Etsy Reklam Yönetimi

Etsy Reklam Yönetimi

Etsy reklamları tıklama başına ödeme modelinde yayınlanır. Bu, esasen, birisi reklamınızı her tıkladığında Etsy’ye önceden tanımlanmış küçük bir tutar ödediğiniz anlamına gelir. Bu tür bir reklam biçiminde, yalnızca bir tüketici reklamınızı tıkladığında ücretlendirileceğinizi ve gösterimler için ücretlendirilmeyeceğinizi, yani bir tüketici reklamınızı görüntülediğinde ücretlendirilmeyeceğinizi unutmayın. Gösterim başına maliyet modelini de seçebilirsiniz, ancak bu genellikle küçük işletmeler için önerilmemektedir.

Etsy Reklamları bir veya daha fazla konumda görünebilir;

  • Kullanıcı arama sonuçları
  • Arama alaka düzeyi (Etsy’nin politikalarına uygunluğu içerir)
  • Kayıt kalitesi
  • Girişi tanıtmak için harcanan veya teklifler için bütçelendirilen para

Current Works olarak ETSY reklam yönetimi hizmeti ile mağazanızı daha görünür hale getiriyoruz.

ETSY Reklam Türleri Nelerdir?

Etsy reklam yönetimi hizmetlerinden yararlanacaksanız sizin için farklı reklam türleri ile hizmet veriyoruz. Bu platformdaki en popüler reklam türleri şu şekildedir:

  • Yerinde Reklamlar

Etsy yerinde reklamlar, öncelikle etsy.com‘daki organik arama sonuçları arasında gösterilir. Etsy’de basit bir arama yapın ve bazı listelerde (xxx’e göre reklamlar) kelimesinin bulunduğunu göreceksiniz. Bunlar ücretli reklamlardır. Ayrıca Etsy’deki kategori sayfasında ve pazar sayfalarında da görünürler.

Yerinde reklamlar, Etsy kontrol panelinizdeki “Pazarlama” ve “Etsy Reklamları” altında kontrol edilebilir. Kontrol edebileceğiniz sadece birkaç şey var. Bu özelliği açıp kapatabilir, bütçenizi değiştirebilir ve tanıtımını yapmak istediğiniz girişleri seçebilirsiniz. Zorunlu değildir ve herhangi bir zamanda başlatılabilir ve durdurulabilir.

Alışveriş yapanlar Etsy listeleme reklamlarınızı tıkladığında yerinde bir Etsy reklamı için ödeme yaparsınız (Tıklama başına ücret). Görüntülemelere veya satışlara göre ücretlendirilmez. İnternetteki bazı modası geçmiş makaleler, tıklamanın fiyatına teklif verebileceğinizi söyleyecektir. Ancak, Etsy reklam sistemini değiştirdikten sonra durum böyle değil.

  • İş Yeri Dışı Reklamlar

Site dışı reklamlar, Etsy dışında tanıtılan reklamları listeler. Etsy, Google, Facebook, Instagram, Buzzfeed gibi popüler platformlarda ürün listelemelerini tanıtmaktadır.

Yerinde reklamların aksine, Etsy site dışı reklamlar üzerinde daha az kontrole sahip olursunuz. Tanıtımını yapılacak ilanları veya bütçeyi değiştiremezsiniz. Alışveriş yapan kişilerin reklamlarınızı hangi ülkelerde görebileceğini ayarlayabilirsiniz. Reklamlarınız yalnızca gönderim yaptığınız ülkelerdeki alışveriş yapanlara gösterilir. Ülke eklemek/kaldırmak için kontrol panelinizdeki “ayarlar” altındaki “kargo profilleri”ne gidin.

Yerinde tanıtılan listelemelerin aksine, yalnızca alışveriş yapan kişi tıkladıktan sonra ürününüzü satın aldığında site dışı reklamlar için ödeme yapmanız gerekir.

Her başarılı Etsy site dışı reklamı için, yani alışveriş yapan kişi reklamı tıklar ve bir satın alma işlemi yapar, Etsy% 12-15’lik bir ücret alır.

Etsy Reklamlarının Maliyeti Nedir?

Etsy reklamları yayınlamayı planlıyorsanız maliyetleri göz önünde bulundurmanız gerekir. Tıklama başına maliyet (TBM), herhangi bir çevrimiçi reklam kampanyası yayınlarken bilinmesi gereken bir terimdir.

Tıklama başına ücret, bir müşteri reklamınızı her tıkladığında harcadığınız tutarı ölçer. Etsy reklam kampanyanızdan ne kadar kar elde edeceğinizi belirler.

Etsy mağazanız için reklam yayınlamak, kartlarınızı doğru oynarsanız ekonomik olabilir. Etsy reklamlarınızın maliyetinin ne kadar olduğu şu özelliklere bağlıdır;

  • Reklamlarınız ne kadar ilgi çekici?
  • Hedef anahtar kelimelerinizin hacmi
  • Zaman içindeki tüketici ve müşteri davranışları
  • Kontrol edemediğiniz dış faktörler

Etsy Reklam Yönetimi Hangi Durumlarda İşe Yarar?

Etsy üzerinde mağazanızı daha bilinir hale getirirken reklam stratejilerine ihtiyacınız olabilir. Etsy reklam yönetimi hizmetleri belirli durumlarda daha fazla işinize yarayacaktır.

Reklam yönetimi hizmetine ihtiyacınız olabilecek durumlar şöyle sıralanabilir:

  • Pazarlama Hunisi Oluşturma

Etsy tarafından tanıtılan listeler, dönüşüm hunilerini pazarlamak için buna değer mi? Evet, huni geliştirme pazarlaması için harika araçlar olabilirler.

Anında satış istemek anlaşılabilir bir durumdur. Ancak, onları satın almaya teşvik etmeden önce pazarınızı geliştirmelisiniz.

  • Uygun Bir ROAS’ınız Olması

Reklam harcamalarından elde edilen gelir (ROAS), bilmeniz gereken başka bir terimdir. Bu metrik, Etsy girişleriniz için reklam kampanyaları yayınlayarak elde ettiğiniz kârdır.

ROAS’ınız, reklamlarınızdan elde edilen toplam gelire ve reklam bütçenize oranıdır.

Örneğin, 4,2 ROAS, harcanan her reklam TL’si için 4,20 TL geri kazanacağınız anlamına gelir.

Etsy reklam sistemi, Etsy tarafından tanıtılan listelerden elde ettiğiniz kârı ölçer. Etsy reklamlarının maliyetinin ne kadar olduğunu ve sizin yararınıza çalışıp çalışmadıklarını hızlı bir şekilde belirleyebilirsiniz. Bir kayıt para kaybetmeye başladığında değişiklik yapın veya reklam vermeyi bırakın. Pozitif ROAS’a sahip olmayan reklamlar için ödeme yapmaya değmez.

  • Tek Kullanımlık Reklam Bütçeniz Olması

Etsy satıcıları asla sahip olmadıkları parayı harcamamalıdır. Bütçeniz olmadığında reklamlara para dökmek için cazip olmayın. Reklamlarınızı karşılayamadığınızda reklamlar için ödeme yapmaktan kaçının.

Risklerinizi nasıl azaltacağınızı öğrenin ve paranızı nasıl harcadığınız konusunda daha ihtiyatlı olun.

İyi bir kar elde ettiğinizde reklamlara biraz para harcayın. Reklamlarınızın etkinliğini gördükten sonra günlük bütçenizi artırmaktan çekinmeyin.

Etsy Reklamları Nasıl Çalışır?

Bilmeniz gereken ilk şey, reklamınızın Etsy’nin web sitesinde barındırılacağıdır, böylece müşteriler reklamınızı sıradan bir arama motoru sonuç sayfasına (SERP) benzeyen aramalarda göreceklerdir. Etsy reklamınız, yeterli gösterim ve tıklamaya sahipse kategorisinin en üstünde veya yakınında görünür. Bu ölçütleri karşılamıyorsa, hiç görünmez.

Etsy reklamları, ürünlerinizi Etsy’de bulunan ancak mağazanızı ziyaret etmeyen kişilere tanıtarak çalışır. Bir müşteri ürününüzü görür ve satın almak için tıklarsa, ürünü almak için bu satış fiyatının küçük bir yüzdesini (tıklama başına maliyet veya TBM) ödersiniz. Bu model Google AdWords ve Facebook Reklamlarına çok benzer. Tam maliyet, tıklama başına ne kadar ödediğiniz ve reklamlarınızı nereye yerleştirdiğiniz gibi şeylere bağlı olacaktır. Bu nedenle de profesyonel Etsy reklam yönetimi desteği almanız önemlidir.

ETSY Reklam Başarısı Nasıl Artar?

Etsy reklam başarısını arttırmak için Current Works olarak birçok strateji uyguluyoruz. Bu stratejiler şu şekildedir:

  • SEO Optimizasyonu

Etsy reklam kampanyanızı oluştururken, SEO’ya odaklanıyoruz. Ayrıca uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmaya çalışıyoruz. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, insanların akıllarında daha spesifik veya daha az genel bir soru olduğunda aradıkları etiketler / kelimelerdir.

Bu, ürününüzü gerçekten sattığınız şeyi arayan kullanıcılar için daha çekici hale getirir. Bu, tıklama, satın alma vb. Şansınızı artırır. Ayrıca, tıklama oranınızı büyük miktarda artıracaktır.

  • Reklam Harcama Ölçümü ve Optimizasyonu

Etsy reklamlarınızın zamanının çoğu, açık artırmalarınıza bakmak ve bunları iyileştirmenin yollarını aramak için harcanacak olsa da reklam bütçenizi unutmayın. Bunu yakından takip ediyoruz ve verilere göre ayarlamalar yapıyoruz.

  • Reklam Performansınızı Anlama ve Optimize Etme

İşletmeler için Etsy reklamları söz konusu olduğunda bir izlenim bırakmak için fazla zamanınız yok. Kampanyanız yayınlandıktan sonra sürekli izlenmesi ve optimize edilmesi gerekir.

Reklam izleyicileri, tıklayıp satın almak isteyip istemedikleri konusunda bir karar çağrısı yapmadan önce girişinizle yalnızca sekiz saniye geçirir. Bu nedenle ilerledikçe reklam performansını yakından izlemeniz önemlidir. İnsanlar genellikle reklamınızı tıklıyor ancak dönüşüm gerçekleştirmiyorsa, ürün açıklamanızın kategorinizdeki veya arama sonuçlarındaki diğer listelemelere kıyasla nasıl bir performans sergilediğine bakıyoruz.

  • Rakip Analizi 

Pazar araştırması genellikle yerleşik bir pazarlama stratejisine sahip işletmeler üzerinde gerçekleştirilir. Rakiplerinizin reklamlarına dikkat etmek kendi reklam kampanyalarınıza dahil edebileceğiniz başarılı stratejileri belirlemenize yardımcı olabilir. Bir rakibin güçlü bir reklamı varsa neden işe yaradığını anlamaya çalışıyor ve doğrudan hedef kitlenize hitap edecek şekilde uyarlamaya odaklanıyoruz.

  • A/B Testleri

Farklı reklam varyasyonlarını aynı anda test eden A/B testleri, hangi reklamların hedef kitlenizde yankı uyandırdığına dair gerçek zamanlı bilgiler sağlar. Bu, hataları ortadan kaldırmaya yardımcı olur ve neyin işe yarayıp neyin yaramadığını izlemeyi kolaylaştırır. Etsy reklamlarınızı optimize etmeye çalışırken inanılmaz derecede kullanışlıdır. Bu testler bize anında geri bildirim verebilecek farklı görselleri, ifadeleri veya başlıkları test etmemizi sağlar.

Kaynaklar:

Pixelcut https://www.pixelcut.ai/learn/etsy-advertising Erişim Tarihi: 27 Şub 2023, 13:55

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir