E Mail Pazarlama Istatistikleri

E-Mail Pazarlama İstatistikleri

Sosyal medya, YouTube videoları ve bloglar gibi pazarlama mekanlarının artan popülaritesine rağmen, en etkili ve ucuz seçeneklerden biri e-posta pazarlaması olmaya devam ediyor. Bu makalede, e-posta pazarlaması istatistiklerini inceleyeceğiz ve neden bu stratejiyi görmezden gelemeyeceğinizi göstereceğiz.

E-posta, çoğu insanın hayatının ayrılmaz bir parçasıdır. İş arkadaşları ve müşterilerle iletişim kurmak, arkadaşlarınızla ve ailenizle iletişimde kalmak ve sorumluluklarımızın üstesinden gelmek için kullanıyoruz. Gelin birlikte bu yazımızda hala bir işletme için e mail pazarlama istatistikleri ile bu pazarlama yönteminin ne kadar verimli çalıştığını aktaralım. Sizler de doğru yaklaşımlar ile mail üzerinden kitlenize direkt ulaşabilir ve satışlarınızı her zaman özellikle yeniden pazarlama ile arttırabilirsiniz.

Temel E-Mail İstatistikleri

  1. Dünya çapında her gün yaklaşık 347,3 milyar e-posta gönderiliyor.
  2. Türkiye’deki internet kullanıcılarının yaklaşık % 92’sinin bir e-posta hesabı var.
  3. Dünyada yaklaşık 3 milyar insanın internete erişimi yok.
  4. ABD’deki insanlar günlük olarak en fazla e-posta gönderiyor, bunu Almanya, Avusturya, Çin ve Fransa izliyor. Türkiye ise henüz listenin ortalarında yer alıyor.
  5. ABD’de her gün 8 milyar spam mesajı gönderiliyor. Bu sayı Türkiye’de çok daha az seviyede bulunuyor.
  6. Ortalama bir profesyonel günde 120 iş e-postası alır.
  7. Gmail, pazar payının % 53’ü ile Türkiye’deki en popüler e-posta hizmetidir.
  8. Gmail kullanıcılarının ortalama 1,75 e-posta adresi vardır.
  9. İnsanlar tatil günlerinde 5 dakikadan fazla e-posta okurken, Y kuşağı bunun için yaklaşık 10 dakika harcıyor.

E-Mail Pazarlama İstatistikleri

  1. E-posta pazarlamasından elde edilen gelir 10’te 89,2023 milyara ulaşacak
  2. 2027 yılına kadar, e-posta pazarlamasına yapılan harcamalar 17,9 milyar dolara ulaşacak
  3. E-posta pazarlaması için yıllık büyüme oranı % 13.3’tür
  4. Küçük işletmelerin % 64’ünden fazlası e-posta pazarlamasını birincil pazarlama kanallarından biri olarak kullanıyor
  5. Küçük işletmelerin kabaca % 57’si önümüzdeki yıl e-posta pazarlamasına yönelik harcamalarını artırmayı planlıyor
  6. Küçük işletmelerin sadece % 10’u 2023’te e-posta pazarlamasına yaptıkları harcamaları azaltmayı planlıyor
  7. E-posta pazarlaması, küçük işletmeler için sosyal medya, geleneksel pazarlama ve içerik pazarlaması dahil olmak üzere diğer kanallara göre en önemli YG’yi sunar
  8. Bir damla kampanyası aracılığıyla e-postaları otomatikleştirmek, gelirde % 34’lük bir artışa yol açar
  9. İşletmelerin %91’inden fazlası e-posta otomasyonunun başarıları için kritik öneme sahip olduğuna inanıyor
  10. Tetiklenen e-postaları kullanan şirketler, normal e-posta pazarlamasından % 70,5 daha yüksek bir açılma oranı görüyor
  11. Şirketlerin yaklaşık% 45’i haftada bir promosyon e-postaları gönderirken,% 33’ü haftada birkaç kez gönderiyor.

B2C E-posta Pazarlama İstatistikleri

  1. B2C e-postaları, B25B e-postalar için % 22’ye karşılık % 2’lik daha yüksek bir açılma oranına sahiptir.
  2. Bülten açık fiyatları için en uygun gün Pazartesi olacaktırç
  3. Öte yandan, Salı günü açılma oranı (%21,8) ve tıklamalar (%2,4) için en iyi gündür.
  4. Tüketicilerin yaklaşık %61’i en sevdikleri şirketlerden haftalık e-postalar almak istiyor
  5. Fransa, e-postalar için % 38.33 ile en yüksek küresel açılma oranına sahiptir.
  6. Tüm ülkeler için ortalama açılma oranı % 22.45’tir.
  7. Çoğu tüketici, satış ve indirimlerle ilgili bildirimler almak için B2C e-postalarına kaydolur.
  8. Alışveriş sepetini terk etme e-postaları, bir saat içinde gönderilirse en büyük dönüşüm şansına sahiptir
  9. Tüketicilerin yaklaşık % 45’i terk edilmiş alışveriş sepeti e-postalarını açıyor.
  10. Alışveriş sepetini terk etme e-postalarının genel dönüşüm oranı %10,7’dir.
  11. Tekrarlanan alışveriş sepetini terk etme mesajları göndermek, dönüşümleri %63 artırır.
  12. Şaşırtıcı bir şekilde, kişiselleştirilmiş e-postalar genel olanlardan daha düşük bir açılma oranına sahiptir
  13. Ortalama bir kişi, açtığı bir e-postayı ok.umak için sadece 9 saniye harcıyor.
  14. İnsanların yaklaşık% 46’sı bir akıllı telefonda e-postaları okuyor.
  15. Hükümet, hobiler, din ve sanatçılarla ilgili e-postalar en yüksek tıklama oranlarına sahiptir.
  16. Vitamin takviyesi e-postaları en düşük açılma oranına ve ardından günlük indirim promosyonlarına sahiptir.

B2B E-posta Pazarlama İstatistikleri

  1. B2B şirketleri, bültenlerin potansiyel müşteriler oluşturmanın en iyi yolu olduğunu düşünüyor.
  2. B69B şirketlerinin yaklaşık % 2’u düzenli olarak e-posta bültenleri yayınlamaktadır.
  3. Ortalama bir B2B organizasyonu her 25 günde bir yalnızca bir e-posta pazarlama kampanyası gönderir.
  4. İşletmelerin, bir e-posta sorgusuna 21 dakika içinde yanıt vermeleri durumunda bir potansiyel müşteriyi kapatma olasılığı 30 kat daha yüksektir.
  5. B32B şirketlerinin yaklaşık % 2’si bütçelerinin sadece % 5’ini pazarlamaya ayırıyor.
  6. E-posta açılma oranları sektöre göre değişirken, ajanslar en yüksek açılma oranına (% 25,49) sahipken, teknoloji ve yazılım en düşük (% 20,42) orana sahiptir.
  7. Üretim B2B şirketleri en yüksek e-posta tıklama oranlarına sahiptir.
  8. B2B tüketicilerinin emlak ve inşaat e-postalarının aboneliğinden çıkma olasılıkları yüksektir.

Demografi E-posta Pazarlama İstatistikleri

  • Tüketicilerin yaklaşık % 45’i tanımadıkları kişilerden gelen e-postaları açmayacak.
  • Tüketicilerin % 64’ü resimli e-postalar almayı tercih ederken, % 54’ü video içeren e-postaları tercih ediyor.
  • Tüketicilerin sadece % 35’i yalnızca metin e-postalarını tercih ediyor.
  • Bir e-postaya video eklemek, tıklama oranlarını %300 artırır.
  • Ortalama bir e-posta 434 kelime uzunluğundadır.
  • Tüketicilerin % 65’i e-postalarını her gün üç kez kontrol ederken,% 28’i e-postalarını her gün on defadan fazla kontrol ediyor.
  • Bireylerin yaklaşık % 60’ı uyandıklarında e-postalarını kontrol ediyor.
  • Akıllı telefon kullanıcılarının e-postalarını günde birkaç kez kontrol etme olasılıkları daha yüksektir.
  • Pazarlamacıların % 89’u potansiyel müşteri bulma için e-posta pazarlamasını düşünüyor.
  • Ortalama %2,6 TO’ya sahip olan e-postalar, 19 yılında %7,2022 oranında açık bir orana sahipti.
  • 2019 yılında, e-postaların % 0,02’si spam olarak işaretlendi ve insanların yaklaşık% 0,1’i 2020’de pazarlama e-postalarından aboneliğinden çıktı.
  • % 0.7 ortalama hemen çıkma oranıydı.
  • E-posta pazarlaması, Kuzey Amerika, Avrupa ve APAC’ta tüketici katılımı için % 77,6’lık bir benimseme oranına sahipken, içerik yönetimi için% 62 ve sosyal ağlar için% 61’dir.
  • Pazarlamacıların yaklaşık % 30’u e-postaları başarılı bir pazarlama kanalı olarak görürken, müşterilerin % 72’si bunu birincil iş iletişim aracı olarak kullanıyor
  • E-posta, B2B pazarlamacılarının % 2’ü için tercih edilen içerik dağıtım yöntemidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir