External Link (Dış Bağlantı) Nedir?

External Link (Dış Bağlantı) Nedir?

External link (dış bağlantı), bir kullanıcının harici bir bağlantıya tıkladığında, bağlantının bulunduğu alandan farklı bir etki alanında veya sunucuda barındırılan bir web sitesine yönlendirilmesidir. Web tasarımcıları, web sitelerini belgeler, makaleler ve diğer web siteleri gibi diğer çevrimiçi kaynaklara harici bağlantılar kullanarak bağlayabilirler.

Hem bağlantı verilen web sitesi hem de bağlantı verilen web sitesi harici bağlantılardan yararlanabilir. Bağlantı verilen web sitesi için harici bağlantılar, kullanıcılara daha fazla kaynak ve bilgi sağlarken, aynı zamanda güvenilir kaynaklara işaret ederek web sitesinin otoritesini ve güvenilirliğini artırabilir. External Link’ler, bir web sitesinin görünürlüğünü ve trafiğini artırırken, arama motoru sıralamasını da yükseltebilir.

External Link’ler, kullanıcıyı aynı alan adındaki başka bir web sayfasına yönlendiren dahili bağlantılardan ayırt edilebilmesi için, web sitelerinde sıklıkla farklı bir renkle veya altı çizili olarak gösterilir. Bağlantının bulunduğu web sayfasının etki alanından farklı olacak olan bağlantının URL’sindeki alan adı, External Link’leri tanımlamak için de kullanılabilir.

Dış bağlantılar, dofollow ve nofollow bağlantıları dahil olmak üzere çeşitli şekillerde kullanılabilir:

  • Dofollow bağlantısı, bağlantı değerini veya arama motorlarının bir bağlantıya verdiği değeri bağlı olduğu web sitesine aktaran bağlantıdır.
  • Bir bağlantı, arama motorlarına bağlantılı web sitesinin sıralamasını etkilememesi gerektiğini söylemek için kullanıldığında, bağlantı eşitliğini aktarmadığı için nofollow bağlantısı olarak bilinir. Nofollow bağlantıları, sponsorlu, ücretli veya güvenilir olmayan kaynaklara bağlantı veren içerikler için sıklıkla kullanılır.

External Link’ler, internetin çok önemli bir bileşenidir ve web sitelerinin bağlantısı ve çevrimiçi bilgi paylaşımı için çok önemlidir. Güvenilir kaynaklara bağlantı vererek, web sitelerinin güvenilirliğini ve otoritesini artırır ve kullanıcıların çeşitli web siteleri arasında hareket etmesini ve çeşitli kaynaklara erişmesini kolaylaştırır.

External Link Nedir?

External link; bir siteden, kendi alan adı dışındaki bir başka siteye verilen bağlantıdır. Site içerisinde <a href> kodlaması ile herhangi bir hedefe link verilebilmesi mümkündür. Tabii external linklerin çok dikkatli verilmesi gerekir.

Bir siteden aşırı sayıda link çıkması negatif bir SEO unsurudur. Her şeye rağmen link çıkılması gerekiyor ve karşı hedefe refere olunmaması gerekiyorsa, “Nofollow” etiketi kullanılmalıdır. Siteden link verirken, başka pencerede açılmasını sağlamanız da mümkündür. Bunun için target=”blank” kodunu kullanmanız yeterlidir.

External Link Nasıl Oluşturulur?

HTML’de, bir öğe, köprü olarak da bilinen harici bir bağlantı oluşturmak için kullanılabilir. “Çapa” veya “a” öğesi, başka bir web sitesine veya aynı web sitesindeki belirli bir noktaya bağlantı oluşturmak için kullanılır.

Harici bir bağlantı oluşturmak için temel HTML sözdizimi aşağıdaki gibidir:

<a href=”http://www.example.com”>Bağlantı metni</a>

Bağlantının hedefi, bir URL veya aynı sunucudaki bir dosyanın yolu olabilen “href” özniteliği tarafından belirtilir. Bağlantı olarak görünecek metin, açılış ve kapanış “a” etiketleri arasında kalan metindir.

Temel bir HTML sayfasındaki harici bağlantının bir örneği burada gösterilmektedir:

<!DOCTYPE html>

<html>

<head>

  <title>Örnek Sayfa</title>

</head>

<body>

  <p>Hoş Geldiniz!</p>

  <p>Burada <a href=”http://www.google.com”>Google</a>’ya bir bağlantı var.</p>

</body>

</html>

Kullanıcının web tarayıcısı, bu örnekte bir bağlantı olarak görüntülenen “Google” metnine tıkladığında Google ana sayfasını açacaktır.

Target niteliği, bağlantılı web sayfasının nasıl açılması gerektiğini belirtmek için de kullanılabilir. Örneğin, bağlantının tarayıcınızda yeni bir sekmede veya pencerede açılmasını sağlamak için target=” blank” kullanabilirsiniz.

<a href=”http://www.example.com” target=”_blank”>Bağlantı metni</a>

“title” özniteliği, bağlantı hakkında açıklama veya araç ipucu gibi daha fazla ayrıntı eklemek için de kullanılabilir. Kullanıcı bağlantının üzerine geldiğinde, “title” özelliği için bir araç ipucu görünür.

<a href=”http://www.example.com” title=”Example websitesini ziyaret edin”>Bağlantı metni</a>

Aynı web sitesinde harici bağlantılara ek olarak belirli yerlere dahili bağlantılar ekleyebilirsiniz. Dahili bir bağlantı oluşturmak için bir HTML öğesinde “id” özniteliğini ve “a” öğesinde “href” değeri olarak “#” işaretini ve ardından “id” değeri kullanılabilir.

İki bölüme ayrılan aşağıdaki HTML sayfasını göz önünde bulundurun:

<!DOCTYPE html>

<html>

<head>

  <title>Örnek Sayfa</title>

</head>

<body>

  <h1>Bölüm 1</h1>

  <p>The World</p>

  <h1 id=”bolum2″>Bölüm 2</h1>

  <p>The World.</p>

</body>

</html>

İkinci bölüme bağlantı oluşturmak için aşağıdaki “a” öğesini kullanabilirsiniz:

<a href=”#bolum2″>Bölüm 2’ye git</a>

Kullanıcının web tarayıcısı, bağlantıya tıkladığında “bolum2” kimliğine sahip öğeye kayar.

External Link’in Amacı Nedir?

Harici bağlantı, kullanıcıları bir web sitesinden diğerine götüren bir köprüdür. Harici bir bağlantı, okuyucuları şu anda web sayfasında bulunmayan kaynaklara veya bilgilere bağlamaya yarar.

External Link’ler, aşağıdakiler dahil birçok farklı bağlamda kullanılabilir:

  • Geçerli web sayfasında tartışılan bir konu için daha fazla arka plan veya bağlam verin. Örneğin, bir web sayfası belirli bir olayın geçmişini tartışıyorsa, o olay hakkında daha ayrıntılı ayrıntılar sunan bir web sayfasına harici bir bağlantı eklenebilir.
  • Geçerli web sayfasındaki verileri onaylayan veya destekleyen dış kaynaklara bağlantı. Örneğin, bir iddia için kanıt veya destek sunan kaynaklara yönelik harici bağlantılar, iddia veya iddiada bulunan bir web sayfasına dahil edilebilir.
  • Daha kapsamlı veya doğru bilgiler için resmi veya güvenilir kaynaklara bir bağlantı sağlayın. Örneğin, bir web sayfasında belirli bir politika veya yasa tartışılıyorsa, politikanın veya yasanın bulunabileceği resmi hükümet web sitesine harici bir bağlantı dahil edilebilir.
  • Tamamlayıcı veya ilgili veriler sağlayan dış kaynaklara bir bağlantı koyun. Örneğin, bir web sayfası belirli bir konuyu tartışıyorsa, o konuyla ilgili ekstra kaynaklar veya araçlar sunan bir web sayfasına harici bir bağlantı eklenebilir.
  • Mevcut web sayfasında yapılanlara alternatif bir bakış açısı veya argüman sunan dış web sitelerine bağlantılar sağlayın. Örneğin, bir argümanın karşı tarafını sunan bir web sayfasına harici bir bağlantı, argümanın bir tarafını sunan bir web sayfasına dahil edilebilir.

Genel olarak, harici bir bağlantının amacı, okuyucunun mevcut web sayfasında tartışılan konuyu anlamak için yararlı veya uygun bulabilecekleri ek verilere, kaynaklara veya bakış açılarına erişmesini sağlamaktır. Dış bağlantılar, daha geniş bir veri ve kaynak yelpazesine erişim sağlayarak, kullanıcının deneyimini iyileştirebilir.

External Link SEO’yu Nasıl Etkiler?

Geri bağlantı olarak da adlandırılan External Link’ler, başka web sitelerinden web sitenizdeki bir sayfaya işaret eden bağlantılardır. Bu bağlantılar, arama motoru optimizasyonu (SEO) için çok önemli olan web sitenize bir güven oyunu temsil eder. Sayfalarınızdan birine bağlantı veren bir web sitesi, arama motorlarına sayfanızın değerli ve alakalı olduğunu etkili bir şekilde iletir. Bağlantı veren web sitesi saygın ve yüksek etki alanı yetkisine sahipse, bu, sayfanızın arama motoru sıralamalarına yardımcı olabilir.

Aşağıdaki şekillerde, harici bağlantılar SEO’nuzu etkileyebilir:

  • Etki alanı yetkisi: Bir web sitesinin gücü ve yetkisi, bir metrik olan etki alanı yetkisi tarafından ölçülür. Domain otoritesi yüksek olan bir sitedeki bir sayfaya link vermek kendi domain otoritenizi ve arama motoru sıralamalarınızı yükseltebilir.
  • Güven ve güvenilirlik: Başka bir web sitesi sayfalarınızdan birine bağlantı verdiğinde, arama motorlarının web sitenizi daha inandırıcı ve güvenilir olarak görmesine yardımcı olabilir. Bu, özellikle bağlantı veren web sitesinin sağlam bir etki alanı yetkisine sahip olması ve iyi bilinmesi durumunda geçerlidir.
  • Anahtar kelime alaka düzeyi: Hedeflediğiniz anahtar kelimeler için bağlam ve alaka düzeyi sağlayarak, harici bağlantılar arama motoru sıralamalarınızı iyileştirmeye de yardımcı olabilir. Örneğin, sayfalarınızdan birine bağlantı veren bir web sitesinin bağlantı metni “en iyi köpek maması” ise bu, arama motorlarının sayfanızın “en iyi köpek maması” anahtar kelimesiyle alakalı olduğunu belirlemesine yardımcı olabilir.
  • Trafik: External Link’ler, web sitenizin daha iyi arama motoru sıralamaları almasına ve trafiği artırmasına yardımcı olabilir. Ek bir yönlendirme trafiği kaynağı, sayfalarınızdan birine bağlantı veren bir web sitesinden gelebilir.

Her harici bağlantının eşit şekilde oluşturulmadığını hatırlamak çok önemlidir. Bazı bağlantılar diğerlerinden daha değerlidir ve bir bağlantının değeri, bağlantı veren web sitesinin etki alanı yetkilisi, web sitesinin sizinkiyle alaka düzeyi ve web sitesinin bağlantı metni gibi bir dizi faktöre bağlı olarak değişebilir.

Genel olarak, yüksek kaliteli web sitelerinden alakalı geri bağlantılar elde etmeye çalışmak akıllıca bir fikirdir. Bu, insanların web sitenize olan güvenilirliğini ve güvenini artırabilir ve arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olabilir. Bununla birlikte, herhangi bir manipülatif veya spam içerikli uygulamalardan uzak durmak da çok önemlidir, çünkü bunlar aslında SEO çabalarınızı baltalayabilir.

Kaynaklar:

Moz https://moz.com/learn/seo/external-link Erişim Tarihi: 26 Ara 2022, 12:42

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir