E-Dergi Nasıl Hazırlanır?

E-Dergi Nasıl Hazırlanır?

Dünyada her sektörün dijitale kayması durumu dergi ve gazeteleri de etkiledi. Günümüzde özellikle dergilerde basılı yayınlara olan giderek azalıyor. Bu nedenle e dergi okuma oranı her geçen gün artıyor. Aynı zamanda basılı dergi maliyetleri son yıllarda giderek artış gösterdi. Bu nedenle birçok dergi ya faaliyetini sona erdirdi ya da e-dergi çıkarmaya başladı. 

İnsanlar da günümüzde daha fazla mobil cihaz kullandıkları için mobilde ve masaüstü cihazlarda e dergilere yöneliyorlar. E dergiler için tasarım sürecinde ücretsiz araçlar kullanabilir ve ücretli şekilde de profesyonel e dergi çıkarabilirsiniz. E dergiler de hedef kitleye uygun, klasik boyutlara sahip, doğru renklerin ve kaliteli görsellerin kullanıldığı dokümanlar olmalıdır.  E dergi çıkarmayı düşünüyorsanız ekibimizden destek alabilirsiniz.

E-Dergi Nasıl Hazırlanır?

E-Dergi yayınlama konsepti, diğer bir adı ile dijital yayıncılık, hem geleneksel yayıncılar hem de dijital pazarlama yapanlar için büyük bir fırsat anlamına gelmektedir. İçinde bulunduğumuz bilgi çağında, hemen hemen herkes bir mobil cihaz veya bilgisayara sahiptir ve gündemi bu araçla aracılığı ile takip etmektedir.

Bu gelişmelerin ışığında gelişen E-Dergi tasarlama ve yayınlama fikri, okuma alışkanlığı basılı materyalden dijital ekrana doğru yönelen ve gelişen bizler için yerinde bir adım ve fikirdir.

Bununla beraber, E-Dergi hazırlanması profesyonel bir bakış açısı ve alana özgü yeterlilikler taşınması gereken teknik bir süreçtir. Bu sebepten dolayı, işinde iyi bir grafik tasarımcı ile çalışmak, çıkmak istediğiniz E-Dergi hazırlama yolunca size gerekli teknik desteği sağlaması adına faydalı olacaktır.

Öte yandan, “InDesign ve Corel Draw” adı verilen dergi tasarım programlarını bilmeniz ve etkin bir şekilde kullanabiliyor olmanız halinde kendiniz de tasarım kısmı ile alakalı birkaç hatırı sayılır çalışma yapabilirsiniz.

Ancak önceden de söylenildiği gibi, işinde iyi hayal dünyası geniş bir grafik tasarımcı sizin bu yoldaki en büyük yardımcınız olacaktır. Zira içeriğin elektronik ortama aktarılması web tabanlı program ve dillerin bilinmesi gereken meşakkatli bir süreçtir. Bu süreçte takip etmeniz gereken bazı adımlar aşağıda sıralanmıştır. E-Dergi hazırlama sürecinde dikkat etmeniz gereken şunlardır:

  • Hedeflerinizi ve değerinizi belirleyin.

Hedef belirlemek, sesinizi daha iyi duyurabileceğiniz anlamına gelmektedir. Çünkü hedeflerinizi belirlediğiniz aşamada erişmek istediğiniz kitleyi de belirleyerek neye ve kime göre hareket edeceğinizi belirlersiniz. Böylelikle yol üzerinde, gereksiz zaman kaybı ve başa dönme gibi başarıya giden adımları kısıtlayıcı unsurlarla karşılaşmazsınız.

  • Bütçe oluşturun

Bütçe oluşturmak, hedeflerinizi belirledikten sonra yapmanız gereken ikinci önemli iştir. Zira ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi tabiri caiz ise tavlamak için, ilgilerinin tek odağı olmak için kaliteli içeriklere ihtiyacınız vardır. Bu da demek oluyor ki baş editör, editör, yazar, tasarımcı ve diğer çalışanlarla anlaşabilmek için hali hazırda bir bütçe planlaması edinmiş olmanız gerekliliğini doğurmaktadır.

  • Bir yayıncılık platformu belirleyin

Yayıncılık platformu belirlemeniz, oyunu hangi kurallara göre oynamanız gerektiği hususunda size en baştan kurtarıcı bir işlev sunacaktır. Markanız, ürünleriniz veya hedef kitleye sunmak istediğiniz her ne ise, belirlemiş olduğunuz platformda bir okuyucu kitlesi yakalayarak ileri gitmeniz daha kolay olacaktır.

  • İçerik planlaması yapın

İçerik planlamasını kendiniz de yapabileceğiniz gibi çeşitli çevrimiçi platformlardan veya kendi web sitesine sahip olan ajanslar tarafından erişim sağlayabileceğiniz içerik yazarları ile de yapabilirsiniz. Öte yandan görsel içerikler için de aynı durum geçerlidir.

  • Yapıya ve tasarıma karar verin

Öncesinden karar verilmiş bir yapı ve tasarım planı, E-Dergi oluşturmanız için geçirilecek süreçte sizi gereksiz planlama sorunları ve düzensizliğin vermiş olduğu kaygılardan arındıracaktır. Unutmayın, yavaş düzgündür, düzgün ise hızlı! Bu sebepten, her adımınızı önceden planlamanız ilerleyen süreçte kaybedilecek zamanın önleyicisidir.

  • Marka stratejisi oluşturun

Marka stratejisi veya planı, gelecekteki takip edeceğiniz çizginin daha oyunun başında iken belirlenmesini sağlayan bir vizyondur. Her uzun yolculuğun tek bir küçük adımla başladığının bilincinde olarak daha baştan ipleri sıkı tutmanız gerekmektedir.

  • Bir gelir modeli belirleyin

E-Derginizi belirlemiş olduğunuz bir platformda okuyucunun huzuruna sundunuz ve tuttu diyelim. Şimdi ne yapacaksınız? Gelirlerinizi nasıl elde edeceksiniz, bu geliri ana hesabınıza nasıl aktaracak ve nasıl kontrol edeceksiniz? Tüm bu karışıklıkları önlemeniz için planlama aşamasında gelir modelinizi de belirlemelisiniz. Haftalık veya aylık erişim için bir ücret belirlemek, reklamlar aracılığı ile kazanç sağlamak veya yıllık abonelikler gibi geleneksel bir metot tercih edebilirsiniz.

  • Pazarlama stratejisi geliştirin

Geliştirecek olduğunuz pazarlama stratejileri, zorlu süreçler neticesinde elde etmiş olduğunuz derginizin okuyucuya veya hedef kitleye arzı konusunda can alıcı unsurlardır. Tercihen, çeşitli web sitelerinde ve sosyal medyada bir lansman oluşturarak çıkış aşamasında bilinirliğinizi arttırabilir, bloglar aracılığı ile kendi reklamınızı yapabilir, küçük bir kesme ücretsiz erişim hakkı tanıyarak reklamın en iyisi olan dedikodu ile yayılma yollarına başvurabilirsiniz.

  • Bir uzmana danışın veya yardım alın

Uzman bir bakış açısı almak veya daha önceden bu yollardan geçmiş biri ile irtibata geçmek daha detaylı bir bilgi almanıza ve karşılaşacağınız muhtemel sorunlara karşın mental bir bağışıklık geliştirmenizi sağlayacaktır.

E-Dergi Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

E-Dergi tasarımınız marka değerinizi veya firmanızın kendine has prensip ve özelliklerini yansıtan bir tasarım olmalıdır. Bir önceki bölümde de belirtilen dergi hazırlama basamaklarından olan hedef kitle belirlenmesi unsuru tasarım aşamasındaki bir numaralı kılavuzunuz olacaktır.

Marka, satışını yaptığınız ürün veya hedef kitleye özel konularda bilgilendirici içerikler taşıyan konseptinizin tasarımı da genel üsluba uyumlu ve destekleyici olmalıdır.

E-Dergi tasarımı;

  • Hedef kitle yaş aralığı ve hayata bakış açısı ile uyumlu,
  • Her sayfası metrik olarak düzenlenmiş,
  • Basıma uygun klasik boyutlarda,
  • Spotların net ve belirgin bir şekilde sunulduğu,
  • Konu başlıkları ve alt başlıkların yazı büyüklükleri belirlenmiş,
  • Görsel içerikler kapak tasarımı ile benzer renklerde,
  • Zemin renklerinde pastel veya açık tonların kullanıldığı,
  • Belirli boşluklar yaratılarak okuyucuda karmaşıklık algısını kıran bir tasarıma sahip olmalıdır.

E-Dergi Tasarlayabileceğiniz Online Platformlar

E-Dergi tasarlayabileceğiniz birçok online platform bulunmaktadır. Bunlardan önde gelenleri;

  • InDesign,
  • Corel Draw,
  • Freehand şeklinde sıralanabilir.

Ayrıca son zamanlarda popüler hale gelen Canva, Publisher ve FlipHtml5 gibi platformlar da başarı ile kullanılabilmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir