geleneksel pazarlama ile dijital pazarlamanın farkları

Geleneksel Pazarlama ile Dijital Pazarlamanın Farkları

Geleneksel pazarlama ile dijital pazarlama arasındaki en temel fark hedef kitlenin bir pazarlama mesajıyla karşılaştığı ortamdır. Geleneksel pazarlama, dergiler ve gazeteler gibi geleneksel medyayı kullanırken dijital pazarlama ise sosyal medya veya web siteleri gibi dijital medyayı kullanır.

Tabii ki geleneksel pazarlama eski moda bir pazarlama türü değildir. Geleneksel pazarlama, dijital dünyadan çıkma oranının giderek artmasıyla insanların yaşamlarında hala önemli bir rol oynamaktadır.

Etkili bir TV reklamının sürükleyici deneyimi ve ilgi çekici bir dergi kapağı hafızanız üzerindeki kalıcı etkileri nedeniyle eskisi kadar önemlidir.

Geleneksel pazarlama ile bilinçaltında kendinizi markalarına duygusal olarak bağlarsınız, yani zihninizin en sağlam konumda kalırlar.

Aynı şekilde dijital pazarlama gelenekselden daha önemlidir diyemeyiz. Dijital pazarlama, size ulaşmak için günlük internet kullanımınızın her temas noktasını kullanır.

Bir sonraki hafta sonu kaçamağınız için Google’da tatil fikirleri arıyorsanız, kısa bir süre sonra Obilet’ten özel bir sponsorlu reklam göreceksiniz.

İnterneti her gün birkaç saat kullanmak, çoğu insanın günlük yaşamının normal bir parçasıdır. Dijital pazarlama, pazarlama iletişiminde her dijital kanaldan müşteri kitlesine ulaşabilir.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, web siteleri ve sosyal medya gibi dijital kanallar üzerinden yapılan tanıtım ve pazarlama faaliyetleridir. Sosyal medya kullanıcılarına reklamlar ile ulaşıyorsanız bu strateji dijital pazarlamadır.

Geleneksel Pazarlama Nedir?

Geleneksel Pazarlama Nedir?

Geleneksel pazarlama; televizyon reklamları, reklam panoları ve basılı medya gibi geleneksel kanalları içeren tanıtım ve pazarlama faaliyetleridir. Reklam panolarında yer alan bir Coca Cola reklamı geleneksel pazarlamaya örnektir.

1990’larda internetin gelişmesine kadar, geleneksel pazarlama hemen hemen tek pazarlama türüydü.

Geleneksel Pazarlama ile Dijital Pazarlama Arasındaki Farklar Nelerdir?

Dijital Reklamcılık ve geleneksel reklamcılık farkları

Geleneksel pazarlama ile dijital pazarlama arasındaki farklar aslında daha buradan baktığınız gibi anlaşılır. Geleneksel pazarlama ile dijital arasındaki farklar şu şekildedir:

  • Pazarlama Kanalları Farklıdır

Geleneksel pazarlama ile dijital pazarlama arasındaki en büyük fark pazarlama kanalı olacaktır. Müşterilerine ulaşmak için farklı türde bir pazarlama kanalı kullanırlar.

Geleneksel pazarlama, tüketicilere ulaşmak için baskı ve TV yayını gibi yöntemleri kullanır. Bir derginin ön kapağı veya televizyondaki etkileyici bir reklam, geleneksel pazarlamanın örnekleridir.

Dijital pazarlama, ürünlerini pazarlamak için dijital medyayı kullanır. Dijital medyaya erişim kolay olduğundan çoğu tüketici reklamlara göz atacaktır. Dijital pazarlamanın ürünlerini satın alma olasılığı daha yüksek olan müşteriyi hedeflemesi mümkün oluyor.

İnternette veya sosyal medyada yayınlanan reklamlar özellikle satın alacak müşteriye yöneliktir. Bunun nedeni, ilgi alanlarına ve cihazlarında ne aradıklarına dayanan hedeflemeler yapılabilmesidir. İnternet kullanıcıları dijital pazarlama için birçok platforma erişebilmektedir.

  • Pazarlama Maliyetleri Arasında Fark Vardır

Pazarlama maliyeti, işletmelerin pazarlama stratejileri için ayırdığı bütçenin bir parçasıdır. Geleneksel pazarlamada belirli reklam türleri nedeniyle malzemeye ihtiyaç duyulmaktadır.  Bu durum daha maliyetli olabilir.

Örneğin, el ilanlarının baskı, kağıt ve posta ücreti ekstra maliyettir. Bu durumda çok miktarda malzemeye ihtiyaç duyacağı için pahalı hale gelecektir. Ancak tüketicilerin bir ürün hakkında bilgi edinmeleri için harika bir yol olacaktır.

Geleneksel pazarlamayla karşılaştırma yaparsanız dijital pazarlama daha az maliyetli olacaktır. Dijital pazarlama, potansiyel müşterilerine reklam vermek için sosyal platformu kullanır.

Kağıt ve baskıya ihtiyaç duymaz. Bu da maliyetini düşürür. Şirketin pazarlama gereksinimlerine bağlı olarak isterlerse ücretli reklamları tercih edebilirler.

  • Hedef Kitleleri Birbirinden Farklı Olur

Geleneksel pazarlama ve dijital pazarlamanın farklı türde hedef kitleleri vardır. Daha yaşlı bir demografik söz konusu olduğunda bu kitle sosyal medyaya aşina olmayabilir. Bu nedenle yaşlı kitle için geleneksel pazarlamayı kullanmak daha etkili olacaktır.

Gazete ve radyo reklamları gibi reklamları kullanmak daha yaşlı kitleyi çekebilir. Daha eski bir kitleyi çekmeyi düşünüyorsanız, geleneksel yöntem daha yararlı olabilir. Ayrıca yerel bir kitleyi hedefliyorsanız el ilanları veya reklam panoları kullanmak iyi bir seçim olacaktır.

Dijital pazarlamanın daha genç kitleye ulaşma olasılığı daha yüksektir. Genç yetişkinler telefonlarını daha sık kullanırlar. Bu nedenle reklamı sosyal medya aracılığıyla görebilirler.

Evrensel pazarlama stratejisi düşünüyorsanız dijital pazarlama daha faydalı olacaktır. Dijital pazarlama kanalları, küresel olarak izleyiciler için daha kolay erişilebilir ve müşterileri daha kolay çekebilir.

  • Etkileşim Süreçleri Daha Farklı Düzeydedir

Etkileşim Süreçleri Daha Farklı Düzeydedir

Pazarlama söz konusu olduğunda etkileşim çok önemli olabilir. Tüketicinin tepkisini görebildiğiniz zaman reklamınızı optimize edebilirsiniz.

Geleneksel pazarlamada tüketicilerle daha az etkileşim olacaktır. Şirket ile tüketiciler arasında herhangi bir fiziksel veya sözlü etkileşim olmayacaktır.

Tüketiciler, bilboard reklamları ve önceden kaydedilmiş reklamlar gibi reklamlardaki içeriği görebilir ancak yanıt veremez. Onları cezbedip çekmediğini bilemezsin. Tüketiciler, reklamı gördükten sonra satın almak isteyip istemediklerine karar vereceklerdir.

Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamaya kıyasla tüketicilerle daha iyi etkileşim kurmanızı sağlar.

Tüketiciler, şirketin web sitesini veya sosyal medya hesabını görüntülerken ürün hakkında anında soru sorabilir veya yorum yapabilir. Yetkili kişi cevap verebilir. Tüketicinin bu markayla etkileşim kurma ve satın alma olasılığı daha yüksek olacaktır.

  • Analiz Konusunda Dijital Pazarlama Avantajlıdır

Pazarlama kampanyanızın etkisini analiz etmek önemlidir. Geleneksel pazarlamada sonucu almak için haftalar veya daha uzun sürebilir.

Örneğin, yolda bir bilboard reklamını kaç kişinin gördüğünü bilemezsiniz. Analiz sonuçlarını görmek için aynı reklamı daha uzun süre kullanmanız gerekir. Geleneksel pazarlama için veri analizi toplamak son derece zordur.

Veri analizi söz konusu olduğunda dijital pazarlama, kampanyalar hakkında hızlı bir veri analizi sağlar. Bu neyin işe yaradığı ve neyin optimize edilmesi gerekip gerekmediği hakkında bilgi toplamaya yardımcı olacaktır.

Kullandığınız veri analizi araçlarına bağlı olarak müşterinin hangi kampanyaya daha talep göstermiş olduğunu belirleyebilirsiniz. Analiz söz konusu ise dijital pazarlama her zaman bir adım öndedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir