Düğün Salonu Reklamı Nasıl Yapılır?

Düğün Salonu Reklamı Nasıl Yapılır?

Evlilik, yaşamın doğal akışında hemen herkesin hayatının belli dönemlerinde yaşadığı özel anlardan bir tanesidir. Herkesi kendisinin veya çocuklarının güzel bir düğünle dünya evine girmesini ister ve bunun için en uygun şartları sağlamak ister.

Düğün salonları, ülkemizde yaygın biçimde tercih edilen yerlerdir ki, düğünlerin büyük bir çoğunluğu buralarda yapılır. Her ne kadar belli dönemlerde reklam ihtiyacı olmayan işletmeler gibi görünse de, “Düğün salonu reklamı nasıl yapılır?” sorusu, salon işletmecileri için büyük öneme sahiptir.

Zira salonlar yılın belli dönemlerinde yoğunluk yaşasalar da, yılın tamamında maliyetlere katlanıyor olmalarından ötürü, sürekli düğünlere ev sahipliği yapmak isterler. Bunun yanında, bilinen ve beğenilen salonların fiyatları da daha yüksek olacağından, hemen her işletmeci, daha bilinir bir salona sahip olmak ister. Tanıtım çalışmaları kapsamında düğün salonu ile ilgili görselleri, videoları, afişleri ve broşürleri kullanmak oldukça önemlidir. 

Düğün salonu reklamı, birçok farklı şekilde yapılabilir. Geleneksel reklam yöntemleri kapsamında bir düğün salonunu tanıtmak hala belli düzeyde ise yarıyor olsa da, toplumun ihtiyaçlarına erişme yöntemleri değiştiğinden, geleneksel araçların yeterince faydalı olacağını söylemek doğru olmaz. Bu nedenle farklı stratejiler geliştirmeniz gerekecektir.

Örneğin; geçmişte düğün salonu arayanlar, fiziksel olarak aramak veya yakınlarına sormak durumundayken, bugün böyle bir gereksinim yoktur. Hemen herkesin evinde bulunan bilgisayarlar ve hatta cebimizdeki akıllı mobil telefonlar vasıtasıyla internete girip, Google’a sorarak, kendi ihtiyaçlarımızı kolayca karşılarız. 

Bu nedenle web siteleri ve sosyal medyada salonun görsellerini kullanarak kişilerin daha kolay fikir sahibi olmasını sağlayabilirsiniz. Görsellerin yanı sıra tanıtım yazıları ve metinleri kullanarak bu çalışmalarınızı desteklemeniz erişimi artıracaktır. 

İşte bir düğün salonunun internet sitesine sahip olma gereksinimi de tam olarak bundan kaynaklanır. Düğün salonu reklamı nasıl yapılır? Sorusunun cevabı, tam olarak bu noktadan başlar. Bu noktada profesyonel hizmet veren kurumsal dijital pazarlama ajansı ile çalışabilir ve farklı fikirleri inceleyerek doğru stratejiyi belirleyebilirsiniz.

Current Works Reklam Ajansı olarak düğün salonu reklamı konusunda uzman ekibimizle profesyonel hizmet veriyoruz. Düğün salonu reklam çalışmaları hakkında bilgi ve fiyat teklifi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Hizmetler Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık Hizmetler SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

Geleneksel ve yaygın medya araçları ile düğün salonu reklamı nasıl yapılır?

internetten isletme tanitimi yollari

Düğün salonu reklamı için gazeteler, radyolar, dergiler ve hatta televizyonlar kullanılabilir. Kullanılabilir ancak bu reklamların maliyetleri birkaç sezonu buna harcamanızı da gerektirebilir.

Televizyon reklamları zaten konumuzun oldukça dışında kalmakla birlikte, diğer yaygın medya araçlarının kullanılır oluşu da, benzeri şekilde maliyetler nedeniyle mümkün değildir.

Kaldı ki, örneğin basılı gazetelerde yapılacak reklamların etkinliği yok denecek kadar azdır zira artık dijital yayınlar dışında bu unsurlar çok az okunmaktadır. Radyolar ise yerel olmak koşulu ile sınırlı etkiye sahip olabilir. 

El ilanları ve benzeri reklam metotlarının da son derece düşük etkilerini dikkate aldığımızda, geleneksel fiziki reklam araçları ve konvansiyonel kitle iletişim araçlarının faydasız olacağı sonucuna ulaşabiliriz.

Bütün bunları bir araya topladığımızda, düğün salonu reklamı yapmak için geleneksel yöntemler yerine dijital pazarlama araçlarını kullanmanın çok daha faydalı olduğu söylemek doğru olacaktır.

Düğün Salonu Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

Düğün salonu reklam çalışmalarında profesyonel bir pazarlama ajansı ile çalışmanın getirilerinden bazıları şunlardır:

  • Analiz: Ajanslar, pazarlama faaliyetlerinizin etkisini izleyip analiz ederler. Bu sayede, kampanyalarınızın ne kadar başarılı olduğunu ölçebilir ve gerekli değişiklikleri yapabilirsiniz.
  • Yenilikler: Ajanslar, pazarlama trendlerini takip ederler ve size en son teknolojileri ve yenilikleri sunarlar. Bu sayede, rakiplerinizin önünde kalmak ve hedef kitlenizin dikkatini çekmek için farklı ve yenilikçi pazarlama stratejileri kullanabilirsiniz.
  • Tasarruf: Ajanslar, size zaman ve kaynak tasarrufu sağlarlar. Pazarlama faaliyetleri için ayrılacak zamanı ve kaynakları en verimli şekilde kullanmanıza yardımcı olurlar.
  • Güncellik: Ajanslar, farklı sektörlere ve pazarlara hizmet verirler. Bu sayede, sektörünüzdeki trendleri ve en son gelişmeleri takip ederler ve size bu konuda yol gösterirler.

Ajanslar, size birçok farklı bakış açısı sunarlar. Bu sayede düğün salonunuz için farklı pazarlama stratejileri hakkında farklı görüşler ve öneriler alabilirsiniz ve bu sayede en doğru stratejiyi belirleyebilirsiniz.

dugun salonuDijital Pazarlama ile Düğün Salonu Reklamı Nasıl Yapılır?

Dijital pazarlama, internet üzerinde yer alan tüm elementleri kullanarak gerçekleştirdiğimiz kapsamlı pazarlama çalışmalarını ifade eder.

Dijital pazarlama içerisinde reklam, küçük bir alanı kapsar ki, bu özelliği ile pazarlama için harcanacak bütçenin dışında, doğrudan reklam için düşük sayılabilecek bir bütçenin söz konusu olacağı söylenebilir.

Makul maliyetlerle, kapsamlı pazarlama çalışmaları yapabilir, kalıcı etkiye sahip bir Pazar payı elde edebilirsiniz. Şimdi bunun için neler yapabileceğimize bakalım:

  • İnternet Sitenizi Kurun

Ne iş yapıyor olursanız olun, internet sitesi kurumsal kimliğiniz için vazgeçilmez bir unsurdur. Dijital pazarlamada ise internet sitesi sahibi olmak bir seçenek değildir.

Kurulacak tüm strateji, sarmal biçiminde internet sitesine odaklanır ve zaten Google üzerinde görünür olmamak gibi bir olasılık bu kapsamda söz konusu değildir.

  • Arama Sonuçlarında Ön Sıralarda Çıkın

Arama sonuçlarında ön sıralarda çıkmak, dijital pazarlamanın en temel hedefidir. Google’ın gelişmiş teknolojisi sayesinde, “düğün salonu” araması yapanlar, yakın çevrenizde ise onlar için sizin salonunuz listelenebilir. Dilerseniz bu kapsamı elbette genişletebilirsiniz ama bu da ekstra bir pazarlama maliyeti olacaktır.

Burada altı çizilmesi gereken husus, bir sitenizin olmasının, arama sonuçlarında ön sıralarda çıkacağınız anlamına gelmeyeceğidir.

Hatta eğer gerekli çalışmalar yapılmazsa, sonuçlarda hiç çıkmamanız dahi muhtemeldir. Çok önemli bir diğer husus, yapılacak çalışmaların profesyonel seviyede yapılması gerekliliğidir. Yanlış ellerden çıkacak çalımlalar sitenize Google nezdinde zarar verebilir.

Google arama motorunda ön sıralarda çıkmak için gerçekleşen uygulamaların geneline SEO ismini veriyoruz. İngilizce Search Engine Optimization, Türkçe, arama motoru optimizasyonu olarak adlandırılan bu uygulamalar, dijital pazarlama uygulamalarının tamamına odaklı çalışmalardır.

Bundan önce ve sonra bahsedeceğimiz tüm dijital pazarlama etkinlikleri, SEO uygulamalarını besleyen uygulamalardır.

googleda düğün salonu aramasi
Google’da düğün salonu araması
  • İçerik Geliştirin

Google, sizin ön sıralarda çıkarmak için içeriğe ihtiyaç duyar. Bu içerikler, yazılı ve görsel içerikler olmalıdır.

Özellikle düğün salonu söz konusu olduğunda, salonunuzu tutmak isteyen kişilere nasıl bir fiziksel ortama sahip olduğunuzu göstermeniz gerekir. Bunun için Video ve resimli içerikler hazırlayıp, açıklayıcı metinlerle müşterilerinizin dikkatini çekmelisiniz.

  • Sosyal Medyayı Kullanın

Düğün salonu reklamı, aslında salonda düğün yapanlar tarafından doğal olarak sosyal medyada yapılır. Sizin sahip olacağınız etkili sosyal medya hesapları sayesinde, salonunuzda düğüne gelenler, paylaşımlarında yer bildiriminde bulunabilir ve sizi etiketleyebilir.

Bu sayede çok yaygın bir sosyal medya imlemesi imkanına kavuşur ve sitenizin SEO değerini yükseltebilirsiniz.

  • Dış Kaynaklarda Bahsedilmek

Siteniz ve kendi sosyal medya hesaplarınız dışında, basın yayın kuruluşları ve benzeri platformlarda salonunuzun ismi ile birlikte yapılacak her paylaşım, hem sektör bilinirliğinizi, hem de SEO skorunuzu yükseltir. Bunun için basın bültenleri yayınlayabilirsiniz. 

Biz müşterilerimizin bilinirliğini arttırmak için basın yayın kuruluşları ve benzer platformlarda basın bültenlerini paylaşıyor ve daha fazla organik paylaşım elde etmelerini sağlamaya çalışıyoruz.

Bunun için sözlükler, gazeteler, sektörel yayınlar ve düğün ile ilgili benzer siteleri kullanıyoruz. Tüm bu etkinlikler hem doğrudan müşteri edinmeyi, hem de arama motorlarında görünürlüğü arttırmayı sağlıyor.

  • Video Paylaşım Sitelerini Kullanın

Düğün sahiplerinden izin almak koşuluyla, yaptığınız düğünlerin videolarını paylaşabilir veya salonunuzun profesyonel tanıtım videolarını hazırlatabilirsiniz. Biz müşterilerimiz için profesyonel reklam videoları çekiyor ve ilgili mecralarda yayınlarını yapıyoruz.

Viral ve Influencer Çalışmaları

İnternetin en etkili iki reklam çalışması, viral reklamlar ve influencer reklamlardır. Viral reklamlar, olağan dışı durumların sansasyonel paylaşımlara dönüşüp, bilinirliğe katkı sağlaması iken; Influencer reklamlar, tanınınmış kişilerin sizin hakkınızda paylaşımlar yapması veya doğrudan tavsiye etmesidir. 

Biz gerekli olması halinde, müşterilerimize bu noktada destek veriyor, kanunlara uygun biçimde geniş kitlelere çok hızlı ulaşabilecekleri düğün salonu reklamı seçeneklerini de sunuyoruz.

Yapılacak tüm bu dijital medya etkinliklerinin, sitenizin Google görünürlüğü üzerindeki etkileri, size benzersiz bir Pazar payı sağlayabilir. Biz çalışmalarımız kapsamında, öncelikle analizler yapıyor, gereksinimlerinizi ve mevcut durumunuzu analiz ediyor, ardından size özel bir yol haritası hazırlıyoruz.

Projelendirme aşamasında, ulaşılmak istenen hedef ve mevcut bütçe odağında bir projeksiyon hazırlayıp, onayınıza sunuyoruz. Ardından hızlı bir şekilde çalışmalarınızı başlatıp, daha bilinir olmanız yolunda adımlarımızı emin biçimde atıyoruz.

Uzun vadede tüm müşterilerimiz için planımız, yılın her döneminde gelir elde edebilen ve karlılığını arttıran müesseseler olmalarını sağlamaktır. Bunun için birlikte düzenli iletişim halinde oluyor ve sonuçlarımızı anlık olarak analiz ederek, gelecek planlarımızı buna uygun biçimde atıyoruz. 

Current Works hizmetlerinden, herhangi bir boyuttaki tüm işletmeler faydalanabilir. Bize ulaşarak, şimdi tekli ve projelendirme isteyebilir, sektörünüzün lider işletmelerinden birisi olma yolunda önemli bir adım atabilirsiniz.

Kaynak:

https://www.cvent.com/en/blog/hospitality/wedding-venue-marketing

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir