Google Ads Nedir, Nasıl Kullanılır?

Google Ads Nedir, Nasıl Kullanılır?

Dijital medya reklamları, günümüzde hemen her işletme için toplam bütçenin neredeyse tamamını kapsayan reklam türleri olarak kabul edilir.

Dijital reklamlarda liderlik ise kuşkusuz Google ağının elinde bulunuyor. Google Ads, Google tarafından sunulan tüm reklamları kapsayan reklam ağının ismi olarak son zamanlarda sıkça karşımıza çıkıyor. Peki Google Ads nedir, nasıl kullanılır?

Google, günümüz koşullarında dijital pazarlama ağlarının çok büyük bir çoğunluğunu, hatta neredeyse tamamını kapsar durumda. Buna bağlı olarak şirketin sunduğu reklam zeminleri de efektif oluşları ile site sahiplerinin ve diğer reklam verenlerin ilgisini çekiyor. Google Ads reklam verenlere;

  • Arama ağı
  • Görüntülü reklam ağı

fonskiyonlarını sunuyor.

Arama ağı reklamları: Google’da yapılan aramalarda, anahtar kelimelere göre listeleme yapan, arama sonuçlarında reklam verenlerin sitelerini ilk sıralarda gösteren reklam seçeneğidir.

Görüntülü reklam ağı: Google dışında, Google Ads sistemine bağlı sitelerde, yazılı veya görüntülü reklam yapabilmenizi sağlayan platform türüdür.

Google Ads, elbette ücretsiz bir sistem değildir. Google zaman zaman kullanıcılarına indirim kuponları sunuyor olsa da sektöre göre reklam maliyetleri değişken olmakla birlikte, oldukça yüksek sayılabilir.

Hatta bu reklamların profesyonel biçimde yönetilmemeleri durumunda, çok ciddi maliyetlerin yanı sıra, verimsizliklerin olabileceği söylenebilir.

Anahtar kelimelerin belirlenmesi, reklam yayın periyotlarının belirlenmesi, hedef kitlenin belirlenmesi ve sunum gibi kriterlerin, dijital reklam uzmanlarınca yapılması efektif sonuçlara ulaşmanızda yardımcı olabilir

İnternetin yaygınlaştığı günden bu yana hayatımızın merkezinde yer alan Google, reklam alt yapısını 2000 yılının Ekim ayından bu yana kullanıcılara sunuyor.

Özellikle son 10 yılda oldukça ciddi talep göre sistem, isim değişiklikleri ile günümüzdeki Google Ads. Altyapısı formuna dönüşmüş bulunuyor. Sosyal medya platformlarının kendi iç reklamları dışında, dünyadaki hâkim dijital reklam alt yapısının Google Ads. Sistemi olduğu kolaylıkla söylenebilir.

Google Ads Nedir?

https://www.youtube.com/watch?v=ZhqS8T2cilE&t

Google Ads, Google platformları ve bağlı platformlar üzerinde reklam vermek isteyenlere, bu işlemlerini gerçekleştirebilmeleri için sunulmuş bir platformdur. Google arama ağı ve Google görüntülü reklam ağında reklam vermek isteyenler, bu platforma kaydolarak sitelerinin reklamlarını verebilirler.

Site sahipleri istedikleri bütçe ölçeğinde reklam yatırımı yapabilir ve diledikleri platformlarda reklam yayınlayabilir. Ancak sistem açık artırma usulü çalıştığı için, en çok reklam bütçesine sahip olan veya tıklama başı en büyük miktarı ödeyen reklam veren en önde yer alır. Buna reklam optimizasyonu ile bir ölçüde müdahale edebilmek mümkündür ki, bunun için Google Reklam Uzmanı bir kişi veya firma ile çalışmanız gerekecektir.

Arama Ağı Reklam Modelleri

https://www.youtube.com/watch?v=vvdAP9ghoBo

Arama ağında anahtar kelime bazlı reklam vermek mümkündür. Google Alışveriş altyapısı olan sitelere ayrıca burada alışveriş reklamları türünü de sunar. Buradan bakıldığında;

  • Arama sonucu reklamları
  • Alışveriş reklamları

şeklinde iki kısımdan söz etmek mümkündür. Ancak tabii bunlar, sonuç olarak arama ağı reklamı grubunda yer alırlar ve model olarak anahtar kelimeye bağlı olarak listelenirler. Çok daha kapsamlı ve çeşitli reklam türleri, görüntülü reklam ağı üzerinde söz konusudur.

Alışveriş reklamları aynı zamanda görüntülü reklam ağında da görüntülenebilir. Özellikle yeniden pazarlama uygulamalarında bu reklamlar oldukça yaygın olarak karşımıza çıkar.

Görüntülü Reklam Ağı Modeli

Görüntülü reklam ağı, Google reklam ağına kayıtlı sitelerde,

  • Resim reklamı
  • Metin reklamı
  • Video reklamı
  • Uygulamaya Yönelen Reklamlar

Biçiminde reklamlar yapılabilir. Görüntülü reklam ağı modelinde, yine anahtar kelimeye odaklı yayınlar yapabileceğiniz gibi, dilerseniz farklı hedefleme türleri de seçebilirsiniz.

Reklam modelinize karar verdikten sonra reklamını hangi kriterlere göre yayınlayacağınıza karar vermek, esasında yayını optimize etmenin en önemli kısmıdır. Tabii öncelikle hangi reklam modelini kullanacağınıza karar vermek gerek.

Resim Reklamı: İsminden de anlaşılacağı gibi, bir ürün veya hizmetin görselinin bağlantı olarak kullanıldığı reklam modelidir. Bu reklamlarda ayrıca link açıklaması da verilerek, kullanıcının nereye yönlendiğine dair bilgi sunulması da mümkünüdür.

Alışveriş reklamlar bir ölçüde bu sınıfa girerken, tüm banner reklamlar ve dinamik görüntülü reklamlar bu grupta yer alır. Dinamik görüntülü reklamlar, birden fazla resmin değiştirilerek görüntülendiği reklam modelidir.

Metin reklamı: Tıpkı, arama ağında olduğu gibi, bir web sitesinde veya bir video üzerinde bant biçiminde görüntülenen reklamlardır. Görünümü itibariyle arama sonuçlarındaki formata çok benzer. Görüntü ile etkili yapılamayacak iş kollarında veya tercihen bu uygulanan kullanılabilir.

Video Reklamı: Video yayınlanabilecek platformlarda yayınlanan reklam modelidir. Örneğin; Youtube videoları başlamadan önce çıkan, 5 ila 12 saniye arasında değişen atlama sürelerine sahip videolar video reklamı olarak tanımlanır. Ayrıca video reklamlar, web sitelerinin ayrılmış kısımlardan ve/veya pop-up biçiminde yayınlanabilir.

Uygulamaya Yönelen Reklamlar: Resim, video veya metin olarak yayınlanabilen reklamlar olmakla birlikte, hedefi uygulama marketleri olan reklamlardır. Bu reklam türleri özellikle alışveriş platformları tarafından yaygın olarak kullanılır.

Yeniden pazarlama ile alışveriş eğilimleri belirlenen kullanıcıya, ilgili ürünler gösterilerek, alışveriş sitesi uygulamasını indirmesi için yönlendirme yapılabilir.

Google Ads Üzerinde Hedefleme Nasıl Yapılır?

Google Ads hedeflemesi, yukarıda da belirttiğimiz gibi reklamın verimliliği üzerinde en etkili faktördür. Doğru hedeflenmeyen bir reklamın başarıya ulaşmasını beklemek doğru değildir.

Örneğin; Saç ekimi sonrası losyonları satan bir sitenin, 18-30 yaş arası kadınların daha yaygın kullandığı bir platformu reklam mecrası olarak kullanması ne kadar yanlış ise cilt kremlerinin daha çok erkeklerin kullandığı futbol mecralarında reklamının yapılması o kadar yanlıştır.

Yeniden pazarlama uygulamaları da aslında bu gibi sorunların üstesinden gelmek için geliştirilmiş uygulamalardır.

Geleneksel olarak reklam hedeflemesi;

  • Anahtar Kelime Hedeflemesi
  • Yerleşim Hedeflemesi
  • İlgi Alanına Göre Hedefleme
  • Demografik Hedefleme
  • Yeniden Pazarlama (Otomatik hedefleme)

şeklinde 4 grupta yapılır. Yeniden pazarlama, ilk 3 grupta yer alan uygulamaların bir bileşkesi ve otomatikleştirilmiş hali olarak özetlenebilir.

1- Anahtar Kelime Hedeflemesi

Google Ads üzeride reklam verirken, görüntülü reklam ağını kullanmayı seçtiyseniz, sistem size hedefleme seçeneklerini sunacaktır. Bunların yaygın kullanılanlarından bir tanesi anahtar kelime hedeflemesidir.

Yine sağlık sektöründen örnek verecek olursak, liposuction sonrası kullanılan korseleri satan bir medikal sitesi ürünleri ile ilgili reklamların, “liposuction ameliyatı” “liposuction sonrası” “korse” gibi anahtar kelimelerin yer aldığı sitelerde yayınlanmasını isterse bu modeli tercih etmesi mümkündür.

Kullanıcılar herhangi bir şekilde Liposuction ile ilgili bilgi araştırması yaparken, ilgili sitede bu ürünü satan firmanın görüntülü, resimli veya video reklamı ile karşılaşabilir.

2- Yerleşim Hedefleme

Yerleşim hedefleme esasında anahtar kelime hedefleme il aynı mantıkta değerlendirilebilir. Bu reklam türünde sadece anahtar kelime değil, site de seçilip yayın yapılması sağlanabilir.

Google zaman zaman, el ile site seçmenize izin vermekle birlikte, genellikle kategori seçimi yapılmasına izin veriyor. Örneğin; Alışveriş siteleri, dikey bloglar, bilgi kaynaklar vb. hedefleme türlerini kullanabilmeniz mümkün olabiliyor.

3- İlgi Alanı Hedefleme

Yeniden pazarlama yönteminin geliştirilmesinde temel oluşturan bu yöntem uzun zamandır reklamcılar tarafından geliştiriliyor. Google, reklam verenlere kullanıcıların davranışlarını analiz ederek onlara daha rafine biçimde erişebilme imkanını veriyor.

Kullanıcıların hangi siteleri daha yaygın kullandığına, yaptığı aramalara ve hatta sosyal medyada takip ettiği kullanıcılara kadar birçok veri derlenerek ilgi alanları belirleniyor ve seçmeniz durumunda yayın bu yöne doğru yapılıyor.

4- Demografik Hedefleme

Demografik hedefleme; yaş, cinsiyet ve benzeri özelliklere göre sınıflama yapabildiğiniz reklam modeldir. Reklam yayınızı bu özellikleri seçerek daha rafine hale getirebilirsiniz.

5- Yeniden Pazarlama

Kullanıcının belli zaman aralığı içerisinde yaptığı aramaları, girdiği siteleri ve sosyal medya hesaplarını takip eden ve hatta internete bağlı cihazdan gönderilen mesajları dahi analiz ederek ona ilgili reklamlar gösteren reklam modelidir.

Kullanıcının ilgili ürünü yaklaşık bir hafta süre ile araştıracağı varsayılır ve bu yönde reklamlar ona gösterilir. Reklam veren dilerse bu reklam modelini kullanarak yayın yapabilir. Yeniden pazarlama ile ilgili bazı efsanelerin doğru olmadığına da burada vurgu yapmak gerekir.

Örneğin, reklam platformlarının telefon görüşmelerinizi dinlediğini ve bir ürünle ilgili bir kelime kullandığınızda size o reklamın gösterildiği doğru değildir. Evet bu bir yeniden pazarlama uygulaması olabilir.

Ancak bu reklamların size gösterilmesi sebebi o kelimeyi kullanmanız değil, muhtemelen daha önce o aramayı bir şekilde yapmış olmanızdır. WhatsApp dışında, reklam tanımlama bilgileri kaydetmek zaten telefon üreticileri, işletim sistemi sağlayıcıları ve operatörler bakımından yasal değildir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir