Duplicate Content Nedir?

Yinelenen İçerik ( Duplicate Content) Nedir?

Duplicate content (yinelenen içerik), bir sitede bulunan içeriğin farklı sitedekiyle benzer ya da kopya olmasıdır. Bu durum internet sitelerinin arama motorundaki sonuçlarını olumsuz etkilemektedir. Google tarafından tamamen baştan yaratılan algoritmalar kopya içeriği direkt olarak algılayabiliyor. Bu nedenle sitelere yalnızca özgün içerik girişinin yapılması çok daha doğru olacaktır. Duplicate content denilen yinelenen içeriklerin tespit edilmesi durumunda farklı cezalarla karşılaşabilmek mümkün. Bu durum SEO performansını da büyük ölçüde olumsuz etkiler.

Yinelenen içerik, iki farklı şekilde karşılaşılabilen bir sorundur:

  • Harici duplicate content, rastgele bir içeriğin birden fazla internet sitesinde aynı anda barınması durumudur. “Kopya içerik” olarak da adlandırılan bu durum site için oldukça risklidir.
  • Dahili duplicate content ise geçmişte iste içerisinde yayınlanan bir içeriğin tekrar edilmesidir. İçeriğin tamamının ya da bir bölümünün farklı bir sayfada bulunması durumunda oluşur.

Duplicate Content SEO’ya Zarar Verir mi?

Google, arama sonuçlarında birbirinin kopyası olan içeriklere yer vermek istemez. Kullanıcı dostu bir arama motoru olması sebebiyle sıralamada yer verilen içeriklerin de yüzde 100 özgün olması gerekir. Bu durum yalnızca farklı internet sitelerinde bulunan yüksek trafiğe sahip içeriklerin alınmasıyla ilgili değildir. Aynı sitede yüksek hit almış olan bir içeriği ufak değişikliklerle yeniden yüklemek de yinelenen içeriğe girer. Bu durum da hem SEO’ya hem de Google sıralamalarına olumsuz etki eder. 

Duplicate content’in internet siteleri açısından zararları iki alt başlık altında incelenmektedir:

  • Az gösterim

Yinelenen içerik barındıran internet siteleri Google tarafından daha az önerilir. Bu nedenle siteler de doğru orantılı bir şekilde daha az gösterime sahip olacaktır. Bu durum yalnızca farklı bir siteden içerik ekleyen siteye değil orijinal içeriği paylaşan siteye de zarar verecektir. Google, bu tip durumlarda hangi içeriğin orjinal olduğunu belirleyememektedir. Bu nedenle hem orjinal site hem de içeriği alan site bir süre sıralama almakta zorlanacaktır.

  • Google cezası

Google, pek çok açıdan kullanıcı ve üretici dostudur. Fakat içerik üreticileri tarafından gerçekleştirilen yinelenen içerik gibi durumlarda da katı kurallar vardır. Başka bir internet sitesinden yinelenen içeriğin siteye eklenmesi durumunda farklı cezaların gelmesi muhtemel. Bu noktada siteye gelebilecek olan ilk ceza reklam gelirlerinin iptal edilmesi şeklindedir. Sonrasında internet sitesi dizinden kaldırılacağı için indeks almayacaktır. Bu da arama sonuçlarında çıkmayacağı anlamına gelir ve en büyük Google cezasıdır. 

Tüm bunlar internet sitelerinde SEO’ya da büyük zararlar verir. Site içi SEO’nun yinelenen içerik nedeniyle bozulmasıyla birlikte bir daha sıralama almak imkânsız seviyesindedir. Bu nedenle sitelere her zaman özgün içerik yüklenmesine dikkat edilmelidir. Yinelenen içerik sorunları bazen teknik aksaklıklar sebebiyle de yaşanabilmektedir. Bu tür durumlarda çözüm oldukça basittir.

Yinelenen İçerik Hataları ve Çözümleri

Google Search Console Yinelenen İçerik Raporu
Google Search Console Yinelenen İçerik Raporu

Bir site içerisinde yayınlanmış olan çok sayıda içeriği birbirinden ayırmanın ve arama motorlarına sunmanın yolu etiketlere ayırmaktır. Böylece aranma hacmi en yüksek kelimeler ile anahtar kelimeler oluşturulur. Yalnızca hit almak için üretilen içeriklerle uzun vadeli başarıya ulaşmak mümkün değildir.

Aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimelerin tercih edilmesiyle organik trafik elde etmek de uzun vadede imkansızdır. Uzun vadede yinelenen içerik hataları almamak ve hit sayılarını arttırmak için yapılması gereken tek şey özgün içerik girişi yapmaktır.

Yinelenen içerik sorunları yaşamamak için içerikleri en doğru şekilde kategorize etmek gerekir. Bu sayede etiket sayfası oluşturmadan direkt olarak kategorilere ayırarak aramalarda sıralama almak daha kolay olacaktır. Aksi halde yalnızca tek bir içeriğe özel olarak oluşturulmuş etiket sayfası açılır.

Bu sayfada da içeriğe özel olarak oluşturulması sebebiyle yalnızca tek bir içerik listelenir. Bu durum içerik açısından zayıflığın belirtisidir. Sayfanın ve genel itibariyle sitenin özgünlük oranını en yüksek seviyelere çıkarabilmek oldukça önemlidir. Bunun için zengin içerikler üretmek gerekir.

İnternet siteleri bazen alan adının önünde “www” olmadan da açılabilir. Bir siteye iki türlü de ulaşılıyor ise yinelenen içeriklerle karşılaşmak olasıdır. İçeriklerin tamamı iki farklı URL’ye dağıtılıyor ve bu sayede bölünüyorsa büyük oranda yinelenen açıklama, duplicate content ve yinelenen sayfa gibi sorunlar yaşanabilir. Bu durumun önüne geçebilmek için Google Webmaster Tools oldukça dikkat çekici. Bu noktada gerekli olan çözüm; iki uzantı arasında bir seçim yapmaktır. Bu sayede yönlendirme yaparak ikinci siteyi iptal etmek mümkün.

Özgünlük Testi Nedir?

Özgünlük testleri, bir internet sitesine sahip olan kişiler tarafından sıklıkla tercih edilir. Özgünlük testinde en temel amaç genellikle yazılan içeriklerin kopya olmamasını kanıtlamaktır. Profesyonel firmalar, özgünlük testinde yeterli dereceyi almamış olan kişilerle çalışmamaktadır. Bunun yanı sıra içerik sahibinin telif haklarını kullanmasıyla birlikte hukuki açıdan problemler de doğabilir. Özgünlük testi kullanımı oldukça basit ve sonucunda detaylı rapor bilgisi sunmaktadır. Bir metne özgünlük testi uygulayabilmek için öncelikle intihal testi içeren bir site bulmak gerekir.

İlgili siteyi keşfettikten sonra metinleri siteye yükleyerek özgünlük testini başlatmak mümkün. Özgünlük testinin sonuçları gönderilen metinlerin kelime sayısı ile de doğrudan ilişkilidir. Kelime hacmi yüksek işlerde test sonuçları daha geç çıkmaktadır. Bunun yanı sıra özgünlük testinin bilinen ve sektörel ağırlığı olan siteler aracılığıyla yapmak gerekir. Özgünlük testinin sonunda raporda detaylı bir şekilde analiz yapılabilir. Özgünlük testi raporunda kopya olan bölgeler altı kırmızı çizili şekilde gözükmektedir. 

Her internet sitesi için özgün içeriklerin üretilebilmesi mümkün değildir. Aynı sektörde hizmet veren farklı sitelerin yayınlayabileceği içerikler de belirli bir kapasitededir. Bu noktada belirli bir süre içerisinde birebir aynı olmasa da benzer içeriklerin üretildiği görülmektedir. Bu tip durumlarda özgünlük testinden yüzde 100 özgün olarak geçmek mümkün değildir. Fakat başlık ve alt başlıklar dışında içeriğin genel itibarıyla özgün olması oldukça önemlidir.

Özgünlük Testi ile Yinelenen İçerikleri Keşfetmek

Bir makale, yayınlanmadan önce özgünlük testi işlemlerinden geçirilmelidir. Özgünlük testi sonuçlarına göre kopya çıkan içerikler geçmişte farklı internet sitelerinde yayınlanmış olabilir. Bu nedenle bu tür içeriklere site içerisinde yer verilmemesi oldukça önemlidir. SEO açısından da sıralama açısından da büyük riskler teşkil etmektedir. Google, kopya içerik olduğu tespit edilen içerikleri birden fazla kez cezalandırabiliyor. Bu cezalar; reklam gelirlerinin kapanmasından sitenin indeks alamamasına kadar çeşitli durumları kapsayabiliyor. 

Kısa sürede trafiği arttırmanın en sık tercih edilen yollarından biri de spin makale hizmeti almaktır. Spin makaleler birden fazla internet sitesine sahip olan kişiler tarafından tercih edilir. İçerik yazımı ve girişi için vakti olmayan kişiler sık kullanır. Fakat bu noktada spin makalelerin tercih edilmemesi gerektiği de bilinmelidir. Google algoritmalarının güncellenmesiyle birlikte artık spin makalelerin tespiti çok daha kolay bir hal almıştır. Tespit edilmesi durumunda ise direk olarak ceza yansıtılır.

Google’a gelen son güncellemelerle birlikte kullanıcı dostu bir platformun yaratılacağı açıkça görülmektedir. Kullanıcıların en doğru ve yalın içeriğe en hızlı sürede ulaşması istenmektedir. Bu nedenle spin makale yazımı en son tercih edilmesi gereken çözümler arasında yer almaktadır. Spin içerik kullanımının yaygın olduğu son dönemde özgün içerik yükleyen siteler daha sık tercih edilir.

Kaynaklar:

Backlinko https://backlinko.com/hub/seo/duplicate-content Erişim Tarihi: 26 Ara 2022, 12:20

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir