Gayrimenkul Sektörü İçin Dijital Pazarlama

Gayrimenkul Sektörü İçin Dijital Pazarlama

Kısa bir süre önce gayrimenkul sektörü içerisinde yapılan alım satım ve kiralama işlemleri bir gayrimenkul ofisine gidip oradan mevcut durumda olan müsait dairelere bakmak yolu ile gerçekleşirdi. Alıcılar dükkân dükkan, mahalle mahalle, sokak sokak gezer, fiziksel olarak oturmak istedikleri evi ararlardı. Ancak günümüzde bu durum bir hayli değişti.

Günümüzde artık gayrimenkul alım satım ve kiralama işlemleri için gösterilen fiziksel çaba yerini tamamen dijital araçlara bıraktı. Durum böyle olunca da zaten öncesinde geleneksel reklamcılık faaliyetleri ile pek de içli dışlı olmayan gayrimenkul sektörü pazarlama yöntemi olarak tamamen dijital reklamcılık ve dijital pazarlama yöntemlerini doğru bir yönelim gerçekleştirdi.

İçinde bulunduğumuz dönemde artık insanlar eğer ev alacak ya da kiralayacaklar ise alacakları ya da kiralayacakları evleri sahibinden ya da hürriyet emlak gibi belirli internet platformlarından, arama motoru aramalarından, sosyal medyadan ya da sanal ortamda karşısına çıkmış olan bir dijital reklamcılık çalışmasından bulmayı tercih etmektedirler.

Bu durum, başta, yani bundan yaklaşık 10-15 yıl kadar önce bazı problemlere neden olsa da günümüzde hem alıcılar, hem satıcılar hem de gayrimenkul sektörü ile ilgilenenler için son derece avantajlı ve kullanışlı bir durum olduğu ortaya çıkmıştır. Bu nedenle gayrimenkul sektörü de pazarlama faaliyetlerini tamamı ile dijital reklamcılık ve dijital pazarlama alanlarına yöneltmiştir. Hatta günümüzde gayrimenkul sektörü dijital reklamcılık ve dijital pazarlama faaliyetlerini en yoğun anlamda kullanan sektörlerin en ilk sıralarında gelmektedir.

Bunun nedeni ise basittir. Dijital pazarlama ve dijital reklamcılık faaliyetleri bazı sektörlerde diğer sektörlere göre çok daha kullanışlı ve çok daha etkili olabilirler. Gayrimenkul sektörü de bahsi geçen bu sektörlerden bir tanesidir. Hatta gayrimenkul sektörü ile dijital pazarlama faaliyetlerinin müthiş bir uyum içinde oldukları rahatlıkla söylenebilir.

Gayrimenkul sektöründe çalışan kişiler ve emlak ofisleri dijital pazarlama yöntemleri ile ellerinde bulunan ev ve işyeri benzeri alanları alıcılar ile çok daha hızlı ve çok daha rahat bir biçimde buluşturabilirler. Alıcı, satıcı ve gayrimenkul danışmanı arasındaki iletişimi hızlandıran, kolaylaştıran ve çok daha pratik bir hale getiren bu çalışmalar bu sektör, yani gayrimenkul sektörünün hızla büyümesine ve çok kısa bir süre içerisinde çok fazla sayıda kurumsal markanın açılmasına ya da bu markaların Türkiye’de şube açılışları yapmalarına neden olmuşlardır.

Gayrimenkul Sektörü İçin Uygulanan Dijital Pazarlama Çalışmaları

Gayrimenkul sektörü için gerçekleştirilen dijital pazarlama çalışmaları ilgili emlak ofisinin elindeki mülkler, bu mülklerin konum bilgileri, hedef aldıkları kitle ya da firmanın sosyal medya kullanımı gibi faktörlere göre şekillenebilmektedir. Bu faktörlerden özellikle hedef kitle büyük önem taşır. Gayrimenkul sektöründe en önemli noktalardan biri alıcının çok iyi gözlemlenmesi gerektiğidir. 

Alıcı nelere ihtiyaç duyuyor, satıcıdan ne istiyor, gayrimenkul danışmanından ve emlak ofisinden beklentisi ne gibi sorular etraflıca düşünülmeli ve bu sorulara olabildiğince detaylı cevaplar verilmelidir. Buna ek olarak satışı ya da kiralanması planlanan mülkün pazarlanması için alıcı tarafından sorulacak ya da araştırılacak olan detayların bilinmesi ve pazarlama sırasında bu detayların güzel bir biçimde alıcıya sunulması çok etkili olacağı gibi günümüz şartlarında artık alıcılar tarafından beklenilen davranışlar olarak bilinirler.

Gayrimenkul sektöründe dijital pazarlama yapılabilecek mecralar başlıca; 

  • Web siteleri (SEO)
  • Sosyal medya pazarlaması
  • Basın yayın kuruluşlarının dijital versiyonları (basın bültenleri vb.)
  • İçerik pazarlaması
  • Influencer marketin
  • Affiliate marketing
  • Video pazarlama (Youtube vb.)
  • E-posta pazarlama
  • Sektörel platformlar
  • Dijital reklamlar

şeklinde listelenir. Ancak bilinmelidir ki, dijital pazarlama yapılabilecek alanların herhangi bir sınırı da yoktur. Tüm dijital platformlar, uygun şekilde kullanılarak nitelikli birer pazarlama alanına dönüştürülebilir. Bunun için ihtiyaçların ve hedefin doğru analiz edilip sistemin geliştirilmesi gerekli olacaktır ki, bu da deneyimli pazarlama ekiplerinin gerçekleştirebileceği uygulamalardır. Bu sebeple özellikle büyük projeler için uzman dijital pazarlama ajansları ile çalışmak, faydalı sonuçları ortaya koyabilir.

Emlak Sektörü için Dijital Pazarlama Kalemleri

Sadece gayrimenkul sektöründe değil, günümüzde tüm sektörlerde web siteleri dijital pazarlamanın ve hatta dijital kimliğin temelini teşkil eder. Bir firmanın kurumsal kimliğinin dijital medyaya taşınması, mevcudiyetini doğrudan etkile demek hiç de yanlış olmaz. Bu bakımdan web sitelerini dijital pazarlama etkinliklerinin ekseni olarak kabul edip, diğer tüm etkinlikleri bunun etrafında gerçekleştirmek gereklidir.

Emlak sektörü için dijital pazarlama kalemleri aşağıdaki şekilde sıralanmaktadır:

  • SEO (Arama motoru optimizasyonu)

SEO (Search engine optimization), web sitelerinin arama yapanlara ulaştırılması için en gerekli uygulamadır. Tüketicilerin sadece firma ismi ile değil, örneğin; “satılık ev” araması ile firmaya ulaşmasını sağlayan uygulamalar bunlardır. Sitenin parametrelerinin ilgili anahtar kelimelerde üst sıralarda çıkması için gerçekleştirilen bu uygulamaların genliğine bağlı olarak, çok geniş bir kitlenin arama sonuçlarında karşılarına çıkmak mümkündür ki, bu da ciddi bir dönüşüm anlamına gelecektir.

  • Basın bültenleri

Gayrimenkul sektörü temsilcileri, belli dönemlerde firmalarını ve sektörü anlatan içerikleri basın yayın kuruluşları ile paylaşabilir. Bunun için basın bültenleri oluşturularak ilgili kuruluşların yayınlaması sağlanabilir.

  • Influencer ve Affiliate Marketing

Gayrimenkul sektöründe, tanınmış kişilerin projelere refere olması yaygın bir uygulamadır. Dijital medyada ünlü kişilerin firmanın portföyünü tanıtması uygulaması da buna bir örnek olarak kabul edilebilir.

  • Video pazarlama

Gayrimenkullerin satışı veya kiralanmasında, uzaktaki ilgilinin fikir sahibi olmasını sağlayacak en etkili araç, videolardır. Projelerin veya tekil olarak yapıların iyi hazırlanmış videoları, satış oranını marjinal şekilde arttırabilir.

  • E-posta Pazarlama

Her ne kadar günümüzde kullanım oranı azalmış olsa da yalnızca e-posta değil, SMS ve benzeri kanalları da kullanarak izin alınmış hedef kitleye projelerin duyurulması mümkündür. Bunun için kurallara uygun yayın yapılması gerekliliğini unutmamak gerekir.

  • Pazaryeri platformları ve gayrimenkul siteleri

Ücretli veya ücretsiz olarak yapıların veya konut projelerinin yayınlanabildiği platformlar, dönüşüm oranını arttırmak için uygun olabilir. Sahibinden sitesi bunun için iyi bir örnektir.

  • Dijital reklamlar

İnternet reklamları, dijital pazarlamanın önemli kısımlarından birisidir. Arama motoru reklamları, sosyal medya reklamları ve diğer platformlardaki dijital reklamlar, doğrudan dönüşüm elde edilmesini sağlayabilir.

  • Sosyal medya etkinlikleri

Gayrimenkul sektörü için kullanılan bir diğer dijital pazarlama alanı ise kesinlikle sosyal medyadır. Günümüzde artık insanlar kiralayacakları ya da satın alacakları mülkü sosyal medya üzerinden bulabiliyor ve buradan inceleyebilmektedirler. Sonuçta sosyal medya platformlarının birçoğu günümüzde hızla büyüyen, kullanıcı sayısı milyarlara ulaşmış olan dev birer ekosistemlerdir. Bu nedenle birçok sektör için olduğu gibi gayrimenkul sektörü için de çok büyük bir potansiyel vadederler.

İşte bu sebepler gayrimenkul ofislerinin sosyal medya üzerinde varlık göstermeleri son derece büyük bir öneme sahiptir. Sosyal medya üzerinde varlık göstermekte olan bir gayrimenkul ofisi, sosyal medyada herhangi bir varlık göstermemekte olan bir gayrimenkul ofisine göre potansiyel müşterilerine çok ama çok daha kolay ve hızlı bir şekilde ulaşacaktır.

Günümüzde artık bu tartışılmaz bir gerçektir. Ayrıca sosyal medya üzerinden yapılan bazı paylaşımlar ve bu paylaşımlara gelen kullanıcı yorumları ilgili markanın değerini bir hayli artırabilmektedir. Dolayısı ile buradan kolaylıkla sosyal medya uygulamalarının sadece reklam yapmak için değil, marka bilinirliğini artırmak için de son derece kullanışlı oldukları sonucuna varılabilir.

Kaynaklar:

Margarita Loktionova https://www.semrush.com/blog/real-estate-content-marketing/ Erişim Tarihi: 21 Ara 2022, 11:25

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir