E-Ticaret Sitesi Reklamı Nasıl Yapılır?

E-Ticaret Sitesi Reklamı Nasıl Yapılır?

E-ticaret, günümüzde global perakende hacminin yaklaşık yarısını teşkil ediyor. Covid-19 salgın sürecinde bu değer marjinal şekilde artarken, elektronik alışverişin yaygınlaşmasına da neden oldu.

Yerinden kalkmadan, çoğunlukla daha uygun fiyatlarla alışveriş; elbette herkesi cezbediyor. Bu noktada elbette sektördeki oyuncu sayısı da artarak, rekabet koşullarını ağırlaştırıyor.

Koşullar nazara alındığında, “E-Ticaret Sitesi Reklamı Nasıl Yapılır?” sorusu da elbette sıkça sorulan sorular arasına girmiş durumda.

Peki gerçekten elektronik ticaret yapılan platformlarda reklam nasıl yapılır? Kalıcı müşteri trafiği elde etmek mümkün mü? Tıklama başı para ödemeden bir müşteri trafiği elde etmek mümkün mü? Bütün bu sorulara yanıtlar arayacağız.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi12 Ay
Tek Seferlik HizmetlerWeb Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık HizmetlerSEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek HizmetlerPR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef KitleUlusal

E-Ticaret Sitesi Reklamı Gerekli midir?

e ticaret neleri kapsar

E-ticaret sitesi, açılıp yayınlandıktan sonra doğal olarak kendi kendine gelişmez. Büyük sektör oyuncularının yaygın medya araçlarını dahi yoğun biçimde kullanıyor olması, görece daha düşük siteler için bir ipucu olabilir. Evet, e-ticaret sitesi reklamı yapılmalıdır. Ancak bu hangi genlikte ve ne şekilde yapılmalıdır? 

E-ticaret sitesinin reklamlarının nasıl yapılacağı sorusunun en can alıcı noktası dönüşüm oranını hesaplayabilme durumudur. Herhangi bir site, marjinal reklam masrafları yaparak elindeki tüm ürünleri satabilir. Ancak bu marjinal harcama ekonomik veya bir başka deyişle karlı mıdır? 

Bir işletmenin yapacağı yatırımların karlılığını hesaplaması son derece önemlidir. Müşteri trafiği kimi zaman işletmecilerin gözünü boyayabilir. Ciddi bir akış ve finansal hareketin yaşandığı şartlarda hesaplar şaşabilir ve uzun vadede ciddi zararlar ediliyor olabilir.

İşte bu noktada işletmenin finans fonksiyonu ve pazarlama fonksiyonu birlikte çalışmak ve karlılığı regüle etmek durumundadır. Reklamların veya total pazarlama giderlerinin karlılığa etkilerine özenle eğilmek, uzun vadeli işletme bekası bakımından gereklidir.

Pazarlama Finansmanı Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sadece bir e-ticaret sitesi için değil, tüm işletmeler için pazarlama finansmanının tesisi ve kullanımı noktasında oldukça dikkatli olunması gerekir.

İşletmelerin bütçelerini, en verimli biçimde sarf etmeleri gerekir ki, E-Ticaret Sitesi Reklamı yapılırken bu bütçelerin parça başı küçük gibi görünen, ancak toplamda büyük rakamlara ulaşılan sonuçlar ortaya çıkabilir.

Elektronik ticaret yapan siteler, çoğunlukla doğrudan reklam harcamalarına yönelir. Google ve sosyal medya platformlarında yapılan ve tıklama başına ödeme yapılan reklamlar, anlık olarak dönüşüm kaydedilen çalışmalardır.

Ancak bir E-Ticaret Sitesi Reklamı bu şekilde sonsuza kadar yapılamaz. Sadece tıklama başı maliyeti olan reklamlar kullanmak, karlı bir yöntem olmak bir yana, uzun vadede büyük maliyetlerdir.

Bu nedenle reklam maliyetlerini optimize edebilmek için toplam pazarlama maliyetleri oluşturulup, doğrudan reklamın payının bu bütçe içerisinde küçültülerek ilerlenmesi daha doğru olacaktır.

Elbette bir E-Ticaret Sitesi Reklamı, fiziksel reklam ortamları veya konvansiyonel medya ortamlarından çok, dijital medya zemininde yapılmalıdır.

Doğrudan hedef kitlenin temas edeceği pazarlama kanalları, daha çabuk erişim ve dönüşüm elde etmek için faydalı olacaktır. Yani bir elektronik ticaret sitesinin sahibi olan firmanın, dijital pazarlamaya yönelmesi çok daha doğru bir hareket olarak tanımlanır.

E-Ticaret Sitesi Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

E-ticaret sitenizin reklamını yapmak için profesyonel pazarlama ajansı ile çalışmanın birçok avantajı vardır. Bu avantajların öne çıkanlarından bazıları şunlardır;

  • Uzmanlık: Pazarlama ajansları, dijital pazarlama konusunda uzmanlaşmış profesyonellerdir. Bu nedenle, reklam kampanyalarınızı yönetmek ve optimize etmek için en son teknikleri ve stratejileri kullanarak size yardımcı olabilirler.
  • Bütçe yönetimi: Bir pazarlama ajansıyla çalışmak, bütçenizin en iyi şekilde kullanılmasını sağlar. Ajanslar, bütçenizi en uygun şekilde kullanmak için reklam kampanyalarınızı optimize edebilir ve yönetebilir.
  • Pazar araştırması: Pazarlama ajansları, hedef kitlenizin davranışları ve ilgi alanları hakkında ayrıntılı bilgi toplayabilir. Bu, reklam kampanyalarınızın hedef kitleniz üzerinde daha etkili olmasına yardımcı olur.

Dijital Pazarlama ile E-Ticaret Sitesi Reklamı Nasıl Yapılır?

Dijital pazarlama, pazarlamanın evrensel ilkelerini kullanarak, internet ortamında yapılan pazarlama faaliyetlerinin bütünüdür.

Günümüzde fiziksel işletmelerin dahi yaygın biçimde kullandığı bu pazarlama aksiyonlarının getiri oranı, geleneksel araçlara göre çok daha düşüktür. Bunun başlıca sebebi, bu pazarlama türünde çok geniş kitlelere erişebilir olmak, bunun yanında maliyetlerin geleceksel araçlara göre çok daha düşük olması gelir.

Maliyetler geleneksel araçlara düşüktür denirken, burada yapılacak pazarlama çalışmalarının ucuz olduğu sonucuna varılmamalıdır.

Ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin büyüklüğü ve dönüşüm miktarına göre, yapacağınız yatırım değişecektir. Ancak yine de satış başına pazarlama maliyetlerinin geleneksel araçlardan çok daha düşük olacağı sonucu kolaylıkla çıkarılabilir.

Avantajları ile öne çıkan dijital pazarlama faaliyetlerinin yapılış biçimi ise sonucuna doğrudan etki edecektir. Reklamın iyisi kötüsü olmaz kavramı günümüzde neredeyse hiçbir anlam ifade etmemekte, dijitalde yapılan her eylem, izleri silinmeyecek biçimde işletmenin siciline yazılacaktır.

Özellikle internet sitelerinin arama motorları nezdinde konumlarını etkileyecek teknik uygulamalar, arama motoru indekslerinden silinmeye kadar ulaşan ciddi sonuçlar doğurabilir.

Bu nedenle, işletmenizi ve sitenizi Current Works gibi, sektörde uzmanlığı ve deneyimi olan ve çok daha önemlisi sorumluluk alan firmalara bırakmanız, dijital pazarlama faaliyetlerinizin geleceği açısından büyük öneme sahiptir.

Biz işletmenizi pazarlama ilkelerini modern teknolojilerle doğru biçimde bir araya getirdiğimiz dijital pazarlama etkinlikleri ile büyütüyor ve gelecekte bu faydaların sürmesini sağlayacak teknikler geliştiriyoruz. 

Current Works olarak siteniz ve firmanız ile ilgili pazarlama etkinliklerimiz aşağıdaki şekildedir:

  • Sitenizin SEO Parametrelerinin Geliştirilmesi

Pek çok internet sitesi yazılımı artık SEO uyumlu biçimde hazırlanır. Ancak site sahiplerinin uyumluluk modu bulunan sitelerin gerekli verilerinin girişini yapmak durumundadır.

Meta verileri ve açıklama bilgileri gibi kısımların uyarlamalarının doğru yapılması ve sunucu teknik fonksiyonlarının iyileştirilmesi, Google ve diğer arama motorlarının sitenizi daha üst sıralarda listelemesini sağlayan özelliklerdir.

Pek çok e-ticaret sitesi sahibi, tedarikçilerden aldıkları XML verilerini olduğu gibi kullanır. Oysa bu durum, sitenizin Google tarafından farklı görülmemesine yol açan bir hatadır.

Sitenizde özgün ürün açıklamaları ve mümkünse görsellerin bulunması, sizi diğer sitelerin birkaç adım önüne geçirir. Sitenizi ele almaya başladıktan sonra bizim de atacağımız ilk adım bu olacaktır.

  • Alışveriş İndekslerine Kayıt ve Listeleme

Pazaryeri platformları ve Google Alışveriş gibi zeminlerde ürünlerinizin yer alması, satış hacminizi ciddi şekilde arttırır. Bu zeminlerde yer almanız halinde, hem Google nezdinde daha yüksek SEO skoruna sahip olur, hem de doğrudan dönüşüm elde edebilirsiniz.

  • Sosyal Medyada Yer Alma

Sitenizin ismi ile oluşturulacak sosyal medya hesapları kullanılarak, geniş kitlelere erişmeniz sağlanabilir. Bunun için profesyonel bir sosyal medya ekibi ile çalışmanız son derece önemlidir. Sosyal medya etkinlikleri düzenli olarak yönetilmesi gereken faaliyetlerdir.

Paylaşım frekansı ve kitle edinme çalışmalarının kesintisiz devam etmesi gerekir ki, bunu ancak profesyonel ekipler yapabilir.

  • Marka Bilinirliği Oluşturma

Google SEO etkinlikleri içerisinde önemli bir yeri olan marka değeri oluşturma işlemleri, E-Ticaret Sitesi pazarlaması yaparken de büyük öneme sahiptir. Siteniz hakkında, siteniz dışında yapılacak her paylaşım veya yorum, sitenizin hem bilinirliğini, hem de SEO değerini yükseltir. 

  • Müşteri İlişkilerine Önem Verme

Size gelen postaları ve sitenizde yada dışarıda yapılan yorumları özenle takip edin. Müşterilerinizle kuracağınız temas, marka bilinirliğini arttırırken, müşteri bağlılığı sağlar. Sosyal medya ve diğer ortamlarda özel mesajlara hızlı cevap vermek de bunun bileşenlerinden bir tanesidir.

  • Yorumları ve Puanlamayı Teşvik Etme

Sitenizde satışını yaptığınız ürünlerin yorum ve puanlama özelliği olmasına dikkat edin.  Müşterilerinizin buradan sorular sormasını ve ürünleri yorumlamasını teşvik edin.

  • Video Paylaşım Sitelerinde Yer Alma

Siteniz ve ürünlerinizle ilgili tanıtım videoları oluşturup, Youtube gibi paylaşım platformlarında paylaşım yapın. Buradaki izleme ve yorumlar da marka bilinirliğinize etki edecektir.

  • Influencer Reklamları Kullanma

Tanınmış kişilerin sitenizi kendi hesaplarında paylaşmasını sağlayın ve mümkünse büyük sitelerin sizi refere etmesini teşvik edin.

E-Ticaret Sitesi Reklamı ve pazarlaması yapmak noktasında profesyonel destek almanız faydanıza olacaktır. Bize bu konuda hizmet almak için dilediğiniz zaman ulaşabilir, satış hacminizi arttırıp, makul maliyetlerle pazarlama faaliyetleri sürdürebilirsiniz.

Kaynak:

https://www.bigcommerce.com/articles/offline-to-online/promote-online-store

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir