E-Ticaret Türleri Nelerdir?

E-Ticaret Türleri Nelerdir?

E-ticaret, internet üzerinden iş yapma eylemidir. Modeller, işletmeler arası ve işletmeden tüketiciye satışları içerir.

Bir e-ticaret iş modeli, çevrimiçi işletmenizin diğer işletmeler, bireysel tüketiciler veya devlet kurumları olsun, kime ürün veya hizmet sattığını açıklar.

İşte e-ticaret iş modellerinin ne olduğu ve hangisinin sizin için uygun olduğunu nasıl bulacağınız.

Bir iş modeli, kime ürün veya hizmet sattığınızı tanımlar. Bir e-ticaret işletmesi, tuğla ve harç operasyonu veya her ikisi için de çalışabilecek çeşitli iş modelleri vardır. Birini seçmek, e-ticaret işletmenizin kendisini pazarda konumlandırmasına ve müşterilere etkili bir şekilde ulaşmasına yardımcı olabilir.

E-Ticaret Türleri

İşte e-ticaret türleri şu şekildedir;

  • İşletmeden Tüketiciye (B2C)

İşletmeden tüketiciye veya B2C, en yaygın iş modeli türüdür ve insanların e-ticareti düşündüklerinde genellikle ne düşündükleridir. Bir B2C işletmesi, diğer işletmelere veya üreticilere değil, son kullanıcılara ürün veya hizmet satar. Çoğu perakendeci B2C işletmeleridir.

Potansiyel müşteri tabanınız çok büyük olduğundan, bir B2C işine başlamak diğer iş modellerine kıyasla daha kolay olabilir. Ancak çok sayıda müşteriyle uğraşmak, çok sayıda şikayet ve iadenin ele alınması anlamına gelebilir. Ve orada çok fazla başka satıcı varken alıcıları ek alımlar için geri gelmeye ikna etmek zor olabilir.

Birçok B2C kararı, genellikle düşük değerli küçük alımlarla ilgili olduğu için hızlı bir şekilde alınır. Yeni bir çim biçme makinesi satın almanın yeni bir gömlek satın almaktan çok daha fazla düşünmeyi gerektirdiğine katılamazsınız. Ve büyük olasılıkla, çim biçme makinelerinden çok daha sık gömlek satın alırsınız.

Başka bir deyişle, B2C klasik bir perakende ticareti temsil eder ve bir anlaşma çevrimiçi gerçekleştiğinde e-ticaretin genellikle temsil ettiği şey budur.

  • İşletmeler Arası (B2B)

B2B veya işletmeler arası, bir işletmenin başka bir işletmeye satış yaptığı bir modeldir. Örneğin, üreticilerin B2C ürünleri oluşturmak için kullandıkları hammaddeleri veya parçaları satabilirsiniz (buna B2B2C modeli denir). Veya defter tutma gibi, bireyler yerine işletmelere hitap eden bir hizmet sunabilirsiniz.

Bir B2B iş modelinin olumlu yönlerinden biri, sık sık tekrarlanan siparişler almanız veya – hizmet işletmeleri için – bir müşteriden yinelenen gelir toplamanızdır. Ancak, daha niş bir ürün sattığınız için daha küçük bir müşteri tabanına sahip olabilirsiniz. Ticari müşterileriniz ayrıca fiyatlar ve ödeme yöntemleri üzerinde pazarlık yapmak isteyebilir.

Birçok B2C kararı, genellikle düşük değerli küçük alımlarla ilgili olduğu için hızlı bir şekilde alınır. Yeni bir çim biçme makinesi satın almanın yeni bir gömlek satın almaktan çok daha fazla düşünmeyi gerektirdiğine katılamazsınız. Ve büyük olasılıkla, çim biçme makinelerinden çok daha sık gömlek satın alırsınız.

Başka bir deyişle, B2C klasik bir perakende ticareti temsil eder ve bir anlaşma çevrimiçi gerçekleştiğinde e-ticaretin genellikle temsil ettiği şey budur.

  • Tüketiciden Tüketiciye (C2C) Veya Eşler Arası (P2P)

Eşler arası satışlar genellikle e-ticaret platformları tarafından kolaylaştırılır. Bunlar, satıcıların zaten sahip oldukları veya özel perakendecilerden tedarik ettikleri ürünleri listeledikleri Poshmark, Facebook Marketplace veya eBay gibi web siteleri olabilir. P2P işletmeleri, paylaşımlı araç sürücülerinde olduğu gibi hizmet de satabilir.

Genel olarak, eşler arası e-ticaret iş modelleri, satıcıların müşterileri bulmasına yardımcı olan ancak aynı zamanda satışlarının bir yüzdesini alan bir site veya platformla çalışır. Bunlar, B2B veya B2C satışları gibi daha geleneksel olanlardan daha az istikrarlı iş modelleri olabilir.

  • İşletmeler Arası (B2G)

İşletmeler arası e-ticaret işletmeleri nadirdir. Bu model, hizmetlerini doğrudan devlete satan satıcılar içindir. Devlet sözleşmeleri için rekabet etmek için genellikle köklü bir işletme olmanız gerekir. Ancak, şirketinizin çoğunluğu renkli insanlara veya diğer demografik gereksinimleri karşılayan kişilere aitse, SBA 8a programına uygun olabilirsiniz, bu da size bir bacak verebilir.

  • Doğrudan Tüketiciye (D2C)

Doğrudan tüketiciye yönelik bir iş modeli, geleneksel bir aracıyı ortadan kaldırır. Örneğin, şilteler tarihsel olarak üreticilerden departmanlara, mobilya ve yatak mağazalarına satılmıştır; Daha sonra, bu mağazalar yatakları gerçekten üzerlerinde uyuyacak insanlara sattı. Ancak son on yılda, D2C yatak şirketleri bu ürünleri doğrudan bireysel müşterilere satmaya başlamak için e-ticaret kanallarını kullandılar.

Doğrudan tüketiciye yönelik bir iş modeli, küçük işletme pazarlamasına dayanır, çünkü müşterilerinizin ürünleriniz hakkında yeni bir şekilde bilgi edinmesi gerekecektir. Ayrıca, envanteri depolamak ve siparişlerin alıcılara zamanında gönderilmesini sağlamak için büyük olasılıkla bir gönderim merkeziyle çalışmanız gerekecektir.

Netflix gibi abonelik hizmetlerinden bahsederken D2C’yi de kastedebiliriz. Sabit bir ücret karşılığında, tüketiciler platform üzerinden yayınlanan içeriğe erişir. Ancak işletmelerin bir sebepten dolayı farklı e-ticaret türlerini birleştirebileceğinden bahsetmiştik. Aynı Netflix hibrit bir e-ticaret işidir. Bir yandan kitlesel pazar tüketicilerini hedef alarak onu bir B2C platformu haline getirirken, diğer yandan film yapımcılarına bir platform ve bütçe veriyor ve bu da onu bir B2B işi haline getiriyor. Başka bir abonelik hizmeti olan Spotify ile aynıdır. Çok yönlülük, bunları ve birçok platformu aynı şekilde sürdürülebilir ve başarılı kılar.

  • Tüketiciden İşletmeye (C2B)

Bir C2B iş modelinde, işletmeler sadece ürünlerini kullanmak için değil, aynı zamanda değer üretmek için bireysel tüketicilere güvenirler. Bir örnek, kendi içeriğini üretmeyen bir sosyal video şirketi olabilir. Bunun yerine, dijital içerik oluşturucular platforma ücretsiz olarak video yüklediğinde, şirket onlara reklam yerleştirir, kendisi için gelir elde eder ve belki de bazılarını içerik oluşturucularla paylaşır.

İş planınız bağlı kuruluş pazarlaması veya kullanıcı tarafından oluşturulan içerik içeriyorsa, bir C2B iş modelinin bazı unsurlarını içerebilir.

Birçok B2C kararı, genellikle düşük değerli küçük alımlarla ilgili olduğu için hızlı bir şekilde alınır. Yeni bir çim biçme makinesi satın almanın yeni bir gömlek satın almaktan çok daha fazla düşünmeyi gerektirdiğine katılamazsınız. Ve büyük olasılıkla, çim biçme makinelerinden çok daha sık gömlek satın alırsınız.

Başka bir deyişle, B2C klasik bir perakende ticareti temsil eder ve bir anlaşma çevrimiçi gerçekleştiğinde e-ticaretin genellikle temsil ettiği şey budur.

  • M-Ticaret

Mobil e-ticaret (m-ticaret), cep telefonları ve el cihazları gibi kablosuz teknoloji aracılığıyla mal ve hizmetlerin satın alınmasını ifade eder. M-ticaret hızla büyüyor ve tüm e-ticaret satışlarının tahmini % 73’ü bir mobil cihaz üzerinden yapılıyor. Bu, birçok insanın artık akıllı telefonlara sahip olması ve bunları her zaman kullanmaları gerçeğine bağlanabilir. Bu, çevrimiçi alışveriş yapmak için bu teknolojiden yararlanabilmeyi kolaylaştırdı.

  • İşletmeden Devlete (B2G)

Business to Government (B2G), bir işletmenin ürünlerini devlet kurumlarına pazarladığı bir e-ticaret iş modelidir. Bu e-ticaret iş modelini seçmek istiyorsanız, devlet sözleşmelerine teklif vermeniz gerekecektir. Hükümetler genellikle teklif taleplerinde bulunur ve e-ticaret işletmeleri daha sonra devlet projelerine teklif vermek zorundadır. Çoğu durumda, bir devlet kurumu e-ticaret web sitenize sipariş vermeye gelmez. Bununla birlikte, bazı yerel yönetim kurumları, ihtiyaçlarına bağlı olarak kuralın istisnalarıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir