Google Ads mi SEO mu?

Google Ads mi SEO mu?

Dijital kampanyalarına başlayan şirketler en başından itibaren en iyi sonuçları sağlayabilecek doğru stratejiyi seçmek ve yatırım yaptıkları zaman ve paranın, satış ve gelire dönüştürülmeye hazır büyük miktarda yüksek kaliteli trafik getireceğinden emin olmak isterler. Dijital bir ajans olarak, işletme sahiplerinden duyduğumuz en yaygın tartışmalardan biri, işletmeleri için Google Ads mi SEO mu?” sorusu oluyor.

İhtiyaçlarınıza yönelik pazarlama türünü etkileyen birçok dış faktör vardır ancak Google Ads’in çoğu işletme türü için işe yarayabileceğine inanıyoruz. Google Ads’i kullanmak bir bütçe gerektirse de sonuçlar Google Ads’in anında yatırım getirisi, potansiyel müşteriler ve satışlar sağladığını göstermiştir. SEO, arama ağı reklamcılığının daha uygun maliyetli bir biçimi olduğunu kanıtlarken sonuçları döndürmek için gereken zaman daha uzundur. Ancak SEO’da uzun vadede daha organik, sürekli ve etkili sonuçlar sağlar. Google Ads reklamı bıraktığınız an işlevini yitirir.

SEO Nedir?

SEO, web sitenizin ziyaretçilerini ücretli olmayan arama motoru sonuçları aracılığı ile artırma çalışmalarıdır.

Arama motoru, kullanıcılara her arama yaptıklarında alakalı web sitelerini gösterir. İyi optimize edilmiş bir sayfa, ziyaretçileri sitenize yönlendirerek dönüşümleri ve geliri artıracaktır.

Google Ads Nedir?

Eski adıyla Google AdWords, hemen her yerde reklam yayınlamanızı sağlayan ve Google aracılığıyla ulaşılabilen  bir reklamcılık hizmetidir. Bununla, işletmeler potansiyel müşterilere ulaşabilir. Dünyanın en büyük tıklama başına ödeme (PPC) reklam tedarikçisidir.

Reklamverenler Google Ads’yi Google Arama Sonucu Sayfalarına, Google Ürünlerine (YouTube, Gmail vb.) ve AdWords programına yayıncı olarak katılan yüzlerce başka web sitesine reklam yerleştirmek için kullanır.

Bir reklamveren olarak birisi reklamınızı tıkladığında (Tıklama Başına Ücret veya TBM) veya kullanıcılar reklamınızı görüntülediğinde (Görüntüleme Başına Ücret veya GBM) ve BGBM veya Binlerce Gösterim Başına Ücret ödeme yapma seçeneğiniz vardır.

Google Ads ve SEO Karşılaştırması

Google Ads ve SEO hakkında kısaca bilgi verdik. Şimdi ikisini daha detaylı karşılaştıralım;

  • SEO’yu tüm arama motorları için optimize edebilirsiniz, oysa AdWords yalnızca Google siteleri ve Google Adsense’i kullanan web siteleri içindir.
  • Organik trafik ücretsizdir, Adwords trafiği ise satın alınır.
  • Google Ads reklamları SERP’nin en üstünde gösterilir ve bu reklam noktalarını belirli koşullar altında alabilirsiniz. Ancak SEO, organik sonuçlarda en üst sıralardan birini elde etmek için çok daha fazla çaba gerektirir.
  • AdWords, SEO’dan daha hızlıdır. Reklam kampanyaları oluşturabilir ve hemen hedeflenmiş ziyaretçiler almaya başlayabilirsiniz. SEO’nun mükemmel rütbeler ve trafik elde etmesi özellikle yeni web siteleri için zaman alıcıdır.
  • AdWords ile analitiği ve YG’yi ölçmek daha kolaydır. Ancak, SEO için zaman alır, çünkü sadece reklam harcamalarından ve gelirden çok daha fazla değişken vardır.
  • Reklam kampanyalarını durdurduğunuzda trafiğiniz de sona erer. Ancak SEO aracılığıyla organik ziyaretçiler alırsanız, trafiğiniz sabit kalacaktır.
  • AdWords ile çok sayıda anahtar kelimeyi hedefleyebilirsiniz. SEO ile en iyi sonuçlar için az sayıda daha az anahtar kelimeye odaklanmalısınız.
  • AdWords’ü, Google Adsense’i kullanan web sitelerinin yanı sıra diğer Google web sitelerinde de tanıtım yapmak için kullanabilirsiniz. Öte yandan SEO sonuçları arama sonuçları sayfalarıyla sınırlıdır.

Google Ads mi SEO mu Seçmelisiniz?

Pazarlama stratejiniz için Google Ads ve SEO olmak üzere iki farklı seçeneğiniz var. Burada hedeflerinize göre seçim yapmanız gerekir. Hedeflerinize göre Google Ads mi SEO mu detaylıca bakalım;

  • Google Ads

Current Works dijital pazarlama ajansı olarak Google Ads’i potansiyel müşteriler ve satışlar oluşturmak isteyen işletmeler için öneriyoruz. Hızlı sonuçları görebilir ve bir kampanya başlatır başlatmaz ilerlemelerini takip edebilirler.

AdWords, satış yapmak, yeni tüketiciler keşfetmek veya ürünleri, prosedürleri, web sitesi etkinliğini ya da satış ya da pazarlama operasyonlarının diğer yönlerini test etmek için hızlı bir şekilde odaklanmış trafiğe ihtiyaç duyan yeni başlayanlar ve yeni işletmeler için mükemmeldir.

Kampanyalarınız başarılı olursa, PPC harcamalarınızı verimli kullanabilir ve iş hedeflerinize ulaşabilirsiniz. İzleme ve Google Adwords yönetimi için doğru araçları kullanarak verimli reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

  • SEO

AdWords başlamak için harika bir yer olsa da sürekli ve iyi sonuçlar için SEO, içerik pazarlaması ve sosyal medya üzerinde çalışmaya başlamalısınız.

Düzenli trafik oluşturmak veya marka bilinirliğini artırmak istiyorsanız, SEO bunu yapmanın en etkili yoludur. Arama motorları için içeriğinizi geliştirmek ve organik trafiği artırmak için SEO’yu optimize edin.

Trafik kazanmak için AdWords ile başlayın, ardından organik trafik ve sosyal medya ziyaretleri elde etmek için SEO’nuza, içerik pazarlama stratejinize ve sosyal medya kampanyalarınıza odaklanın.

Google Ads ve SEO Birlikte Daha Etkilidir

SEO veya Google Ads arasında seçim yapmak yerine, neden iki stratejiyi birleştirmiyor ve sizin için en etkili sonuçları vermesini sağlamıyorsunuz? Gelin Google Ads ve SEO’yu birlikte nasıl etkili kullanabileceğinizi anlatalım;

  1. Yeniden Hedefleme Reklamları Oluşturun

Birisi sitenizi fiyatlandırma veya ödeme sayfasını satın almadan ziyaret mi etti? Bu ziyaretçileri, sitenizden ayrıldıktan sonra bile geri dönüp bir satın alma işlemi yapmaya teşvik etmek için kolayca bir yeniden hedefleme reklamı kullanabilirsiniz.

  1. Web Sitesi İçeriğini Sosyal Medya Reklamlarıyla Tanıtın

İçeriğinizin organik olarak sıralanmasını isterken sosyal medyada tanıtarak hızlı bir destek verebilirsiniz. Bu tür reklamlar yalnızca içerik dağıtımına yardımcı olmakla kalmaz aynı zamanda sıralamanızı artıracak temel geri bağlantıları edinmenize de yardımcı olabilir. Ayrıca en son blog yayınınızı, rehberinizi, raporunuzu veya vaka çalışmanızı oluşturmak için saatler harcadıktan sonra tanıtmak için etkili bir fırsat olacaktır.

  1. SEO Stratejinizi Geliştirmek İçin Reklamlardan Veri Toplayın

PPC kampanyaları, anahtar kelime arama hacimleri, rakiplerinizin teklif verdiği anahtar kelimeler, en yüksek dönüşüm sağlayan harekete geçirici mesajlar gibi birçok konuda veri elde edebilirsiniz. Tüm bu verilerle hedeflendiğinde daha az çabayla daha etkili SEO stratejileri oluşturabilirsiniz.

Google Ads ve SEO İstatistikleri

Daha etkili karar vermek için sizlere Google Ads ve SEO istatistikleri verelim.

Google Ads İstatistikleri

  • Google Görüntülü Reklam Ağı, dünya çapındaki İnternet kullanıcılarının %
  • 90’ına ulaşmaktadır.
  • Arama ağı reklam harcamaları, 2020’de 8 milyar dolar iken, 2021’de 58 milyar dolar oldu.
  • Google Ads arama ağı reklamcılığındaki en yüksek ortalama aylık tıklama başına maliyet (TBM), tıklama başına 18,57 ABD doları ile sigorta sektöründedir.
  • Google Ads arama ağı reklamcılığındaki en ucuz TBM, tıklama başına 77 sent ile elektronik endüstrisindedir.
  • Tüm sektörlerdeki ortalama Facebook Reklamları Tıklama Oranı % 1,1’dir.

SEO İstatistikleri

  • Google, küresel web trafiğinin %92,47’sinden fazlasından sorumludur.
  • Çevrimiçi içeriğin % 90.63’ü Google’dan sıfır trafik alıyor ve sadece % 0.21’i ayda 1000’den fazla ziyaret alıyor.
  • Tarayıcı tabanlı Google aramalarının % 35.18’i 2020’de organik bir bağlantı tıklamasıyla sonuçlandı.
  • Web sitesi sayfalarının % 99.2’sinde 100’den az geri bağlantı var.
  • Google, günde 5,6 milyardan fazla arama (veya yılda 2 trilyon arama) gerçekleştirmektedir.
  • Pazarlamacıların % 64’ü aktif olarak SEO’ya yatırım yapıyor.

Son Söz

SEO veya Google Ads ile gitmeyi seçip seçmeyeceğiniz sonuçta iş durumunuza bağlıdır. Bu nedenle hangisinin sizin için uygun olduğunu görmek için hem SEO hem de PPC’nin artılarını ve eksilerini değerlendirmek için zaman ayırın. Ve mümkünse işletmeniz için daha da olağanüstü sonuçlar görmek için iki stratejiyi süreçlerinize entegre edin.

Profesyonel destek almak için Current Works ile her zaman iletişime geçebilirsiniz.

Kaynaklar:

Shannon Hilson https://rockcontent.com/blog/seo-vs-google-ads/ Erişim Tarihi: 7 Mar 2023, 14:36

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir