Skip to content
E-Ticaret SEO

Etsy SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Etsy SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

E ticaret alanında faaliyet gösteren işletmeler Google gibi arama motorlarında ürün ve hizmetlerini ön plana çıkartarak daha fazla satış yapabilirler.  Bu süreçte web sitesinin veya çevrimiçi mağazanın tanıtılması adına metinler oluşturulabilir. Arama motorlarında ürünlerini öne çıkarmak isteyen işletmeler Etsy SEO tekniklerini kullanırlar.

Bu teknikler kapsamında kaliteli liste içerikler, nasıl yapılır içerikleri, ürün tanıtım yazıları, ilgi düzeyi hiyerarşisi, web sitesine gelen kişilerin kullanıcı deneyiminin kusursuz hale getirilmesi gibi bazı stratejiler geliştirirler. Bu stratejiler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşabilmek mümkün hale gelecektir. Potansiyel müşterileri anlayarak onların taleplerine göre hareket eden web siteleri SEO konusunda başarılı olabilir.

Etsy SEO Nedir?

https://www.youtube.com/watch?v=w1GuBebMQQc

Etsy Seo; liste kayıt kalitesi, ürün veya içerik tanıtım yazıları, ilgi düzeyleri arasındaki hiyerarşi, web sitesini ziyaret eden misafirlerin kullanıcı deneyimleri gibi unsurları bünyesinde barındıran bir dizi çalışma ve düzenlemelerdir.

Aynı zamanda, Etsy Seo çalışmaları sizi sektörünüzde bulunan diğer satıcı ve sağlayıcıların bir adım önüne geçirmeye yarayan bir iş ortağınızdır.

Etsy Seo, ismi ile tanımaya başlayacağınız bu iş ortağı sayesinde daha büyük bir kitle erişimi sağlayarak arama motorlarında ön plana çıkacağınız fikri her daim aklınızın bir köşesinde bulunmalıdır.

Bununla beraber, ne kadar yüksek bir marka değeri ve ürün kalitesine sahip olursanız olun dijital ortamda algoritmaların seveceği bir açıklama ve tanıtım metinleriniz olmadıkça istediğiniz büyümeye bir türlü sahip olamayacağınızı bilmelisiniz.

Etsy Seo tam da bu noktada devreye girmektedir. Etsy Seo kavramından fayda sağlamak için öncelikle, ulaşmak istediğiniz hedef kilenizin ürünleri hangi kelimeler ile arattığını iyi analiz etmeli veya “Ben bir müşteri olsam X ürününü hangi kelimelerle aratırdım?” sorusunun yanıtını iyi saptamalısınız.

Sonrasında ise özgün ve kaliteli bir tanıtım metinleri dizgisi ve uyumlu, ilgi düzeyi yüksek bir başlık ve etiket çalışması ile Etsy Seo parametrelerinin bir numaralı gözbebeği haline gelmeniz sadece zamana kalan bir görev olacaktır.

Etsy’de Ne Kadarlık Satış Yapılıyor?

Etsy Arama Motoru Çalışma Prensipleri Nelerdir?

Etsy Arama Motoru çalışma prensiplerini, ilgi düzeyi çalışmalarını tanıtarak başlayacak olursak, satacağınız veya sağlayacağınız ürün veya hizmetlerin başlık ve alt başlık çalışmalarından meydana gelmesi gerekliliğini vurgulamamız gerekmektedir.

Temel anlamda, anahtar kelime kullanımı ve yerleştirilmesi prensibine dayanan bu ilgi düzeyi denetim ve yönetim çalışması, rekabet oranı yüksek olan bir piyasada arama motorları tarafından saptanmanızı ve ön plana çıkmanızı sağlamaktadır.

Bu sebepten ilgili ürünlerinizi ilgi ve alaka düzeyine göre kategorize etmeli ve aralarındaki hiyerarşiyi belirli anahtar kelimeler ve etiketlerle belirlemelisiniz.

Öte yandan liste kayıt kalitesi unsuruna geçecek olursak, ürün veya sunmuş olduğunuz hizmetleri parametrelere göre düzenlemeniz gerektiğini hatırlatmak isteriz. Etsy arama motoru ve bünyesinde bulunduğu algoritmalar bir takım parametreler üzerine kurulu bir sistemdir.

Adı geçen durumdan dolayı da liste kayıtlarınızı düzenli ve anlaşılabilir bir sistem paradigması içerisinde şekillendirmelisiniz.

Etsy Seo için bir diğer önemli unsur ise, tanıtım yazılarınızın kalite ve özgünlüğüdür. Bu kalite ve özgünlük anlayışı, başlık çalışması ve liste kayıt düzenlemesi yaptıktan sonraki dikkat etmeniz gereken en önemli unsurdur.

Etsy arama motoru ve algoritması, özellikle dijital pazarlama dünyasında detaycı bir bakış açısına sahiptir. Bu yüzden, ürün girdi başlıklarınızda olan kelimelerin, alt metinlerde de belirli bir düzey ve oranda geçirilmesi ve kullanılması gerekmektedir.

Bir diğer ifade ile başlıkta kullanmış olduğunuz anahtar kelimeyi açıklamalar ve blog kısmında da görülmesi gerekmektedir.

Sonuç olarak denilebilir ki, Etsy Seo, ürünleri tanıttığınız başlıktaki ve kategori etiketlerindeki kelimeleri aynı şekilde site içi metinlerde de görmek ister.

Öte yandan, giriş kısmında da belirtildiği üzere müşteri veya site kullanıcılarının deneyimledikleri rahatlığı ve çabukluğu da göz önünde bulundurmalı ve gerekli çalışmaları gerçekleştirmelisiniz.

Etsy ’de ön plana çıkan bir pazarlamacı olma istiyorsanız, kategorize etmiş olduğunuz ürünlerin müşterileriniz ve site ziyaretçilerin karşısına ikinci bir kez daha çıktığına veya çıkabileceğinin bilincinde olmalısınız.

Bunun tüyosu da ürün etiketlemeleriniz ve başlık seçimlerini doğru işlemekten geçer. Etsy SEO bakış açısında ön plana çıkan kelime ve kelime gruplarını ve ait oldukları konuyu iyi analiz etmeli ve buna göre bir yol haritası tasarlamalısınız.

Bunu yaparken dikkat etmeniz gereken detay ise kendi ürün veya hizmetinize ait başlık ve etiketlerin birbiri ile alakalı ve bağlı olmasını sağlamaktır.

Öte yandan, kullanacağınız başlık veya etiket isimleri en fazla 20 karakterden meydana gelmelidir. Türkçe karakter kullanılmaması veya kullanımı hakkında da detaycı bir anlayış geliştirmelisiniz.

Etsy SEO Nasıl Yapılır?

Etsy Seo yapmanın temel bileşenleri, kendinizi en iyi ve açık şekilde ifade eden başlığı bulmak, anahtar kelime seçimlerindeki dikkat, etiket kullanımı, bağlantı edinimi, site içi gezinme sürecindeki müşteri memnuniyeti ve özgün olmak gibi birçok unsurdur.

Etsy Seo yapmanın ilk bileşeni olan kendinizi en net ve açık şekilde ifade eden başlığı bulmak emin olun ki sizi bir adım değil on adım öne geçirecektir. Zira daha yüksek bir hacimde görülme elde etmeniz ve rakiplerinizden bir adım önde olmanız için yerinizin belli olması gerekmektedir.

Geleneksel pazarlama prensiplerinden örnek verecek olursak, diyelim ki bir yiyecek içecek dükkânı işletiyorsunuz. Dükkân adınızın ne olması gerekmektedir?

Yine yaptığınız işle alakalı bir isim bulmanız gerekliliğini her birimiz tahmin etmekteyiz. İşte tam da buna benzer olarak kendinizi en iyi anlatan başlığı bulduğunuz takdirde arama motoru botları sizi daha kolay tespit ederek kullanıcı karşısına çıkaracaktır.

Öte yandan, ikinci bileşen veya adım olan ürünün en önemli tanıtım unsurlarından uygun anahtar kelime ve doğru etiket kullanımı, dijital pazarlama dünyasının vazgeçilmez unsurlarındandır. Bunun sebebi ise internet kullanıcılarının arama yaptıkları kelimelerin sizin ürün isminizle tam uyumlu olması gerekliliğidir.

Bununla beraber, ürünlerinizi kendi kategorilerinde listelerken doğru etiketleri kullanmanız gerekmektedir. Bir adet ürün için toplamda 13 adet etiket kullanabileceğiniz gibi kullanmayı tercih etmeyeceğinizi de düşünebilirsiniz.

Ancak etiket kullanımı Etsy Seo için azami derecede önemli ve değerlidir. Bu sebeple ürün başlıkları ile alakalı etiket kullanımını es geçmemelisiniz.

Etsy SEO Ayarları Nasıl Yapılır?

Etsy, son yıllarda yaygın biçimde kullanılan bir Pazar yeri uygulaması olarak öne çıkıyor ve satıcılara, dükkân açarak ürünlerini satabilme imkânı sağlıyor. Etsy’nin kendi içerisinde sunduğu arama motoru ile siteye girenler için bir arayüz sunduğu gibi, Google tarafına sunduğu verilerle, bu zeminde de bulunabilir olmanızı sağlar. Tabii bunun için mağaza yapılandırmanızı eksiksiz şekilde yapmanız ve doğru bir içerik kurgusuna sahip olmanız gerekiyor.

Etsy üzerinde bir mağaza açarken, doğru mağaza başlığını kullandığınızdan emin olun. Seçeceğiniz başlık, 55 kelime uzunluğunda olmalı ve müşterilerinizin dikkatini çekerken, arama motorlarının mağazanızı anlamlandırabileceği anahtar kelimeyi içeriyor olmalıdır.

Etsy, kendi arama motorunda listelemeyi, geleneksel tam eşlemeli ifadelerle yapar. Google gibi gelişmiş anlamsak bağdaştırmalardan ziyade, doğrudan uzun kuyruklu anahtar kelimelerle sayfa açmanız daha kesin sıralama almanızı sağlayabilir. Tabii bunun Google tarafında sorun olmaması için, içerik geliştirmesini Google’ın seveceği biçimde yapmalısınız.

Anahtar kelimelerin seçimi ise Google tarafında büyük önem arz etmese de geleneksel yani başka bir deyişle Google’a göre eski algoritmayı kullanan Etsy için gereklidir. Anahtarlarınızı doğru ve yeterli biçimde kullanın. Burada anahtarı spam olmayacak kadar az kullanmaktan bahsediyoruz.

Ürün sayfaları ve listelerde etiketleri doğru kullanın. Gereksiz etiketlerden kaçının ve doğrudan konuya odaklı etiketleri kullanın. Etiketlerinizde eş anlamlı kelimeleri kullanmaya çalışın. Etiketler sayfa içeriğinizin anlamlandırılması ve listelenmesinde büyük öneme sahiptir. İlgisiz veya yanlış etiketlerin kullanılması halinde, negatif sonuçlar oluşabilir.

Etsy mağazanıza başka kaynaklardan bağlantı gelmesi önemlidir. Ancak bu sayıyı makul düzeyde tutmak gerekir. Aksi halde bu işlem şüpheli hale gelebilir ve sistem tarafından sıralamanız düşürülebilir.

Tabii dijital pazarlama yani bizim SEO’nın hepsi olarak tanımladığımız uygulama kurallarının en önemli adımı, iyi bir müşteri ilişkileri zemini kurabilmektir. Mutlu müşteriler, sizi daha üst sıralara çıkarak etkinlikleri verecektir. Bu da Etsy içerisinde yapacağınız tüm SEO uygulamalarından daha önemli bir etkinliktir.

Etsy SEO Danışmanlığı Neleri İçerir?

ETSY SEO danışmanlığı, dükkân sahibinin site içerisindeki ve dışarıda yapılan Google aramalarında üst sıralara yerleşmesini sağlayan uygulamaların bütününü kapsar. Bu kapsamda SEO uzmanı sitenin genel tasarımını SEO uyumlu hale getirip, içerik anahtarlarının yerleştirilmesi, etiketleme ve içerik metinlerinin iyileştirilmesini sağlar.

ETSY dükkân özelliklerinin ayarlanması ve müşteri deneyiminin iyileştirilmesi için gerçekleştirilecek işlemler de ETSY SEO danışmanlığı öğeleri içerisinde yer alır. Mağaza başlığından ürün başlığına, ürün açıklamalarından ürün görsellerinin alt kodlarının ayarlanması ve içerik geliştirmesine kadar oldukça geniş bir alanda yapılan çalışmaları, profesyonel ekipler takip eder.

Kaynaklar:

Printful https://www.printful.com/blog/etsy-seo Erişim Tarihi: 9 Eki 2022, 18:03