E-Ticaret Altyapısı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-Ticaret Altyapısı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bir e-ticaret platformu, bir işletmeyi çevrimiçi çalıştırmanıza ve çevrimiçi bir mağaza oluşturmanıza olanak sağlayan yazılım parçasıdır. Bugün, zamanın nabzını tutan işletmeler, kendi çözümlerini şirket içinde barındırmak yerine, bulutta barındırılan e-ticaret platformlarını kullanıyor. Bu, daha uygun maliyetli ve uygulanması daha kolaydır ve güvenilir bir sağlayıcı ile daha iyi güvenlik ve daha yüksek kullanılabilirlik anlamına gelir.

E-Ticaret Altyapısı Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticaret faaliyetleri yürütürken mutlaka bir e-ticaret alt yapısına sahip olmanız gerekiyor. Farklı özelliklerde, maliyetlerde ve süreçlerde alt yapılar arasından seçim yapabilirsiniz. Verimli bir e-ticaret süreci için doğru alt yapıyı seçmelisiniz. Bu konuda kararsız kalanlar için e-ticaret altyapısı seçerken dikkat edilmesi gerekenler hakkında bir rehber hazırladık.

  • Maliyet

Ne kadar ödemeniz gerektiğini ve buna karşı ne aldığınızı bilmek, bir şey satın alırken göz önünde bulundurmanız gereken en önemli faktördür.

E ticaret alt yapısı seçerken ürün sayfalarını düzenleme, ödeme formları ekleme, sipariş listelerini yönetme, envanteri izleme gibi sahip olmanız gereken bazı temel özellikler vardır.

Bunları temel işlevler olarak sunan tüm altyapı platformlarının bir listesini hazırlayın. Ardından hangisinin sizin için en uygun olduğunu görmek için bütçenize uygun seçenekleri karşılaştırın.

Burada önemli olan masraf nedeniyle herhangi bir temel özellikten ödün vermeyin. Yatırım yapmadan önce özelliklerin kullanılabilirliğini test etmeniz önerilir. Bu nedenle, söz konusu e-ticaret altpyapısı platformunun gerçek bir tadına bakmak için ücretsiz bir deneme veya bir demo sürümünü deneyebilirsiniz.

  • Esneklik

Hiçbir çevrimiçi mağaza aynı görünmez. B u nedenle esnek, ancak kontrollü bir ortama ihtiyaç duyuluyor. Çoğu e-ticaret platformu, kullanmaya başlar başlamaz temel bir çevrimiçi mağaza başlatmak için gerekli özellikleri sağlar. Bununla birlikte ek ödeme ve nakliye yöntemleri için destek gibi yeni özellikler eklemeniz gereken durumlar olabilir.

Bu sorunun üstesinden gelmek için bir yaklaşım, yazılım satıcısı tarafından sağlanan veya desteklenen hazır entegrasyonları denemektir. Hem tercih ettiğimiz e-ticaret platformları popüler 3. taraf çözümlerini kendi çözümleriyle entegre etmek için çok sayıda eklenti sunar.

E ticaret altyapısı mutlaka esnek olmalıdır.  Altyapıyı farklı üçüncü taraf uygulamalarını entegre etmesine ve akıllı cihazlarla iletişim kurmasına olanak tanıyan kapsamlı uygulama programlama arayüzlerine (API) sahip olarak en büyük esnekliği sunar. Bu, markaların ve perakendecilerin sürekli olarak yeni özellikler geliştirmelerine, çevrimiçi mağazalarının işlevselliğini genişletmelerine ve dijital alışveriş deneyimlerinin geleceğini sürdürülebilir bir şekilde şekillendirmelerine olanak tanır.

  • Mobil Uyumluluk

Modern e-ticaret platformları sadece web tabanlı değildir. Bu nedenle diğer web siteleri gibi işlev görürler ve herhangi bir cihazdaki herhangi bir tarayıcıda oluşturulmalıdırlar. Ayrıca mobil cihazlar, satış noktası cihazları ve hatta bazen baskı gibi ek kanallara ihtiyaç duyarlar.

Web tabanlı kanallarınızın dışındaki kullanıcılar temel hedef pazarınız olmasa bile her zaman dijital ticaretinizi ek cihazlara ve kanallara genişletmenize olanak tanıyan bir e-ticaret platformu seçmelisiniz. E ticaret alt yapınız, herhangi bir mobil cihazda olağanüstü dijital alışveriş deneyimleri sunmak için Android ve IOS için yerel uygulamalar oluşturmaya yönelik bir Mobil Ticaret çözümü sunar. Bunun yanı sıra, kapsamlı API’leri, çevrimiçi alışveriş deneyiminizi veya ürün kataloğunuzu hemen hemen başka herhangi bir platforma veya çözüme entegre etmenizi kolaylaştırır.

  • Globallik

Çevrimiçi ticaretin en büyük avantajlarından biri, her büyüklükteki işletmenin işletme maliyetlerini önemli ölçüde artırmadan küresel pazarlara ulaşabilmesidir. Bununla birlikte uluslararası pazarları hedeflemeyi planlıyorsanız uluslararası ticarete kolayca uyarlanabilen bir platform seçmeniz gerekecektir.

Uluslararası e-ticaretin temel yönleri arasında birden fazla dil, para birimi ve değişen vergilendirme kuralları için destek bulunmaktadır. Yerel saat dilimleri desteği, siparişleri izlerken belirsizliği ortadan kaldırarak da yardımcı olabilir. Son olarak hizmet verdiğiniz bölgeler veya ülkeler, yerel mevcudiyete veya bazen yasal kısıtlamalara bağlı olarak değişen ürün katalogları da sunabilir. Mutlaka e-ticaret altyapınızın farklı küresel e ticaret faaliyetleri için uygun özellikleri sağlaması gerekir.

  • Destek

Birçok e-ticaret platformu satıcısı, teknik bakım ve 24/7 müşteri desteği içeren tam olarak yönetilen bir hizmet sunar. Hizmet olarak yazılım (SaaS) teklifleri, önceden kararlaştırılan aylık ücret biçiminde maliyetlere tam görünürlük de sağlar. Bazı platformlar, ekiplerin platformu kullanma konusunda hızlanmasına yardımcı olmak için atölye çalışmaları ve diğer eğitim oturumları şeklinde ek destek içerebilir.

Vizyonu sizinkilerle uyumlu bir platform satıcısı seçin. Hizmet düzeyi sözleşmelerine (SLA’lar) bağlılık konusunda sağlam bir geçmişe sahip olduklarından emin olmak için satıcıyı detaylı inceleyin. Sonuçta, işler ters gittiğinde sorunu mümkün olan en kısa sürede çözebilmeniz gerekir. E-posta, telefon ve web sohbeti gibi birden fazla kanal aracılığıyla 24 saat acil durum desteği sağlayan satıcıları arayın.

Son olarak online mağazanızı oluşturan ve bakımını yapan ajans ve sistem entegratörü söz konusu olduğunda akıllıca seçim yapın. Çoğu zaman platform satıcısının güçlü ve zayıf yönlerini sizden çok daha iyi anlarlar ve ayrıca ekipleriyle doğrudan iletişim kurabilirler. Böylece size kolayca çözüm sağlayabilirler.

  • Rapor Verme

E-ticaretin en büyük avantajlarından biri diğer tüm dijital faaliyetler gibi büyük miktarda değerli veri üretmesidir. Ancak bu verileri anlamlandırmak için, verileri eyleme dönüştürülebilir içgörülere dönüştürerek önemli olan ölçümleri izlemenin kolay ve sezgisel bir yoluna sahip olmak çok önemlidir.

Önde gelen e-ticaret platformlarının çoğu yöneticilerin mağazalarının performansını izlemelerine ve önemli eğilimleri ortaya çıkarmalarına olanak tanıyan yerleşik analizlere sahiptir. Örneğin, birçok başarılı altyapı satışları artırmanın yeni yollarını bulmanıza yardımcı olmak için satış kanalları, siparişler ve dönüşüm oranları gibi temel metriklerin anlık görüntüsünü sağlayan bir analiz çözümü olan yerel entegrasyonlar sağlar.

  • Kolay Yönetilebilirlik

Bir ürün yönetim sisteminin temel işlevi satış ekiplerinin ürün listelemeleri eklemesini ve yönetmesini kolaylaştırmaktır. En basit durumlarda CSV veya Excel dosyalarını platforma aktarmayı, ürün resimlerini toplu olarak yüklemeyi ve farklı ürün kategorileri eklemeyi içerir. Daha büyük işletmeler için genellikle ürün bilgi yönetimi (PIM), dijital varlık yönetimi (DAM) veya ERP sistemleri gibi 3. taraf sistemlerden gelen verileri otomatik olarak senkronize etme yeteneğine sahip olmak anlamına gelir.

Bunun yanı sıra sistemin stokları, siparişleri ve iadeleri nasıl yönettiğini de düşünmeniz gerekir. Bu bileşenlerin hepsinin birbirleriyle güvenilir bir şekilde iletişim kurması gerekir. Bu nedenle bir çevrimiçi mağaza işletmek için ihtiyacınız olan her şeyi sağlayan bir platform seçmek mantıklıdır.

  • SEO Uygulanabilirliği

SEO, e-ticaret işinizin başarısı için hayati öneme sahiptir. Mağazanız sattığınız ürünler için sıralama yapmalıdır. Bu nedenle sezgisel bir gösterge tablosuna ve yerleşik SEO araçlarına sahip bir platform düşünmelisiniz. Ayrıca ekibinizde mağazanızın SEO’suna bakmak için özel bir personel olması size avantaj sağlar.

Ürün açıklamalarınızı en alakalı anahtar kelimelerle optimize etmenin yanı sıra bir blog oluşturmak ve açılış sayfaları tasarlamak için yardımlarına ihtiyacınız olacaktır. Yayınlarınızı yönetmek ve performanslarını izlemek için bir özellik ek bir avantaj olacaktır. Markanızı oluşturmak için kendi alan adınızı kullanmanıza izin vermelidir. SEO dostu bir e-ticaret alt yapısı manuel veya otomatik olarak SEO dostu URL’ler oluşturmanıza yardımcı olur.

Altyapı ayrıca sayfa başlıklarını ve meta açıklamalarını doldurabilmelidir. Bunları manuel olarak da düzenleyebilmeniz gerekir. Bir diğer kayda değer özellik, etkileşimi artırmak için müşterilerinizden derecelendirmeler, yorumlar ve yorumlar toplamak olacaktır.

  • Güvenlik

Bir e-ticaret mağazası sahibi olarak, veri güvenliği en önemli önceliğiniz olmalıdır. Bir veri ihlali anında itibarınızı mahvedebilir ve müşteri güvenini sarsabilir. Ayrıca uygun ve güvenli ödeme süreçleri sağlamalısınız.

Sınırlı ve savunmasız ödeme seçenekleri, müşteri hayal kırıklığına yol açabilir ve alışveriş sepetini terk etme oranlarını artırabilir. CMS’niz güvenlik standartlarına uymalı ve ödeme işlemini müşterileriniz için daha güvenli hale getirmek için HTTPS / SSL’yi desteklemelidir.

Ayrıca, sitede güvenlik rozetleri sergileyerek e-ticaret mağazanızın güvenilirliğini artırın. eBusiness Guru’ya göre, tüketicilerin % 76’sı güvenlik rozetlerini tanıyamıyorsa bir web sitesinden satın almayacak.

  • İşlevsellik

E-ticaret altyapınızda neye ihtiyacınız olduğunu keşfetmek için sayfa oluşturmanın ve silmenin ötesinde düşünün. Örneğin, ürünlerinizi kategorilere ayırmak için sayfa düzenleme, dizine eklemek için içerik etiketleme, sezonluk içerik yayınlama/yayından kaldırma veya yalnızca resim/video ekleme gibi işlevlere ihtiyacınız olabilir.

Bunları temel işlevler olarak sunan bir altyapı seçin. Bir karar vermeden önce lütfen birkaç e-ticaret altyapısı sağlayıcısı ve müşterileri ile konuşun. Bir demo için oturun veya mümkünse platformu birkaç günlüğüne ücretsiz kullanın.

  • Ürün Arama ve Filtreleme

E-ticaret web sitelerinin çeşitli kategoriler altında birden fazla ürünü vardır ve ölçtükçe listeleriniz büyüyecektir. Bu nedenle arama işlevi müşteri deneyimini geliştirmek için çok önemlidir.

Çoğu alt yapı platformu yetersiz kalabilecek temel arama işlevselliği sunar. Bu nedenle web siteniz büyük olsa bile, müşterilerin ürünleri hızlı bir şekilde bulmalarını sağlayan bir çözüm arayın.

Arama motorlarının birden fazla sayfayı taramasına ve bunları düzenli olarak dizine eklemesine izin vermelidir. Bu işlevsellik olmadan, e-ticaret mağazanız için istediğiniz çevrimiçi görünürlük miktarını elde edemezsiniz. Rekabet şiddetli ve arama işlevi sizi diğerlerinden ayıracaktır.

Kaynaklar:

Sam Saltis https://www.coredna.com/blogs/best-ecommerce-platform Erişim Tarihi: 7 Mar 2023, 14:35

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir