e-ticaret için sosyal medya yönetimi nasıl olmalı

E-ticaret İçin Sosyal Medya Kullanımı Nasıl Olmalı?

E-ticaret için sosyal medya kullanımı, birçok işletme için satış rakamlarını arttırmasında kritik bir unsur haline geldi. Daha fazla satış yapmak için sosyal medyayı kullanmak, işinizi kurmanıza yardımcı olacak birçok avantaj sunar. Bu nedenle bu değerli sosyal medya kanallarında var olmak için geç kalmayın!

Yapılan araştırmalar bir markayı sosyal medyada takip ettikten sonra tüketicilerin farklı şekillerde etkileşime girmeye devam ettiğini bildiriyor.

Tüketicilerden%91’i markanın web sitesini veya uygulamasını ziyaret ediyor. Yüzde 89’u bir satın alma işlemi yapıyor. Aynı zamanda yüzde 85’i markayı tanıdıkları birine tavsiye ediyor.

E-ticaret faaliyetlerinizi sosyal medya ile tanıtmak için neler yapabileceğinize ve hangi araçları ve en iyi uygulamaları kullanmanız gerektiğine bakalım.

E-ticaret İçin Sosyal Medya İstatistikleri

E-ticaret İçin Sosyal Medya İstatistikleri

2021 itibariyle, dünya çapında 4,48 milyardan fazla sosyal medya kullanıcısı var. Sosyal medya e-ticareti, markalar ve potansiyel müşteriler arasında bir köprü kurma görevini yerine getiriyor. Giderek daha fazla tüketici markaları sosyal medya aracılığıyla keşfediyor.

İşte sosyal medya ve e-ticaretin güçlü bir ilişkiye sahip olduğunu doğrulayan birkaç yeni istatistik:

  • 2025 yılında, sosyal ağ platformlarının 7,5 milyar kullanıcıya ulaşacağı tahmin edilmektedir.
  • Y kuşağının %46’sı ve Z kuşağının %50’si sosyal medyada ürün araştırdıklarını söylüyor.
  • Sosyal medya alışverişinde 2021 yılına göre %36’lık bir artış var.
  • ABD perakende sosyal ticaret satışları 2023’te %34,8 artarak 36,09 milyar dolara yükselecek.
  • Instagram ve Pinterest şimdilik markalar için en iyi sosyal ticaret deneyimlerini sunuyor. Ancak Facebook, Snapchat ve TikTok yeni özellikleri araştırıyor.
  • Giyim ve aksesuar endüstrisi sosyal ticaret için en popüler sektördür. Ancak elektronik, kozmetik, ev dekorasyonu ve tüketim ürünleri gibi başka başarılı alanlar da göze çarpıyor.
  • ABD’li sosyal ticaret alıcılarının sayısı 2020’de %25,2 artarak 80,1 milyona yükseldi ve 2021’de 90,4 milyona yükseldi.
  • Sosyal medyada yapılan bir ankete katılanların % 81’i Instagram’ın araştırma ürünlerine ve hizmetlerine yardımcı olduğunu söyledi.

Sosyal Medya E-Ticaret Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya e-ticaret pazarlaması; marka bilinirliği oluşturmak, web sitesi trafiğini artırmak ve e-ticaret işiniz için satışları artırmak için sosyal medyanın kullanılmasıdır.

Artık sosyal medya e-ticaret pazarlamasının ne olduğunu belirlediğimize göre neden bu alana ihtiyacınız olduğuna da bir bakalım.

Neden Sosyal Medya E-Ticaret Kullanmalısınız?

  • E-ticaretin ve çevrimiçi rekabetin artması nedeniyle sağlam stratejiler oluşturmak ve ürünlerinizi çevrimiçi olarak satmak için alabileceğiniz tüm destekleri denemelisiniz.
  • Bununla birlikte sosyal medya e-ticaretinin yalnızca ürünlerinizi çevrimiçi satmakla ilgili olmadığını unutmayın. Bundan çok daha fazlasını size verir. Buradaki faaliyetler tek seferlik değil.
  • Aynı zamanda satış öncesinde potansiyel müşterilerle kurmak istediğiniz etkileşimleri ve ilişkileri içerir.
  • Müşterinin farklı bir sekmeye gitmesine gerek kalmadan ürünlerinizi doğrudan bu platformlardan satmanıza olanak tanıyan mükemmel ortamı sağlayan oldukça az sayıda sosyal medya platformu var.

Bu şekilde yapılan satın alma kullanıcılara daha özel ve anlaşılır hissettiriyor. Çünkü kullanıcılar kendilerini rahat hissettikleri bir yer olan sosyal medyadalar.

Sosyal medya ve e-ticareti size şu noktalarda avantaj sağlar:

  • Bir satıştan önce potansiyel müşterilerle etkileşim kurabilirsiniz.
  • Ziyaretçiler araştırmalarını sosyal medya sayfanızda yapabilir.
  • Potansiyel kitlenizin okuması ve bilinçli bir satın alma kararı vermelerine yardımcı olması için referansları ve incelemeleri paylaşmanıza olanak tanır.
  • Müşteriler ağızdan ağıza pazarlama konusunda size yardımcı olabilir.
  • Müşterilerinizin size daha fazla güvenmesi için şirketinizin çalışma ortamını göstermek için idealdir. Burada çalışanlarınızla perde arkası gibi markanızla ilgili başka şeyler de yayınlayabilirsiniz.
  • Kurulumu ücretsizdir.
  • Müşteriler için keyifli bir sosyal alışveriş deneyimi yaratır.
  • Keşif aşaması ile ödeme arasındaki süreyi azaltır. Böylece dönüşüm oranlarınızı iyileştirerek satış sürecinde size yardımcı olur.

1-E-Ticaret Şirketinizin Sosyal Medya Hedeflerini Tanımlayın

Sosyal medyayı e-ticaret için kullanmanın iki seçeneği söz konusu: şirketinizin web sitesine trafik çekmek veya satışları artırmak. Her biri kendi özelinde öneme sahiptir. Burada kaynaklarınızı nasıl kullanacağınızı etkili bir şekilde planlayabilmeniz için hangisine en çok değer verdiğinizi belirlemek önemlidir.

Sizi hedeflerinize ulaştıracak stratejileri hayata geçirmeden evvel emin olmak için stratejiye ve uygulamaya zaman ayırmadan önce hedeflerinizi belirlemek çok önemlidir. Hedef belirlemezseniz, başarınızı ölçemez veya işe yarayan stratejilerinizi tekrar hayata geçiremezsiniz.

2-E-Ticaret Şirketiniz İçin Bir Sosyal Medya Stratejisi Oluşturun

E-ticaret şirketiniz için hedeflerinizi, kaynaklarınızı ve müşterilerinize ulaşmanıza yardımcı olacak en iyi platformları göz önünde bulunduran bir sosyal medya stratejisi geliştirmelisiniz.

Stratejinizin bu noktasına karar verdikten sonra hedeflerinizle uyumlu etkili kampanyalar oluşturmak için çalışabilirsiniz.

Bir sosyal medya stratejisini uygularsanız genel olarak daha etkili olmanıza yardımcı olacak en iyi platformlarda faaliyet gösterebilirsiniz.

Hedef kitleniz, nerede zaman geçirdikleri ve endişeleri hakkında net bir fikir edinin. Buradan, hedef demografiniz için hangi platformların en popüler olduğunu kontrol etmek için biraz araştırma yapın. Bu verilerle zamanınızın ve çabanızın karşılığını nerede alacağınızı önceden görebilirsiniz.

3-E-Ticaret Şirketinizin Hangi Sosyal Medya Kanallarını Hedeflemesi Gerektiğini Belirleyin

E-Ticaret Şirketinizin Hangi Sosyal Medya Kanallarını Hedeflemesi Gerektiğini Belirleyin

İlk olarak ürünlerin reklamını ve satışını yapmanın farklı yollarını ve odaklanmış hedeflemeyi sunan sosyal medya platformları arayın. Ürünleriniz için mükemmel olacak ve size hitap edecek kanalları seçmelisiniz.

Bir giyim markası muhtemelen Instagram’ı kullanmak isteyecektir. Çünkü görsel odaklıdır ve tüketiciler zaten uygulamada kıyafet keşfetmeye ve satın almaya alışkındır.

Burada hangi platformların hedef demografinizi çektiğini düşünün. İdeal müşterilerinizin zaman geçirdiği platformda vakit geçirmeniz gerekiyor.

Mesela Pinterest kullanıcılarının yüzde 60’ının kadın olduğunu ve Facebook kullanıcılarının yüzde 98’inin siteye mobil cihazlardan eriştiğini görebilirsiniz. Bu şekilde veriler üzerinden işletmeniz için hangi platformların en iyi olabileceğini belirleyebilirsiniz.

4-Sosyal Medya Hesaplarınızı E-Ticaret İçin Optimize Edin

Atmanız gereken ilk adımlardan biri sosyal medya hesaplarınızı optimize etmektir. Profillerinizi tamamen doldurun ve mümkün olan her yere yararlı bilgiler ekleyin.

İnsanların işletmenizi anlamak ve sizden satın almak için ihtiyaç duydukları bilgileri bir bakışta bulmalarını kolaylaştırın. Arama sonuçlarında görünür olmasını sağlayacak alakalı anahtar kelimeleri ve hashtag’leri belirlemek için araştırma yapın.

Konumunuzu burada açık bir şekilde belirtin. Müşterilerin görmek için tıkladıkları ürünleri bulabilecekleri sayfalara bağlantı verdiğinizden emin olun.

5-E-Ticaret Şirketleri için Optimize Edilmiş Sosyal Medya Ücretli Kampanyaları Yürütün

Neredeyse her sosyal platform görünürlüğü artırmanıza izin verebilecek ücretli reklamcılığın bir sürümüne sahiptir.

Her sosyal medya platformunda farklı reklam türleri de vardır. Bu nedenle çeşitli seçenekleri keşfetmek fayda sağlar. Her platformda farklı reklam türleri deneyebilirsiniz.

Facebook’ta reklamları yeniden hedeflemeyi deneyebilirsiniz. Ayrıca Instagram’da Alışveriş Yapılabilir gönderileri kullanabilirsiniz. Her birinde kitle hedefleme özelliklerinden yararlanmanız doğru bir yaklaşım olacaktır.

6-Otomasyon Araçlarını Kullanın

Sosyal medya satış stratejinizin bir parçasıysa otomasyon araçlarını keşfetmelisiniz. Otomasyon sosyal satış için çok büyük öneme sahiptir. İnsanlar sosyal medya platformlarında anlık ve kişisel etkileşim beklerler. Beklentilerini karşılamak için yardıma ihtiyacınız olacak.

Başarılı bir strateji geliştirseniz de her uyanık anını çevrimiçi olarak yorumlara cevap vererek ve soruları cevaplayarak geçirmek mümkün değildir.

Sosyal medya, günün 24 saati, haftanın yedi günü açık bir vitrindir. Bu nedenle insanları geri çevirme veya önemli istekleri görmezden gelmeyin.

7-Mobil Deneyimi Düşünün

Sosyal medya platformlarına ve web sitelerine mobilde her zamankinden daha fazla insan erişiyor. Bununla birlikte e-ticaret için sosyal medya söz konusu olduğunda mobil tasarım sadece ilk adımdır. Tüm satın alma sürecinin mobilde sorunsuz olması gerekir.

Ödeme seçenekleri mobil uyumlu olmalıdır. Örneğin Apple Pay, kullanıcıların telefonlarından alışveriş yapmalarına izin vermenize olanak tanır.

İçerik biçimlerini de göz önünde bulundurun. Facebook’ta her gün tüketilen 100 milyon saatten fazla videoyla, mobil kullanıcılar için dikey formatta videolar sunmalısınız.

İnsanlar rahatlığı, kişiselleştirilmiş bir deneyimi ve sitenizde kolayca gezinip etkileşimde bulunabilecekleri bir ortamda hissetmeyi severler.

8-Açılış Sayfalarını E-Ticaret için Optimize Edin

Açılış sayfalarınızı e-ticaret için optimize ederseniz insanlara satın alma kararı vermek için ihtiyaç duydukları tüm bilgileri sağlayarak daha iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturabilirsiniz.

Sitenize giriş yapan kişiler doğru yerde olduklarını hızlı bir şekilde anlamalıdır. İstedikleri ürünü satın almak için sorunsuz bir şekilde hareket etmeleri önemlidir.

Ürün açıklamaları bölümünüzde ürün özellikleri ve avantajlarını özetleyen iyi yazılmış ürün içerikler, yüksek kaliteli ürün resimlerine ve videolarına sahip olduğunuzdan emin olun.

Ürün sayfasına boyutlandırma veya teknik özellikler ekleyebilirsiniz. Ayrıca dönüşüm sağlamalarına yardımcı olmak için net harekete geçirici mesajlar oluşturmalısınız.

9-Kullanıcı Deneyimi Yüksek Bir Web Sitesi Geliştirin

Kullanıcı Deneyimi Yüksek Bir Web Sitesi Geliştirin

Kullanıcı deneyimi (UX), e-ticaret sitenizde önceliğiniz olmalıdır. Alışveriş yapanların ürünleri hızlı bir şekilde bulmalarını ve göz atma işleminden satın alma işlemine nasıl geçeceklerini anlamalarını sağlamalısınız.

İnsanların e ticaret sitenizden ürün satın almasını ne kadar kolay hale getirirseniz, ziyaretçiden müşteriye dönüşme şansları o kadar artar. Burada sade, şık ve basit tasarım her zaman size kazandırır.

10-Müşteriler için Kolay Ödeme Seçenekleri Sunun

Başarılı bir e-ticaret sitesi işletecekseniz, insanların ürünleriniz ve hizmetleriniz için ödeme yapmaları için güvenilir ve güvenilir yollar sunmanız gerekir.

E-ticaret işletmeniz için, her biri özellikleri ve politikaları olan çok çeşitli ödeme seçeneklerini keşfedebilirsiniz. Seçenekler arasında Square, PayPal, Stripe, Apple Pay, Google Pay ve diğerleri bulunur.

Bazı sosyal medya platformları, hangi özellikleri kullanmayı seçtiğinize bağlı olarak müşterilerin doğrudan uygulamadan satın almalarına izin verir.

Bu seçeneklerden bazıları Facebook (Facebook mağazaları, Messenger Chatbot‘ları ve Reklamlar ile), Instagram (Hikayeler, Alışveriş, Canlı, IGTV ve Reklamlar ile) ve Pinterest (Tanıtılan Pinler, Zengin Pinler ve Görünüm Pinlerinden Alışveriş ile) içerir.

Ayrıca, ürünlerinizin reklamını yapmanın ve satmanın bir yolu olarak üçüncü taraf web sitelerini de araştırabilirsiniz. E-ticaret işinizi destekleyebilecek bunlardan birkaçı hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

11-Üçüncü Taraf Web Sitelerinde Reklam Vermek ve Satış Yapmak

Satışlarınızı web sitenizin dışında artırmak için başka seçenekler de vardır. Üçüncü taraf web siteleri, web sitesi trafiğinizi oluştururken işlevsellik sağlar ve büyük bir kitleye ulaşmanızda etkili olur.

Üçüncü taraf web sitesi satışının bir örneği Trendyol olabilir.

Trendyol’da alışveriş yapanlar doğrudan perakende devinin kendisinden değil sizden satın aldıklarını fark etseler bile markalarının güvenilirliğinden ve satın alma yeteneklerinden yararlanabilirsiniz. Ayrıca satın almak için sağlam bir niyetle geniş ziyaretçi kitlesine de erişebilirsiniz.

12-E-Ticaret Şirketinizin Sosyal Medya Stratejisinin Başarısını İzleyin

Fikirlerinizi uygularken stratejinizin sonuçlarını izlemek çok önemlidir. Böylece başarılarınızı ve iyileştirmeniz gereken yerleri doğru bir şekilde analiz edebilirsiniz.

Etkileşimi temsil eden ölçülebilir metrikleri seçin. Beğenmeler, paylaşımlar, yorumlar veya retweetler gibi platforma özel metrikleri izleyebilirsiniz. Web sitenizin trafiğini ve sosyal medya kanallarınızdan ne kadar trafik aldığınızı izleyin.

Sosyal medya pazarlaması tarafında yapılan satışları ve çevrimiçi olarak veya kampanyalarınız aracılığıyla tamamlanan satışları takip edin. Belirli metriklerle, çalışma stratejileriniz daha fazla işe yaratabilir ve size daha yüksek gelir sağlar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir