E-Ticaret Seo Nedir, Teknikleri Nelerdir?

E-Ticaret SEO Nedir, Teknikleri Nelerdir?

E-ticaret arama motoru optimizasyonu, web sitenizin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasını sağlayan bir dizi optimizasyon tekniğidir. E-ticaret için SEO, daha alakalı arama sonuçlarında görünmenizi sağlar. Bu da mağazanızı çevrimiçi olarak büyütmek için daha fazla trafik, potansiyel müşteri ve satış elde etmenizi sağlar.

Kullanıcıların %44’ü online alışveriş yolculuğuna bir Google araması ile başlıyor. E-ticaret sitelerine gelen tüm trafiğin % 37,5’i arama motorlarından geliyor. E-ticaret siparişlerinin % 23,6’sı doğrudan organik trafiğe bağlıdır.

E-ticaret işletmeleri, arama motoru optimizasyonu (SEO) söz konusu olduğunda bazı zorluklar yaşayabilir. Düzinelerce veya potansiyel olarak binlerce ürün sayfasını sıralamak amacıyla birçok e-ticaret mağazası sahibi yinelenen içerik sorunları, kırık bağlantılar, zayıf kullanıcı deneyimi ve daha fazla sorunla karşı karşıya kalabilir. Bu nedenle e ticaret SEO çalışmalarında profesyonel destek almanız gerekir.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 3. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi Minimum 12 Ay
Raporlama Aylık
SEO Stratejisi White Hat SEO
Garanti Yükselme Garantisi Veriyoruz
İçerik Üretimi Ajans Sorumluluğunda
Görsel Tasarım Ajans Sorumluluğunda
Fotoğraf ve Video Çekimi Müşteri Sorumluluğunda

E-Ticaret SEO Nedir?

E-ticaret SEO, çevrimiçi olarak hizmet veren mağazanızı arama motoru sonuçlarında daha görünür kılacak çalışmalardır. İnsanlar sattığınız ürünleri internette aradığı için daha fazla trafik elde etmek adına arama motorlarında üst sıralarda olmalısınız.

Ücretli aramadan trafik çekme şansınız olur ama SEO çok daha uygun maliyetli bir stratejidir. Ayrıca reklam engelleyiciler ve reklamlara önem vermeyen kullanıcılar ücretli aramanın etkinliğini azaltabilir. Bu nedenle de arama motoru optimizasyonu yapmanız önemlidir.

E-ticaret SEO genellikle başlıklarınızı, ürün açıklamalarınızı, meta verilerinizi, dahili bağlantı yapınızı ve arama ve kullanıcı deneyimi için yaptığınız optimizasyonu çalışmalar bütünüdür. Sattığınız her ürün, arama motorlarından trafik çekmek için oluşturulmuş özel bir sayfaya sahip olmalıdır.

Web sitenizde bazı ürün odaklı olmayan sayfalar da var;

  • Anasayfa
  • Hakkında sayfası
  • S.S.S. sayfası
  • Blog makaleleri
  • Yardım yanıtları
  • İletişim sayfası
  • Referanslar sayfası

Bu sayfalar ve alakalı anahtar kelimeler için bir anahtar kelime listesi oluşturmalısınız. Ubersuggest gibi araçlar uzun kuyruklu bir anahtar kelimeyi aramayı ve onunla iyi giden semantik anahtar kelimeler bulmanızı sağlar.

E-Ticaret İçin SEO Çalışması Neden Önemlidir?

Kaynak:
İl bazında ortalama E-ticaret harcamaları Kaynak eticaret.gov.tr 

Tüketiciler bir ürün veya hizmet ihtiyaç duyuyorsa ilk adımları ne olur? Birçoğu Google aramaları yapar. Bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olacak seçenekler, ipuçları, karşılaştırmalar ve diğer bilgileri arıyorlar.

Web siteniz SERP’lerde görünmüyorsa, nitelikli ve ilgilenen e-ticaret müşterilerine erişimi kaybedersiniz. Ürünlerinizin web’de bir alanı olabilir, ancak bulunabilir yani erişilebilir olmalıdır.

E-ticaret SEO’sunun devreye girdiği yer burasıdır. Reklamlar için ödeme yapmadan hedef kitlenize ulaşmanın etkili bir yoludur. İnsanları web sitenizi ziyaret ettiğinde öncelikle ürünlerinizi, ilgi çeken içeriklerinizi ve harekete geçirici mesajlarınızı görerek bir karar verirler.

Web sitenizi yalnızca insanlar için optimize ederseniz tam yarar göremezsiniz. E-ticaret için SEO en önemli nokta web sitenize potansiyel müşterileri çekmek ve onları ürünlerinizi satın almaya ikna etmektir.

Trafik Arttırmak İçin E-Ticaret SEO Nasıl Yapılır?

E ticaret faaliyeti gösteren işletmeler mutlaka SEO’ya yatırım yapmalıdır. Ülkemizde henüz işletmelerin önemli bir bölümü reklamlar üzerinden bütçe oluşturuyor ya da hiç yatırım yapmıyor ve sadece sosyal medya üzerinden müşteri çekmeye çalışıyor.

Bu durumda e-ticarette SEO çalışmalarının yapılması işletmelere birçok avantaj sağlamaktadır. Bu avantajları aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz:

  • İnsanların Markanızı Keşfetmesine Yardımcı Olursunuz

Birisi markanıza aşina değilse e-ticaret SEO, markanızı keşfetmelerine yardımcı olmak için harika bir yoldur. Daha fazla arama sonuçlarında görünürsünüz, bu da daha fazla kişinin markanızı keşfetmesine yardımcı olur.

Daha fazla insanın ürünlerinizi bulmasına yardımcı olursunuz. İnsanlar aktif olarak işletmenizin sunduğu ürünleri arar. E-ticaret SEO’suna yatırım yaparak, ürün görünürlüğünü ve marka bilinirliğini artırmaya yardımcı olursunuz.

  • Hedef Kitleniz İçin Daha İyi Bir Deneyim Sağlarsınız

E-ticaret SEO’suna yatırım yapmak, kitleniz için daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanızı sağlar. Sitenizi arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alacak şekilde optimize etmeniz gerekir. Bu da kitlenize daha iyi bir deneyim sunmanıza yardımcı olur. Daha olumlu bir kullanıcı deneyimi, olumlu marka ilişkisine ve satışların artmasına yol açar.

  • Satışları Artırırsınız

Potansiyel müşteriler ürünlerinizi aramada bulduğunda onları kontrol etmek ve kendilerine uygun olup olmadığını görmek için zaman ayırırlar. Alakalı arama sonuçlarında sıralama yaparak işletmeniz için satışa dönüşme olasılığı daha yüksek olan potansiyel müşterileri çekersiniz.

E-Ticaret Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması, bir e-ticaret SEO kampanyasında kritik ilk adımdır.

Bu kısmı yanlış yaparsanız;

  • Sıralamak için çok zor anahtar kelimeleri hedefleyeceksiniz ve birinci sayfaya ulaşamayacaksınız.
  • Trafik toplamayan veya müşterilerin satın almasına neden olmayan anahtar kelimeler için sıralama yaparsınız.

Bu nedenle e-ticaret anahtar kelime araştırması çok önemlidir. Bu süreçte kolay sıralama almak için iyi arama hacmine sahip ve yüksek dönüşüm oranlarına sahip anahtar kelimeleri hedeflemeniz gerekiyor.

  • Doğru Anahtar Kelimeleri Seçip Seçmediğinizi Belirleyin

Ahrefs gibi bir araç kullanmadığınız sürece seçtiğiniz kelime öbekleri için anahtar kelime verileriniz olmayacaktır. Hangi anahtar kelimelerin kullanılacağını bilmek için anahtar kelime zorluğunu, arama hacmini ve alıcı niyetini belirlemeniz gerekir.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanarak alıcının amacını belirlemek için kaba arama hacmi ve TBM’yi bulabilirsiniz. Ancak, size anahtar kelime zorluğu (KD) veya yayılma konusunda bilgi vermez.

  • Anahtar Kelime Araştırması İçin Amazon’u Kullanın

Amazon, yüksek alıcı amaçlı anahtar kelimelerin altın madenidir. Çünkü insanlar genellikle Amazon’da bir şey satın alma niyetiyle arama yaparlar.

Amazon ile anahtar kelimeler bulmak için ana anahtar kelimenizi yazmalısınız. Ardından Amazon otomatik doldurma önerilerini sunacak. Bunların hepsi anahtar kelime fikirleridir. Daha sonra saklamak üzere bir Google e-tablosuna koyun.

Tahmin edebileceğiniz gibi, yüzlerce veya binlerce ürününüz varsa, bu uzun zaman alabilir. Amazon Anahtar Kelime Aracı’nın devreye girdiği yer burasıdır.

Bu araç, yazdığınız herhangi bir anahtar kelime için Amazon’un otomatik doldurma önerilerini otomatik olarak önerir. Her arama yaptığınızda, tüm anahtar kelimeleri işaretleyin ve listenize ekleyin. Ardından “Seçilen Anahtar Kelimeleri İndir” düğmesini kullanarak bu listeyi bir CSV dosyasına indirin.

  • Rakip Araştırması Yoluyla Anahtar Kelimeler Bulun

Arama sonuçlarında sizden daha üst sıralarda yer alan rakipleriniz varsa anahtar kelime fikirleri almak için sitelerini kullanabilirsiniz. İlk olarak anahtar kelimenizi Google’a yazın, bir rakip seçin ve potansiyel anahtar kelimeler için kategori ve ürün sayfalarını tarayın.

Rakiplerinizle aynı anahtar kelimeyi körü körüne kullanmamanız gerektiğini bilmelisiniz. Çünkü alan adı otoritesi gibi başka faktörler nedeniyle sizi geride bırakabilirler.

Google’ın sitenizi taramasına ve dizine eklemesine yardımcı olan gelişmiş bir gezinme işlevi olan içerik haritalarını göz önünde bulundurmak da iyi bir stratejidir. Sitenizi Google’a girerek içerik haritalarını doğru şekilde ayarlayıp ayarlamadığınızı anlayabilirsiniz. “yoursite.com -> kategori -> alt kategori” ifadesini görürseniz içerik kırıntıları ayarlamış olursunuz.

  • Anahtar Kelime Fırsatları bulmanıza Yardımcı Olması İçin Ahrefs’i Kullanın

Ahrefs çok yönlü, fantastik bir SEO aracıdır. Anahtar kelime araştırması, rekabetçi araştırma, geri bağlantılar oluşturma ve çok daha fazlası için kullanabilirsiniz.

Kullanımı kolay sistemi sayesinde, sitenizdeki ve rakiplerinizdeki anahtar kelime sıralamalarının yerleşik raporlarını görüntüleyebilirsiniz. Böylece nasıl sıralandığınızı ve nerede iyileştirmeler yapabileceğinizi görebilirsiniz.

E-Ticaret Ürün Sayfası için Teknikler

Ürün ve kategori sayfaları e ticaret siteleri en önemli sayfalardır. Bir kullanıcı Google’da bulursa bu kategorideki tüm ürünlerinize hemen erişebilir.

Bu sayfaları düzgün bir şekilde optimize etmek için hedef anahtar kelimenizi aşağıdaki alanlarda geçirmeniz çok önemlidir;

  • URL’de Mutlaka Geçmelidir

Birincil anahtar kelimenizi URL’ye yerleştirmek, arama sıralamalarını iyileştirmenin basit ama etkili bir yoludur. Bunu yaparsanız özellikle daha rekabetçi sektörlerde rekabet eden web siteleri büyük avantaj elde eder. Çünkü optimize edilmiş URL’ler, daha fazla trafik çekmek için rakiplerinize üstünlük sağlamanın ekstra bir yoludur.

Ayrıca URL’leri kategori sayfası sıralamalarınız için en uygun anahtar kelimeye göre özelleştirebilirsiniz.

  • Heading Başlık Etiketlerinde Yer Verin

Sayfa başlığı etiketi veya H1 etiketi, anahtar kelimeyi mümkün olduğunca başa yakın tutmalıdır. Bu hamle sayfanın odak noktasını tanıtmak ve başlık etiketi için organik olarak sıralamanıza yardımcı olmak için çalışır.

  • İçeriklerinizin Girişinde Yer Verin

İçerik girişi, işlerin biraz daha zorlaştığı yerdir. Çoğu kategori sayfası, bir giriş yapmadan doğrudan ürünlere ulaşır ve bu da Google tarafından sevilen bir durum değildir.

Anahtar kelimenizin en az 2-3 kez dahil edildiği en az 300 kelimelik bir girişi hedeflemek en iyisi olacaktır.

  • Resim Alternatif Metninde Bulunsun

Google resimleri okuyamadığından resmin ne olduğunu ve ne içerdiğini bilmek için alternatif metne güvenir.

Resim alternatif metni, anahtar kelimenizi sayfaya eklemek için size başka bir fırsat verebilir ve Google görsel sonuçlarında görünme konusunda etkili olarak SEO’nuza katkı sağlar.

  • Meta Etiketlerinde Etkisi Hala Var

Anahtar kelimenizi meta etiketlerine dahil etmenin sıralamaları doğrudan etkilediği açıklanmamış olsa da sıralamaları iyileştirdiği gösterilen tıklama oranını (TO) artırabilir.

Bunun nedeni, ana anahtar kelimenizi meta açıklama ve açıklama etiketlerine eklediğinizde, Google’ın arama sonuçlarında bunu öne çıkarmasıdır:

Tüm kategori sayfalarınız için bunu yapın ve ardından ürün sayfalarınızda da uygulayın.

İçerik Pazarlaması

İçerik, modern bir pazarlama stratejisinin giderek daha önemli bir parçası haline geliyor. Aslında, Oberlo tarafından yapılan bir araştırmaya göre:

  • Pazarlama karar vericilerinin % 96’sı, içerik pazarlamasının markaları için etkili olduğunu söylüyor.
  • Pazarlamacıların yarısından fazlası, içeriklerinin başarısını ölçmek için organik trafik kullanıyor.
  • Pazarlamacıların % 70’i aktif olarak içerik pazarlamasına yatırım yapıyor.

Kaliteli içerik, e-ticaret mağazanızın daha fazla anahtar kelime için sıralanması ve geri bağlantılar oluşturması için en kolay yollardan biridir. Ürün ve kategori sayfalarının bu kadar çok anahtar kelime için sıralanabildiğini düşünen ve gelecek trafiği hayal edin.

İçerik pazarlaması ile sektörünüzle ilgili hem kısa hem de uzun kuyruklu anahtar kelimeler için sıralama yapabilirsiniz. İçerik pazarlaması, trafiğinizi ve nihayetinde satışlarınızı artırabilir ve alan adı otoritenizi geliştirmek için sitenize bağlantılar oluşturmanızı kolaylaştırabilir.

Teknik SEO

SEO süreci sadece anahtar kelimelerle ilgili değildir. Bir web sitesinin ince detaylarıyla ilgilenen teknik bir taraf da vardır. SEO temizliği veya e-ticaret SEO denetimleri gerçekleştirirken, sitenizin aşağıdaki yönlerini gözden geçirmek ve anlamak çok önemlidir:

  • Web Sitesi Mimarisi
Örnek Web Site Mimarisi
Örnek Site Mimarisi

E-ticaret site mimarisi veya yapısı öncelikle gezinme, kategori sayfaları ve ürün sayfalarınızı nasıl ayarladığınızdır. Temel olarak potansiyel müşterilerin önünde en iyi, en alakalı içeriği elde etmek ve onu bulmak için tıklamaları gereken süreyi azaltmakla ilgilidir.

Harika site yapısı için “Üç Altın Kural” vardır:

Basit ve ölçeklenebilir hale getirin.

Hiçbir sayfa başka bir sayfadan üçten fazla tıklama almamalıdır.

Son derece alakalı sayfa URL’leri ve alt dizinleri oluşturmak için anahtar kelime araştırmasını kullanın.

  • Sayfa Hızı

Site hızı, sitenizin sıralama ve kullanıcı deneyimi için çok önemlidir. Radware’den yapılan bir araştırmaya göre, ABD’deki çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 51’i, bir site çok yavaşsa, bir satın alma işlemini tamamlamayacaklarını iddia etti.

Sitenizin hızını artırmak için neler yapabileceğiniz hakkında fikir edinmek için Google’ın PageSpeed Insights Aracı’na gidin ve URL’nizi ekleyin. Google, Mobil ve Masaüstünde sizi 1’den 100’e kadar puanlayacak ve yükleme sürelerinizi hızlandırmak için size adımlar verecektir.

  • Yönlendirme

Yönlendirmeler, kullanıcıları ve arama motorlarını başlangıçta istenenden farklı bir URL’ye göndermenin bir yoludur.

Yönlendirmeler SEO’nuzu etkileyecektir ancak iyi veya kötü bir şey olup olmadığı birden fazla faktör tarafından belirlenir. Arama motorları genellikle onları tanımlamak için benzersiz URL’lere güvenir. Google, sayfayı ve yönlendirmeyi incelediğinde, yeni sayfa ile orijinal sayfanın anahtar kelimesi arasındaki alaka düzeyini belirlemeye çalışır.

Eski URL ile yeniden yönlendirilen URL arasında bir bağlantı olduğundan emin olun aksi takdirde SEO sıralamalarınızı kaybedebilirsiniz.

  • Dahili Bağlantı

Ürün kategorisi sayfalarındaki dahili bağlantı, kullanıcıları ve arama yapanları web sitenizdeki bir sayfadan diğerine yönlendirmeye yardımcı olabilir ve bir SEO Stratejisinin en çok göz ardı edilen bölümlerinden biridir.

Sayfalarınıza dahili bağlantılar yerleştirerek, web sitenizde bir ekosistem oluşturuyor, okuyucuları sayfalarınızda tutuyor ve katılım veya dönüşüm olasılığınızı artırıyorsunuz.

  • HTTP’ler

URL’lerinizin her birinin anahtar kelimeler göz önünde bulundurularak tasarlandığından emin olun. URL’ler genellikle otomatik olarak oluşturulur ve birçok pazarlamacı başka bir sayfaya geçmeden önce olduğu gibi bırakır. Bu bir hata ve potansiyel bir fırsatın kaybedilmesidir. Her URL’yi sayfanın kendisinin bir uzantısı olarak hazırlayarak, sıralamalarınızı ve SEO yeteneklerinizi artırabilirsiniz.

  • Mobil Uyum

2021’in sonunda, Google aramalarının % 60’ından fazlası bir mobil cihazda gerçekleştirildi. Bunu akılda tutarak, web sitenizin sadece mobil uyumlu değil, aynı zamanda mobil duyarlı olmasını sağlamanın SEO stratejinizin başarısı için kritik öneme sahip olduğu açıktır.

  • İçerik Üretimini Düzenli Hale Getirin

Google, yinelenen içeriği aktif olarak sevmez ve çok fazla gereksiz sayfası olan siteleri cezalandırır. İçerik veya kategori sayfaları oluştururken bunların benzersiz olduğundan ve kendilerini sitenizin geri kalanından ayırabildiğinden emin olun.

  • Hreflang Etiketi

Hreflang, bir web sayfasının dilini ve coğrafi hedeflemesini tanımlamak için kullanılan bir HTML özelliğidir.

SEO stratejiniz açısından, Hreflang, aynı sayfanın alternatif dillerde birden fazla sürümüne sahipseniz, Google’da onları ayırmaya yardımcı olabilir. Dünyanın dört bir yanındaki farklı kitlelere ulaşmaya çalıştığınız için cezalandırılmak istemiyorsanız optimizasyonu doğru yapmalısınız.

Standart URL’ler veya etiketler, Google’a bir URL’nin hangi sürümünün arama sonuçlarında görünmesini istediğinizi söyleyerek web sitenize yardımcı olur. Benzer konu veya sayfalarda, anahtar kelimeler birkaç farklı URL’de görünebilir. Ana sayfanın etiketlenmesi olmadan, Google’ın gereksiz arama terimlerine dayanarak sizi cezalandıracağı için SEO sonuçlarınız zarar görebilir.

  • Site Haritası

Site haritası sitenizdeki sayfalar, videolar veya diğer dosyalar hakkında bilgi sağlayan bir dosyadır. Temel olarak, site haritası Google’a sitenizdeki hangi sayfaların önemli olduğunu söylemek için çalışır ve sitenizi daha verimli bir şekilde taramalarını sağlar.

Site Haritaları, SEO stratejinizin küçümsenmiş ancak hayati bir parçasıdır. Arama motorlarına nereye bakacaklarını söyleyerek, potansiyel okuyucuları ve görüntüleyenleri belirli sayfalara taşımak için çalışabilir. Böylece sitenizin sıralamalarını yükseltebilir ve site trafiğini arttırmanıza yardımcı olabilir.

Backlink Stratejileri

Google’ın her şeyden çok önemsediği iki sıralama faktörü vardır:

  • İçerik
  • Bağlantı

Yüksek alan adı otoritesine sahip diğer web sitelerinden web sitenize yapılan geri bağlantılar, sıralamanızı neredeyse diğer tüm sıralama faktörlerinden daha fazla artırabilir.

Sayfa dışı SEO olarak kabul edildiklerinden, web sitenize ince ayar yapmaktan biraz daha karmaşık ve zaman alıcıdır. Bu bağlantıları edinmek için diğer blogcular ve perakendecilerle işbirliği yapmanız gerekir.

Aşağıdaki beş benzersiz bağlantı kurma fırsatı e ticaret siteniz için büyük avantajlar sağlayacaktır.

  • Kaynak Sayfası Bağlantı Oluşturma

Kaynak sayfaları, sektörünüzle ilgili kaynakların ve bilgileri olduğu sayfalardır.

Genellikle bir blog yazısı veya hatta basit, statik bir sayfa olarak çeşitli biçimlerde olabilirler. Statik sayfalar bir blog ile aynı yetkiyi sağlamasa da genellikle üretilmesi çok daha kolaydır ve sıralamanızı yükseltmenize yardımcı olabilir.

Kaynak sayfalarını bulmak için Google’da “inurl:resources + X” (X ürününüz, konunuz veya sektörünüzdür) yeterlidir. Gelecek vaat eden bir sayfa bulduğunuzda, URL’yi ve sitenin iletişim bilgilerini bir e-tabloya ekleyin.

İyi bir potansiyel müşteri listeniz olduğunda, onlara bir e-posta göndermenin zamanı geldi. Her e-postayı otomatik görünmeyecek şekilde özelleştirdiğinizden emin olun.

  • Etkileyicilerle Ortaklık Kurmak

Etkileyiciler, sektörünüzdeki büyük bir takipçi kitlesine ve/veya yüksek alan adı otoritesine sahip bir web sitesine sahip olsa da sizinle doğrudan rekabet etmeyen kişilerdir.

Bu aynı sosyal medyadaki influencer marketing terimine benzer. Bununla birlikte SEO için etkileyicilerle ortaklık kurmak biraz farklıdır.

Ürününüzü sosyal medyada paylaşmak için bir etkileyiciye ödeme yapmak yerine, amaç etkileyicilerin sitelerinden web sitenize ziyaretçi çekmektir. Bu, ürün açıklamalarını içeren bir blog yazısı veya sitelerindeki mevcut bir sayfadan bir bağlantı olabilir.

  • Kırık Bağlantı İnşası

Kırık bağlantı kurma, en etkili ve kolay bağlantı kurma taktiklerinden biridir.

Kırık bağlantılar için sektörünüzdeki web sitelerini aramak için Bağlantımı Kontrol Et gibi bir tarayıcı uzantısı kullanarak çalışır. Konunuzun etrafında çift whammy veya blog gönderileri için kaynak sayfalarını kontrol edebilirsiniz.

Kırık bağlantılar kırmızı renkle vurgulanmış olarak görünür ve tespit edilmesi kolaydır. Bir sitede bir tane bulduğunuzda, sorunu çözmeyi ummak için sahibine e-posta gönderebilirsiniz.

  • Rakibin Bağlantılarını Çalmak

Aynı anda rekabeti zorlarken sıralamanızı nasıl yükseltmek istersiniz?

Ahrefs gibi bir araç kullanmak, rakibinizin anahtar kelimelerini görüntülemenize ve tüm bağlantılarını nereden aldıklarını öğrenmenize ve bunları kendiniz için uygun hale getirmeye çalışmanıza olanak tanır.

Bunun nasıl yapılacağı aşağıda açıklanmıştır:

  • URL’lerini site gezginine ekleyin.
  • Sol taraftaki “geri bağlantılar” sekmesine tıklayın.
  • “Alan başına bir bağlantı” ve bağlantı türü “Dofollow” ile filtreleyin (Dofollow bağlantıları Google’a bunları takip etmesini söyler, nofollow bağlantıları Google’a bunları takip etmemesini söyler).

Bununla, rakiplerinizin bağlantılarını tam olarak nereden aldığını ve hangi sayfaları aldığını görebilirsiniz.

  • Misafir Gönderimi

Bloglar veya makalelerle konuk göndermek, bağlantılar oluşturmak için harika bir yoldur. Sitenizin endüstri uzmanları ve siteleriyle ilişkiler kurmasına yardımcı olurken, kendi sitenizin görünürlüğünü artırmak için uzmanlıklarını ve okuyucularını kullanır.

Konuk gönderimi, SEO anahtar kelime sıralamalarınızı artırmak için sitenize ve sitenizden yüksek kaliteli bağlantılar elde etmenizi de sağlayabilir.

E-Ticaret SEO Stratejisi

Şimdi e-ticaret için arama motoru optimizasyonunun konusunda bilgi vereceğiz. Aşağıda, mağazanızı optimize etmek, Google’da daha üst sıralarda yer almak ve web siteniz üzerinden daha fazla satış yapmak için 10 etkili strateji öğreneceksiniz.

  • E-ticaret Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Her başarılı SEO stratejisinin temelinde anahtar kelime araştırması vardır. Anahtar kelime araştırması, hedef kitlenizin sizinki gibi işletmeleri ve ürünleri bulmak için kullandığı arama terimlerini belirlemek için yapılır.

SEMrush.com veya Google Anahtar Kelime Planlayıcı‘da işletmenizle alakalı anahtar kelimeleri araştırabilirsiniz. Bunu yaparken, şu üç faktörü göz önünde bulundurmak isteyeceksiniz:

  • Arama hacmi: Bu anahtar kelime için aylık olarak kaç arama yapılır. Bunun konuma ve dile göre değişebileceğini unutmayın.
  • Anahtar kelime zorluğu: Bir anahtar kelimenin aramada sıralanmasının ne kadar zor olacağı, bu anahtar kelime için zaten kaç tane güçlü alan adının sıralandığına bağlı olacağına bakmalısınız.
  • İlgililik: Anahtar kelimenin işletmeniz için ne kadar geçerli olduğu ve kullanıcının ne aradığıdır

Bu strateji mevcut sayfalarınızın (web sayfaları, kategori sayfaları, ürün sayfaları vb.) anahtar kelime stoğunu almak ve hangi arama teriminin bu sayfaya en iyi şekilde uygulanacağını bulmanızı sağlar. Daha sonra bu terimi anahtar kelime araştırma aracınızda arayabilir, arama hacmini ve zorluğunu doğrulayabilir ve ardından işletmenizle alakalı olup olmadığına karar verebilirsiniz.

Google E-Tablolar gibi bir e-tablo kullanmak, tüm web sitenizin URL’lerini çekmenizi, anahtar kelimeleri her sayfaya eşlemenizi ve anahtar kelime araştırmanızı düzenlemenizi kolaylaştırabilir.

  • Kullanıcı Dostu Bir E-ticaret Web Sitesi Geliştirin

İlgi çekici, kullanıcı dostu bir web sitesi deneyimi oluşturmak bir işletme için önemlidir. Çok sayıda sayfa düzenlemeniz gerekeceğini düşünürken müşterilerin ürünlerinizi bulmasını ve satın almasını kolaylaştırmak için basit bir gezinme, net dahili bağlantılar ve simgeler ve etkileşimli sayfalara sahip bir siteniz olmalıdır.

Web sitenizi optimize etmek için Current Works ekibiyle çalışmayı düşünün. Sitenizin tüm kullanıcılar için kolay olmasını sağlamak için kullanıcı deneyimi sinyallerini, sayfa derinliğini, içerik hiyerarşisini, site hızını ve çok daha fazlasını dikkate alıyoruz.

  • Sayfa İçi SEO’yu Uygulayın

Anahtar kelime stratejiniz belirlendikten sonra, sayfalarınızı hedef anahtar kelimeleriniz için optimize etmeye başlayabilirsiniz. Amaç, aynı terimi hedefleyen birden fazla sayfayı önlemek için her sayfada benzersiz bir anahtar kelimeyi veya anahtar kelime kümesini hedeflemektir.

Örneğin, kadınlar için siyah deri botlar satan bir ürün sayfanız olduğunu varsayalım. Bazı anahtar kelime araştırmaları yaptıktan sonra, “kadınlar için siyah deri botlar” (4.400 arama) ve “kadın siyah deri botları” (1.600 arama) terimlerini keşfedersiniz. Bu terimler üzerinde bir sayfa stratejisi geliştirebilirsiniz.

E ticaret sitenizde ürün sayfanızı optimize etmek için şu noktalara dikkat etmelisiniz;

  • Hedef anahtar kelimenizi başlık etiketine ekleyin (örneğin, ” Bot – Kadınlar Siyah Deri Botlar| Marka”)
  • Hedef anahtar kelimenizi sayfanızın gövde içeriğine ekleyin.
  • Optimize edilmiş yüksek kaliteli bir ürün fotoğrafına sahip olun.
  • Sayfaya bir H1 başlığı ve açıklayıcı H2 başlıkları ekleyin.
  • Dahili olarak ilgili sayfalara ve ürünlere bağlantı verin.
  • URL’nin sayfanın neyle ilgili olduğuna dair ipuçları verdiğinden emin olun.
  • Ürünü tanımlayan ve müşterilere hitap eden ilgi çekici içerikler yazın.

Web sitenizdeki herhangi bir sayfa için, arama motorlarının içeriğinizi daha iyi anlamasına, dizine eklemesine ve sıralamasına yardımcı olmak için sayfa içi SEO en iyi şekilde yapmalısınız.

  • Değerli, Açıklayıcı İçerik Oluşturun

SEO söz konusu olduğunda “İçerik kraldır” ifadesini duymuş olabilirsiniz. Bu kesinlikle e-ticaret işletmeleri için geçerlidir. Optimizasyonun yanı sıra, içeriğiniz trafiği ödeme yapan müşterilere dönüştürmede büyük rol oynar.

Sonuçta, kim bir web sitesine gittiğinde sıkıcı ve düz içerikle karşılanmak ister ki? İçeriğiniz, rakipleriniz arasından sıyrılma, marka sesinizi paylaşma, kullanıcıları harekete geçmeye teşvik etme ve sitenizin Google Arama‘da sıralanmasına yardımcı olur.

  • Diğer Organik Pazarlama Kanallarına Yatırım Yapın

Web siteniz, işletmenize trafik çekebilecek tek platform değildir. Amazon, Pinterest ve YouTube gibi diğer arama algoritması odaklı platformlar, müşterilerin ürünlerinizi keşfetmesine yardımcı olmak için harika platformlardır.

Bu platformların her birinin kendi “öne çıkma” faktörleri vardır. Amazon için bunlar, ürün listelemenizdeki anahtar kelime kullanımını, müşteri yorumlarını ve ürün açıklamasını içerir. Pinterest için etkileşim ve anahtar kelime optimizasyonu büyük bir rol oynamaktadır. YouTube ile video başlığınızda, açıklamanızda ve profilinizde anahtar kelime kullanımı, kullanıcıların içeriğinizi bulmasına yardımcı olabilir.

  • Site Hızını ve Mobil Yanıt Hızını Artırın

Tüketiciler bilgi istiyor ve hızlı bir şekilde istiyorlar. Günümüzün e-ticaret web sitelerinin hareket halindeki kullanıcılar için (yani mobil cihazlar için) optimize edilmesi ve hızlı bir sayfa yüklemesiyle hıza ihtiyaç duyulması gerekir. Bu, kullanıcıların sitede gezinmesini kolaylaştırır ve erişilebilirlik sorunlarını önler.

Google’ın Temel Web Vitals raporu web sitesi sahiplerinin hız, görsel kararlılık, mobil yanıt verme ve oluşturma sorunlarını belirlemesine ve düzeltmesine yardımcı olur. E-ticaret sitenizin hızlı ve herhangi bir cihaz için iyi optimize edildiğinden emin olmak için bu rapora bakın.

Ayrıca bir site denetimi, performansı engelleyen ek sorunları ortaya çıkarabilir. Örneğin, büyük resim dosyaları sitenizi yavaşlatabilir ve zayıf e-ticaret SEO’suna katkıda bulunabilir. Ürün sayfalarınız, bir kategori sayfanız veya bir blog yazısı olsun, SEO çabalarınızı desteklemek için içeriğinizin hızlı olmasını istersiniz.

  • Yüksek Otoriteli Backlinkler Kazanın

Backlinkler aslında e-ticaret sitenizin büyük değer, ürün ve bilgi sunduğu diğer web sitelerinden “güven oyları” dır. E-ticaret sitenize geri bağlantılar kazanmak, sitenizin otoritesini ve yönlendirme trafiğini artırabilir.

Geri bağlantıları çekmek için en iyi yöntemler arasında organik stratejiler kullanma vardır. Örneğin, harika blog içeriği, diğer siteleri e-ticaret web sitenize geri dönmeye teşvik edebilir. Başka bir yöntem olan sosyal yardım, konuk gönderisi fırsatlarını ortaya çıkarmak veya blogları ürünlerinizden bahsetmeye teşvik etmek için kullanılabilir.

Link oluşturma, herhangi bir e-ticaret SEO stratejisinde önemli bir görevdir. E-ticaret SEO’nuzu geliştirmek istiyorsanız ürün sayfalarınıza, kategori sayfalarınıza, blog yayınlarınıza geri bağlantılar yönlendirmeyi hedefleyin.

  • Site Güvenliğini Sağlayın

SSL (İngilizce) bugün tüm e-ticaret web siteleri için standart olan site güvenlik protokolünü ifade eder. Hiç bir siteye gittiniz mi ve “güvenli değil” uyarısıyla karşılaştınız mı? Muhtemelen, web sitesinin SSL sertifikası eksikti.

Birçok barındırma platformunda yerleşik SSL seçeneği vardır. SSL’nin etkinleştirildiğinden ve sitenizin güvenli olduğundan emin olmak için mevcut ana makinenizle veya e-ticaret web sitesi geliştiricinizle birlikte çalışmanız yeterlidir. Potansiyel müşterileri caydırmak istemezsiniz!

  • SEO İçerik Pazarlamasını Kullanın

Pazarlama ve ürün sayfalarınızı optimize etmek, içerik SEO’su söz konusu olduğunda buzdağının yalnızca görünen kısmıdır. Editoryal makaleler ve blog gönderileri gibi uzun biçimli içerik de sitenize gelen organik trafiğin önemli bir gücü olabilir.

Anahtar kelime araştırması yaparken, daha bilgilendirici bir içerik parçası için en uygun arama terimlerini arayın. Örneğin, “kadınlar için yaz modası trendleri” veya “iş kıyafet fikirleri” harika makale konuları oluşturacaktır.

Bu içerik, organik trafiği yönlendirdiğinden (iyi optimize edilmiş olduğu varsayılarak), içeriğinizi sosyal medyada, e-posta listenizde ve daha fazlasında paylaşarak ek trafik çekebilirsiniz. Ardından, daha bütünsel bir içerik pazarlama stratejisine sahip olacak ve müşterileri birden fazla kanaldan çekebileceksiniz.

  • Teknik SEO’yu Değerlendirin Ve Uygulayın

Teknik SEO, e-ticaret web sitenizdeki kodlanmış ve yapısal unsurlarla ilgilidir. Yani arka plandaki çoğu yapı teknik SEO ile ilgilidir. Örneğin, URL yapınız, site haritanız, şema biçimlendirmeniz ve barındırmanız, optimizasyon gerektiren ancak kullanıcılar tarafından başka türlü görülmeyen faktörlerdir.

İçeriğiniz harika olabilir ve ürün fotoğraflarınız şaşırtıcı olabilir, ancak siteniz teknik olarak sağlam ve güvenli değilse, Google’ın web sitenizi dizine eklemesini engelleyebilir. Bunun için teknik bir SEO denetimi yapın. Herhangi bir teknik sorunu tanımlamak ve sıralamanıza zarar vermemek için bunları düzeltmek için e-ticaret sitenizin.

E-Ticaret SEO’nun Faydaları Nelerdir?

E-ticaret SEO, artan trafik, gelişmiş kullanıcı katılımı, daha yüksek arama motoru sıralamaları ve nihayetinde daha fazla satış gibi bir dizi avantaj sunabilir. Güçlü bir geri bağlantı profili oluşturmak ve yüksek kaliteli içerik oluşturmak gibi uzun vadeli stratejiler, bir endüstri otoritesi olmanıza, trafiği ve satışları artırmanıza yardımcı olabilir.

En İyi E-Ticaret SEO İpuçları

Hedef kitlenizin kullandığı alakalı ve yüksek hacimli arama terimlerini belirlemek için kapsamlı anahtar kelime araştırması yapın. Ürün açıklamalarınızı, kategori sayfalarınızı ve meta verilerinizi optimize etmek için bu anahtar kelimeleri kullanın.

  1. Alakalı anahtar kelimeler içeren ve potansiyel müşterilere değer sağlayan yüksek kaliteli ve bilgilendirici ürün açıklamaları oluşturmaya odaklanın.
  2. Web sitenizin, ziyaretçilerin gezinmesini ve aradıklarını bulmasını kolaylaştıran net ve kullanıcı dostu bir site yapısına sahip olduğundan emin olun.
  3. Sitenize güvenli bağlantılar sağlamak için ilgili web sitelerine ve sektördeki etkileyicilere ulaşarak güçlü bir geri bağlantı profili oluşturmaya yatırım yapın.
  4. Giderek daha fazla insan çevrimiçi gezinmek ve alışveriş yapmak için akıllı telefonlar ve tabletler kullandığından, web sitenizi mobil cihazlar için optimize edin.
  5. Bu en iyi e-ticaret SEO ipuçlarını izleyerek, sitenizin görünürlüğünü artırabilir ve daha fazla organik trafik çekerek işletmenizin satışlarını ve gelirini artırabilirsiniz.

SEO’da Anahtar Kelimelerin Rolü

Anahtar kelimeler, arama motorlarının web sitenizin ve ürünlerinizin ne hakkında olduğunu anlamalarına yardımcı oldukları için e-ticaret SEO’sunda çok önemli bir rol oynar. Kapsamlı anahtar kelime araştırması yaparak, hedef kitlenizin sizinkine benzer ürünleri bulmak için kullandığı en alakalı ve yüksek hacimli arama terimlerini belirleyebilirsiniz.

Bu anahtar kelimeleri belirledikten sonra, ürün açıklamaları, kategori sayfaları ve meta veriler dahil olmak üzere web sitenizin içeriğini optimize etmek için kullanabilirsiniz. Bu anahtar kelimeleri içeriğinize doğal ve stratejik bir şekilde dahil ederek arama motoru sıralamalarınızı ve organik trafiğinizi artırabilirsiniz.

E-Ticaret İçin Sayfa İçi Optimizasyon

Sayfa içi optimizasyon, web sitenizin bireysel sayfalarını daha arama motoru dostu ve kullanıcı dostu hale getirmek için optimize etmeyi içerdiğinden, e-ticaret SEO’nun kritik bir yönüdür. Bu, web sitenizin içeriğini, meta verilerini ve site yapısını optimize etmenin yanı sıra web sitenizin yükleme süresini ve mobil uyumluluğunu iyileştirmeyi içerir.

Web sitenizin içeriğini optimize etmek için alakalı anahtar kelimeler içeren ve potansiyel müşterilere değer sağlayan yüksek kaliteli ve bilgilendirici ürün açıklamaları oluşturmaya odaklanın. Arama motorlarının sayfalarınızın neyle ilgili olduğunu anlamasına yardımcı olmak için başlıklar ve meta açıklamalar gibi tanımlayıcı ve anahtar kelime açısından zengin meta veriler kullanın. Ek olarak, web sitenizin, ziyaretçilerin gezinmesini ve aradıklarını bulmasını kolaylaştıran net ve kullanıcı dostu bir site yapısına sahip olduğundan emin olun.

Sayfa içi optimizasyon stratejilerini uygulayarak, web sitenizin arama motoru sıralamalarını ve kullanıcı deneyimini iyileştirerek, e-ticaret işiniz için artan trafik ve satışlara yol açabilirsiniz.

E-ticaret için Güçlü Geri Bağlantılar

Güçlü bir geri bağlantı profili oluşturmak, web sitenizin otoritesini ve alakalı arama terimleriyle alaka düzeyini artırmaya yardımcı olabileceğinden, e-ticaret SEO’su için çok önemlidir. Güçlü geri bağlantılar oluşturmak için, sitenize bağlantı vermekle ilgilenebilecek ilgili web sitelerini ve sektördeki etkileyicileri belirleyerek başlayın.

Bu web sitelerine ve etkileyicilere ulaşın ve onlara sitelerinde kullanabilecekleri blog gönderileri veya infografikler gibi yüksek kaliteli içerik sunun. Sitenize yüksek kaliteli bir geri bağlantı oluşturacak içeriğe, web sitenize bir bağlantı ekleyin. Ek olarak, uzmanlığınızı paylaşabileceğiniz ve gönderilerinize web sitenizin bağlantılarını ekleyebileceğiniz sektör forumlarına ve tartışmalara katılmayı düşünün.

SEO İzlemek İçin Temel Metrikler

Temel ölçümleri izlemek, e-ticaret SEO çabalarınızın başarısını ölçmek için çok önemlidir. İzlenecek en önemli ölçümlerden bazıları organik trafiği, anahtar kelime sıralamalarını, dönüşüm oranlarını ve hemen çıkma oranlarını içerir. Bu ölçümleri zaman içinde izleyerek, SEO stratejilerinizin web sitenizin performansını nasıl etkilediğine dair fikir edinebilir ve gerektiğinde ayarlamalar yapabilirsiniz.

İzlenecek diğer önemli metrikler arasında tıklama oranları (TO’lar), sayfada geçirilen süre ve oturum başına sayfa sayısı yer alır. Bu ölçümler, web sitenizin kullanıcı deneyiminin geliştirilebileceği alanları belirlemenize yardımcı olabilir, bu da sonuçta SEO performansınızı iyileştirmenize ve daha fazla satış yapmanıza yardımcı olabilir.

  • E-ticaret SEO Zorluklarının Üstesinden Gelmek

Çevrimiçi perakendeciler şiddetli rekabet ve hızla değişen arama motoru algoritmalarıyla karşı karşıya kaldıklarından, e-ticaret SEO’su zorlayıcı olabilir. Bu zorlukların üstesinden gelmek için, potansiyel müşterilere değer sağlayan yüksek kaliteli ve bilgilendirici içerik oluşturmaya odaklanın. Bu, web sitenizin sektörünüzde bir otorite olarak kurulmasına yardımcı olabilir, bu da arama motoru sıralamalarınızı iyileştirmenize ve daha fazla organik trafik çekmenize yardımcı olabilir.

Güçlü bir geri bağlantı profili oluşturun, meta verileri ve site yapısını optimize edin ve web sitenizi mobil uyumlu ve hızlı hale getirin. En iyi uygulamaları takip ederek ve en son SEO trendleri ve stratejilerinden haberdar olarak, e-ticaret SEO zorluklarını aşabilir ve işletmeniz için daha fazla satış sağlayabilirsiniz.

  • E-ticaret için özelleştirilmiş SEO

E-ticaret için özelleştirilmiş SEO, SEO stratejilerinizi e-ticaret işinizin benzersiz ihtiyaçlarına ve hedeflerine göre uyarlamayı içerir. Bu, alakalı ve yüksek hacimli arama terimlerini belirlemek için kapsamlı anahtar kelime araştırması yapmana olanak sağlar. E-ticaret için özelleştirilmiş SEO, web sitenizin alaka düzeyini artırmak için güçlü bir geri bağlantı profili oluşturmayı içerebilir.

Ayrıca, web sitenizi mobil cihazlar için optimize etmek ve sitenize daha fazla trafik çekmek için sosyal medyayı kullanmak gibi diğer e-ticaret SEO stratejilerini uygulamayı düşünün. SEO stratejilerinizi belirli e-ticaret işinize göre özelleştirerek, arama motoru sıralamalarınızı iyileştirebilir. Bu iyileştirmeler daha fazla organik trafik çekebilir ve sonuç olarak daha fazla satış ve gelir elde edebilirsiniz.

  • E-ticaret SEO için Yatırım Getirisi Ölçümü

E-ticaret SEO için yatırım getirisini (YG) ölçmek, SEO çabalarınızın işletmenizin kârlılığı üzerindeki etkisini anlamak için çok önemlidir. YG’yi ölçmek için, organik trafiği artırmak veya dönüşüm oranlarını iyileştirmek gibi SEO stratejileriniz için net ve spesifik hedefler belirleyerek başlayın.

Ardından, organik trafik, anahtar kelime sıralaması ve dönüşüm oranları gibi zaman içindeki önemli ölçümleri izleyin. SEO ajans ücretleri veya içerik oluşturma maliyetleri gibi harici harcamalar dahil olmak üzere SEO stratejilerinizin maliyetini hesaplayın.

Ortalama sipariş değerini ve müşteri yaşam boyu değerini hesaba katarak, SEO stratejilerinizin maliyetini e-ticaret işinizin ürettiği gelirle karşılaştırın. SEO stratejilerinizin maliyetini elde edilen gelirle karşılaştırarak, e-ticaret SEO çabalarınızın yatırım getirisini hesaplayabilir. Maksimum etki için pazarlama bütçenizi nasıl tahsis edeceğiniz konusunda veriye dayalı kararlar alabilirsiniz.

E-Ticaret SEO Danışmanlığı Ne Kadar Süre Gereklidir?

E-ticaret SEO danışmanlığı için gerekli olan minimum işlem süresi 6 ay olarak kabul edilir. Arama motoru optimizasyonu uygulamaları genel olarak yoğun mesai gerektiren ve birçok detayı olan uygulamalar olduklarından, bu işlemlerin rutin olarak gerçekleştirilmesi önemli bir zaman dilimine yayılabilir. Ancak bu E-ticaret SEO uygulamaları 6 ayda sonuç verir gibi bir sonucu ifade etmez. SEO, işlemi yapan ekibin yetkinliğine göre, 60 günden itibaren etkileri görülmeye başlanan uygulamaları kapsar.

E-ticaretteki yoğun rekabet dikkate alındığında bu süre %50 oranında artabilir. Öngörülen 6 aylık süre, nitelikli bir çalışma için gerekli olan baz süredir. Tabii esasen SEO işlemlerini bu süre sonunda sonlandırmak da doğru değildir. SEO sürekli devam etmesi gereken bir işlemler bütünüdür. Dijital Pazarlama unsurlarının pek çoğunu içinde barındıran bu uygulamaların devam etmesinin, dönüşüm oranı üzerinde ciddi etkileri söz konusudur. Zira SEO kesildikten sonra, yükseliş söz konusu olmayacağı gibi sitenin arama sonuçlarındaki yerini koruması da mümkün olmayabilir.

E-Ticaret SEO Fiyatları

Temel

  • 25 Anahtar Kelime
  • Aylık 5 Yeni İçerik
  • 30 Sayfaya Kadar Optimizasyon
  • Teknik Hataların Giderilmesi
  • UX İyileştirmeleri
  • Aylık 1 Online Toplantı

7.490 TL / Ay

Bilgi Al

Standart

  • 40 Anahtar Kelime
  • Aylık 8 Yeni İçerik
  • 50 Sayfaya Kadar Optimizasyon
  • Teknik Hataların Giderilmesi
  • UX İyileştirmeleri
  • Aylık 1 Online Toplantı
  • Ciro ve Talep Takibi

14.490 TL / Ay

Bilgi Al

Kurumsal

  • 70 Anahtar Kelime
  • Aylık 15 Yeni İçerik
  • 100 Sayfaya Kadar Optimizasyon
  • Teknik Hataların Giderilmesi
  • UX İyileştirmeleri
  • Aylık 2 Online Toplantı
  • Ciro ve Talep Takibi
  • Haftalık Telefon Görüşmeleri

19.990 TL / Ay

Bilgi Al

Agresif

  • 100+ Anahtar Kelime
  • 25+ Yeni İçerik
  • 200+ Sayfa Optimizasyonu
  • Teknik Hataların Giderilmesi
  • UX İyileştirmeleri
  • Aylık 2 Online Toplantı
  • Ciro ve Talep Takibi
  • Aylık 1 Yüz Yüze Toplantı
  • Günlük Telefon Görüşmeleri
  • Advertorial Reklam
  • Infografik Görsel Üretimi
Bilgi Al

Kaynaklar:

Joshua Hardwick https://ahrefs.com/blog/ecommerce-seo/ Erişim Tarihi: 19 Eki 2022, 06:52

Referanslarımız

Hepsini İncele

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir