Skip to content
Sağlık Turizmi

Doktorlar İçin Web Sitesi Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Doktorlar İçin Web Tasarım Nasıl Olmalıdır?

Doktorlar için web tasarım süreci her sektörde olduğu gibi burada da önemlidir. Günümüz dünyası geleneksel pazarlama yöntemlerinin dışına çıkarak global bir performans sergilemektedir.

Özellikle ülkemiz sağlık turizmi açısından dünyada büyük bir üne sahip. Bu tanınırlığı doğru kullanabilmek her doktor ve klinik için hayati önem taşır.

Dijital pazarlama çalışmaları gün geçtikçe seviye atlıyor. Belli başlı standartlara sahip olmayan işletmeler hem çağın gerisinde kalıyor hem de marka bilinirliklerini yitiriyorlar. 2020 yılının başlarında yaşadığımız küresel salgın ekonomik düzeni alt üst etmişti.

Geleneksel yöntemleri kullanan çoğu firma kepenk indirirken, dijitale yatırım yapmış olan firmalar bir şekilde satışlarını artırmışlardı. Ülkemizde çok geç farkına varılan dijital pazarlama stratejilerine de adaptasyonu hızlandırdı.

Dijital pazarlama stratejisi geliştirmek her sektör için kaçınılmaz oldu. Sağlık hizmeti veren klinikler de bu değişimin etkisinde kaldı. Web sitelerinden, sosyal medya hesaplarına kadar birçok değişikliğe giden klinikler, o gelenekçi yaklaşımdan kurtularak çağın istediği yöne doğru ilerledi.

Web tasarım süreci de bu değişimin en belirgin çizgisi haline gelmiştir. Bu kavram çok uzun yıllardır var. Ancak rakiplerinin gerisinde kalmak istemeyen doktorlar için yeni bir ihtiyaç halini almıştır.

Tüm bu süreçlerin yanında dikkat edilmesi gereken birtakım unsurlar da vardır. Bu unsurlar hedef kitle, amaç ve görsel çekiciliktir.

Bir Doktorun Neden Websitesi Olmalıdır?

Dünya değişti ve gelişti. Bu gelişimin en önemli parçalarından bir tanesi çevrimiçi ortamların geleneksel pazarlama sahalarını geçmesi oldu. Sağlam bir itibara sahip olmak günümüzde kaçınılmaz bir gerçekliktir.

Eskiden çok popüler olan fısıltı gazetesi yani kulaktan kulağa bilgi aktarımı günümüzde kendisini internet ortamının kollarına bıraktı. Artık istisnasız herkes bir hizmet satın almadan önce çevrimiçi arama yapıyor.

Firmanın sağladığı hizmetler neler, hizmet alanlar memnun mu gibi sorularının yanıtlarını rahatlıkla bulabiliyorlar. Bu nedenle bir doktor için profesyonel bir web sitesine sahip olmak, yalnızca itibarı korumak ve geliştirmekle kalmaz. Aynı zamanda potansiyel müşterileri uygulamanıza yönlendirmede kritik bir rol oynar. 

Dijital çalışmanın en can alıcı noktası kesinlikle ölçümlenebiliyor olmasıdır. Yapılan son araştırmalarda çok çarpıcı istatistik sonuçlarına rastlandı. Bu istatistikler hastaların neredeyse yüzde 50’sinin, bakımlarına karar vermeden önce doktorlarını çevrimiçi olarak incelediklerini gösterdi.

Markaların almış olduğu tanıtım yazılarından, sosyal medya hesaplarına kadar bütün faaliyetleri çok önemlidir. Ancak çevrimiçi olarak sunulan bu bilgiler yine de yeterli değildir.

Tüm bunların yanında kontrol edilebilir bir alana da sahip olmanız gerekmektedir. Bu da kesinlikle sahip olmanız gereken bir web sitesi anlamına gelir.

Yapılan bir diğer araştırma ise doktorların yaklaşık yüzde 90’ının sosyal medyayı kullandığını göstermiştir. Ancak yüzde 90 içerisinde sadece yüzde 60’ının profesyonel bir kullanım yaptığını göstermiştir.

Ancak bu yüzde 60’ın içerisinde sadece yüzde 25’inin bir web sitesine sahip olduğu ölçümlenmiştir. Bu boşluğun kapatılması bu nedenle hayati bir önem taşır. Yalnızca hastaların ihtiyaçlarını karşılamakla kalmaz, aynı zamanda özellikle artan gelir sayesinde kliniklerini geliştirmeleri için bir yol açar.

Bir doktor olarak, profesyonel bir web sitesi size hastalarınızla bağlantı kurma fırsatı vererek onların sizinle daha yakından ilişki kurabilmelerine olanak tanıt. 

Tarihsel olarak, doktor hasta ilişkisine bakıldığında her zaman doktorun lehine ilerlemiştir. Ancak günümüzde bu durum tarihe karışmıştır diyebiliriz. Artık her doktor alanında mükemmel hizmet vermek zorundadır. Aksi takdirde hastalar tarafından tercih edilmeyeceklerdir.

Doktorlar İçin Website Kriterleri Neler Olmalıdır?

çocuk doktoru web sitesi tasarımı örneği
çocuk doktoru web sitesi tasarımı örneği

Doktorlar alacağı web tasarım hizmetlerinde belli başlı unsurlara dikkat etmelidir. Her doktor iyi bir intiba bırakmak ister. Bu nedenle bir web sitesi doktor için ilk izlenimdir. Bu izleminin iyi ya da kötü olması tamamen sizin elinizdedir. Bu nedenle yaptıracağınız web tasarım kesinlikle sizi yansıtması gerekir. 

  • Web sitenizin estetik olması gerekir. Bu sayfada gezinen ziyaretçilerin gözlerinde hoş bir intiba bırakmanızı sağlayacaktır. Estetik ilk çağlardan bu yana her bireyin dikkat ettiği unsurlar arasında yer alıyor. Günümüzde de estetik bir tasarım her açıdan çok önemlidir.
  • Her doktor web sitesinde mutlaka bir açılış sayfası olmalıdır. Kullanıcıların ilk gördüğü sayfa budur. Ziyaretçilerinizi ilk olarak bu sayfada karşılarsınız. Açılış sayfanızı etkileyen birçok faktör vardır. Bu faktörlerden en önemlisi uyumluluktur. Bu nedenle açılış sayfanız içeriğinizle alakalı olmalıdır.
  • Call to Action (CTA) bir web sitesini değerli kılan en önemli unsurlardan bir tanesidir. Bunlar daha çok düğmeler aracılığıyla çalışırlar. “Şimdi Bize Ulaşın”, “Detaylı Bilgi Al”, “Bizi Ara” şeklinde butonlardır.
  • Web sitenizin HIPAA düzenlemelerine uygun olduğundan mutlaka emin olmalısınız.
  • Web sitenizde sadece yüksek kaliteli görseller kullanılmalıdır. Kaliteli görseller hem Google tarafından hem de ziyaretçiler açısından çok önemlidir. Bir web sayfası ne kadar kaliteli görsele sahipse ziyaretçilerin sayfada kalma süresi de o denli uzun olacaktır.
  • Sayfada kalma süresi ziyaretçilerin web sitenizde geçirdiği süre anlamına gelmektedir. Ziyaretçileriniz web sayfanızda ne kadar uzun süre kalırsa arama motorlarındaki değeriniz de o derecede artacaktır. Sayfada kalma süresi çok kısa olan web sayfaları günümüzde asla ciddiye alınmamaktadır.
  • Günümüzde akıllı telefon kullanıcılarının sayısı oldukça arttı. Bu da bir web sitesinin sadece masaüstü cihazlarda değil telefonlarda da harika bir kullanım deneyimi sunması anlamına geldi. Bir doktor web sitesi kesinlikle mobil uyumlu olmalıdır. Mobilden gelen kullanıcıların kesinlikle rahat gezinmelerini sağlayan bir tasarım yaratılmalıdır. Web sitenize mobilden giriş yapıldığında ziyaretçilerin iletişim numaranıza, adresinize ve hizmetlerinize rahatlıkla erişebilmelerini sağlayacak bir tasarım yaptırın.

Sağlık hizmeti asla pazarlanabilir bir uygulama değildir. Doktorlar satıcı değil, elzem sağlık ihtiyaçları sunan kişilerdir. Bu nedenle web siteniz pazarlama alanı değil, kendinizi potansiyel hastalarınıza tanıttığınız alandır. Hastalarının güvenini kazanmak bütün her şeyin başında geliyor.

Bir hastanın güvenini kazanmanın yolu da günümüzde dijital çalışmalardan geçiyor. Hastalar çevrimiçi aramalar yaparak doktorlarını seçiyorlar. Bu nedenle web siteniz tamamen güven duygusu verilecek şekilde inşa edilmelidir.

Randevu almayı kolaylaştırmak her doktorun yapması gereken bir çalışmadır. Bunu telefonla da yapabilirsiniz. Ancak günümüz dünyası uzun saatler telefonda geçirilen günleri geride bıraktı. Artık hastalar web site üzerinden randevu almayı tercih ediyorlar.

Web sitenizin tasarımında, sizden hizmet almak isteyen hastalarınızın mutlaka kolay randevu oluşturabilecekleri bir alan yaratılmalıdır.

Hastalar, yeni hasta kabul edip etmediğinizi, hangi sigortaları kabul ettiğinizi ve muayenehanenizin ne tür sağlık hizmeti verdiğini bilmek ister.

Genellikle ön büro personeli bu durumlarda yetersiz kalabiliyor. Ancak günümüzde bu soruları bire bir yanıtlamak yerine daha kolay bir yol da yaratılmıştır. Her doktorun web sitesinde Sıkça Sorulan Sorular (SSS) bölümü olmalıdır. Böylelikle sorularına yanıt alan hastalar size doğrudan ulaşabileceklerdir. 

Bir doktor olarak web sitesine mi ihtiyacınız var? Bize şimdi ulaşarak daha fazla bilgi alabilir, dijital pazarlama ve doktorlar için SEO hizmetlerimizden de dilerseniz faydalanabilirsiniz.

Kaynakça:

https://www.highervisibility.com/industries/doctors/web-design

[block id=”saglik-kurumlari-dijital-pazarlama-rehberi”]