Facebook İşletme Hesabı Nedir? Nasıl Açılır

Facebook İşletme Hesabı Nedir? Nasıl Açılır?

Sosyal medya platformları, kullanıcılar bakımından ücrete tabi olmasa da burada pazarlama yapmak isteyen işletmeler için bazı ücretli araçları içerir. Sosyal medya platformlarının ana gelir kaynağı olan reklam gelirleri, Facebook İşletme Hesabı kullanan ticari işletmelerden alınır.

Milyarlarca kullanıcıya hizmet veren komplike bir yazılımın çalışması için gerekli olan maliyetlerin karşılanması için reklam geliri elbette kaçınılmazdır. Bununla birlikte, dünyanın en büyük şirketleri içerisinde yer alan bu işletmelerin bu maliyetlerin hayli üzerinde gelirler elde ettiklerini söylemek mümkündür.

Facebook, uzunca bir süre reklam altyapısını beta olarak kullanıp, sistemin gelişmesini beklemiş ve yeterli hacme oluştuktan sonra, kurallara uygun şekilde reklam vermek isteyen veya işletmesi için hesap oluşturmak isteyen kullanıcılara hizmet vermeye başlamıştır.

Facebook fikrinin evrimi sürecinde bir dönem işletme sayfaları sistemde yer almamakta ve işletme hesabıyla açılan hesaplar da reddedilmekte veya kapatılmaktaydı. Zira sistem kişisel bir sayfanın oluşturulması mantığı üzerine kurulmuştu ve kurumsal yayınlara izin vermeme eğilimi vardı.

Ancak zaman içerisinde bu gereksinimin ağır basması ile Facebook Sayfalar uygulamaları devreye girdi. Burada gerçek kişi olmayan işletmeler, kar amacı gütmeyen kuruluşlar ve markalar kendi sayfalarını oluşturup yayın yapabilir hale geldiler.

Sayfalar uygulaması ile birlikte reklam, işletmeler için bir ihtiyaç, sistem için ise bir gelir kaynağı halini aldı. Google tarafından geliştirilen reklam sisteminin oldukça yüksek talep görmesinin de etkisi ile Facebook, benzeri bir reklam alt yapısını devreye soktu.

Bugünkü, Facebook İşletme Hesabı sistematiği genel olarak bu karşılıklı faydalanma mantığı üzerine kuruludur. Bu araçlar ile işletmelere;

  • İstatistik yapabilme
  • Kurumsal hesaplarını açabilme
  • Ücretsiz yayın ve tanıtım yapabilme
  • Reklam verebilme

Gibi imkanları sunar. İhtiyaçlara odaklı olarak sistemin sürekli revize oluyor olması, işletme sahiplerine her geçen gün yeni araçların sunulması anlamına da geliyor olduğundan bu sistemin işletmeler için ciddi anlamda faydalı bir sistem olduğundan kolaylıkla söz edilebiliyor.

Facebook İşletme Hesabı Nedir?

Facebook Business

Facebook işletme hesabı, işletmelerin sayfa ve reklam yönetimini daha kolay gerçekleştirmeleri için Facebook tarafından sunulan bir hizmettir. Facebook işletme sayfası, işletmeler için hedef kitle bulma konusunda oldukça faydalı bir araçtır. Aynı zamanda işletmenizin reklamını yapmak ve size yeni müşteriler bulma konusunda da yardımcı olacaktır. Facebook işletme araçları altyapısının kullanılması işletmeler için zorunludur. İşletmeler kişisel hesap açamaz.

Facebook böyle bir işlem yapıldığını tespit ettiğinde hesabı kalıcı olarak silecektir. Facebook kullanım koşulları içerisinde, markalar, ürünler, hizmetler ve diğer tüm işletmeler için işletme hesabının kullanılması gerektiğini ifade eder. Instagram için bu durum böyle değilse de, Facebook için bu zorunludur.

Facebook İşletme Hesabı sadece Facebook etkinlikleri için değil, Instagram için de geçerlidir. Instagram üzerinde profesyonel hesap oluşturmak isteyenler, Facebook sayfasına sahip olmak durumundadır.

Bu sayfaya sahip olmayanlar profesyonel hesap açsalar dahi, bazı özelliklerin kullanılması bakımından kısıtlamalar söz konusu olacaktır. Örneğin reklam vermek noktasında sorunlarla karşılaşmanız kuvvetle muhtemel olacaktır.

Nasıl başlayacağınızı merak ediyorsanız, nasıl Facebook işletme hesabı oluşturacağınızı öğrenmek için okumaya devam edin.

Facebook İşletme Hesabı Nasıl Açılır?

İster masaüstü siteyi kullanarak ister mobil uygulamayı kullanarak Facebook’ta bir işletme hesabı oluşturmak isteyin, her iki yöntem için de ayrıntılı adımlar vardır. Ayrıca, birden fazla sayfayı yönetmek için bir Facebook hesabı oluşturma konusunda bu yazı size yol gösterecek.

Web’de Facebook hesabınıza giriş yapın ve sol kenar çubuğundaki “Sayfalar”a tıklayın. Ardından yeni bir Facebook sayfası oluşturmak için “Yeni sayfa oluştura tıklayın. Ad, kategori ve açıklama dahil olmak üzere sayfa ayrıntılarını girin.

Bunu yaptıktan sonra devam etmek için “Bir sayfa oluştur” u tıklayın. Birden fazla Facebook sayfasını yönetmenin yanı sıra, Meta Business Manager aracından öngörüler elde edebilir ve rol tabanlı reklam hesaplarına erişim yetkisi verebilirsiniz.

İster reklamcı olun ister küçük işletme sahibi olun, Business Manager paketinin özellikleri keşfedilmeye değerdir. Böylece Facebook’ta bir işletme sayfası oluşturabilirsiniz. Facebook’ta bir işletme hesabı ve etkili reklam kampanyaları ile katılımınızı ve satışlarınızı katlanarak artırmanız olasıdır.

Facebook İşletme Hesabı Faydaları Nelerdir?

  • Markayı doğrulayabilir ve reklam uygulanabilir.
  • Facebook hesabı, işletme hesabına bütünleşebilir ve aynı yerden reklamlar uygulanabilir.
  • Sosyal medya hesapları ve hedef kitleyi tek bir yerden kolaylıkla hizmet edilebilir.
  • Kimin hangi hesaplara ulaşabileceğini denetleyebilir, erişimler ayarlanabilir ve kullanıcı izinleri rahatlıkla kontrol edilebilir.
  • Reklam harcamalarını ayrıntılı şekilde görüntüleyebilir ve gösterimlerini etkili bir şekilde takip edebilirsiniz.
  • Facebook, sosyal medya uygulamaları arasında hala en yüksek kullanıcı kitlesine sahip olan bir platformdur. Dijital pazarlama faaliyetleri için reklam vermek isteyen bireyler ya da işletmeler için Facebook, her zaman en büyük etkinlik alanı olacaktır. Facebook tüm müşterilerine daha profesyonel bir reklam hizmeti sağlayabilmek için Facebook İşletme Hesabı hizmeti açmıştır.
  • İşletme hesabı; pazarlama faaliyetlerinin tamamının hem işletme hem de diğer iş ortaklarına bütünleşebilir şekilde yürütülmesini sunan bir sistemdir. İşletme hesabı kullanmaya başlanıldığında iş arkadaşları arkadaşlık istekleri onaylandığı anda kişisel profilleri görebilmektedir.   İş ortakları ilk olarak kullanıcı adını, iş e posta adresini, erişimi olan sayfaları ve reklam hesaplarına ait listeni bakarlar.  Facebook işletme hesapları hem küçük hem orta hem de büyük ölçekli firmalar için çok pratik ve verimli bir reklam alanıdır.

Facebook İşletme Hesabı Açarak İşinizi Büyütün!

Günümüzde neredeyse tüm ticari işletmeler, organizasyonlar, eğitim kurumları ve hatta sanatçılar, Facebook İşletme Hesabı kullanıyor. Her gün birkaç milyar hareketin söz konusu olduğu bu sistem içerisinde doğru bir etkinlik haritası oluşturmak, bu trafikten payınıza düşeni elde etmenize yardımcı olabilir.

İşletme araçları ile kişisel hesapların paralel kullanılması halinde sayfalara ve Instagram hesaplarına kullanıcı akışı elde etmeyi sağlarken, bu araçlardan elde edilen analiz verileri de doğru stratejileri kurmak noktasında faydalı olabilir.

Sosyal Medya SEO uygulamaları yaparak, hesabınızı geliştirebilir, çok geniş kitlelere dahi ulaşabilirsiniz. Bunun için sistem size reklam araçları sunar ki, bu reklam araçları sayesinde sadece belli reklamları yapmak durumunda değilsinizdir.

Facebook İşletme hesabınıza tanımlayacağınız reklam veren bilgileriniz ile sayfanızda yaptığınız organik paylaşımların reklamlarını da yapabilirsiniz. Bu gönderilerin belirleyeceğiniz hedef kitleye ulaşması ile ilgili kitlenin sizi takip etmesine gerek kalmaksızın gönderinizi görmesini sağlarsınız.

Bu durumda kullanıcı aboneniz haline gelebilir ve/veya ürün ya da hizmetlerinizi satın alabilir. Özellikle etkinlik pazarlaması gibi uygulamalarda bu yöntem oldukça etkili olabilir.

Facebook İşletme Hesabı, tıpkı diğer platformların profesyonel araçlarında olduğu gibi, kendisi kazanç elde ederken size de kazandırmayı hedefleyen bir sistemdir. Ancak bu sistemi doğru kullanmanız gereklidir ki, aksi halde bu karşılıklı etkileşim mümkün olmayabilir.

Optimize olmayan sayfalar ve hesaplarla reklam yayını veya organik yayın yapmak, başarısız ve/veya maliyetli sonuçların ortaya çıkmasına neden olabilir.

Facebook İşletme Hesabınızı, sosyal medya yönetimi hizmetleri kapsamında profesyonel kadroların yönetimine devrederseniz, sizin için tüm optimizasyonlar uzmanlar tarafından yapılabilir.

Bu sayede hem etkili hem de maliyetleri optimize edilmiş bir pazarlama sürecine ulaşır, abone ve satışlarınızı önemli ölçüde artırabilirsiniz.

Kaynaklar:

Matt Koble https://smallbusiness.chron.com/facebook-business-account-work-57407.html Erişim Tarihi: 7 Eki 2022, 08:06

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir