Emlak reklamı nasıl yapılır?

Emlak reklamı nasıl yapılır?

Emlak sektörü, Türkiye’nin en hareketli ve rekabeti en yüksek sektörlerinin başında yer alır. Yabancılara emlak satışının yaygınlaşması ve son yönetmelikler kapsamında verilen teşviklerle birlikte, uluslar arası bir boyutta kazanan emlak sektöründe, “Emlak reklamı nasıl yapılır?” sorusu, her geçen gün daha fazla soruluyor.

Emlak sektöründe pazarlama, kiralama ve satış olmak üzere iki ayrı anahtar üzerine kuruludur. Gayrimenkul sıfatı taşıyan taşınmazların satışı ve kiralaması üzerine kurulu faaliyetler, reklam mecrasına bağlı olarak çok yüksek gelirleri de sağlayabiliyor.

Örneğin; yerel bir emlak müşavirinin yaptığı satış ve kiralama aksiyonları ile geniş kitlelere pazarlama yapabilen bir emlak müşaviri, son derece farklı gelirler elde edebiliyor. Burada sadece aracılık değil, al-sat işlemleri de önemli gelir kaynaklarından birisi olarak tanımlanıyor.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Hizmetler Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık Hizmetler SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

Geleneksel Emlak Reklamcılığı

Büyük yapı ve emlak şirketleri, projelerin büyüklüklerine bağlı olarak, hemen her medya aracını kullanabilirler. Çok büyük ciro hacimlerinin söz konusu olduğu sektörde, reklam bütçeleri de oldukça ciddi hacimlere ulaşabiliyor.

Ancak günümüzde emlak pazarlamak istediğimiz kitlelerin, ilgi alanları ve takip ettikleri medya organlarının değişmiş olması sebebiyle, geleneksel kitle iletişim araçlarında gayrimenkul pazarlaması yapmak, yeterince fayda sağlamayabiliyor.

Özellikle son zamanlarda fiyatların marjinal şekilde artmış olması ve buna bağlı talep daralması da dikkate alındığında, yaşanan sektörel daralmanın tolere edilmesi için daha yaygın pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi gerektiği sonucuna ulaşılıyor.

Emlak veya diğer ismi ile gayrimenkul olarak ismini andığımız kıymet türleri;

Konut maksatlı apartman ve apartman dairesi, işyeri maksatlı apartman, iş hanı, villa, alışveriş merkezi, akaryakıt istasyonu, turizm tesisi, (oteller ve devre mülkler), arsa, tarla, sanayi tesisi, depo, eğitim tesisleri, rehabilitasyon tesisleri, marinalar, tersaneler ve benzeri şeklinde listelenebilir.

Toplu konut projeleri ve yeni yapılmış projeler için televizyon ve diğer yaygın medya araçlarında reklamları sık sık görürüz. Ancak diğer gayrimenkul türleri için, bu gibi bir reklamcılık modeli yoktur.

İkinci el konut veya konutların satışı için yaygın medya reklamları zaten ekonomik de olmayacaktır. Kaldı ki, artık müteahhitler ve inşaat şirketleri de projelerinin satışı için geleneksel yaygın medyayı değil, dijital medyayı tercih ederler.

Dijital Medya ile Emlak Reklamı Nasıl Yapılır?

internetten isletme tanitimi yollari

Dijital medya, tüm internet dünyasını kapsayan genel bir iletişim ortamıdır. Dijital pazarlama, bu zeminde sürdürülecek tüm reklam, tanıtım ve tutundurma faaliyetlerini kapsayan uygulamalar olarak tanımlanır.

Emlak pazarlaması noktasında da dijital medya zemininde oldukça kapsamlı araçlar kullanılabilir. Yaygın medyadan çok daha spesifik örneklemler tercih edilip, daha düşük maliyetlerle daha büyük satışlar gerçekleştirilebilir.

Google, bizim için birinci araç olarak hizmetimizdedir. Bir arama motoru olmakla birlikte, arama yapan kullanıcılara google ads reklamları da gösteren bu yapı ile aynı algoritma, sosyal medya platformlarında da kullanılır.

Bu sistem, kullanıcıların ilgi alanlarına ve son yaptıkları aramalara odaklı reklamları onlara göstererek, daha rafine örnekleme ulaşılmasını sağlar.

Yeniden Pazarlama ile Emlak Reklamı

Mobil cihazlar ve bilgi teknolojisi cihazlarının çerezleri kullanarak, kullanıcıların ilgi alanları ve son aramalarını tespit edip, onlarla ilişkili reklamları göstermesi uygulaması, yeniden pazarlama olarak tanımlanır.

Bu yöntem sayesinde, bir emlak şirketi veya bir inşaat şirketi, Google yada diğer platformlarda vereceği reklamların, inşaat veya emlak konuları ile ilgilenen kişilere gösterilmesini isteyebilir.

Bu sayede hem reklamın geri dönüş hızı daha yüksek olacak, hem de konu ile ilgili kitlenin tıklama yapması sağlanarak, daha az maliyet ortaya çıkarılacaktır.

Yeniden pazarlama, hemen her büyük platform tarafından kullanılır. Ancak reklamlar, kullanıcılar için kimi zaman itici hale gelebileceğinden, aşırı reklam yapmak yerine, yerinde ve yeterli pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmek, potansiyel müşterinin güvenini kazanmak bakımından faydalıdır.

Bizim müşterilerimize tavsiyemiz, sosyal medya reklamları ve Adwords reklamlarına çok büyük yatırımlar yapmak yerine, daha makul miktarlarda bütçeleri, dijital pazarlama etkinliklerine harcamak yönündedir.

Dijital Pazarlama ile Reklam Farkı Nedir?

Pazarlama; işletmenin, reklamı da içine alacak biçimde tüm müşteri ilişkileri ve dönüşüm faaliyetlerini düzenleyen işletme fonksiyonudur.

Tanımdan da anlaşılacağı gibi; reklam, bunun sadece bir ayağıdır. Tüm işletmecilik ekollerinin üzerinde uzlaştığı unsurlardan bir tanesi, pazarlama olmaksızın yapılacak reklamın, orta ve uzun vadede başarı sağlamayacağıdır. Zira reklamlar sadece satışa odaklanır.

Nihai satışı gerçekleştirmek için daha fazla bütçe harcar ve daha geniş kitlelere ulaşır. Pazarlama ise mevcut kitleyi, satın alma ve/veya işletmeye sadık olma yönünde motive eder. Bu da doğal olarak işletmenin fonksiyonlarında bir iyileşme ortaya çıkaracağından, uzun vadeli genel bir pozitif gelişme ortaya çıkar.

Google’ın Dijital Pazarlama Algısı

İnternette var olmanız için Google üzerinden görünür olmanız gerekir. İster emlak pazarlaması ister başka bir sektörün pazarlamasını yapın, Google arama sonuçlarında yoksanız, başarılı olmanız söz konusu dahi değildir.

Google, işletmelerin mevcut durumlarını analiz ettikten sonra, periyodik olarak ne kadar iyi pazarlama yaptıklarını irdeler.

Müşterilerin geri bildirimleri, müşteri ilişkilerinin niteliği, geri bildirimlerin değerlendirilme yüzdesi, çeşitli platformlarda müşterilerle sürdürülen ilişkiler, fiyatlama, duyuru ve güncelleme sıklığı, hakkında bahsedilme gibi unsurların tamamını bir araya getirdiği havuzda, küçük işletmelere dahi fırsat verir.

Burada amaç; işletmelerin evrensel pazarlama ilkelerine uygun hale gelmelerini teşvik etmektir.

Google'da Emlak Araması
Google’da Emlak Araması

SEO ve Emlak Pazarlaması 

Emlak sektöründe SEO veya Türkçe ismi ile arama motoru optimizasyonu, ülkemizde maalesef verimsiz kullanılır.

Kimi SEO uzmanı olduğunu iddia eden girişimlerin, Google’ı yanıltarak kısa vadeli sonuçlara ulaşma çabası, dünyanın en gelişmiş yapay zekasının gözünden kaçmaz ve bu uygulamaya tevessül eden siteler indekslerden sonsuza dek silinir.

Hatta Google, kimi durumlarda işletmelerin markalarını dahi engelleyebilir. Bu bakımdan SEO kavramını ciddiye almak ve Google’ın sizin yapmaya çalıştığı iyiliğe odaklanmak daha faydalı olacaktır.

İnternet sitenizin Google’da görünür ve daha üst sıralarda olması için Google sizden nitelikli bir işletme olmanızı, en azından bunun için çabalamanızı bekler.

Bu kapsamda, içerik bakımından güçlü, kullanıcının tatmin olacağı, hızlı yüklenen ve kolay kullanılan bir internet sitesini yayına alarak dijital medya pazarlaması yöntemi ile emlak / gayrimenkul satış işlemlerinizi dijital çağa taşıma yoluna çıkabilirsiniz. Bundan sonra ise siteniz dışında yapmanız gerekenler gündeme gelecektir.

  • Örneklem Seçimi

Hedef kitle veya örneklem seçimi, pazarlamada en önemli adımlardan bir tanesidir. Eğer tüm ülke veya dünya sathında satışı yapılacak bir ürün veya hizmetten bahsetmiyorsak ve böyle bir bütçemiz yoksa örneklemi daraltmak, en gerekli adımdır.

Emlak satışı yapmak istediğiniz alan seçimi ile işe başlamak en uygun yöntemdir. Yerel, ulusal veya uluslararası pazarlama fikrinde karar verdikten sonra,  pazarlama adımlarına geçebiliriz.

SEO stratejilerini, birden çok ülkeye satış yapmak yönünde geliştirmek mümkündür. Yabancılara emlak satmak isteyen şirket ve müşavirlerin, bu yönde pazarlama çalışmaları yapmaları gerekir ki, bu durumda, tüm organizasyon hedef ülke sayısı kadar artacaktır.

  • Hedef Kitle ile İletişim

Hedef kitlenizi seçtikten sonra, hedef kitlenize kendinizi ulaştırmanız gereklidir. Bu etapta, sosyal medya hesaplarının organik kullanımı, reklamlar, basın bültenleri, ilgili internet sitelerinden duyurular, harici sitelerde banner reklamlar, Google reklamları gibi yöntemler kullanarak, temel kitleyi kendi üzerinize çekmeniz gerekir.

Bunun devamında ise iyi müşteri ilişkileri kapsamında, tüm platformlarda yayılma stratejisine odaklanmak gerekir. Bu çalışmalarınız esnasında Google sizin farkınızda olacak ve arama motoru görünürlüğünüzü yükselterek size destek verecektir. 

Emlak reklam görselleri nasıl olmalıdır?

Emlak sektöründe görsel içerik, özellikle online reklamlar söz konusu olduğunda en önemli unsurdur. Alıcı veya kiralayan, yapının tüm hatlarını detaylı görmek ve anlamak ister. Bu nedenle emlak görsellerinde detay gösterimi son derece önemlidir. Alıcı veya kiralayıcı yanıltmadan çekici görseller hazırlamak da elbette en önemli unsurdur. Kitleyi yanıltmanız hem sizin hem de onların zararına olacak, görsel ve gerçek yapının uyuşmaması halinde her iki taraf için de bir maliyet ortaya çıkacaktır. Kaldı ki, yanıltıcı görsel aynı zamanda suçtur. Emlak görseli hazırlanırken; yapının dıştan, apartman içinde, kat koridorunda, daire girişinde ve iç holde görüntülerinin olması, alıcı için önemli bilgileri sunacaktır.

Odaların fotoğraflarının çekiminde ise mümkün olduğunca geniş açılı lensler kullanılıp, odanın bütününün görüntüye alınması, mümkünse panoramik çekimin yapılması uygun olacaktır. Ayrıca ışığı çok iyi ayarlamanız, bunun için nitelikli kameralar kullanmanız gereklidir. Eğer yapının kendine has belirleyici özellikleri var ise (manzara, cam balkon, özel tasarım gömme dolap vb.) bunları da detaylı biçimde göstermenizde fayda vardır. Tabii bu görseller dijitalde kullanılırken belli oranda sıkıştırılacaktır. Bu bakımdan resimleri olabildiğince keskin çekim yapabilen makinelerle yapmanız daha uygun olacaktır.

Emlak Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

Emlak sektörü, özellikle son yıllarda hızla büyümekte ve rekabet de giderek artmaktadır. Bu nedenle, bir emlak şirketi olarak, işinizi tanıtmak ve müşteri portföyünüzü artırmak için doğru pazarlama stratejilerini uygulamak önemlidir. Bu noktada, bir pazarlama ajansıyla çalışmak, sizin için birçok avantaj sağlayabilir.

  1. Uzmanlık ve Deneyim: Pazarlama ajansları, emlak sektöründe çalışan uzmanlar tarafından yönetilmektedir. Bu kişiler, sektör hakkında bilgi sahibi oldukları gibi, farklı müşteri ihtiyaçlarını da anlayarak, hedef kitlenizle etkili bir şekilde iletişim kurmanıza yardımcı olabilirler.
  2. Bütçe Yönetimi: Pazarlama ajansları, genellikle farklı bütçe seviyelerine uygun çözümler sunarak, işletmenizin bütçesini en iyi şekilde yönetmenize yardımcı olabilirler. İhtiyacınıza göre belirlediğiniz bütçe çerçevesinde, ajanslar size özelleştirilmiş bir pazarlama planı sunabilirler.
  3. Uygun Tasarım ve İçerik Üretimi: Emlak sektöründe, görsel ve yazılı içerikler, potansiyel müşterilerinizle iletişim kurmanız için hayati önem taşır. Bir pazarlama ajansıyla çalışarak, etkileyici tasarım ve içerikler üretebilirsiniz.

Kaynak:

https://blog.hubspot.com/sales/real-estate-marketing

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir