Fiyatlandirma Stratejileri Nelerdir

Fiyatlandırma Stratejileri Nelerdir?

Bir ürün veya hizmet piyasaya sürdüğünüzde doğru fiyatı belirlemek zorlayıcı olabilir. İşletmeler birçok gider kalemini dikkate alarak fiyatlandırma yapmak zorundadır. Rakiplerin aynı ürünlere koyduğu fiyatlar ve piyasa koşulları da önemlidir.

Bir ürünü piyasaya yeni sunduysanız ve sadece sizde olan niş bir ürünse fiyatlandırmak daha zor olabilir. Bu rehberi ürün ve hizmetlerini fiyatlandırmada zorluk yaşayan işletme sahiplerine detaylı bilgi vereceğiz.

En doğru fiyatlandırma stratejileri nelerdir, fiyat belirlerken nelere dikkat etmek gerekir gibi birçok sorunun cevabını içeriğimizin sonunda bulacaksınız.

Marj Fiyatlandırması

Kâr marjı, satış fiyatınız ile kârınız arasındaki yüzde farkıdır. Bir kar marjı hesaplaması kullanarak, ürünlerinizi fiyatlandırmanın en iyi yolunu belirlemeye başlayabilirsiniz. Bunu yapmak için ürünün temel maliyetini alın. Ardından genel giderlerinizi ve elde etmek istediğiniz karı kapsayan belirli bir yüzde ile çarpın.

Örneğin, şunları varsayalım:

  • Ürününüzü 50 TL’ye satın alıyorsunuz.
  • Sabit ve değişken maliyetleriniz öğe başına 10 TL tutarındadır.
  • Sattığınız her üründen 10 TL kazanmak istiyorsunuz

İstediğiniz kar marjını elde etmek için ürününüzü en az 70 TL’ye satmanız gerekir.

Piyasa Fiyatlandırması

Kesinlikle rakibi olmayan çok az sayıda çevrimiçi mağaza var. Endüstri standardını anlamak için pazarı kullanabilirsiniz. Rakiplerin ne kadar ücret aldığını bilmek, fiyatlandırma stratejinizde size yardımcı olacaktır.

Pazar araştırması yaparak ve rekabetin web sitelerini kontrol ederek başlayın. Karşılaştırılabilir ürünlerini ne kadar sattıklarını görebilirsiniz. Bazı durumlarda, ürünlerinin ne kadar iyi sattığını da görebilirsiniz. Bazı siteler kaç ürün sattığını listeleyebilirken diğerleri yalnızca müşteri yorumlarını gösterir.

Fiyatlandırmaları hakkında araştırmanızı yaptıktan sonra, stratejinizin bu bölümüne karar verebilirsiniz. Fiyatlarını eşleştirmek mi yoksa onları yenmeye çalışmak mı istiyorsunuz? Bu stratejiyi uygularken tüm doğrudan ve dolaylı maliyetlerinizi göz önünde bulundurmayı unutmayın. Öğenizin kalitesini de hesaba katın. Durumunuzun daha iyi olduğunu biliyorsanız daha yüksek eşleştirme / fiyat yapabilirsiniz. Alternatif olarak ürünlerinizi uygulanabilir kılan bir fiyata tedarik edebiliyorsanız eşleştirin ve fiyatlarda daha düşük bir seviyeye gidin.

Maliyet Artı Fiyatlandırma

Maliyet artı fiyatlandırma, bir fiyat belirlemek için piyasa fiyatlarını kullanmaz. Bunun yerine fiyatlarınızı dahili olarak arıyorsunuz. Bir ürünü satabileceğiniz ve maliyetlerinizi geri kazanabileceğiniz en düşük fiyatı bulacaksınız. Hem doğrudan hem de dolaylı maliyetleri hesaba katmayı unutmayın. Bu tutarı belirledikten sonra o öğeden elde edebileceğiniz kâr için işaretlemenizi ekleyebilirsiniz. Tüm envanteriniz için bir yüzde ekleyebilir veya ürünleri tek tek işaretleyebilirsiniz. Bazı fiyatların çok yüksek göründüğünü görebilirsiniz. Bu durumda maliyetinizi düşürmenin yollarını bulmanız veya öğedeki işaretlemeyi azaltmanız gerekir. Bu görevde size yardımcı olacak birçok çevrimiçi ürün fiyatı hesaplayıcısı vardır.

Premium Fiyatlandırma

Benzersiz bir ürününüz, yüksek talebiniz ve az sayıda rakibiniz olduğunda ürününüze yüksek bir fiyat etiketi koyabilirsiniz. Ürününüzü, hedef tüketicinizin ödemeye istekli olacağı kadar yüksek fiyatlandırabilirsiniz. Etkili markalaşma bu stratejide büyük rol oynayabilir. Müşteriler markanıza güvendikten sonra, ürünlerinizi sadece bu nedenle satın alabilirler. Bu, büyük şirketler tarafından yaygın olarak kullanılan bir stratejidir. Örneğin, Apple özel bir işletim sistemine sahip teknoloji ürünleri üretiyor. Birçok kişi diğer markaların ürünlerine kıyasla onlar için daha fazla harcama yapmaya isteklidir.

Ekonomik Fiyatlandırma

Ekonomi fiyatlandırması, en büyük satış miktarını elde etmek için ürününüze düşük bir fiyat koymaktır. Rekabetin yüksek olduğu ve hedef müşterinizin fiyat bilincine sahip olduğu durumlarda en iyisidir. Ürünlerinizi rekabetten çok daha ucuza tedarik edebiliyorsanız, bu sizin için işe yarayabilir. Ayrıca daha yüksek satış rakamları karşılığında biraz daha az kar elde etmeye istekliyseniz bu stratejiyi kullanabilirsiniz.

Unutmayın ki en düşük fiyatı almaya çalışmak her zaman en iyisi değildir. Yalnızca fiyatınızın ne kadar düşük olabileceğini önemsiyorsanız, işletmenizin diğer bölümlerine zarar verebilirsiniz. Bu nedenle her zaman ekonomik fiyatlandırmada işletmenizi de düşünün.

Penetrasyon Fiyatlandırması

Bu strateji, ürününüzü tanıttığınızda düşük bir fiyat vermeyi içerir. Bu, pazar payı kazanmanıza yardımcı olur. Daha sonra sektörünüzde kurulduktan sonra fiyatı yükseltirsiniz. Bu, daha önce kazandığınız müşteri tabanını korurken kârınızı artırmanıza olanak tanır.

Paketleme ve Eklenti Fiyatlandırması

Ürün paketleri, indirimli olarak birlikte satılan ürünlerin bir kombinasyonudur. Müşterilere istedikleri daha fazla ürünü daha düşük bir fiyata alma şansı veriyorlar. Bu yukarı satış ve çapraz satış stratejisi, daha fazla envanter satmaya yardımcı olur. Ayrıca alıcı için öğelerin değerini artırmaya yardımcı olur, çünkü bir anlaşma yapıyormuş gibi hissederler. Paketler genellikle yüksek değerli bir öğeyi düşük değerli öğelerle bir araya getirdiğinizde en iyi şekilde çalışır. Bu, paketten elde ettiğiniz karı dengeler.

Paketler, insanları ürünlerinizle tanıştırmanın iyi bir yolu olabilir. Mağazanızdan çeşitli ürünler içeren bir “örnek” paket oluşturabilirsiniz. Bazı perakendeciler tam da bu amaçla ürünlerinin deneme boyutlarını üretir. Deneme paketleri alıcıları cezbeder ve yeni ürün serilerini gösterir.

Bu fiyatlandırma stratejisi, birlikte iyi satan ürünlerden de yararlanır. Örneğin, bir müşteri ana ürünü ve aksesuarlarını indirimli olarak bir araya getirmek için bir paket satın alabilir. Garantiler gibi fiziksel olmayan eklentileri de bir paketin parçası olarak satabilirsiniz.

Psikolojik Fiyatlandırma

Yatırımcı ve iş adamı Warren Buffett: “Fiyat, ödediğiniz şeydir. Değer, elde ettiğiniz şeydir.” diyor. Psikolojik fiyatlandırma tamamen değeri vurgulamakla ilgilidir.

Psikolojik fiyatlandırma, insanların fiyatlar ve alışveriş hakkında nasıl düşündükleri ve hissettikleri ile ilgilidir. Bunları anladığınızda fiyatlarınızı bu davranış için optimize edebilirsiniz. Bunun en etkili örneklerinden biri de fiyatınızda dokuzlu kullanmaktır. Bu yüzden bugünlerde hemen hemen her şeyin 99’da biten bir fiyatı var.

Tüketiciler iyi bir pazarlık istiyor ve bu küçük numara işlerin daha uygun fiyatlı görünmesini sağlıyor. Örneğin, en pahalı eşyalarınızın birkaç yüz dolar olduğunu varsayalım. 5000 TL’lik bir yüzüğünüzü 4999 TL yaparak daha makul görünmesini sağlayabilirsiniz. Tabii ki, bu 1 TL’lik fark, kar marjı söz konusu olduğunda çok fazla değil. Ancak tüketici davranışının psikolojisi daha iyi bir anlaşma gibi görünmesini sağlar.

Psikologlar, çoğu tüketicinin bir fiyatta ilk basamağa bir öncekinden daha fazla odaklandığını bulmuşlardır. 499, 500’e son derece yakın olsa bile, 500’den çok daha iyi geliyor.

Maddi olmayan ürün özelliklerini belirtmek için fiyatı da kullanabilirsiniz. Bunlar kalite, adalet veya diğerlerini içerebilir. Örneğin, müşteriler daha yüksek fiyatları daha yüksek kaliteyle ilişkilendirir. Ürününüzü bir rakipten daha yüksek fiyatlandırmak bu izlenimi verebilir.
Fiyat İndirimleri

Fiyatlandırmanızla satışları teşvik etmenin harika bir yolu, promosyonlar düzenlemektir. Bunlar kuponları, indirimleri ve daha fazlasını içerebilir. İndirimleri yüzdelere veya sabit tutarlara dayandırabilirsiniz. İndirim sunarak, bir ürünü daha fazla müşteri için uygun fiyatlı hale getirdiniz. Birçok müşteri, istedikleri bir şeyi satın almak için satışa kadar bekler. Aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok fiyat indirimi türü vardır:

  • Miktar İndirimi: Bir müşteri ne kadar çok satın alırsa, indirim o kadar büyük olur.
  • Mevsimsel İndirim: Sezona, günün saatine vb. bağlı olarak daha düşük fiyatlar.
  • Promosyon İndirimi: Bu, satışları artırmak amacıyla hızlı etki yaratması için oluşturulmuş bir indirimdir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir