Sik yapilan SEO hatalari nelerdir

En Sık Karşılaşılan SEO Hataları Nelerdir?

Kişisel ve kurumsal web siteleri arama motorlarında ön plana çıkabilmek için SEO stratejileri yürütüyorlar. SEO her ne kadar uzmanlar tarafından verilse ve sınırları olduğu söylense de genellikle sektöre özel dinamikleri olan, deneme yanılma yoluyla sonuçları görülen ve sürekli dinamik bir şekilde gelişen süreçtir.

Özellikle teknik SEO en önemli alanlardan oluyor. Web siteleri teknik SEO stratejileri yaptığını sanırken aslında birçok hata yapıyor olabilir. En sık karşılaşılan teknik SEO hataları web siteniz için olumsuz sonuçlar doğurabiliyor. En yaygın yapılan SEO hataları;

  • Yavaş bir web sitesi,
  • 404 hatalarının varlığı,
  • Mobil deneyim,
  • Meta açıklamaları hataları,
  • H1 başlık hataları,
  • Görsel etiket ve başlık hataları,
  • Sayfa başlık ve açıklama hataları,
  • HTTP sayfa hataları,
  • Anahtar kelime ve içerik hataları,
  • Güvenlik açıkları,
  • Özgün olmayan kopya içerik hatalarıdır.

En Sık Karşılaşılan Teknik SEO Hataları Nelerdir?

en yaygın seo hataları

SEO çalışmanları yaparken yapacağınız teknik hatalar arama sonuçları etkileyebilir. İşte bu yüzden bu ölümcül teknik SEO hataları dediğimiz detayları bilmeniz gerekiyor. En sık karşılaşılan teknik SEO hatalarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Mobil Uyumluluk

Son güncellemelerden sonra teknolojinin gelişmesi kullanıcılar için önemini arttırmaktadır ve Google mobil uyumluluğa daha fazla önem verilmesi gerekmektedir.

Mobil uyumluluk, Google ve kullanıcıları için önemlidir. Sitenizi ziyaret eden bir kullanıcı sitenize mobil modda göz atamıyorsa, Google siteyi düşük puanlı olarak değerlendirecektir.

Sitenizi mobil uyumlu hale getirmek için menü, metin ve görseller sayfada çok bitişik olmamalıdır. Web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını kontrol etmek için çeşitli platformaları kullanarak bunu kolayca yapabilirsiniz.

  • 404 Hatalı Sayfalar
Kaynak: Ahrefs
Ahrefs 404 Sayfa Hataları Raporu ( Kaynak: Ahrefs )

404 hatalı sayfa, bir sayfayı sildiğinizde veya sayfa adresini değiştirdiğinizde ortaya çıkan 404 hatasıdır. 404 sayfaları ve 301 yönlendirmesi yapmadığınız için web sitenizi optimize ederken yanlışlıkla yaptığınız bazı hatalardır.

Bu problem hemen çıkma oranlarını artırarak kullanıcıların siteyi terk etmesine sebep olur. Bu tür olumsuzluklarla karşılaşmamak için sitenizdeki 404 hatası veren sayfaları doğru ve uygun bir sayfaya 301 yönlendirmesi yapmak gerekir.

  • Web Sitenizin Yavaş Yükleniyor Olması
Pagespeed web sitesi raporu
Pagespeed web sitesi raporu

Bir web sitesi hızlı yüklenmezse, kullanıcılar ve Google botlar tarafından terk edilir. Web sitelerini hızlı bir şekilde açmak her açıdan önemlidir.

Kullanıcı memnuniyetini önemsiyorsanız, web sitenizin hızını optimize etmeniz gerekir. Tabii site hızını optimize etmek için WordPress tabanlı bir web sitesi altyapınız varsa birkaç basit işlem yapmanız gerekiyor. Yapmanız gerekenleri;

  • Resimleri optimize edin
  • Web sitesi kodunu sıkıştırın
  • Yavaş yüklenen sayfaları optimize edin
  • Lazy Load eklentisini kullanın

şeklinde listeleyebiliriz.

  • Meta Açıklama Hatası
İyi Bir Meta Açıklaması Örneği
İyi Bir Meta Açıklaması Örneği

Meta açıklaması kullanıcıların ve arama motorlarının kullanması için hazırladığınız içeriği tanımlamak için kullanılır. 160 karakterden oluşması gerekir.

Meta açıklama hataları genellikle 160 karakterden uzun olabilmektedir, ancak meta açıklamaya anahtar kelime girerken spam hatalarıyla karşılaşabilirsiniz. Meta açıklama içeriğiniz hakkında kısa bilgi vermeli ve anahtar kelimeleriniz en fazla 2-3 kez kullanılmalıdır.

  • Görsel Alt Etiketleri ve Başlıkları
İdeal görsel URL uzantısı
İdeal görsel URL uzantısı

İçeriğinize eklediğiniz görsellere alt etiketi veya başlık eklemeyi sıklıkla unutabilirsiniz ancak bu hata arama sonuçlarında çıkmamanıza hatta bir Google görseli olmamasına neden olabilir.

İçeriğinize görsel eklerken eklediğiniz görsellerin alakalı olduğu konu ile ilgili başlık ve başlıklar eklemeyi unutmayın, eklediğiniz başlıklar ve alt yazılar sayesinde görselleriniz arama sonuçlarında görünebilir.

  • Sayfaların Açıklamaları ve Başlıkları

Hazırladığınız sayfaların açıklamaları aynıysa, bu Google nezdinde mükerrer sayılabilir. Bunu önlemek için hazırladığınız sayfalarda kanonik etiketler veya farklı sayfa açıklamaları kullanmalısınız.

Benzer sayfa açıklamalarından kaçınmak için benzersiz sayfalar oluşturmaya ve kullanıcıların dikkatini çekmeye çalışın, benzer açıklamalardan kaçınmaya çalışın.

  • HTTP Sayfaları
SSL Sertifikası Hatası
SSL Sertifikası Hatası

Web sitenizi ilk açtığınızda sitenizin SSL sertifikası olmayabilir. Eğer SSL sertifikası olmayan sayfalar veya içerikler yayınladıysanız siteniz HTTP sayfaları içerebilir. HTTP sitelerine erişen kullanıcılar “güvenli olmayan” bir uyarıyla karşılaşır.

Bu uyarıdan kaçınmak için web siteniz için bir SSL sertifikasına sahip olmanız gerekir. Sitenizde SSL sertifikası varken HTTP hatası alıyorsanız sayfaları ayrıştırıp 301 HTTP sayfası olarak yönlendirin.

  • Site Security

Arama motoru optimizasyonu, web sitenizi arama sonuçlarının en üstüne çıkarmaktan daha fazlasıdır. Sitenizi SEO için ne kadar güçlendirirseniz de sitenizin rakip sitelerden veya diğerlerinden daha güvenli olduğundan emin olmanız gerekir.

Site güvenliğini sağlamak için yönetici panelini ve web sitesini saldırılara karşı savunmasız ve zayıf alanları optimize edin.

  • Spam Backlink

Backlink çalışması yaparken yapabileceğiniz SEO hatalarını düşünebilirsiniz, sonuçta backlinkler bir web sitesinin arama sonuçlarındaki sıralamasını belirlemede önemli bir faktördür.

Arama sonuçları ve backlink çalışması yapmak en sık yapılan SEO hatalarından biridir. Sitenize alacağınız backlinklerin kalitesi, arama sonuçlarında öne çıkabilmeniz için  sektörel backlinkler ve kaliteli backlinkler almaya çalışın.

  • Site Haritası Sorunları
Hatalı Site Haritası
Hatalı Site Haritası

Site Haritası, Googlebot’lara kılavuzluk eder. Uygun bir site haritasına sahip olmamak en büyük SEO hatalarından biridir çünkü site haritaları Googlebot’ların sitenizi taramasına yardımcı olur.

Site haritasının biçimlendirilmesi sırasında, 404 sayfanın site haritasına dahil edilmesi, site haritalarının eksik olması gibi SEO hatalarıyla da karşılaşabilirsiniz. Bu sebeple site haritasını en doğru şekilde oluşturmaya dikkat etmelisiniz.

  • Robots.txt ile İlgili Sorunlar

Robots.txt dosyası, sitenizi tarayan botlara sitenizin hangi bölümlerinin taranması ve hangi bölümlerinin taranmaması gerektiğini söylemek için kullanışlıdır.

Robots dosyasında sorun olan web siteleri çok büyük SEO hataları yaşayabilir, ilk hata bir web sitesinin indekslenmemesine örnek olarak alınabilir. Sitenizde robots.txt dosyasını düzenlerken, dosyayı Google’ın talimatlarına göre düzenleyin.

  • Dahili Bağlantı Hatası

Site içerisinde vereceğiniz sayfaların bağlantılarının kaliteli olmasına dikkat ediniz. Bir web sitesinin aynı sayfasına çok fazla bağlantı verilmesi, Google tarafından spam olarak değerlendirilebilir.

Bir web sitesinde bağlantı oluşturulurken, genellikle kullanıcıların web sitesinde gezinebilecekleri sayfalara bağlantı verilir. Link kullanımı yaparken alakasız bağlantılar vermemeye ve abartıya kaçmamaya dikkat etmelisiniz.

  • Index Sorunları

Sitenizin indexe açık olduğuna emin olunuz. Siteniz hazırlanırken noindex olarak ayarlandıysa yayına aldıktan sonra bu ayarı güncellemeniz gerekmektedir. Eğer indexe açmazsanız siteniz Google’da listelenmeyecektir.

Eğer içerikleriniz zayıf ve Google’da kolay bulunabilir ise google botları tarafından indexlenmez. Yayında olan içeriklerinizi geliştirmeniz, görselleştirmeniz gerekmektedir. Diğer içeriklerden eksiğiniz kalmaması ve rakiplerinizden daha kaliteli olması gerekmektedir.

İçeriksel SEO Hataları Nelerdir ?

  • Az kelimeli İçerik

Web siteniz için içerik hazırlarken yapmamanız gereken önemli SEO hatalarından biri de hazırladığınız içeriğin kelime sayısına dikkat etmektir.

Google, içeriğin kullanıcı için ayrıntılı ve bilgilendirici olmasını sağlar. İçeriği zayıf ve kelime sayısı düşük olan metinlerin Google için hiçbir değeri yoktur.

Bu metinler, arama sonuçlarının ilk sayfalarında yer almaz, bu nedenle içeriğinizi hazırlarken bu SEO hatalarıyla karşılaşmamaya dikkat edin.

Web siteniz için içerik hazırlarken, hazırladığınız içeriğin kullanıcıları nasıl memnun edeceğine ve konuyla ilgili olup olmadığına dikkat etmeniz gerekir.

Hazırladığınız içeriğin konusu derin değilse, zayıf içerikse, genellikle arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmıyorsa ve ne kadar backlink ya da paylaşımlarınız olursa olsun kullanıcılar içeriğinizi ziyaret etmeyecektir.

Bu da sitenizdeki hemen çıkma oranını artıran etkenlerden biri olacaktır. Zayıf içeriği optimize etmek için içeriğinizi iyice araştırın ve rakiplerinizin neler hazırladığını kontrol edin.

  • Anahtar Kelime İçeriği

Anahtar kelimeler, SEO dostu makaleler yazarken önemlidir, çünkü kullanıcıların arama sonuçlarında görünmesi için bu anahtar kelimeleri içeriğimizde kullanmamız gerekir.

Ancak içeriğinizde çok fazla anahtar kelime kullanarak, arama sonuçlarının ilk sayfalarında spam olarak algılanmasına neden olabilir.

Google’ın en sevmediği şey, içerikte yanıltıcı anahtar kelimelerin kullanılmasıdır. İçeriğinizi hazırlarken kullandığınız anahtar kelimelerin, makalenin kelime sayısı ile orantılı olduğundan emin olun.

  • H1 Başlık Hatası

İçeriğinizi hazırlarken sıklıkla başlıklar kullanıyorsunuz ancak kullandığınız başlıkların bir hiyerarşisi olması gerektiğini unutabilirsiniz.

H1 başlıkları arasında bir hiyerarşi sağlamak  her zaman kolay olmayabilir, ancak “H1” başlığını bir içerikte yalnızca bir kez kullanabilirsiniz. Birçok web sitesi, içeriğinde birden fazla H1 başlığı kullanarak Google bots siteyi taradığında hata almasına neden olur.

  • Kullanıcı dostu olmayan içerik

Siteyi ziyaret eden kişiler aradıkları soruların cevabını bulamaz ise hemen çıkacaklardır. Bu da sizin sitede kalma sürenizi düşürüp seo puanınızı aşağıya çekecektir. İçeriğiniz kaliteli ve kullanıcıya aradığı sorunun cevabını vermeli.

  • Özgün olmayan içerik, Kopya İçerik

Eğer yazılarınız başka sitelerden alıntı yapıldıysa veya kopyalandıysa o içeriğin özgün bir yazı olarak güncellenmesi gerekmektedir. Tüm siteniz bu şekilde kopya ise tüm yazıların baştan seo kurallarına ve kullanıcıların aradıklarını bulacakları şekilde yazılması gerekmektedir. Uzun bir süre bu şekilde kopya olarak kalırsa siteniz spama düşer ve Google tarafından cezalandırılırsınız.

SEO hataları nasıl tespit edilir?

Sitenizde SEO hataları olup olmadığını tespit edebilmeniz için kullanmanız gereken yardımcı araçlara ihtiyacınız var. Bu SEO araçları ile hangi hataları bulabileceğinizi sizin için listeledik;

  • Google Search Console: İçeriklerinizin index alıp almadığını kontrol edebilirsiniz. İstemediğiniz bir sayfa Google’da yayınlanıyorsa kaldırma talebinde bulabilirsiniz. Güvenlik sorunlarınız varsa yine burası üzerinden kontrol edebilirsiniz. Sitenize gelen dış bağlantıları ücretsiz olarak buradan takip edebilirsiniz. İstemediğiniz bir dış bağlantı ise Disallow tool ile bu linki engelleyebilirsiniz.
  • Pagespeed: Websiteniz eğer mobil uyumlu değilse önemli bir SEO hatası olarak sayabiliriz. Websitenizin mobil uyumluluğunu bu araç ile kontrol edebilirsiniz.
  • Plagiarism: Sitenizdeki yazılar eğer kopya ise bu bir SEO hatasıdır. Websitenizdeki yazıların özgünlüğünü bu araç ile test edebilirsiniz.
  • Screaming Frog: SEO hatası arıyorsak google dışında ilk kullanmamız gereken uygulamadır. Sitemizi bu araç ile test ettikten sonra gelen verilere göre SEO hatalarını düzeltebiliriz.
  • Ahrefs: Bu ücretli uygulamada hesabınız var ise sitenizi taradığınız zaman SEO hatalarını size gösterecektir verdiği hatalara göre aksiyon alarak çözüme ulaşırsınız.

S.S.S.

Şirketlerin Yaptığı SEO'nun Ana Hatası Nedir?

Pazarlamacıların SEO ile yaptıkları en büyük hata bir bağlantıya göre içerik belirlemeleri olur. Şirketler web siteleri için çok sayıda hatta yüzlerce anahtar kelime listeleri oluşturuyorlar. Daha sonra bu listedeki anahtar kelime bitene kadar içerik paylaşımı yapıyorlar. Ancak sürekli içerik yayınlamak etkili bir SEO taktiği olarak tek başına iş yapmayacaktır.

SEO’ya En Çok Zarar Veren Hatalar Hangileri?

Web sitelerinin en çok yaptıkları SEO hataları arasında zarar oranı en yüksek olanlar şöyledir. İçeriğinizle müşterilere ulaşamamak. Yanlış Anahtar Kelimeler için Optimizasyon. Ücretli danışmanlık hizmeti almamak. Yerel SEO çalışmalarını Unutmak. Kendi web sitenizi düzenli olarak denetlememek. Google Analytics'i düzenli olarak incelememek. Teknik SEO'yu görmezden gelmek.

Sitenizin SEO Sıralamasına Zarar Verebilecek Durumlar Nelerdir?

SEO'nuz üzerinde hangi faktörlerin olumsuz bir etkisi olabileceğini öğrenmek ister misiniz? Her web sitesi sahibi SEO hataları yapmaktan kaçınır. İşte SEO stratejinize zarar verecek bazı uygulamalar ve durumlar; düşük kaliteli bağlantılar, yinelenen içerik, dahili bağlantı değişiklikleri, telif hakkı ihlali, son Google güncellemesi ve rekabette artıştır.

Kaynaklar:

Alexander Kesler https://www.searchenginejournal.com/10-common-seo-mistakes/ Erişim Tarihi: 21 Eyl 2022, 08:04

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir