetimi ve danışmanlığı, Google ADS reklamlarını markanız ve işletmeleriniz için yürüten, çeşitli istatistiksel analiz ve raporlamalar yapan, bu raporlamalar sonucunda, reklam konusunda verilen hizmettir.

  • Google ADS reklam danışmanlığı süreçlerinde, Google reklam, diğer reklam ağları ve teknoloji alanında deneyimli olan, yenilikleri ve güncel konuları takip eden profesyoneller Google ADS reklam uzmanı olarak tanımlanmaktadır.
  • Google ADS anahtar kelimelerle görüntülü ve marketing hizmetlerinde sizlere profesyonel hizmetler sunulan bir reklam türüdür. 
  • Google ADS reklamlarının temelini işletmeniz için seçmiş olduğunuz anahtar kelimeler oluşturur. Google ADS reklam danışmanlığı hizmeti aldığınız kuruluş, sektörünüzle alakalı etkili anahtar kelimeleri kullanarak hedef kitlenizin büyümesini sağlar.
  • Anahtar kelime analizleriyle markanızın yeni hedef kitlelerine ulaşmasını sağlar. Bu hizmetlerde sizlere aylık ve haftalık periyotlarla raporlar sunulur.
  • Google ADS reklam süreci şeffaftır. Ayırdığınız bütçe kadar harcama yapılır. Bu hizmeti aldığınız kuruluş sizlerden reklam danışmanlığı için aylık bir ücret talebinde bulunur. Google ise bütçenizin yettiği kadar reklam bütçesi ayırmanızı sağlar. 

Google ADS reklam danışmanlığı nedir?

Google ADS reklam danışmanlığı nasıl yapılır?

Google ADS reklam danışmanlığı profesyonel olarak yönetilmesi gereken bir süreçtir. Bu süreçte profesyoneller planlama yaparlar. Bu işleyiş şu şekilde devam eder;

  • Google ADS hizmeti aldığınızda, öncelikle anahtar kelime belirlemek gerekir. Sektörünüze at anahtar kelimelerin önceden belirlenmesi, analiz edilmesi, tıklama ihtimali ve anahtar kelime rekabeti gibi konular hakkında raporlar oluşturulmalıdır. Yapılan çalışmalar sonucunda anahtar kelimeler için tıklama başına maliyet, anahtar kelimelerin o anki rekabet durumuna göre değişmektedir. Bir çeşit açık artırma sistemi olarak düşünülebilir. 
  • Reklamlarınız için günlük bütçe belirlemek bu işin en önemli konularından biridir. Google ADS reklam danışmanlığı hizmetleri alırken profesyoneller, günlük bütçenizi sorar ve günlük olarak Google ADS reklamları için bir günlük bütçe belirlenir. Google ADS reklam danışmanının görevi uygun bütçeyle en verimli sonuçları almaktır. Bu yüzden gözlem ve iyileştirmelerle Google ADS reklamlarınız verimli bir hale getirilir.
  • Google ADS reklam danışmanlığı hizmetleri sunan firma reklamlarınızın verileceği bölge ve lokasyonu için yer seçimi yapar. Bu sizin beklentinizle alakalı bir durumdur. Hizmetinizin türüne göre reklamlar yerel ya da ulusallaştırılabilir. Yani örnek vermek gerekirse; reklamlarınızı yaşadığınız şehrin sadece bir mahallesinde ya da Türkiye’nin tüm şehir ve ilçelerinde yayınlama olanağına sahipsiniz. Buradaki amaç yüksek bir geri dönüş almaktır.
  • Google ADS reklam danışmanlığı hizmeti sunan firma reklamlarınızı en iyi şekilde optimize etmelidir. Metin ve görüntülü reklamlarınız en iyi şekilde optimize edilmeli ve yüksek kaliteyle ayarlanmalıdır. Görüntülü ve metin reklamları için alternatif reklamlar oluşturulmalıdır.
  • Google ADS reklam danışmanlığı aldığınızda reklamlarınızın hizmet veren firma tarafından sürekli olarak gözlemlenmesi ve eksik varsa iyileştirilmesi gerekir. Anahtar kelimelerinizin doğru analizler yapılarak belirlenmesi gerekir. Tıklama başına maliyetin artmaması için gerekli kontrollerin yapılması da hizmet aldığınız firma tarafından dikkat edilmesi gereken bir konudur. 
  • Anahtar kelimelerinize endeksli reklamlar üzerinden hizmet alıyorsanız, kelime eşleme çeşitleri son derece önemlidir. Anahtar kelimelerin yapısı ve hangi yapılarda reklam biçiminde sunulacağı, profesyonellik ve bilgi gerektiren bir konudur. Bazı anahtar kelimeler için sıralı, bazı anahtar kelimeler için eşleme oluşturmak reklamlarınız açısından büyük önem arz etmektedir. 
  • Google ADS reklamları re–marketing özelliği sayesinde videolu, görüntülü ya da metin içerikli reklamlar olarak sunulabilir. Re-marketing hizmetlerinde internet sitenize ziyarette bulunan kullanıcıların sitenize tekrar gelmeleri, ziyaretçilerin müşteriye dönüşmesi hedeflenmektedir. Re-marketing çalışmalarıyla profesyonel Google ADS reklam danışmanlığı hizmeti veren firmalar oldukça iyi geri dönüşler alabilirler.
  • Google ADS sayesinde internet sitenize gelen kullanıcılara dair bir DATA oluşturulur. Bu DATA sayesinde, kullanıcıların internette sörf yaptıkları zaman diliminde tekrardan reklamlarınızı görmeleri sağlanır. Bu çalışmalar pazarlama faaliyetlerinde oldukça etkili olan ve verimli bir biçimde kullanılan reklam türlerinden biridir. İnternet sitenizi ziyaret eden kullanıcılar daha sonraki günlerde, haber siteleri veya forumlarda sitenize ait reklamları tekrardan görebilirler. Bu çalışmalar satışlarınızın artması için oldukça ideal bir yöntemdir. Bu çalışmalar yeniden pazarlama çalışmaları olarak ifade edilir. Bu yüzden Re-marketing çalışmalarının profesyoneller tarafından yönetilmesi işletmenize büyük artılar kazandırır. Google yeniden pazarlama reklam faaliyetleri detaylı ve kapsamlı çalışmalar gerektirmektedir. Bu yüzden bütçenizin verimli ve profesyonel bir şekilde kullanılması, doğru hedef kitleye erişim sağlamak adına profesyonel ajanslardan yardım alabilirsiniz.

Google ADS reklam ücreti nasıl hesaplanır?

Sektörlerin ve firmaların reklam süreçleri birbirinden farklı olabilir. Reklam çalışmalarının hesaplanabilmesi için bazı unsurlar bulunuyor. Bunlar;

  • Anahtar kelimelerin aranma hacmi reklam fiyatlarını etkilemektedir.
  • Rekabet hacmi ve sektör hacmi reklam fiyatlarını etkileyen bir diğer unsurdur.
  • İnternet sitelerinin reklam kalite puanları fiyatları etkileyen diğer unsurlardan biridir.
  • İnternet sitesinin mevcut yapısı ve durumu reklam fiyatlarını etkilemektedir. 

Google ADS reklamlarının avantajları nelerdir?

Google ADS reklamlarının avantajları nelerdir?

  • Bütçenize uygun olarak çevrimiçi reklam kampanyası oluşturabilirsiniz.
  • Konum, hedef kitle ve dil hedeflemesi oluşturabilirsiniz.
  • Reklamlarınızla alakalı anlık olarak değişiklikler yapma imkânına sahipsiniz.
  • Bütçe harcamalarınızla alakalı analiz detayları oluşturabilirsiniz.
  • Çevrimiçi satışlarınız yüksek ölçüde artırarak daha fazla müşteri kazanabilirsiniz.
  • Google reklamları sayesinde çevrimiçi mağazalarınızın ziyaretçi sayısını artırabilirsiniz.

Google ADS reklam süreçleri

  • Hedeflerinize uygun reklam kampanyaları oluşturun.
  • Kampanya ayarlarınızı düzenleyin.
  • Anahtar kelime analizini detaylı bir şekilde yapın.
  • Hedef kitlenize uygun reklam metinleri oluşturun.
  • Anahtar kelime eşlemelerini belirleyin.
  • Reklamlarınızın hizmet ve ürünlerinizle direkt alakalı olmasını sağlayın.
  • Tüm reklam gruplarını varyasyonlu reklamlarla donatın.
  • Bazı detaylı ve uygun olan reklam uzantılarını kesinlikle ekleyin.
  • Google Analytics, Semrush gibi araçlardan yararlanın.
  • Snippet etiketleri ve Global site etiketlerini internet sitesine aktif hale getirin.
  • Reklam verilerinizi düzenli bir şekilde gözlemleyip reklamlarınızı optimize edin.

İşletmenize birçok avantaj sağlayan Google ADS reklamları, aynı zamanda profesyonelce yönetilmesi gereken reklam aracıdır. Doğrudan hedef kitleniz ve potansiyel müşterilerinize ulaşmak için Google ADS reklam danışmanlığı en etkili tercihlerden biridir.

Current Works Google ADS reklam danışmanlığı hizmetlerinden yararlanmak için 0532 290 35 45 iletişim adresinden bize ulaşabilirsiniz.

S.S.S.

Google Ads'in Maliyeti Nedir?

Bir hesaba kaydolmak ücretsizdir. Yalnızca müşterileriniz web sitenizi ziyaret etmek veya işletmenizi aramak için reklamınızı tıkladıklarında olduğu gibi işlem yaptıklarında ödeme yaparsınız. Sizi başarıya hazırlamak amacıyla, reklamınızın performansını ve maliyetlerini takip edebilmeniz için raporlar ve istatistikler sağlarız.

Google Ads Danışmanlığı İçin Minimum Bütçe Nedir?

Yeni başlayan biriyseniz,10 TL ile 50 TL arasında ortalama günlük bütçe kullanmayı deneyin. Kampanyalarınızın nasıl performans gösterdiğini görmek için yeni bir bütçe uyguladıktan sonra hesabınızı günlük olarak kontrol edin. Aynı müşteri için birden fazla kampanyada harcamak istediğiniz tutarla paylaşılan bir bütçe belirleyebilirsiniz. Genel bir kural olarak, sizin için dönüşüm sağlayıp sağlamadığını belirlemek için bir anahtar kelimeye en az 100-200 tıklama almak istersiniz. Bu nedenle, örneğin, tıklama başına maliyeti 1 TL olan 10 anahtar kelimeyi test edecekseniz, 1.000 TL ile 2.000 TL arasında bir test bütçesi planlamanızı öneririz.

Kaynakça:

https://www.risefuel.com/blog/google-adwords-consultant

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir