Etkinlik Pazarlamasi Nedir Nasil Yapilmali

Etkinlik Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılmalı?

Etkinlik, birçok farklı aktiviteyi içine alabilecek oldukça geniş bir kavram olarak tanımlanabilir. Her ne kadar ilk bakışta yalnızca konser ve festival gibi aktiviteleri işaret ediyor gibi görünse de aslında her türlü toplantı, yani geniş kalabalığın bir araya geleceği aktivite birer etkinliktir.

Örneğin, siyasi partilerin mitingleri dahi birer etkinliktir ve aslında karşılığında bir dönüşüm kaygısı olmasa da siyasi partiler mitinglerinin pazarlamasını yaparlar. Buna da doğrudan etkinlik pazarlaması diyebilmek mümkündür. Bu açıdan bakıldığında, temelde fonksiyonları aynı olsa da etkinlik pazarlamasının çok fazla çeşidi olduğundan söz edebilmek mümkündür.

Etkinlik pazarlamasının nitelikleri ve niceliği gerçekleşecek etkinliğin türüne ve büyüklüğüne göre değişir. Örneğin, bir stadyum konseri ile küçük bir venüde yapılacak konserin etkinlik boyutu aynı olmayacağından pazarlama türü, boyutu ve nitelikleri de aynı olmaz.

Burada etkinliğin nasıl yapılacağına, bu açıdan bakarak karar verilmesi mümkündür. Etkinlik tanıtımlarının en yaygın yapıldığı ortamlar;

  • Sosyal medya platformları
  • Sosyal veya yaygın medya influencer reklamları
  • Görsel reklam ağı çalışmaları
  • Yaygın medya araçlarında reklam ve tanıtımlar
  • Açık hava reklamları
  • Kitle içi iletişim
  • Marka iş birlikleri

Şeklinde özetlenebilirken, aslında araçların çok daha fazla ve karmaşık olması mümkündür. Örneğin; konser organizasyonlarında bazı menajerlerin çok komplike araçlar kullanarak, bilet satışı sağladıkları bilinir.

Tabii günümüzde dijitalleşen dünya koşullarında geleneksel araçlardan çok daha fazlası kullanılabildiğinden, günümüzde kompetan menajerlerin yerini, nitelikli dijital pazarlama uzmanları almıştır demek hiç de yanlış olmaz.

Artık yıldızların parlamak için yeni nesil araçlara ihtiyacı olduğu hepimizin kabul ettiği bir durum ve bunun optimum maliyetlerle yapılması gerekiyor. Bunun için de uzman ve deneyimli bir etkinlik pazarlaması ekibi ile çalışmak gerekiyor.

Etkinlik Pazarlaması Nedir?

Etkinlik pazarlaması; konser, seminer, tiyatro, gala ve benzeri her türlü toplu birleşimlerin ve etkinliklerin pazarlaması işlemidir. Biletli satışı yapılacak organizasyonlar, ücretsiz davetler ve örneğin; belediye konseri gibi etkinliklerin pazarlamasında bu yöntemler kullanılır. Etkinlik pazarlamasının kitlesel olması gerekir. Bu bakımdan küçük pazarlama aksiyonları verimli sonuçlara ulaşılmasını sağlamaz. Ayrıca etkinlikler için hedef kitle oluşturmak bakımından da zaman zaman sorunlar yaşanabiliyor olduğundan, genel hedefe yönelme durumları söz konusudur.

Konser organizasyonları gibi etkinliklerin billboard ve şehirlerin çeşitli yerlerindeki reklam panolarında gösterimi söz konusudur. Dijital ortamlar ise çok daha fazla pazarlama aracı içerir. Özellikle ilgi alanları bakımından sınıflandırılabilen kullanıcılar hedeflenerek, pazarlama yapılabilir. Örneğin; daha önce konsere gitmiş ve bilet almış kullanıcılar bu veri tabanından elde edilip, e-posta ya da benzeri yöntemlerle haberdar edilebilir. Yine sosyal medya da bu noktada kullanılabilecek etkili yöntemlerden bir tanesidir.

Etkinlik Pazarlaması için Reklam Kanalları Nelerdir?

  • Sosyal medya platformları: Hemen her ürün veya hizmetin pazarlamasının yapılabildiği sosyal medya, elbette etkinlik pazarlaması için de en etkili ortamların başında gelir. Burada gerek etkinlik sahibinin kendi hesaplarından duyurular yaparak hem de sosyal medya reklamları ile duyuru yapabilmeleri mümkündür.
  • Sosyal veya yaygın medya influencer reklamları: Tanınmış ve kitleleri etkileyebilen kişilere influencer, bu kişiler üzerinden yapılan reklamlara, Influencer reklamları denir. Kimileri milyonlarca takipçiye sahip bu hesaplar üzerinden, oldukça güçlü tanıtım yapılabilmesi mümkündür. Tabii bu noktada hedef kitleniz ile çalışacağınız kişiyi eşleştirmeniz oldukça önemlidir. Her influencer, her etkinlik için doğru olmayabilir.
  • Görsel reklam ağı çalışmaları: Google tarafından sunulan ve on binlerce web sitesi ile Youtube gibi çok izlenen yayın ağlarını da kapsayan reklam ağı olan görüntülü reklam ağında, metin reklam, resim reklam ve videolu reklam yaparak, etkinliklerinizi tanıtabilirsiniz. Bu ağlar sadece Google tarafından sunulmaz. Bu reklam ağının benzerlerini sunan farklı firmalar da söz konusudur.
  • Yaygın medya araçlarında reklam ve tanıtımlar: Çok büyük etkinlikler için televizyonlar ve radyoların kullanılması mümkündür. Diğer yöntemlere göre daha maliyetli olan bu yöntem, genellikle ulusak boyuttaki etkinlikler için tercih edilir.
  • Video ağı: Reklam olan veya olmayan videolar çekilerek, video paylaşım platformları ile video paylaşımı yapılabilen sosyal medya ağlarında tanıtımların yapılması, etkinlik pazarlamasında çok kullanılan bir yöntemdir.
  • Açık hava reklamları: Billboardlar ve reklam panoları, etkinlik tanıtımı yapılırken kullanılabilir.
  • Kitle içi iletişim: Kulaktan kulağa pazarlama, etkinliklerin vazgeçilmezidir. Ancak bunun için etkili bir kitle içi tanıtım ekibine ihtiyaç duyarsınız. Örneğin; üniversitelerde etkinliklerin duyurulmasında etkili olabilecek, bu alanda sürekli çalışan öğrencilere erişilebilir. Bunun gibi bir çalışma grubunun kendi içinde etkinliği duyurmasını sağlamaya yönelik yöntemler de geliştirilebilir.
  • Marka iş birlikleri: herhangi bir marka ile etkinliğin bir arada anıldığı etkinlik tanıtımları bu tarz pazarlama yöntemleridir. Örneğin; “Çokgüzel Televiyzon Yaz Konserleri” iki yönlü bir pazarlama etkinliği olarak tanımlanabilir. Bu işbirliklerinde markaların kullanıcıları ile etkinliğin katılımcılarının çevrelerinin oluşturduğu geniş bir kitleye erişilebilir.

Etkinlik Pazarlamasının Önemi

Etkinlik pazarlamasının popülaritesi artmaya devam ediyor. Bu, karantinadan önce de böyleydi, bugün de böyle. Artık gerçek bir ekonomik güce sahip olan Y kuşağı, özellikle marka, şirket veya kuruluşla “deneyimi” güçlendirmeye yardımcı olan etkinliklere açık.

Sanal olayların izin verdiği şey budur. Ellerinde bilgisayarla doğmamış nesiller bile çevrim içi iletişim araçları konusunda deneyime sahiptir ve etkinlikler sırasında, örneğin bir TV şovunu simüle ederken, çok meşgul olmaya elverişlidir.

Etkinlik pazarlaması, bir markanın veya organizasyonun hedef kitleye tanıtılması için sıra dışı etkinlikler yaratmaktan oluşan başlı başına bir iletişim aracıdır. Etkinlik pazarlamasının değerini anlamak için, genellikle pazarlama alanında genel anlamda kullanılan “hedef kitle” terimini uygun şekilde nitelendirmek önemlidir.

Kurumsal etkinlikler bağlamında, hedef kitle çok spesifik kalabilir ve pazarlayacağınız ürün hedef kitlenizle uyum sağlamıyor olabilir. Paylaşılacak değerlerden veya bir etkinliğin katılımcılarına iletilecek anlamlı bir mesajdan bahsettiğimizde, doğrudan seçilmiş ve son derece alıcı bir müşterinin “hedefin kalbine” dokunulmalıdır.

Başlangıçta olaya hayat veren organizasyondur, sonrasında ise organizasyona hayat veren etkinlik pazarlamasıdır. Bu öncül, ilk yatırımların önemini ve her etkinliğe özel bir imza oluşturmaya gösterilen özeni açıklamaya zemin hazırlar.

Nitelikli Etkinlik Pazarlamasının Avantajları Nelerdir?

  • Markayı görünür hale getirir.
  • Bilinirliliği ve görünürlüğü yükseltir.
  • Deneyimsel pazarlama imkân meydana getirir.
  • Hedef kitleyle yüz yüze iletişim kurma olanağı sağlar.
  • Etkinlik pazarlaması marka ile tüketici arasında iletişimi kuvvetlendirir.
  • Deneyime dayalı etkileşimin kuvvetini gözler önüne serer.
  • Bir yandan marka değerini çoğaltırken, diğer yandan hedef kitleye farklı bir deneyim yaşatarak kalıcı anılar ve duygusal bağ meydana getirir.
  • Etkinlik Pazarlamasında organizasyonlar genellikle bilgilendirme, spor ve eğlence üzerine kurgulanarak genç kitleye ulaşmayı ve marka-müşteri  iletişimini kolaylaştırmayı hedefler.
  • Etkinlik pazarlamasına çoğunlukla marka iletişimi etkinlikleri, basın toplantıları, sosyal sorumluluk içeren proje faaliyetleri, lansman etkinlikleri, üniversite etkinlikleri, kongre etkinlikleri, bayi toplantıları örnek verilebilir.
  • Marka algısını sağlamlaştırabilir.
  • Hedef kitle üzerinde marka bağlılığı meydana getirebilir.
  • Satın alma kararını direkt olarak etkileyebilir.
  • Deneyimsel ve duyusal pazarlama için faaliyet alanı oluşturabilir.
  • Hedef kitleyle yakın temas kurarak daha iyi tanıyabilir, hedef kitleyle alakalı öngörüler yaratabilir.
  • Etkinlik pazarlamadan istenilen sonucu elde edebilmek için, planlama aşamasında son derece özen gösterilmeli olunması ve mümkünse bu konuda deneyimli olan profesyonellerden yardım alınması da önem arz eden bir husustur.

Nitelikli Pazarlama Önemlidir

Etkinlik pazarlaması, en komplike pazarlama alanlarından bir tanesidir. Birçok enstrümanın kullanıldığı ve karmaşık pazarlama süreçlerinin söz konusu olduğu bu pazarlama alanında, deneyim ve pazarlama enstrümanlarına hakimiyet son derece önemlidir.

Etkinliğin çapına bağlı olarak birçok unsurun kullanılması gerekli olabileceğinden pazarlama ajansının bu unsurların tamamını sunabiliyor olması gerekir. Bu nedenle pazarlamayı yapacak firmanın yeterince deneyimli ve donanımlı olması önemlidir.

Etkinliğin pazarlamasına belli bir süre önceden başlanması gerektiği de unutulmamalıdır. Geniş katılımlı etkinlikler için ayları bulan pazarlama süreçleri gerekli olabileceğinden bu gibi etkinliklerin planlı ve makul bir zamanda başlayacak pazarlama süreçlerine ihtiyacı olacaktır.

Hızlı pazarlanması gereken etkinlikler için ise özel bir paket hazırlanması ve marjinal biçimde sunulması gerekecektir. Bu durumda da bu hıza ayak uydurabilecek bir pazarlama ajansına ihtiyacınız olacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir