Geçiş Kelimeleri Nedir? SEO’ya Etkisi Nelerdir?

Geçiş Kelimeleri Nedir? SEO’ya Etkisi Nelerdir?

Geçiş kelimeleri; okuyucunuza cümleler, ifadeler ve paragraflar arasındaki ilişkiyi gösterirler. Bir geçiş kelimesini, metninizi bir arada tutan köprü olarak düşünebilirsiniz. SEO açısından geçiş kelimeleri sadece “çünkü” veya “yani” gibi tekil kelimelerden oluşmaz. Aynı zamanda “örneğin” veya “sonuç olarak” gibi bir cümle oluşturan kelimelerin bir kombinasyonu da olabilir. Geçiş sözcükleri bir cümlenin veya tümceciğin başında, sonunda veya ortasında kullanılabilir.

Geçiş kelimeleri, içerik metin yazarlığının önemli bir parçasıdır. Şüphesiz geçiş kelimeleri makalenizin tutarlılığını ve tutarlılığını artırmanıza yardımcı olur. Ek olarak cümleler, paragraflar, konular, eylemler ve kavramlar arasında net bir ilişki kurmaya yardımcı olur. Okunabilirliği artırarak geçiş kelimelerini kullanarak SEO’yu daha etkin  hale getirmek içerik yazarken göz önünde bulundurmanız gereken başarı faktörlerinden biridir.

Geçiş Kelimeleri SEO İçin Neden Önemlidir?

Arama motorları, yüksek kaliteli içerik barındıran sayfaları tercih eder. Yüksek kaliteli SEO içeriği net ve anlaşılırdır, bağlantılar ve görsel öğeler içerir, doğru anahtar kelimeleri kullanır ve okunması kolaydır.

Yazınızda geçiş sözcükleri ve ifadeler kullanmak, içeriğinizin okunabilirliğini artırır. SEO geçiş kelimeleri, içeriğinize doğal bir akış ve ritim katarak cümlelerinizi günlük dil ile ifade edebilmenizi sağlar.

Geçiş Sözcükleri Okunabilirliği Nasıl Artırır?

Okuyucuların rahatlığı her şeydir. Okuyucular kendilerini rahat hissettiklerinde ve makaleleri okumakla ilgilendiklerinde web sayfanız arama motorları açısından daha değerli hale gelir. Okuyucular okunabilir makalelere daha fazla katılmayı tercih ederler. Geçiş kelimelerini kullanırken söylemeye çalıştığınız fikir açıkça vurgulanabilir. Geçişler yazınızı iyi yapılandırılmış hale getirir. Okuyucular için iyi okunabilir bir ortam yaratır. Bu nedenle web sitenize daha fazla trafik ve ziyaretçi çekerek uzun vadede SEO’ya katkıda bulunurlar. Ayrıca geçiş kelimeleri kullanmak makalelerinizi daha net ve daha mantıklı hale getirir. Bunun yanında anlamı daha sezgisel ve metni daha ilgi çekici hale getirmeye katkıda bulunur.

Yoast, geçiş kelimelerinin ifadeler, cümleler ve hatta paragraflar arasındaki ilişkiyi vurguladığını öne sürüyor. Geçiş kelimeleri, okuyucularınızın düşüncelerin ve fikirlerin nasıl bağlantılı olduğunu anlamalarını kolaylaştırır. Ayrıca okuyucularınızı gelecek olan şeye hazırlarlar. WordPress’te geçiş optimizasyonuna sahip olabilirsiniz veya deneyimleyebilirsiniz. WordPress, WordPress blogcularını Yoast’ın yardımıyla geçiş kelimelerini yazılı olarak kullanmaya ikna eder.

SEO İçin Geçiş Kelimeleri Nasıl Kullanılır?

Geçiş kelimelerini sık sık kullanmak herkese doğal olarak gelmez. Bunları başarıyla kullanmanıza ve içeriğin SEO puanını artırmanıza yardımcı olacak ipuçları:

  • Geçiş Kelimeleri Kelime Dağarcığınızı Genişletin

SEO puanınızı geçiş kelimeleriyle yükseltmek için yapılması gereken ilk şey, onları tanımaktır. Ara kelimeleri veya bunların nasıl kullanılacağını bilmemek, yazarların özellikle yazım yapılacak dil ana dili olmayan yazarların karşılaştığı en yaygın sorunlardan biridir. Geçiş kelimeleri bilginizi artırmak için bu tür kelimelerin listesini arayabilir ve tanımlarını örneklerle inceleyebilirsiniz.

  • Kelimeler Arasındaki İlişkiyi Anlayın

Farklı geçiş kelimelerini bilmek ve bunları içeriğinizde doğru kullanmak iki farklı şeydir. Bu kelimeler ve içeriğiniz arasındaki ilişkiyi görmeniz gerekir. Her geçiş kelimesinin nasıl ve ne zaman kullanılabileceğini anlamak, doğal olarak akıcı içerik oluşturmak için önemlidir. Bir geçiş kelimesinin oraya uyduğundan emin değilseniz, cümleyi yüksek sesle okuyun. Geçiş kelimesini içeren cümlenin anlamlı olup olmadığını anında görebilirsiniz.

  • Geçiş Kelimelerini Aşırı Kullanmaktan Kaçının

Çoğu yazar sınırlı kelime dağarcığı veya bu kelimeler hakkında çok az bilgi sahibi olması veya hiç bilgi sahibi olmaması nedeniyle geçiş kelimelerini aşırı kullanır. Aşırı kullanılan geçiş kelimeleri, ifadeleri monoton ve anlaşılması zor hale getirir. Birçok okuyucu ve editör, içeriğin güvenilirliğine ve okunabilirliğine daha fazla zarar veren bu özel hatayı sık sık fark eder. Bu nedenle her zaman alakalı ve içeriğin ilginç hale getirilmesine katkıda bulunan yeterli geçiş kelimelerini kullanmaya çalışın.

  • Yazıyı Taslak Olarak Planlama

İçeriğinizin taslağını planlamak, fikirlerinizi birbirine bağlamak adına geçiş kelimelerinin nereye yerleştirilebileceğini görmenize yardımcı olur.

  • Geçiş Kelimelerinin Nereye Yerleştirileceğine Karar Verin

Geçiş kelimeleri o kadar çok yönlüdür ki içeriğe kolayca yerleştirilebilirler. Bu kelimeleri veya kelime öbeklerini nereye koyacağınızı bilmek, yüksek kaliteli içerik oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

  • Bağlanmak İstediğiniz Şeyin İlişkisini Düşünün

Yazınızda iki cümleyi veya cümleyi birbirine bağlarken ilişkilerini bilmelisiniz. İki ifade arasındaki ilişkiyi anlamak, cümleler arasındaki uygun ilişkiyi temsil etmek için doğru geçiş kelimelerini seçmenize olanak tanır.

  • Her Cümleye Bir Geçiş Kelimesiyle Başlamaktan Kaçının

Her cümleye bir geçiş kelimesiyle başlamak içeriğinizin doğal akışını bozacaktır. Bu nedenle cümlenin başında geçiş kelimelerini yalnızca anlamınızı netleştirdiğinde kullandığınızdan emin olun.

Geçiş Kelimeleri Türleri Nelerdir?

10 ana SEO geçiş kelimesi türü vardır, her birini örneklerle inceleyelim.

  • Neden ve Sonuç

Neden-sonuç geçiş kelimeleri, 2 ifade veya olay birbiriyle doğrudan ilişkili olduğunda kullanılır. Bir ifade diğerinin sonucu olduğunda neden-sonuç geçiş sözcüklerini kullanırız. Neden-sonuç geçiş sözcükleri: bu nedenle, böylece, sonuç olarak, sonuç olarak, sonuç olarak, bunun ışığında , durumunda, bunun ışığında ve dolayısıyla dolayısıyla.

  • İlave

Adından da anlaşılacağı gibi, ekleme geçiş sözcükleri iki veya daha fazla tümceciği bir araya getirir ve tümcecikler veya sözcükler arasındaki ilişkiyi gösterir. Bu geçiş sözcükleri numaralandırma sözcükleri olarak da bilinir.

  •  Karşılaştırma ve Kontrast

Bu sözcüklerle iki şeyi veya fikri birbiriyle karşılaştırın. Bu ifadelerin benzerliklerine veya farklılıklarına dayanabilir.

  • Açıklama

Açıklama geçiş kelimeleri, karmaşık bir ifadeyi basitçe açıklığa kavuşturmak veya basitleştirmek için kullanılır. Bu geçiş kelimeleri amaçlanan bir ifadeye vurgu yapmak için de kullanılabilir.

  • Güçlendirme

Empatik geçiş kelimeleri, otorite kurmak ve belirli bir düşünce, fikir veya ifadeye kesinlik kazandırmak için kullanılır. Bu kelimeler bir fikri iddialı bir şekilde ifade etmeye yardımcı olabilir. Bu kelimeler kesinlikle, her şeyden önce, kesinlikle, kesinlikle, aslında, gerçekten, en önemlisi ve şüphesiz gibi ifadelerdir.

  • Çelişki

Çelişkili geçiş kelimeleri, yazar okuyucuya beklenmedik bir sonuç beklemesini söylemek istediğinde kullanılır. Bu geçiş sözleri bize sonucun beklenenden farklı olduğunu söylüyor. Çelişki geçiş kelimeleri: ancak, yine de ve rağmen.

  • Tekrarlama

Bir ifade hayati öneme sahip olduğunda okuyucunun önemini anladığından emin olmak için bu tür bir geçiş kelimesini kullanabilirsiniz. Tekrarlama geçiş kelimeleri: daha önce de belirtildiği gibi, tekrar ediyorum ve tekrarlıyorum.

  • Sonuç/Özet

Geçiş kelimelerini sonlandırmak veya özetlemek, okuyucuya paragrafın veya makalenin sonuna yakın olduğunu söyler. Bu geçiş kelimeleri, yazarın tüm metinde aktardığı en önemli fikirleri veya tartışma noktalarını özetler.

  • Sıralı veya Zaman

Zaman geçiş kelimeleri olarak da bilinen sıralı geçiş kelimeleri, okuyucuya belirli olayların gerçekleştiği kronolojik sırayı söyler. Bu kelimeler, işlerin nasıl yürüdüğüne veya belirli bir görevi tamamlamak için gereken adımlara ilişkin derinlemesine süreçleri açıklamak için kullanılabilir. Sıra/zaman geçiş sözcükleri: sonraki, önceki, sonraki, birinci, ikinci, üçüncü, nihayet, sırasında, bu arada ve yakında

Kaynaklar:

Antonio Tinoco https://rockcontent.com/blog/transition-words-seo/ Erişim Tarihi:  7 Mar 2023, 14:35

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir